Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Heel toevallig reed ik laatst achter zo'n Caliber over een klaverblad met een paar hobbeltjes (aanhechtingspunten) erin, hoe die kont liep te dansen over die oneffenheden gaf mij niet het idee dat dit een auto met een veilig weggedrag is.
De Caliber is inmiddels al best oud, tussen de 13 en 18 jaar. Het kan maar zo zijn dat je een exemplaar met versleten onderstel zag en op basis daarvan zou ik geen conclusies durven trekken. Toch zou ik de Dodge lekker laten staan. Het is een leuk model, maar het interieur slaat naar moderne begrippen nergens op en ten opzichte van de Golf V gaat het je helemaal niets bieden.

@ Barri: De 'oude' Mazda 3 rijdt beter dan een nieuwe, dus ik zou het geld liever op zak houden.

@ Mach1: Een tweede generatie 1 Serie kan best goed uitpakken, fijne auto's zijn het. En je weet vast dat je om de 1.6 Turbo-motoren (verguisd als PSA-THP, maar BMW had een flink aandeel) heen moet werken, wat de keuze aardig beperkt. Een Golf 7.5 is wat dat betreft een saaie keuze, maar wel een hele degelijke. De Skoda Rapid zou een alternatief kunnen zijn. Of, nog zuiniger en betrouwbaarder, een Lexus CT 200h.

Dank voor je reactie! Onze gedachtes over de Caliber zijn precies als wat jij schrijft, wat gaat het toevoegen (op de kilometerstand na)? Ik denk niets en dat de Golf dan beter nog even door gaat tot we een leuke opvolger vinden.

Het liefste denk ik een 1-serie en dan inderdaad niet met het beruchte blok. Ik houd rustig het aanbod in de gaten en wie weet wordt het wat de aankomende maanden.

Kan wel stellen dat met deze hersenspinsels de zoektocht na 9 jaar Golf 5 is gestart! 29 augustus hadden we de Golf al 9 jaar in bezit. :)

1-serie is een uitstekende auto met goede bouwkwaliteit. Vanaf 2015 zijn de motoren ook betrouwbaar. Een 118i met 3-cilinder rijdt al heel fijn, een 120i is helemaal lekker vlot en soepel.
Skoda Rapid is een erg gedateerde auto, een Scala is wel een leuke auto die weinig onderdoet voor een Golf.

Ik houd het aanbod in de gaten en wil gaan rijden met zowel de 3 als 4 cilinder. Ben wel benieuwd!

Laatst bewerkt:
Skoda Rapid is een erg gedateerde auto, een Scala is wel een leuke auto die weinig onderdoet voor een Golf.
Dat klopt wel, maar toch is zo'n Rapid weer een generatie nieuwer dan de Golf V. 't Was vooral vanuit de gedachte dat ze prijstechnisch in of net boven de genoemde Caliber zitten.

Ben ook benieuwd naar de ervaringen met een 1 Serie!

Als een driecilinder in de 1 serie goed.genoeg is, en je wil een fijn sturende auto, dan zou ik wat geld in de zak houden en voor een fijne Focus gaan.

Vanmiddag proefrit gemaakt in een BMW 120i. Wat rijdt dat fantastisch! Dit exemplaar voelde niet echt goed en had volgens ons al wel het nodige meegemaakt. Dit wordt hem dus niet, maar het model bevalt ons zeker wel!

BMW 120i

Er komt vanzelf een exemplaar op ons pad dat ons wel zint!

Hoewel ik team-Golf ben, snap ik na het zien van deze BMW wel het gevoel van "een 1 serie lijkt me wat."

Ja mooie auto zo'n 1-serie. Wel heel weinig kilometers, 66,000 km in 5 jaar. Wat had deze auto allemaal meegemaakt dan denk je?

Vanmiddag proefrit gemaakt in een BMW 120i. Wat rijdt dat fantastisch! Dit exemplaar voelde niet echt goed en had volgens ons al wel het nodige meegemaakt. Dit wordt hem dus niet, maar het model bevalt ons zeker wel!

BMW 120i

Er komt vanzelf een exemplaar op ons pad dat ons wel zint!
Van de foto's af zou ik er ook al op afgehaakt zijn. Wat een beroerde foto's bij elkaar, veel teveel ingezoomd op knoppen en andere dingen, komt niet echt professioneel over zo.

Ja mooie auto zo'n 1-serie. Wel heel weinig kilometers, 66,000 km in 5 jaar. Wat had deze auto allemaal meegemaakt dan denk je?
Tsja, hoe beschrijf je dat. Veel te veel krasjes, lak slecht onderhouden, putje hier en daar. Gewoon niet zuinig mee omgegaan. Velg flink beschadigd.

