Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Heb het topic niet eerder gezien, maar sinds photobucket het niet meer doet voor 3rd party hosting valt er ook weinig van de golf te zien ;)

Na 13 jaar bezit gaat ie de verkoop in. We zouden graag iets luchtgekoelds als opvolger hebben. We zijn benieuwd of er interesse is, ze zijn best zeldzaam, maar niet echt een gewilde klassieker. We zullen het meemaken :).

Nee, dat meen je niet?! Zo'n prachtige auto. Wat jammer zeg. Is er misschien een advertentie? Wellicht dat het 'te koop' topic de auto 'toevallig' tegenkomt. ;)

RobEU zei:
Nee, dat meen je niet?! Zo'n prachtige auto. Wat jammer zeg. Is er misschien een advertentie? Wellicht dat het 'te koop' topic de auto 'toevallig' tegenkomt. ;)

Alleen als de juiste prijs betaald wordt (vraagprijs is wel redelijk). Mijn vriend heeft de droom om eens iets luchtgekoelds te bezitten en is na 13 jaar wel een beetje uitgekeken :). Het is zijn auto. Mocht ie niet verkocht worden houden we hem gewoon. Willen eens kijken wat het doet.

Ik verwacht niet al teveel animo, dus denk dat ie wel blijft uiteindelijk :). Dat is mijn gevoel.

De Golf van de week voorzien van nieuw rubber, heerlijk stil. Inmiddels staat er bijna 198000 op de teller. Vanaf begin juni wordt er minder gereden met de Golf, we gaan verhuizen en komen op fietsafstand van het werk te wonen. Kan er dus nog wel een aantal jaren mee vooruit.

Bij het nieuwe vrijstaande huis een grote eigen oprit en vrijstaande garage voor de Audi. Ideaal dus!

Gaaf! Daar bij jullie in de buurt is het tenminste nog te betalen :) Een collega van me komt bij jullie uit het dorp, dus ik hoor regelmatig jaloers aan hoe de huizenprijzen daar zijn.
Geen heimwee naar de mk2 GTI?

Waar we nu wonen wel, we gaan nu weer vlakbij Arnhem wonen, in Rheden, vlakbij natuurgebied de Posbank. Daar zijn de prijzen stukker hoger dan waar we nu wonen. 😀

Alle foto's van je wagenpark doen het niet meer helaas, maar klinkt goed een eerste golfje gtd en audi 80 voor de hobby(y)

Heerlijke omgeving om te wonen qua autorijden trouwens, spreek uit ervaring :cool:

Gefeliciteerd!! Jullie oude huis is inmiddels verkocht dus? Mooi dat de Audi er nog steeds is!

Fijn dat de Golf het ook blijft doen, krijgen alle mensen toch nog gelijk dat het een saaie auto is ;)

Ik zit trouwens nog altijd naar elke truck te kijken die langs mijn tuin rijdt, maar ik heb Daniel nog steeds niet gespot!

Damianw26 zei:
Alle foto's van je wagenpark doen het niet meer helaas, maar klinkt goed een eerste golfje gtd en audi 80 voor de hobby(y)

Heerlijke omgeving om te wonen qua autorijden trouwens, spreek uit ervaring :cool:

Als de verhuizing achter de rug is zal ik weer eens foto’s uploaden!

Pjötr zei:
Gefeliciteerd!! Jullie oude huis is inmiddels verkocht dus? Mooi dat de Audi er nog steeds is!

Fijn dat de Golf het ook blijft doen, krijgen alle mensen toch nog gelijk dat het een saaie auto is ;)

Ik zit trouwens nog altijd naar elke truck te kijken die langs mijn tuin rijdt, maar ik heb Daniel nog steeds niet gespot!

Huis is verkocht inderdaad, ging heel snel. De Audi is er nog omdat de verkoop vorige zomer door familieomstandigheden op een laag pitje is gezet. Na de verhuizing gaat ie waarschijnlijk serieus in de verkoop en dan op zoek naar een mooie Kever. We zien het wel :D. De Golf bevalt echt meer dan prima, heerlijke auto voor dagelijks.

Hij rijdt nog wel regelmatig in Assen trouwens :D

Sinds lange tijd weer eens een update!

Drukke tijd achter de rug inclusief verhuizing. Nu alles redelijk op orde, dus tijd voor een update.

