Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Mach1 zei:
t
JFR zei:
Mini Cooper S, een prima keuze.:D
Ik heb nog geen seconde spijt van mijn aankoop, de Mini rijdt heerlijk, en elke keer weer genieten als ik de motor start en dat dan een mooie donkere brom uit de uitlaten komt.:)

Ik geloof meteen dat je daar geen spijt van hebt! Bij mij kan het nog wel even duren hoor voordat de Golf eruit gaat. Staan eerst nog wat klussen aan het huis en tuin op de agenda. 😀

Gaat het dan om het model wat ik heb, die vanaf 2014 wordt gemaakt, of een wat ouder model?

JFR zei:
Mach1 zei:
t
JFR zei:
Mini Cooper S, een prima keuze.:D
Ik heb nog geen seconde spijt van mijn aankoop, de Mini rijdt heerlijk, en elke keer weer genieten als ik de motor start en dat dan een mooie donkere brom uit de uitlaten komt.:)

Ik geloof meteen dat je daar geen spijt van hebt! Bij mij kan het nog wel even duren hoor voordat de Golf eruit gaat. Staan eerst nog wat klussen aan het huis en tuin op de agenda. 😀

Gaat het dan om het model wat ik heb, die vanaf 2014 wordt gemaakt, of een wat ouder model?

Gaat om het type dat jij ook hebt! Het liefste een oranje met lederen interieur, stoelverwarming en automaat. Ik check regelmatig het aanbod :).

Stoelverwarming is heerlijk, ik wil in de winter niet meer zonder.:D

In Sneek staat een oranje Mini van het F56 type:

:)

Gefeliciteerd toch wel met de verkoop! Mooi dat ie naar een echte liefhebber gaat!!

Het voelt een beetje Barri citeren, maar ik ben ook benieuwd wat voor mooie Kever er gaat komen! Hebben jullie een voorkeur? Olifantpoot, (zo heten de latere toch?) , een brilkever wordt denk ik gezien de verbouwing van de badkamer iets teveel van het goede (denk ik) ?

Ik zie een verlaagde Kever voor me. Van tussen 68 en 74, dus met de kerkvenster achterlichten. Liefst oranje of blauw. :cool:

Barri zei:
Ik zie een verlaagde Kever voor me. Van tussen 68 en 74, dus met de kerkvenster achterlichten. Liefst oranje of blauw. :cool:

Je zit goed qua bouwjaar! Een verlaagde zie ik echter niet gebeuren. Het is ook belangrijk dat ie niet in zo’n topstaat is als de Audi, die durfden we nergens neer te zetten. Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van de zoektocht. :D

Peter O zei:
Gefeliciteerd toch wel met de verkoop! Mooi dat ie naar een echte liefhebber gaat!!

Het voelt een beetje Barri citeren, maar ik ben ook benieuwd wat voor mooie Kever er gaat komen! Hebben jullie een voorkeur? Olifantpoot, (zo heten de latere toch?) , een brilkever wordt denk ik gezien de verbouwing van de badkamer iets teveel van het goede (denk ik) ?

Ja, een brilkever is teveel van het goede, het blijft een hobby en dat mag best geld kosten maar moet wel binnen de perken blijven. Wij zijn ook blij dat ie naar een echte liefhebber is. Daniël heeft er 5 jaar over nagedacht om hem te verkopen, dus de keuze is weloverwogen. Na bijna 17 jaar is het ook wel leuk dat er ruimte is voor iets anders.

Mooi dat de Audi naar een liefhebber is gegaan! Lijkt me, zeker na 17 jaar, toch niet even makkelijk om afscheid te nemen van zo'n mooie wagen maar als jullie al een paar jaar aan het overwegen waren 'm te verkopen is dat proces denk ik wel al een tijd geleden afgerond.

Ik vind de keuze voor een Kever wel een leuke! Ik ben benieuwd naar de zoektocht :D

Ik zit eens te zoeken naar Kevers, maar ook de exemplaren met 'olifantenpoten' en de 'big bugs' worden zelfs duur. Nette exemplaren met de 'kerkvenster' achterlichten gaan al richting of over de 10k :eek:

Jammer dat de Audi weg is, maar een waardige opvolger is in het verschiet.

