Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Mach1 schreef:

QuoteGolf Manhattan zie ik aan de bekleding.

Klopt! Die stickers zijn er ook al af :D

nu alleen de lak nog, die stickers zitten gewoon in de lak, maar er zit nog wel een laklaag onder. dat word pulken totdat je geen nagels meer hebt. of heeft iemand anders nog een andere optie???

Jep, maar aan een kant is het er al wel helemaal af....... het kan dus wel. Nu alleen nog de manier vinden hoe het het snelste gaat.... Er zit een blanke laklaag om/over de sticker heen, nu zit er dus een 'kuil' De extra laklaag die om de sticker heen zit moet er dus vanaf en ik denk dat dat dus flink pulken wordt.

gave Golf hé! volgens mij heb ik deze weleens op het vwforum voorbij zien komen?? alleen dat forum is nu al een tijdje uit de lucht lijkt het wel.....

anyway, keep up the good work!!

gave Golf hé!

Dank je! :D

Dat forum is idd al een tijdje uit de lucht, maar daar heb ik deze nog niet op gezet! Dat wilde ik net doen toen dat forum plat ging....

Zo zien die stickeroverblijfselen er nu uit:

stickers001.jpg

stickers002.jpg

Stickerloos is een auto misschien toch wel het mooist, mijn auto is ook een actiemodel, maar er hebben nooit stickers opgestaan en die zullen ook niet op mijn auto komen.:)

stickers zijn echt een kwelling. Ik denk dat je flink hard moet boenen om dat eraf te krijgen... zonde

Ik denk dat je flink hard moet boenen om dat eraf te krijgen... zonde

Het kan er gewoon af, maar nu alleen nog de snelste methode. De vorige eigenaresse (die ik dus ken) die heeft de striping en een deel van de stickers er af gehaald. Daar zie je niks meer van. Ze heeft gewoon gepulkt en gepoetst om die extra blanke laklaag die om de sticker heen zit er af te krijgen. Dat wordt de poetsmachine....

Poetsen en misschien werken met een stickerverwijderaar? Of zitten de resten echt ín de lak?

Wat je ziet is de extra laklaag die ze over de sticker heen hebben gespoten, wordt idd poetsen,boenen en vooral pulken, maar het gaat er af! Dan maar ff doorbijten :D Dan heb je m ook mooi moet je maar denken!

Vandaag even de boxen achterin aangesloten, klinkt goed! Over een tijdje versterkertje en basrol erbij :D

Netjes man! Dat Golfje wordt exact zo als ik m zou willen. Alleen jammer van die automaat dan ;)

een automaat is ook wel erg lekker. toch betwijfel ik of je lekker vlot kan doorrijden.

laat ik het zo zeggen: ik kan goed mee komen en traag is ie zekers niet. ik moet zeggen het bevalt me echt prima (y)

nog ff wachten tot donderdag en dan wordt ie verlaagd :D :D(y):):D

hmmm verkeerde login

nu goed:

laat ik het zo zeggen: ik kan goed mee komen en traag is ie zekers niet. ik moet zeggen het bevalt me echt prima

nog ff wachten tot donderdag en dan wordt ie verlaagd
:D:D:T(y)

Ik ben benieuwd naar de verlaging! Welke velgen komen eronder (of is dat al gevraagd)?

Een automaat is met al die files enzo ook wel lekker, maar bij oudere auto's blijf ik de voorkeur geven aan een handbak (al zou ik zo'n nette Golf automaat ook zeker niet afslaan!:p).

mm, persoonlijk ben ik niet zo'n fan va verbreed staal. ooit heb ik een donkergroene MK2 GTI gezien met die standaard mk3 wielen. en dat stond heel erg netjes, misschien ook leuk voor jouw Golfje? anders gewoon een paar nette 5-spaaks 15"-ers

even over het geliefde Vwforum, ik las op de tijdelijke infopage, dat we zeer binnenkort er weer op terecht kunnen. zou wel fijn zijn, want ik mis het wel een beetje erg......

enne, wel ff een fotootje van je verlaging plaatsen hé ;)

Die verbrede stalen wielen vind ik erg tof!!! Alleen denk ik dat het onder een zilvergrijze auto minder krachtig staat dan onder een rode of donkerkleurige auto.

