Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Vandaag de auto die bij ons het minste aandacht krijgt maar eens gewassen en gepoetst. Staat er weer een stuk frisser bij. Nog steeds een ideaal autootje / gebruiksvoorwerp! :)

Binnenkort even een nieuwe kentekenplaat en logo aan de voorzijde monteren.

De Bimmer is van binnen ook weer schoon. Die was ik van de week even. Zaterdag gaan we ermee naar Engeland!

Laatst zag ik een gele Fox staan en bedacht ik me wanneer ik er eigenlijk voor het laatst één bewust had gezien. Zo'n typisch model dat heel stilletjes uit het straatbeeld verdwijnt. De eerste generatie Ford Ka heeft dat voor m'n gevoel ook heel sterk, terwijl je een Peugeot 206 bijvoorbeeld nog wel veel ziet.

Laatst bewerkt:
Vandaag de auto die bij ons het minste aandacht krijgt maar eens gewassen en gepoetst. Staat er weer een stuk frisser bij. Nog steeds een ideaal autootje / gebruiksvoorwerp! :)

Binnenkort even een nieuwe kentekenplaat en logo aan de voorzijde monteren.

De Bimmer is van binnen ook weer schoon. Die was ik van de week even. Zaterdag gaan we ermee naar Engeland!
Mooie kleur ook! Fijne vakantie.

Laatst zag ik een gele Fox staan en bedacht ik me wanneer ik er eigenlijk voor het laatst één bewust had gezien. Zo'n typisch model dat heel stilletjes uit het straatbeeld verdwijnt. De eerste Ford Ka heeft dat voor m'n gevoel ook heel sterk, terwijl je een Peugeot 206 bijvoorbeeld nog wel veel ziet.
Klopt, je ziet ze niet super veel. Het is ook een tamelijk onopvallend model, dat al een tijd van de markt is. Die van ons wordt in november ook alweer 18 jaar oud. Het is ook echt een gebruiksvoorwerp, een liefhebbers auto zal het nooit worden. Alles binnenin is echt van keihard plastic, gewoon praktisch en dat is ook waar we hem voor hebben!

Afgelopen lang weekend naar Engeland geweest, de BMW is echt een heerlijke reisauto. Inmiddels hebben we er zo’n 7000 km mee gereden.

In de Kanaaltunnel:

Op de bestemming in Kent:

Voordat we vertrokken was ie helemaal schoon, nu aardig vies. Van de week maar weer even schoonmaken!

Veel (rij)plezier op de trip naar Frankrijk! Die rubberen kofferbakmatten zijn fijn, net zoals de rubber voetenmatten voor in de auto overigens.

Mooie accessoire, heb hem er ook in, net als de allweather vloermatten. Matten wissel ik in de winterperiode en vakanties om. Stoffen matten staat wel wat aangekleder.

Veel (rij)plezier op de trip naar Frankrijk! Die rubberen kofferbakmatten zijn fijn, net zoals de rubber voetenmatten voor in de auto overigens.
Dankjewel!
Mooie accessoire, heb hem er ook in, net als de allweather vloermatten. Matten wissel ik in de winterperiode en vakanties om. Stoffen matten staat wel wat aangekleder.
Die vloermatten denk ik ook nog over na voor de winterperiode!

Vandaag de auto gewassen en in de was gezet, kon mooi in de schaduw op de oprit. Veel eer van je werk en het ziet er weer fraai uit!

Inmiddels is de trip naar Frankrijk alweer een poosje geleden, auto sindsdien alweer een paar keer gewassen. Vandaag ook uitgebreide wasbeurt en de binnenkant weer netjes. Blijft echt een heerlijke auto en inmiddels hebben we sinds 25 oktober net iets meer dan 10 000 km gereden, dat is inclusief 2 Frankrijk en 1 Engeland trip.

Kevertje pruttelt mooi door, best vaak mee gereden de laatste weken. Die verdient dit weekend ook nog een wasbeurtje.

Inmiddels is de trip naar Frankrijk alweer een poosje geleden, auto sindsdien alweer een paar keer gewassen. Vandaag ook uitgebreide wasbeurt en de binnenkant weer netjes. Blijft echt een heerlijke auto en inmiddels hebben we sinds 25 oktober net iets meer dan 10 000 km gereden, dat is inclusief 2 Frankrijk en 1 Engeland trip.

Kevertje pruttelt mooi door, best vaak mee gereden de laatste weken. Die verdient dit weekend ook nog een wasbeurtje.
Pictures or it ain't happend! Ivo ;) Nee grapje natuurlijk!

Maar mooi dat de BMW zo goed bevalt!! EN de Fox, die gaat denk ik ook still going strong!

Beet je late reactie, maar leuk dat jullie met de Kever op pad zijn gegaan zo! Leuke andere kevers ook! De imperial/dakdragers op die rode kever zien er interessant uit

Vandaag de BMW alweer een jaar in bezit! Dat is snel gegaan en het voelt iedere keer nog aan of ik in een nieuwe auto stap. Zeer blij dat we voor deze 1-serie hebben gekozen, echt een heerlijke auto. Lekker vlot, comfortabel en zelf vind ik de uitvoering iedere keer weer mooi. Zeer tevreden met onze keuze vorig jaar, deze blijft nog wel even!