Pb mij even wat je eisen en wensen zijn m.b.t de Kever. Weet er verschillende te staan die in de verkoop komen.

Prachtig. Bijzonder kleurtje ook.
Mooi dat de hele historie erbij zit. Die van mij is origineel Nederlands, maar van de historie weet ik vrij weinig. Heb een half jaar terug alleen contact gehad met de vrouw die m tussen 1999 en 2006 ofzo gehad heeft.

Prachtige kever, ook de kleur is echt van vroeger.
Mooi ook je dichte klep!
Waar zijn de foto's van hierboven gemaakt.
De L'est?
Er staan een paar bijzondere niet alledaagse wagens.

Inderdaad, een hele mooie verzameling bij elkaar. Heb je een idee of 'ie daar nu vooral mooi staat te wezen, of dat er ook mee gereden gaat worden?

Het is een privéverzameling! Ik denk dat de Audi zijn toekomst gaat doorbrengen zoals ook zijn laatste jaren bij ons waren: vooral binnen staan en af en toe een mooie rit op een mooie dag!

We mogen de verzameling van de nieuwe eigenaar nog een keer komen bekijken, lijkt me wel gaaf want er staat veel mooi spul!

Wauw Ivo ( & Daniel) ik was nog niet bekomen van het afscheid van de Audi, de Keverplannen en dan is er al een mooie Kever.

Wat een fraaie zeg! Mooie kleur zeg ook, en wat is mooi en netjes. Ik snap dat de keus dan snel is gemaakt, wat goed! Mijn huisgenoot, je kent haar wel, zit de hele avond naast me te snurken, ik open jouw topic, kijk naar je foto's EN mevrouw zit recht omhoog mee te kijken. Volgens mij is dat "kats voor ik vind het gaaf."

Maar wat heeft de koper een fraaie collectie zeg! Grappig dat er bij al die Franse voitures ook liefde is voor Germaanse mobielen! Wel je camera meenemen Ivo als je gaat kijken!

Peter O zei:
Wauw Ivo ( & Daniel) ik was nog niet bekomen van het afscheid van de Audi, de Keverplannen en dan is er al een mooie Kever.

Wat een fraaie zeg! Mooie kleur zeg ook, en wat is mooi en netjes. Ik snap dat de keus dan snel is gemaakt, wat goed! Mijn huisgenoot, je kent haar wel, zit de hele avond naast me te snurken, ik open jouw topic, kijk naar je foto's EN mevrouw zit recht omhoog mee te kijken. Volgens mij is dat "kats voor ik vind het gaaf."

Maar wat heeft de koper een fraaie collectie zeg! Grappig dat er bij al die Franse voitures ook liefde is voor Germaanse mobielen! Wel je camera meenemen Ivo als je gaat kijken!

Thanks (ook Ayo) ;) en ja, als we daar een keer gaan kijken gaat de camera zeker mee.

Heel gaaf! Eindelijk een Kever voor de deur! Volgens mij hoorde ik jullie daar meer dan tien jaar geleden al over :D

Even een update: Inmiddels 100 000 km gereden met de Golf in iets minder dan 6 jaar! De laatste 3 jaar veel minder kilometers gemaakt dan de eerste 3 jaar. Nog steeds een fijne auto, maar het knaagt regelmatig… vooralsnog blijft ie lekker.

De Fox doet trouw zijn dienst en bevalt ook prima.

De Kever inmiddels 2 maanden in bezit en al veel leuke ritjes gemaakt. Wat een leuk ding is het, we zijn er echt heel erg blij mee! Momenteel wordt ie afgesteld, dat ie wat mooier loopt.

Nog een leuk plaatje van een paar weken geleden:

63C3A3DD-8748-4657-BF33-33C4BE372FE7 by Ivo Jonker, on Flickr

Boh 6 jaar en boh 100.000 km.. Wat gaat de tijd snel zeg!

