Elco
Kilometervreter
De Caliber is inmiddels al best oud, tussen de 13 en 18 jaar. Het kan maar zo zijn dat je een exemplaar met versleten onderstel zag en op basis daarvan zou ik geen conclusies durven trekken. Toch zou ik de Dodge lekker laten staan. Het is een leuk model, maar het interieur slaat naar moderne begrippen nergens op en ten opzichte van de Golf V gaat het je helemaal niets bieden.Heel toevallig reed ik laatst achter zo'n Caliber over een klaverblad met een paar hobbeltjes (aanhechtingspunten) erin, hoe die kont liep te dansen over die oneffenheden gaf mij niet het idee dat dit een auto met een veilig weggedrag is.
@ Barri: De 'oude' Mazda 3 rijdt beter dan een nieuwe, dus ik zou het geld liever op zak houden.
@ Mach1: Een tweede generatie 1 Serie kan best goed uitpakken, fijne auto's zijn het. En je weet vast dat je om de 1.6 Turbo-motoren (verguisd als PSA-THP, maar BMW had een flink aandeel) heen moet werken, wat de keuze aardig beperkt. Een Golf 7.5 is wat dat betreft een saaie keuze, maar wel een hele degelijke. De Skoda Rapid zou een alternatief kunnen zijn. Of, nog zuiniger en betrouwbaarder, een Lexus CT 200h.