Inmiddels staat de teller op net iets meer dan 102000 km. Een overzichtje van het afgelopen jaar:

Wat gaat de tijd snel he? Dat je de BMW al weer en dik jaar hebt! Maar fijn dat het bevalt. Op papier vond ik de Golf leuker, maar ik moet zeggen door jouw berichten ook, ben ik wel iets meer BMW-fan geworden!

Netjes ook van VAG, je hoort mensen altijd heel erg klagen over VW maar zelfs een terugroep-actie voor een (lomp gezegd) zo'n oude auto is netjes vind ik.

Wat gaat de tijd snel he? Dat je de BMW al weer en dik jaar hebt! Maar fijn dat het bevalt. Op papier vond ik de Golf leuker, maar ik moet zeggen door jouw berichten ook, ben ik wel iets meer BMW-fan geworden!

Netjes ook van VAG, je hoort mensen altijd heel erg klagen over VW maar zelfs een terugroep-actie voor een (lomp gezegd) zo'n oude auto is netjes vind ik.
Die terugroepactie is een verplichting dus ze moeten wel.
Als consument zijnde is er dan weer geen verplichting om het daadwerkelijk uit te laten voeren.

Vandaag is de 1 voor onderhoud naar de dealer. Ik heb een 1 van het nieuwe type mee als leenauto. Leuk om te vergelijken met die van ons. Ik ben zelf niet zo’n fan van uiterlijk van de nieuwe versie, deze heeft dan ook nog een M Performance Pakket wat hem voor mij echt wel een tikje te ordinair maakt. Het riempje bij het sleepoog is toch wel de overtreffende trap, haha.

Eerst wat foto’s:

Dan het vergelijk, ik vind het uiterlijk van deze faceliftversie minder mooi dan onze 1. Met name de achterzijde, de neus vind ik best fraai. Vooral het spoilerpakket vind ik wat over de top, maar dat kun je natuurlijk ook achterwege laten.

Het interieur doet kaal aan en vooral minder luxe en minder mooi afgewerkt. Dat is wel echt een groot verschil met de onze. Het rijdt prima, dat had ik ook niet anders verwacht. Ik kan de verschillen niet echt benoemen. Onze 2.0 4-cylinder klinkt fraaier en reageert naar mijn idee beter op het gas.

Functie die hier opzitten die ik op een volgende auto wel zou willen: head up display, dodehoek herkenning’, electrisch verstelbare stoelen.

Al met al: ik word niet hebberig van deze nieuwe 1, in ieder geval niet in deze uitvoering. Straks onze maar weer ophalen!

Laatst bewerkt:
Haha, is dat sleepoog-riempje echt een BMW-optie!? Dat had ik nooit gedacht! Al met al is hij echt over het randje. Jullie eigen 1 is een heel mooi beschaafde uitvoering, meer mijn smaak.

Blij toen we weer in onze eigen 1 stapte! Wel leuk om te ervaren en vergelijken. Ik ben nog steeds niet over dat riempje heen, kon het gewoon niet geloven haha.

Fox heeft ook nog een update: nieuwe pookhoes. Foto’s volgen nog.

Voor mensen die vaak de ring bezoeken. Er zijn hele YouTube-kanalen met filmpjes van bestuurders die hun bmw in de grindbak of vangrail parkeren. Dan is zo'n riempje natuurlijk heel handig.

Jammer dat bmw steeds meer deze koers lijkt te varen, maar blijkbaar is er vraag naar.

Het interieur doet kaal aan en vooral minder luxe en minder mooi afgewerkt. Dat is wel echt een groot verschil met de onze. Het rijdt prima, dat had ik ook niet anders verwacht. Ik kan de verschillen niet echt benoemen. Onze 2.0 4-cylinder klinkt fraaier en reageert naar mijn idee beter op het gas.

Die slecht afgewerkte interieurs is echt iets van de laatste jaren, ik stoor mij er mateloos aan. De kwaliteit van de duitse auto's gaat echt hard achteruit. Het wordt steeds meer hard plastic en slecht afgewerkte zaken.

Jammer. Ben het er mee eens dat de pre facelift er mooier bijstaat.

Hier nog even wat beeld bij de update van de Fox. De pookhoes was redelijk vergaan, ook moeilijk om aan een nette vervanger te komen. Universele hoes besteld en op maat gemaakt. Blij met het resultaat!

Voor:

Na:

Inmiddels is de Fox ook voor de terugroepactie geweest, nieuwe airbag is gemonteerd.

Laatst bewerkt:
Goed bezig!
Ik heb bij de Kever van die vinyl randen om de kentekenplaat heen, en opgelegde letters. Zit te denken om geperste platen te bestellen en ze dan zonder zo’n rand te monteren. Bij die foto van de voorkant zie je goed hoe dat oogt, zonder rand.
Wat een prachtig exemplaar heb je toch!

Goed bezig!
Ik heb bij de Kever van die vinyl randen om de kentekenplaat heen, en opgelegde letters. Zit te denken om geperste platen te bestellen en ze dan zonder zo’n rand te monteren. Bij die foto van de voorkant zie je goed hoe dat oogt, zonder rand.
Wat een prachtig exemplaar heb je toch!
Dankjewel! Zijn er nog steeds heel erg blij mee!

Ik heb even in jouw topic een foto van jouw Kever opgezocht, ik vind die rand om de kentekenplaat vooral achter wel mooi staan eigenlijk.

Terug
Bovenaan