De GTD wordt nog steeds als dagelijkse auto gebruikt, alleen wordt er nu veel minder mee gereden omdat we beiden maar 9 km enkele reis woon-werkverkeer hebben. Hij tokkelt rustig door.
De Golf V staat inmiddels iets over de 2 ton, nog steeds een hele fijne auto. Wordt nu doordeweeks niet gebruikt omdat ik op de fiets naar het werk ga. In het weekend pakken we vaak de V. Volgende maand een beurt en apk.
De Audi 80 staat netjes in de garage, verkoop stond i.v.m. de verhuizing op een laag pitje. Denk toch dat er op termijn een Kever voor in de plaats komt.

Bij het vorige huis hadden we een immens grote schuur, nu een garage voor 1 auto. Wel hebben we nu een ruime oprit zodat de auto's niet meer aan de straat hoeven te staan.

1 by Ivo Jonker, on Flickr

2 by Ivo Jonker, on Flickr

Ik durf niets meer over jullie huis te zeggen ;) Maar mooie oprit en ruimte zeg! Fijn dat de V nog altijd goed bevalt!

Ik heb trouwens nog altijd oude VW-blaadjes voor jou he? De Europaweg is weer open trouwens, dus de trucks rijden niet meer voor mijn huis langs!

Hahaha. :) Wij hebben ook nog wat Autoweeks voor jou, die zijn vorige keer per ongeluk achter gebleven.

Leuk huis! Wij hebben er ook naar gekeken, heb je nog veel verbouwd? Wij woonden in Velp maar zijn net na drie maanden verbouwen naar Renkum verhuisd, ook een vrijstaand wit huis met genoeg ruimte er omheen. Iets ouder nog als dit huis en ook met als minpunt de kleine garage 😉

Wybe zei:
Leuk huis! Wij hebben er ook naar gekeken, heb je nog veel verbouwd? Wij woonden in Velp maar zijn net na drie maanden verbouwen naar Renkum verhuisd, ook een vrijstaand wit huis met genoeg ruimte er omheen. Iets ouder nog als dit huis en ook met als minpunt de kleine garage 😉

Wat grappig! Inmiddels hebben we de woonkamer, eetkamer, hal en slaapkamers klaar. Ook in de tuin al veel gedaan, wat flinke coniferen verwijderd etcetera. In september worden alle kozijnen op de eerste verdieping vervangen en volgend voorjaar gaan we de keuken en badkamer aanpakken. We gaan achter de garage nog een flinke schuur neerzetten, daar is ruimte genoeg voor :).

Gaaf huis! Zie dat het in Rheden staat? Ik dacht er al wat in te herkennen. Stuur nog wel eens de Posbank over vanuit Velp richting De Steeg of andersom, en als ik dan vanuit De Steeg richting Rheden rij kom ik er volgens mij langs (linkerzijde weg).

PS: Tegenover je op een héél groot grasveld staat ook een mooi wit huis :)

adinsx zei:
Gaaf huis! Zie dat het in Rheden staat? Ik dacht er al wat in te herkennen. Stuur nog wel eens de Posbank over vanuit Velp richting De Steeg of andersom, en als ik dan vanuit De Steeg richting Rheden rij kom ik er volgens mij langs (linkerzijde weg).

PS: Tegenover je op een héél groot grasveld staat ook een mooi wit huis :)

Thanks! Je hebt het goede huis voor je! :)

Huis ziet er leuk uit! Dat de auto's naast elkaar kunnen staan is ideaal, dat mis ik wel (bij ons staan ze achter elkaar).
Ik heb het gevoel dat jullie nog niet zo lang in dat vorige huis woonden, klopt dat?

Barri zei:
Huis ziet er leuk uit! Dat de auto's naast elkaar kunnen staan is ideaal, dat mis ik wel (bij ons staan ze achter elkaar).
Ik heb het gevoel dat jullie nog niet zo lang in dat vorige huis woonden, klopt dat?

We hebben er 6,5 jaar gewoond. Je wensen veranderen en we hadden nu prima mogelijkheden om een stap te maken en hebben het vorige huis goed verkocht. De auto's konden eerst niet naast elkaar staan dus we hebben de oprit verbreed.

Prachtige woonomgeving, een vroegre maat van mij woont daar ook fam. Rouwenhorst 2 onder 1 kapper. Wellicht zegt het je wat gezien die ook op het veld uitkijken. Hoe rijdt zo'n oude GTD, komt dat nog vooruit naar hedendaagse turbodiesel begrippen?

Damianw26 zei:
Prachtige woonomgeving, een vroegre maat van mij woont daar ook fam. Rouwenhorst 2 onder 1 kapper. Wellicht zegt het je wat gezien die ook op het veld uitkijken. Hoe rijdt zo'n oude GTD, komt dat nog vooruit naar hedendaagse turbodiesel begrippen?

