Lancia Ypsilon

Ik vind het geen dealbreaker maar moet wel onderkennen dat er concurrenten zijn die het beter doen en dat het een gemiste kans is om de Lancia wat meer van de concerngenoten te onderscheiden.

Die van mijn vrouw is de blauwe LX oranje stoelen (super!) met alle mogelijke opties (niet zo veel).
Hebben 27k betaald.
Woon je toevallig in het buitenland? Als ik nu de configurator open dan is een hybrid LX met blauwe lak en rode bekleding 36k voordat andere opties aangevinkt worden...

Ik vind het geen dealbreaker maar moet wel onderkennen dat er concurrenten zijn die het beter doen en dat het een gemiste kans is om de Lancia wat meer van de concerngenoten te onderscheiden.

Woon je toevallig in het buitenland? Als ik nu de configurator open dan is een hybrid LX met blauwe lak en rode bekleding 36k voordat andere opties aangevinkt worden...
België.
In februari gekocht, kostte toen 30k en hebben 3k korting gekregen.
Is nu nog steeds 30k zie ik zelfde uitvoering.
We hebben ook gekeken voor een Mini maar die was 37k met vergelijkbare uitrusting.
Mss méér auto maar ook 10k verschil, daar doe je al iets mee é.
Plus mijn vrouw had enkel interesse voor de Ypsilon.
Gezien toen op het autosalon n Brussel.

Een collega van mij heeft net zijn witte HF in ontvangst mogen nemen. Die is laaiend enthousiast.
Wat een misser overigens, geen stoel-/stuurverwarming. Voor mij zou de auto dan eigenlijk meteen al afvallen…

Een collega van mij heeft net zijn witte HF in ontvangst mogen nemen
Op NL kenteken? Ik zie er nu eentje in de RDW database (JRF-95-L) maar die staat geregistreerd alszijnde bruin (wat helemaal niet leverbaar is...) Maar goed te lezen dat je collega er erg blij mee is.

Ik ben er overigens ook over uit dat de HF de opvolger van mijn Mini gaat worden, al gaat dat wel nog even duren.

Een collega van mij heeft net zijn witte HF in ontvangst mogen nemen. Die is laaiend enthousiast.
Wat een misser overigens, geen stoel-/stuurverwarming. Voor mij zou de auto dan eigenlijk meteen al afvallen…

Afvallen omdat stoel- en stuurverwarming ontbreekt?? Laat de Oekrainse warriors die in een besneeuwde geul liggen met killer drones boven hun hoofd het niet horen.

Als je dat eenmaal hebt gehad wil je niet meer zonder. En zeker op een EV heeft het meerwaarde. Ik sta er dus hetzelfde in.

Als je dat eenmaal hebt gehad wil je niet meer zonder.

Dat is persoonlijk. Ik heb eerder een auto met stoelverwarming gehad en heb het nu ook en het is niet onaangenaam als je in een koude auto stapt, maar met een auto zonder zit je er na een paar kilometer alweer even warmpjes bij. Ik zou het dus echt niet zo hard missen als het in een volgende auto ontbreekt. Maar goed, misschien heeft de verwarming van een EV er meer tijd voor nodig om het interieur verwarmen en dan is in elk geval stoelverwarming (de meerwaarde van stuurverwarming ontgaat me nog) wel een nuttige extra.

Gewetensvraag inderdaad. Zal ermee te maken met het gebruik ervan en ja, in een EV biedt stuur/stoel verwarming meerwaarde doordat het minder energie vraagt. Maar, je kan zonder ook prima leven en rijden, natuurlijk.

Het is een beetje dom om geen stoel- en stuurverwarming op te nemen. Bij stofbekleding (leer niet mogelijk) is stoelverwarming niet echt nodig, maar toch hoort dit minimaal op een topmodel. De Italianen dachten ongetwijfeld teveel aan hun klimaat. NB De Chinezen voegen standaard in deze klasse ook stoelventilatie toe.
En verder ontbreekt de trekhaak in de optielijst en het panoramadak.

Bij stofbekleding (leer niet mogelijk) is stoelverwarming niet echt nodig
Ook dat is persoonlijk. Leer voelt een stuk kouder aan, maar bij mijn Golf met stoffen bekleding zet ik de stoelverwarming toch even aan om de kou uit de stoel te krijgen. Heerlijk!

Maar inderdaad, als het ergens niet kouder dan 10 graden wordt (zoals in grote delen van Italië) voegt het weinig toe.