Die velgen zien er goed uit.(y)
Ik ben ook wel benieuwd naar de verlaging, het heeft wel wat.:)

Ik vind dat verbreed staal zeker wel wat, grote kans dat zoiets het wordt :D

Auto staat nu bij het bedrijf dat hem gaat verlagen... morgen ophalen :D:D

Ik zal dan meteen even wat foto's schieten en ze posten! Ben benieuwd hoe laag ie staat, heb gehoord dat ie nog wat na moet zakken namelijk.

Hopen dat het nu snel morgen is, na mn werk meteen daarheen :D:D:D

Vandaag was het dan zover! :D

Hij is verlaagd! De verlagingsset zit eronder, 60 / 40. Rijdt echt superstrak en is echt stug!!!!

Hier alvast wat snel geschoten plaatsjes:

verlaagd004.jpg

verlaagd005.jpg

verlaagd008.jpg

verlaagd007.jpg

Nu nog even een GTI-onderlip zoeken.... dan lijkt ie nog lager! Veerschotels achter zijn ook meteen vervangen.

Het begint een mooie auto te worden, nu nog een setje mooie BBSjes! :D

Ziet er goed uit!!!(y)

- wat de stickers betreft, probeer het eens met een heel klein beetje wasbenzine, zo is het met mijn auto ook gelukt...

Ik zou persoonlijk de standaard antenne vervangen door een 16v type

Crisis, dat ding wordt echt mooi! Nu nog nette velgen eronder, en zo'n GTI lip zou idd ook leuk staan! Mooie Golf man, zo wil ik m ook hebben. Eerst ns een Golfje kopen dan... :p

Hoeveel kostte dat verlagen als ik vragen mag? En heb je alleen andere veren of nog meer veranderd (afgezien van die veerschotels achter)?

kleine tip, als ik jou was, zou ik ook de antenne even van plaats laten veranderen. persoonlijk staat het zo maf als hij op het voorscherm zit.

op het dak aan de achterkant staat altijd erg netjes!

Tsja die antenne............. dit is idd niet wat :) ik laat m wel op die plek, maar die er nu op zit is echt lelijk, ik zet er gewoon een nette op. Ben het er helemaal mee eens dat ie achterop het dak een stuk netter staat trouwens.

Hoeveel kostte dat verlagen als ik vragen mag? En heb je alleen andere veren of nog meer veranderd (afgezien van die veerschotels achter)?

Ja hoor dat mag je vragen. De set zelf kost een dikke 300 euri. Daar heb je dan andere veren en andere schokbrekers voor, kun je beter maar meteen goed doen.

Dan moet je nog bedenken dat ie nog gemonteerd en uitgelijnd moet worden.

misschien leuk om voor die antenne een electrisch exemplaar te monteren, ls ie stil staat schuift 'ie mooi naar binnen (kunnen kwaadwillende hem ook niet afbreken)

die verlaging kost wel een flinke cent zeg. trouwens, mijn schokdempers zijn ook aardig aan het op raken. waar kan ik een beetje voordelig nieuwe laten monteren? ik heb al een prijsopgave bij kwik-fit laten doen, maar toch vind ik die best prijzig
ik kreeg van kwik-fit dit overzichtje gemaild

Schokdempers voor:
- gasgevuld: G35066 € 122,-
- oliegevuld (hydraulisch) 35066 € 129,-

Schokdempers achter:
- gasgevuld: G51263 € 89,-
- oliegevuld (hydraulisch): 51263 € 79,-

2-punts uitlijnen € 37,-
De milieukosten bedragen eenmalig € 3,-

persoonlijk vind ik dat best prijzig. het gaat dan alleen om de exemplaren aan de achterkant. ik weet allen niet welke ik nou nodig heb voor mijn Golfje, gas of olie gevuld?? of kunnen ze allebei? en welke zijn dan het beste?

on-topic, klopt het dat er twee verschillende dashboards in de Golf 2 zijn geleverd? of beperkt de face-lift zich enkel tot de klokkenwinkel?

on-topic, klopt het dat er twee verschillende dashboards in de Golf 2 zijn geleverd? of beperkt de face-lift zich enkel tot de klokkenwinkel?

Wat ik weet is dat de knop van de gevarenlichten is verplaatst, die zit bij het laatste type op de stuurkolom. Klokkenwinkel is volgens mij identiek. Verder geen wijzigingen aan het dash.