Zegt me (nog) niks :). GTD rijdt erg leuk, is aardig 'vlot', maar natuurlijk niet te vergelijken met moderne turbodiesels. Een Golf 2 blijft gewoon erg leuk rijden. Ik ben benieuwd hoe lang ie nog blijft, we zullen hem nooit verkopen. Het is een auto met gebruiksaanwijzing :). Diesel is nu niet meer nodig, maar we rijden lekker door zolang het leuk blijft.

Van de week hebben zowel de Audi als de Golf V een verse apk gekregen.

Zal binnenkort wat foto's van de Audi maken en posten.

Mach1 zei:
Wat grappig! Inmiddels hebben we de woonkamer, eetkamer, hal en slaapkamers klaar. Ook in de tuin al veel gedaan, wat flinke coniferen verwijderd etcetera. In september worden alle kozijnen op de eerste verdieping vervangen en volgend voorjaar gaan we de keuken en badkamer aanpakken. We gaan achter de garage nog een flinke schuur neerzetten, daar is ruimte genoeg voor :).

Klinkt allemaal erg herkenbaar, hier is ook grondig gesnoeid in de tuin en zijn er ook plannen om de garage te vervangen voor een grote schuur. De huidige stalen garage zit nog vol kogelgaten uit de tweede wereldoorlog. Wij hebben ons nu gericht op de binnenkant, alle elektra, waterleiding en riolering vervangen, keuken, toilet en badkamer vervangen, wanden gestuct in een groot deel van het huis, beneden alles geschilderd en boven een slaapkamer de plafonds vervangen, geïsoleerd en geschilderd. Al een hoop gebeurd maar er blijft altijd genoeg over bij zo'n oud huis! Gelukkig hebben we de Funda-foto's nog om ons eraan te herinneren hoe het er ook al weer uit zag toen we het kochten... ;-)

Zo, de Golf V heeft weer apk. Teller staat inmiddels op 213000. Nog steeds een fijne auto. Ook de Golf GTD en Audi 80 zijn er nog. De GTD loopt de laatste tijd steeds warm, die staat even stil om te onderzoeken wat er nu precies aan de hand is,

Weinig nieuws omtrent de auto’s dus. We zijn vooral druk geweest in en om het huis. Inmiddels ook de keuken en toilet aangepakt. Nu buitenschilderwerk en dan is het zoals we het willen hebben. Kunnen we weer wat meer aandacht aan het wagenpark besteden. :D

Wybe zei:
Mach1 zei:

Klinkt allemaal erg herkenbaar, hier is ook grondig gesnoeid in de tuin en zijn er ook plannen om de garage te vervangen voor een grote schuur. De huidige stalen garage zit nog vol kogelgaten uit de tweede wereldoorlog. Wij hebben ons nu gericht op de binnenkant, alle elektra, waterleiding en riolering vervangen, keuken, toilet en badkamer vervangen, wanden gestuct in een groot deel van het huis, beneden alles geschilderd en boven een slaapkamer de plafonds vervangen, geïsoleerd en geschilderd. Al een hoop gebeurd maar er blijft altijd genoeg over bij zo'n oud huis! Gelukkig hebben we de Funda-foto's nog om ons eraan te herinneren hoe het er ook al weer uit zag toen we het kochten... ;-)

Goed bezig! En herkenbaar :D

Mooi dat de V weer APK heeft!! Ik word meer en meer fan van het model. Misschien (ooit) als vervanger van de Getz, maar ja dat mag je niet te hard hier op het forum zeggen natuurlijk ;)

Leuk trouwens dat jullie keuken een goede plek heeft gevonden trouwens!

Weer eens, een minder leuke, update: vanmiddag is er iemand achter op de GTD geklapt. Gelukkig hebben we een trekhaak die veel heeft opgevangen. Afwachten wat de verzekering gaat zeggen. Ik denk dat we geluk hebben gehad en het meevalt, maar het is even afwachten. Tegenpartij is een dame op leeftijd die ons over het hoofd had gezien, geluk was er lichamelijk niets met haar aan de hand.

We hopen het beste, want de GTD is net weer klaar....

Oei, dat is balen. Plaatwerk ook geraakt, of niet?
En zitten de bumperbouten nog een beetje netjes (Van onderen te zien)?
Heb het ook eens gehad met de Golf, die trekhaakbalk is gelukkig best stevig.

Plaatwerk is net niet geraakt door de bumperbalk. Ze heeft ons precies op de trekhaak geraakt. Haar Polo heeft meer schade dan onze auto.