Prettig, oké. Maar zou je er een auto die verder aan al je wensen voldoet voor laten staan als het ontbreekt?

Zou ik niet doen. Stoelverwarming kun je ook achteraf laten inbouwen, dat heb ik ook gedaan, wel alleen op de bestuurdersstoel.

Ik heb het gedaan toen ik de auto al een tijdje had, maar als je dat gelijk bij de aankoop laat doen, kun je misschien ook nog een beetje onderhandelen over de kosten.

Volgens de Carbase (voor zover die correct is) is stoelverwarming een optie, maw: je kan het gewoon aanklikken als je het wilt.
Volgens de prijslijst van Lancia zelf is het onderdeel van het "Exclusive pack", alleen op de LX á €950!
Daarvoor zijn de stoelen wel meteen ook elektrisch verstelbaar, en krijg je keyless entry en speciale stoelbekleding.

Op de andere uitvoeringen schijnbaar niet verkrijgbaar.

Op NL kenteken? Ik zie er nu eentje in de RDW database (JRF-95-L) maar die staat geregistreerd alszijnde bruin (wat helemaal niet leverbaar is...) Maar goed te lezen dat je collega er erg blij mee is.

Ik ben er overigens ook over uit dat de HF de opvolger van mijn Mini gaat worden, al gaat dat wel nog even duren.
Op NL kenteken inderdaad, dus dan zou het diegene moeten zijn.

Prettig, oké. Maar zou je er een auto die verder aan al je wensen voldoet voor laten staan als het ontbreekt?
Als je het net zoals ik snel koud hebt en behept bent met wintervingers zou je het wel begrijpen. Ik zou er een nieuwe auto zomaar voor kunnen laten staan.

Vreemd verhaal overigens dat de gewone Y wel stoelverwarming als optie heeft. Zijn dat wellicht standaard Peugeot-stoelen en die van de HF niet?

Dat zou de enige logische verklaring zijn. Mijn lokale dealer heeft overigens aangegeven dat stoelverwarming wel ingebouwd kan worden voor aflevering, maar de integratie met touchscreen mis je dan natuurlijk wel.

Tzt ook informeren of dat de HF ook geleverd kan worden in de kleuren van de reguliere Ypsilon. Het Lancia Blu met de gouden velgen van de HF heb ik even in de fotosoep gedaan, ziet er wel erg goed uit (waarom niet gewoon standaard leverbaar dit...)
55001888491_e070568192_b.jpg

Al 20 jaar de geneugten van zetelverwarming (lederen interieurs) en 3,5 jaar stuurverwarming - ik zou het niet meer willen missen, zeker omdat ik het haat om met een jas te rijden, ook bij deze temperaturen.
Toch een misser van Lancia op een niet bepaald goedkope topuitvoering.

De stoelverwarming houdt mij al jaren bij de fysio vandaan. Stuurverwarming is prettig maar stoelverwarming is hierdoor voor mij eigenlijk onmisbaar. Die toeters en bellen (inclusief de herrie makende stereo) zitten wel op mijn Alpine. Ondanks dat zou de Ypsilon HF één van de weinige nieuwe auto's zijn die ik zou overwegen.

Sinds mei een LX Hybrid, maar die is wegens meerdere auto's in november in de stalling gezet en zal hem binnenkort weer tevoorschijn halen.
Hoewel er al weer een aantal uitstapjes staan gepland met Old-, youngtimer en cabrio, moet ik de auto weer naar huis halen, want is wel fijne auto voor ritjes naar familie etc.
Verbruik (en dus ook gebruik) wordt bijgehouden op brandstofverbruik op AW.

Initieel totaal geen fan van deze Ypsilon maar bij mij in het dorp rijdt een soort donker goudkleurige rond, die zie ik dus geregeld, moet zeggen dat ie steeds aangenamer op het netvlies valt. Misschien heeft het in the end wat tijd nodig.

Lancia wordt momenteel overspoeld met bestellingen... van de WRC2 ;)
En dat heeft allemaal met emotie te maken.

Een paar maanden na de aankondiging van de terugkeer van Lancia In de moderne rallysport neemt het verhaal een nog onthullender wending: de nieuwe Ypsilon Rally2 HF Integrale kan de vraag nu al niet bijbenen. En deze keer gaat het niet alleen om interne cijfers of marketingramingen. Op het terrein beginnen sommige sportprogramma's te mislukken door een gebrek aan beschikbare auto's.

Het hele verhaal lees je hier:

Terug
Bovenaan