Van de foto's af zou ik er ook al op afgehaakt zijn. Wat een beroerde foto's bij elkaar, veel teveel ingezoomd op knoppen en andere dingen, komt niet echt professioneel over zo.
We hadden van tevoren ook niet het idee dat deze het zou worden. Deze stond in de buurt bij vrienden waar we naartoe gingen dus was een mooie kans om eens te rijden met zo’n 120i. Resultaat is dat we nu wel weten wat we graag zouden willen!

Oh wauw!! Wat een mooie, gefeliciteerd zeg! Blauw en dat mooie bruine interieur. Ook hele mooie velgen vind ik!

Ja goedgekeurd!,

Gefeliciteerd! Dat is een mooi exemplaar. Helaas geen chroom, verder top. Kleurtje is goed en de bekleding is ook chique zo. Is wel even wat anders dan de 15 jaar oude Golf :)

Lijkt me toch mooi, kunnen zeggen dat je een F40 hebt gekocht :)

Persoonlijk is deze 1 Serie niet mijn favoriet, maar ik begrijp wel heel goed dat jullie dit hebben gedaan. Het is gewoon een bloedfijne opvolger van de trouwe Golf, die gezien leeftijd en kilometers waarschijnlijk weer een hele tijd mee kan. En met deze fraaie en complete spec heb je niets te wensen over.

Mooie auto en uitvoering. Geen SUV geneuzel, maar een "gewone" vijfdeurs hatchback waar je alle kanten mee op kunt. Heb nog nooit in een BMW gereden, maar gezien de reputatie van het merk zit het vast goed. Kan het goed begrijpen dat je deze hebt gekocht.

Dank voor de reacties! Worden inderdaad 2 lange weken wachten. :)
Al een beetje aan het inlezen wat er allemaal op en aan zit, dat is mooie voorpret. Verder krijgen we bij aflevering anderhalf uur uitleg.

Al die ruim 9 jaar plezier van de Golf gehad, maar wat een stap is dit! Kunnen we weer lang mee vooruit. De Golf krijgt hier nog wel even een eerbetoon voordat het zover is.

Gefeliciteerd, prachtige 1-serie heb je gekocht. Heerlijke auto, net als elke BMW. Risico is wel dat je voorgoed verpest bent. Maar dat ik pas een probleem als je over 10 jaar weer op zoek mag.

Gefeliciteerd, prachtige 1-serie heb je gekocht. Heerlijke auto, net als elke BMW. Risico is wel dat je voorgoed verpest bent. Maar dat ik pas een probleem als je over 10 jaar weer op zoek mag.
Ik geloof je meteen dat ik nu voorgoed verpest ben! :)

In de lange zoektocht naar een opvolger voor de Golf kwamen we toch steeds op BMW uit. Ook nog naar A3’s gekeken, ook mooi maar dat was het dan toch net niet. Ook nog voor 4-serie coupé gekeken, maar dat vonden we te groot. Uiteindelijk echt super blij met deze recente BMW, voor ons klopt ie helemaal. Kan niet wachten tot het 25 oktober is.

De Golf heb ik verkocht via de ANWB inkoopservice, 24 oktober lever ik hem in. Die boden 500 meer dan de BMW dealer. Ik heb al eerder eens gebruik gemaakt van die service toen we een auto hadden geërfd en dat is goed bevallen.

Gefeliciteerd met de aanschaf van de Bimmer! De combinatie van ex- en interieurkleur doet hem erg goed en de velgen maken hem helemaal af (y)

Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Heel fraaie samenstelling hoor. De kleur icm. het interieur en deze velgen is echt chique! Ik kom ze eigenlijk alleen in het zwart tegen. Veel veilige kilometers gewenst.

Aanstaande vrijdag is het zover… na ruim 9 jaar trouwe dienst gaat de Golf weg!

Even een blik terug op de automobiele historie met betrekking tot het dagelijks vervoer:

Opel Corsa uit 1992 in bezit gehad van zomer 2003 tot zomer 2005:

archieffotos 194 by Ivo Jonker, on Flickr

Citroën Xantia uit 1994 in bezit gehad van zomer 2005 tot ergens begin 2006:

xantia 010 by Ivo Jonker, on Flickr

Volkswagen Golf 1.6 automaat uit 1990 in bezit gehad van 2006 tot 2008:

verlaagd 008 by Ivo Jonker, on Flickr

Volkswagen Golf 1.8 uit 1990 in bezit gehad van 2008 tot 2013:

16082011158 by Ivo Jonker, on Flickr

Skoda Fabia uit 2000 in bezit gehad van maart 2013 tot augustus 2015:

IMG_1442 by Ivo Jonker, on Flickr

De Fabia liep een beetje op zijn eind, gedoe met de versnellingsbak en er zat nog meer aan te komen, het was dus tijd voor een opvolger.