Wat betreft jouw schokbrekers:

Als je een hele set zou laten monteren kom je dus op 251 euri. Alleen achter kom je op 129 euri. Zijn hier de montagekosten bijgerekend en is dit inclusief BTW? Anders is t idd best prijzig vind ik. En dan heb je dus alleen de schokdempers....

misschien leuk om voor die antenne een electrisch exemplaar te monteren, ls ie stil staat schuift 'ie mooi naar binnen (kunnen kwaadwillende hem ook niet afbreken)

Das idd wel gaaf, hou ik in gedachten.

over dat dashboard, ik dacht dat de versies van de eerste generatie mk2 van die bolletje als controlelampjes hadden met daaronder/boven een logootje. en dat de tweede generatie verlichte logootjes had. heb je eigenlijk een fotootje van je dash? en heb je daar nog plannen mee?

en dat de tweede generatie verlichte logootjes had

Nope, de tweede generatie heeft ook die bolletjes.

Met mn dash heb ik ook nog plannen jah. Er zit nu zo'n knetterhard broodtrommelplastic dash in en dat moet plaats gaan maken voor de mooiere variant uit een GTI, die zijn zachter en stralen niet zo goedkoop uit. Foto van dash heb ik nog niet, maar dat komt wel.

laatst zag een mk2 met een mk3-VR6/GTI stuur erin, stond super mooi! tipje?

ziet er echt goed uit, en rijd (stuitert) ook erg lekker! nu nog andere hoepels er onder en zien dat we die lak er af krijgen.

@carminded: dit is de klokkenwinkel van de 1e generatie, van de 2e generatie zit weinig verschil volgens mij zijn alleen de cijfers van de klok wat kleiner bij de 2e generatie
hok001.jpg

dit is het complete dashboard(ook van de 1e), van de 2e generatie is nagenoeg het zelfde, alleen de stuurnaaf is groter, panieklichten zijn verhuisd naar de stuurkolom en de knipperlicht en ruitenwisserschakleaar zijn dikker.

31.jpg

22.JPG

oei oei erg netjes man! hou wel van een nette stijl!
vraagje doe je nog wat met de uitlaat of niet? vind dit iets te klein ogen
en misschien bepaalde delen mee laten spuiten zal hem ook wel strakker maken?!

succes verder! (y)

@bugs, mmm, en ik altijd maar denken dat er twee type dashboarden zijn.... weer een illusie armer!

@mach1, ga je ook nog wat aan het stuur doen?

Ja hoor dat mag je vragen. De set zelf kost een dikke 300 euri. Daar heb je dan andere veren en andere schokbrekers voor, kun je beter maar meteen goed doen.

Dan moet je nog bedenken dat ie nog gemonteerd en uitgelijnd moet worden.
OK! Aardige investering! Bij zo'n oudje zou ik de schokbrekers niet vervangen, als deze nog goed waren...

vraagje doe je nog wat met de uitlaat of niet

zekers, maar helaas kan niet alles tegelijk. dit is idd te klein. ben dr nog niet uit wat ik wil, in ieder geval niet zo'n ontiegelijke kachelpijp.

@mach1, ga je ook nog wat aan het stuur doen?

Ook een sportstuurtje komt eraan jah!

OK! Aardige investering! Bij zo'n oudje zou ik de schokbrekers niet vervangen, als deze nog goed waren...

Idd :) Maar de oude schokbrekers waren ook niet alles meer en ik heb dan zoiets van als je het doet doe het dan goed. Vandaar een complete set in plaats van alleen veren.

Ben ontiegelijk aan het rondspeuren op marktplaats enzo voor een lederen interieur, maar het aanbod valt momenteel een beetje tegen. Wordt tijd dat het VW-forum weer online komt, daar staat geregeld wat op. Nog ff doorzoeken dan maar.

en maar wachten op dat vwforum he. maare, leder? dat zijn toch altijd van die fraaie sportstoelen??

Idd! Ik zal eens een mooie foto ervan opzoeken!

Wat denken jullie van zulke BBS'jes:

17735987_3.jpg

Ook wel mooi onder een donkergrijze wagen denk ik! :D

en maar wachten op dat vwforum he

Ja idd! :cry:

bbs-en? dat vond je toch nie wat??? :LOL:
ze zijn niet echt goedkoop en het is wel klotenwerk om die dingen te poetsen, vooral rond de boutjes. Denk daar wel goed over na. bij mij was dat ook een reden om ze weer weg te doen...

Terug
Bovenaan