Land Rover Defender

och rond 16 min zegt die kerl toch netjes dat ze ze testen met de banden geleverd van de fabrikant, ze hebben wel gekozen voor off road banden, maar dan af fabriek.
Nu heb ik al geen hoge pet op van RR en dus LR (gaan echt altijd kapot ,2008 RR sport en 2016 RR vogue), dus voor mij heerlijk om te kijken :)

Bronco lijkt mij wel een gaaf ding, beetje een tonka voor 'grown ups'

Muddy Bandit zei:
TFL heeft er blijkbaar wel een handje van om de Defender af te kraken.:( (dat is blijkbaar de eeuwige strijd tussen USA en UK auto's)
Een eerlijke offroad test begint bij mij op gelijkwaardige offroad banden, en niet met 2 voertuigen op offroad banden en 1 voertuig op wegbanden zonder verstevigde wangen.
Van de Jeep kan hij ook heel simpel de zwakke punten bloot leggen door sommige hindernissen net iets anders te nemen, maar dat doet hij dus alleen maar bij de Defender.
Leuk filmpje, maar verder totaal geen waarde gaan hechten aan hun uitslag.... ik heb zelfs het sterke vermoeden dat ik ze in die omstandigheden alle 3 het nakijken geef met een simpele standaard Suzuki Samurai.

Och, het is geen wetenschappelijke test, maar het kijkt m.i. lekker weg.

Het punt was nu juist, zoals Gullwing ook min of meer zegt: De Defender wordt in de markt gezet als echte offroader, maar de meest offroadwaardige banden die je af-fabriek meekrijgt, zijn te slecht om normaal mee te offroaden. Wat dat betreft doet de Bronco het dus veel beter, waar af-fabriek wel echt een degelijke set banden meegeleverd worden.

Het past m.i. prima in de discussie in dit topic: is de nieuwe Defender niet te veel een luxebeestje geworden vs. een ouderwets trekpaard?
O.a. door de bandenkeuze neig ik toch meer naar het eerste.
Dat is niet erg, maar wel een verschil met hoe de vorige Defender bekendstaat.

Een Defender is decennia lang een rudimentair voertuig geweest. Simpele techniek waarmee je overal komen kon en overal te repareren was.
De nieuwe Defender is echt een mode auto geworden voor voornamelijk de happy few die de auto kunnen betalen. Beetje een statement auto geworden.

De keuze van de fabriek om er geen zware terreinbanden onder te monteren, is een logische keuze. Landrover kent haar cliënteel.
Ik denk dat Ford haar cliënteel ook kent, voornamelijk de Amerikaanse burger. Veel pick-ups rijden daar ook met zwaardere banden dan noodzakelijk.

Carwow heeft recent een test gedaan tussen de oude en nieuwe Defender, in het terrein. En de nieuwe is echt imposant goed.

der Magistrat zei:
Het past m.i. prima in de discussie in dit topic: is de nieuwe Defender niet te veel een luxebeestje geworden vs. een ouderwets trekpaard?
O.a. door de bandenkeuze neig ik toch meer naar het eerste.
Dat is niet erg, maar wel een verschil met hoe de vorige Defender bekendstaat.
En ook niet onbelangrijk, hoe moet je de Defender zien ten opzichte van de Discovery?

Gullwing zei:
... Nu heb ik al geen hoge pet op van RR en dus LR (gaan echt altijd kapot ,2008 RR sport en 2016 RR vogue)....

Ik ben een Jeep rijder..... maar dacht je nou echt dat die dingen gewoon heel blijven?
De vraag is ook niet of het kapot gaat maar wanneer het kapot gaat... en wat dat betreft doet een Jeep echt helemaal niets onder voor een Laro.
De basis van een terreinauto koop je bij de dealer, de prestaties worden verzorgd door de aftermarket.
Van de Jeep Rubicon kun je hooguit zeggen dat Jeep z'n lessen na 30 jaar eindelijk een beetje geleerd heeft en deze uitvoering gelijk heeft uitgerust met hetgeen de aftermarket anders had verzorgd. (o.a. kortere overbrengingsverhoudingen, sperren in de assen en grotere bandenmaat)
Voor een eerlijke vergelijking hadden ze voor dit filmpje de Sport of Sahara uitvoering moeten nemen, en niet de specifiek voor offroad aangepaste Rubicon.