29 augustus 2015 kochten wij de Golf, ik was destijds op zoek naar een automaat en een FSI. De spoeling was dun en uiteindelijk vonden we deze Golf.

IMG_2959 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_2960 by Ivo Jonker, on Flickr

Altijd erg veel plezier van de Golf gehad, geen echt gekke dingen gehad naast regulier onderhoud. 1x met pech gestaan i.v.m. een koelslang die kapot was. Mooie trips gemaakt naar Zuid Frankrijk meerdere keren, rondreis Zuid-Engeland, Zuid-Duitsland en meerdere korte trips.

Wat cijfers over de laatste 9 jaar:

Kilometerstand bij aanschaf: 133.452

Kilometerstand bij inruil: 272.564 km

Aantal kilometers: 139.112 km

Aantal tankbeurten: 221

Tankkosten: € 15.950,61

Gemiddeld verbruik: 7,33 l/100km (1 op 13,6)

Vrijdag: Vaarwel Golf en welkom BMW! Hopen dat we daar ook weer veel veilige kilometers mee maken en plezier van hebben! :)

Wat een mooi overzicht Ivo!

Leuke auto's heb je gehad, dankzij jouw Fabia ben ik fan van dit model, maar wel in groen met licht interieur. Dat is sowieso een mooie combinatie vind ik.

Jammer van het einde van de Golf, logisch en de BMW maakt alles en meer goed, dus ja de stap is heel erg logisch.

Veel plezier morgen en ik benieuwd naar de eerste eigen gemaakte foto's! Hopelijk hebben jullie met de BMW net zo'n goede en lange relatie samen!

Fraaie kleur en mooie combi met de velgen zo, en dan nog met die foto erboven! :D Lijkt wel wat "hoog op de poten" te staan.

Prachtig Ivo, Dit gaat een goede en mooie nieuwe vriend worden! Veel plezier. (ik zie jullie al samen op de oprit zitten en en dan kijken welke dingen hij allemaal kan) en vooral veel leuke kilometers. Dat jullie maar veel Freude am fahren hebben!

Even een verslag van afgelopen vrijdag!

Op tijd op pad om de Golf in te gaan leveren bij BCA in Barneveld. De Golf is verkocht via de ANWB Inkoopservice.. Daar hadden we eerder al goede ervaring mee en ook nu gaf de ANWB beduidend meer. In Barneveld inleveren leverde nog 100 euro extra op omdat zij dan geen transportkosten hebben. Complimenten gehad over de staat van de auto gezien de kilometerstand en leeftijd. Altijd leuk! :)

17F98504-4C58-4CE8-B45B-27D9AFB00264 by Ivo Jonker, on Flickr

Vervolgens met de trein naar Utrecht gegaan om daar even de stad in te gaan en bij mijn broer op bezoek te gaan. Meteen een heel dagje uit van gemaakt.

Daarna met de trein verder naar Woerden, om 15:30u hadden we een afspraak bij de BMW-dealer voor aflevering van de 120i! Netjes ontvangen en de auto stond onder een doek klaar voor onthulling. Erg leuk om zo mee te maken. De nodige formaliteiten door gelopen en toen was het tijd om het doek eraf te halen.

image1 by Ivo Jonker, on Flickr

Vervolgens nog ruim een uur uitleg gehad over wat er allemaal op zit, echt teveel om op te noemen! Wat een stap is dit ten opzichte van de Golf, echt fantastisch. (y)

Toen was het tijd om richting huis te vertrekken, wat rijdt de BMW toch heerlijk. Erg soepel, voor ons echt heel veel power en super luxe. We zijn er echt heel erg blij mee, vooral ook met de kleur blauw en het interieur. Mooie combinatie!

Hier nog wat snelle plaatjes:

DSC_0031 by Ivo Jonker, on Flickr

DSC_0036 by Ivo Jonker, on Flickr

DSC_0037 by Ivo Jonker, on Flickr

DSC_0038 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4849 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4836 by Ivo Jonker, on Flickr

Gisteren al een mooi stuk getoerd en de auto aan vrienden laten zien. Op naar veel fijne en veilige kilometers met de BMW! :)

Prachtig Ivo, Dit gaat een goede en mooie nieuwe vriend worden! Veel plezier. (ik zie jullie al samen op de oprit zitten en en dan kijken welke dingen hij allemaal kan) en vooral veel leuke kilometers. Dat jullie maar veel Freude am fahren hebben!
We hebben inderdaad al de nodige tijd in de auto gezeten om van alles uit te vogelen. :)

Terug
Bovenaan