Pietzoveel
Asfaltkampioen
Dus en? Ze betalen toch? Of het nu € 1 per jaar is of meer....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
50 tegenwoordig.Campers betalen maar 25% belasting motorrijtuigenbelasting.
En ze rijden gemiddeld ook veel minder kilometers. Maakt ook verder niet uit, campers zijn maar een klein deel van het verkeer. En rechts houden alleen maar omdat een ander 200 wil is een krankzinnige gedachtengang.Dus en? Ze betalen toch? Of het nu € 1 per jaar is of meer....
Het doet me denken aan een boze blik met gebaar die ik kreeg van een Nederlander in een Golf die mij voorbijkwam nadat ik met 140 (ik ben even kwijt of het gps of teller was, dus vooruit misschien net iets minder) voor hem naar links was gekomen om in te halen, terwijl die Golf op dat moment in mijn spiegel echt nog heel ver weg was. Maar ja, helemaal teleurgesteld dat ik zijn 'recordpoging' had onderbroken natuurlijk.Een advies voor diegenen die van plan zijn om de Duitse Autobahn te gebruiken als "test" om te weten komen wat de snelheid van hun of haar auto of motor is.
Nu wonen wij al jaren in Duitsland, vaak genoeg Duitse wegenstelsel bereden,erger ik mij aan de de Nederlandse mentaliteit van achterlijkheid.
Zodra de A3 van Elten naar Oberhausen "vrij baan" is gaat het gas open!
Labello reageerde op iemand die vertelde met zijn camper 120 te gaan rijden voor een inhaalactie. Tja, wanneer is het dan goed? Blijkbaar nooit voor iedereen.Strikt genomen heb je daar gelijk in. Je mag met 100km/u op de linkerbaan gaan rijden. Ik doe dat niet, als er 2 rijstroken zijn en de snelheid niet beperkt wordt. Dan maar de minste zijn. Scheelt sowieso veel stress.
Aan de rand van de Duitse Autobahn, vlakbij de grens met Nederland, kijkt Reiner Schiffer naar het voorbijrazende verkeer. Hij is een van de directeuren van de snelwegpolitie in Noordrijn-Westfalen en verantwoordelijk voor zo'n 700 kilometer snelweg in de deelstaat.
'Over grens doen wat ik wil'
Schiffer maakt zich zorgen over het rijgedrag van sommige chauffeurs die Duitsland binnenrijden en meteen plankgas gaan. "Bestuurders die denken: eenmaal over de grens mag ik doen wat ik wil."
Maar dat is zeker niet zo, benadrukt hij. "Op de borden langs de weg zie je bij binnenkomst direct de regels. Er is een richtsnelheid van 130 kilometer per uur. En dat is misschien geen keiharde limiet, maar wel een duidelijke aanbeveling."
(..)Boven alles geldt paragraaf 1 van de Duitse verkeerswet, vervolgt de politieman. "Die gaat over voorzichtigheid en wederzijds respect in het verkeer. Je mag dus alleen hard rijden wanneer je jouw voertuig én de situatie onder controle hebt." (..)
(..)Deze belangrijke nuance wordt nog wel eens vergeten door chauffeurs die vanuit Nederland Duitsland inrijden, ziet Schiffer. "Er zijn hier stukken snelweg waar je 200, 250 of zelfs nog harder mag rijden. Maar ook dan moet je altijd voorbereid zijn op plotselinge remmers, vrachtwagens die inhalen of wegwerkzaamheden. De weg is niet alleen voor jou, er zijn ook andere verkeersdeelnemers." (..)
Op dat laatste stuk van de A35 geldt na afslag Enschede-West 24 uur per dag een max. snelheid van 100 km/u, waarna de A35 een paar kilometer voor de grens overgaat in de N35.Al is dat laatste stuk A35 nou precies zo’n stuk wat ik beter geschikt vind voor zulke hoge snelheden dan de gemiddelde Duitse Autobahn.
De snelweg langs Grolsch is de A35. Na Grolsch geldt 100 km/u en het laatste stukje voor de grens wordt het de N35 (zie foto). De N35 wordt na de grens de B54, een 'Bundesstraße' waar het max. 100 km/u is. Niet echt een traject om te racen.Ik doelde meer op het stuk vanaf A1 tot ongeveer de Grolsch.
Ben er al een tijd niet geweest. Is ie nu veel verder doorgetrokken dan?
(Weet wel dat je verder kunt, maar is geen vierbaans meer toch?)
Zonder les gehad te hebben met rijden op zo'n hoge snelheid?Als het mag... logisch... "even proberen!"
Ach, genoeg die tegenwoordig tijdens rijles nooit harder dan 100km/u hebben gereden. Ik had een collega die nog nooit op een snelweg gereden had aangezien de dichtstbijzijnde snelweg meer dan een uur rijden was. Ik heb met rijles nooit een tram of rotonde gezien.Zonder les gehad te hebben met rijden op zo'n hoge snelheid?