I know, maar toch wil ik ooit ook nog een wagoneer ;)

Er staat bij ons in t dorp al jaren een 86 er (geloof ik) te koop, bruin metallic met oranje Interieur :cool:

Als je toch voor een Wagoneer wilt gaan neem er dan één die nog uit het Kaiser tijdperk (tot ca. 1971) stamt en niet de veel zwakkere AMC Wagoneer die vol gehangen is met broos plastic.... daar is het bij Jeep dus helemaal mis gegaan met de kwaliteit.;)

Defender 130
2023-land-rover-defender-130-patent-image.jpg

2023 Land Rover Defender 130 Debuts With 8 Seats, Up To 395 HP, No V8

3Q7w867.jpg

fawB8w0.jpg

y52T7ez.jpg

tSmWQSs.jpg

VH2T3VB.jpg

Orwfbld.jpg

E0UvF0R.jpg

d7HaG6C.jpg

lgxiQKf.jpg

2023-land-rover-defender-130.jpg

https://www.motor1.com/news/588822/land-rover-defender-130-debut/
https://www.netcarshow.com/land_rover/2023-defender_130/
https://www.carscoops.com/2022/05/land-rover-debuts-ultra-long-2023-defender-130-with-seating-for-eight-and-exclusive-options-and-colors/

2023-land-rover-defender-130-03-jl.jpg

2023-land-rover-defender-130-07-jl.jpg

2023-land-rover-defender-130-08-jl.jpg

2023-land-rover-defender-130-12-jl.jpg

2023-land-rover-defender-130-10-jl.jpg

2023-land-rover-defender-130-16-jl.jpg

2023-land-rover-defender-130-09-jl.jpg

Bron: https://www.autotrader.ca/editorial/20221130/2023-land-rover-defender-130-review/

Niet echt moeders mooiste als 130.

De Defender heeft er een nieuwe topversie bij: de Octa. Deze wordt niet meer aangedreven door de 5.0-liter V8, maar heeft deze omgewisseld voor een 4.4 liter V8 motor van BMW. Het is een motor met een compactere longinhoud, maar dat maakt hij dubbel en dik goed met zijn twee turbo’s. Met zijn 635 pk is het de krachtigste Defender ooit.
Verder geeft Land Rover hem zijn meest geavanceerde ophanging ooit mee: het ‘6D Dynamics’-systeem (hydraulisch gelinkte luchtophanging) dat we kennen uit de Range Rover Sport SV.
De Octa staat 2,8 centimeter hoger op zijn poten terwijl hij de volle 6,8 centimeter breder is dan een standaard-Defender.

L66325GL_303103289_077

Defender%20Octa%20presentatie%202024%202.jpg

Die is niet ontworpen voor greenlanen denk ik ;)
Wat een machine, daar zou ik graag eens mee het terrein in willen, benieuwd of de fun factor vergelijkbaar is met een "ouwe TD5"

Ligt het aan mij maar ik krijg met die witte wielen van de onderste S-modellen met opties etc een associatie met de Simca Matra Rancho van weleer...

Klassieke Land Rover Defenders kunnen ook in Churchill Edition worden afgewerkt. Dit is feitelijk een ombouw door Land Rover Classic op basis van de 90, 110 en Soft Top. Kenmerken onder andere de bronze green lak met gegalvaniseerde metaalaccenten, uitgerust met V8 die 405 pk levert en automatische transmissie. Veren van Eibach en Bilstein schokbrekers moeten het weggedrag enigszins bij de tijd brengen.
261769980

261769974

261769978

261769984

Terug
Bovenaan