Ik zag richting F1 ook redelijk veel Golfjes, blijft toch een leuke auto. Misschien niet wauw als een Alfa, maar ach een fijne kloppende auto vind ik. Ik merk wel dat als er ooit een andere auto komt, dat ik een VW toch weer mee ga nemen. Maar ja dat duurt nog wel even denk ik :T

Fijn dat de Fox ook bevalt, maar nog fijner dat de Kever zo'n fijne en goede aankoop is. En dat jullie zoveel plezier ervan hebben! Mooi is dat!

Ohja, terwijl ik dit typ... Wist je trouwens een toilet-tas is in de vorm van een T1? (Ik heb hem al een jaar, maar ik denk er ineens aan)

Erg leuke Kever! Ik heb het idee dat ik je heb zien rijden een keer (maand geleden, westen van de Betuwe?). Alhoewel het ook een Kever kan zijn geweest in dezelfde kleur met een ongeveer gelijk kenteken.

Engineer2 zei:
Erg leuke Kever! Ik heb het idee dat ik je heb zien rijden een keer (maand geleden, westen van de Betuwe?). Alhoewel het ook een Kever kan zijn geweest in dezelfde kleur met een ongeveer gelijk kenteken.

Thanks, zou goed kunnen dat je me hebt zien rijden!

Peter O zei:
Boh 6 jaar en boh 100.000 km.. Wat gaat de tijd snel zeg!

Ik zag richting F1 ook redelijk veel Golfjes, blijft toch een leuke auto. Misschien niet wauw als een Alfa, maar ach een fijne kloppende auto vind ik. Ik merk wel dat als er ooit een andere auto komt, dat ik een VW toch weer mee ga nemen. Maar ja dat duurt nog wel even denk ik :T

Fijn dat de Fox ook bevalt, maar nog fijner dat de Kever zo'n fijne en goede aankoop is. En dat jullie zoveel plezier ervan hebben! Mooi is dat!

Ohja, terwijl ik dit typ... Wist je trouwens een toilet-tas is in de vorm van een T1? (Ik heb hem al een jaar, maar ik denk er ineens aan)

Leuk zo’n toilettas! Ik heb ook nog Autoweeks voor jou. Keertje afspreken om ze bij je te brengen? Hebben in september vakantie dus dan kunnen we mooi een keer met de Kever die kant op!

Zo, de Golf heeft sinds twee weken weer apk tot in januari 2023! Meteen even groot onderhoud laten doen en de winterbanden eronder gezet. We kunnen er weer tegenaan! Oriënteer wel voor een opvolger, maar steeds kom ik tot de conclusie dat het gewoon niet nodig is. We rijden dus mooi nog een tijd door, bevalt nog steeds prima.

Reyner zei:
Mooie Kever! De Audi vond ik ook heel mooi, maar die is in een wel hele mooie collectie terecht gekomen :eek:

Al veel plezier van de Kever gehad dit jaar, echt super leuk! De Audi is echt bij een liefhebber terecht gekomen inderdaad. Dat was ook wel belangrijk bij de verkoop.

Lang geleden dat ik in dit topic heb gepost!

De Golf is er nog steeds, staat inmiddels bijna op de 250 000 km en tuft lekker door. Net terug van een mooie trip naar de Noord-Franse kust en dat doet ie nog steeds prima. Kijk nog altijd naar een opvolger, maar knopen worden toch niet doorgehakt omdat de Golf gewoon nog goed is,

Van de Kever echt al heel veel plezier gehad, flink wat mooie toertochtjes gemaakt. Rijden er regelmatig mee en dat bevalt heel goed. Echt een totaal andere rijbeleving dan eerder in de Audi 80. Zeer goede keuze geweest om eindelijk een Kever aan te schaffen. Ook leuk om regelmatig positieve reacties te krijgen in het verkeer.

Ook de Fox is er nog, die gaat ook gewoon rustig door. :D

Terug
Bovenaan