Wat we kunnen zien is nog ok, dus we hopen het beste!

Oei, dat is schrikken zeg! Hopelijk valt het allemaal mee!! Gelukkig is een trekhaak volgens mij makkelijk te vervangen.

Update!

De Golf heeft vandaag weer een verse apk gekregen tot 7 juni 2021, inmiddels 223000 op de teller. Laatste tijd wel wat meer aan het oriënteren op een mogelijke opvolger, maar het is gewoon nog niet nodig :).

De GTD en Audi zijn ook nog aanwezig, weinig veranderd dus :).

Helaas met pijn in het hart afscheid genomen van onze fijne GTD, nadat de derde keer de koppakking eruit lag was het helaas over. Einde van een tijdperk, geen Golf 2 meer in bezit. We hebben nog gekeken naar een Golf 2 benzine, maar het aanbod valt vies tegen en de prijzen zijn hoog. De GTD reed maar 40 kilometer in de week, een diesel was dus ook niet meer nodig. Nu hebben we voor erbij een Fox gekocht, een 1.4 uit 2007. Fijn en simpel autootje voor erbij voor die paar kilometer per week. Plaatjes bij het verhaal:

6ED4F999-076C-4473-BFD7-5C957753713C by Ivo Jonker, on Flickr

C92120CC-46F3-4F6E-A442-210CF798E6AF by Ivo Jonker, on Flickr

En de Fox:
BFC7A850-9F56-43DF-A3A9-F344B287D5F0 by Ivo Jonker, on Flickr

560DA09D-F0C5-4DE8-A45E-F0E0FEE4688E by Ivo Jonker, on Flickr

EB281ACD-8F0B-48AA-ABAE-253F171477F6 by Ivo Jonker, on Flickr

Hippe wieltjes! Wel de meest vreselijke VW van de laatste tijd, ik zou zelfs een Lupo verkiezen boven een Fox. Maar voor 40km per week lukt een Fox ook wel :)
Meestal zie je ze trouwens met de gekleurde bekleding.

Lupo is wel veel minder ruim natuurlijk, in de Fox past wel een boodschappenkrat.

Ik ben eigenlijk verbaasd wat er allemaal wel op de Fox zit: elektrisch verstelbare en verwambare spiegels, centrale deurvergrendeling op afstand, in hoogte verstelbaar stuur en stoel, elektrische ramen, uitklapbare ruitjes achter en het grappigste is de verschuifbare achterbank :).

We hebben er bewust 1 zonder airco genomen, dat is niet nodig voor de kleine stukjes en moet ook allemaal onderhouden worden. Lekker simpel wagentjes dus voor erbij.

Hebben wel al een originele radio op de kop getikt (rcd 200) zodat het dashboard netjes 1 geheel is.

Wat jammer van de Golf, maar ja op den duur is het klaar. Wat een mooie kleur op de Fox en fraaie uitrusting! Ik vind een Fox erg leuk, maar zeker niet de leukste VW die gemaakt is. Ik kan me ook alleen de gestreepte bekleding herinneren.

Afgelopen weken was ik het Rijk, daar zag je de Fox nog veel vaker dan dat ik hem hier zie. Ook in kleuren die ik me niet kan herinneren hier gezien te hebben. We zijn ook naar Wolfsburg geweest, naar Autostadt en het museum. Ik vond het bizar om te zien dat Wolfsburg bijna 80, misschien wel meer, uit VAG-auto's bestaat. Hoewel het buiten Wolfsburg wel minder was, moet ik bekennen dat het gros van alle auto's die oud waren (jaren 90 en 00) VW waren, af en toe wat Audi, Mercedes of BMW, maar Opels en Ford zie je vele malen minder.

Ik moet bekennen dat ik na Wolfsburg wel weer wat meer denk "Oeh een Polo of Golf is toch ook wel tof". Voorlopig geen andere auto voor mij, maar de Polo is nu wel weer nummer 2 als poteniele opvolger van de Getz, maar het verschil met een Punto is nihil, maar goed veel plezier met de Fox, tof van de radio!! :D

Zeker jammer, maar wel de juiste keuze op een gegeven moment. De Fox heeft vandaag bij een bevriende monteur een goede onderhoudsbeurt gehad dus die kan er tegenaan! De auto bevalt echt prima, we zijn er blij mee!

@peter: Autostad is leuk hé? Ook in de fabriek geweest? Is alweer 10 jaar geleden dat ik er ben geweest, maar ga ooit nog eens een keer die kant op. Op Curaçao waar we in 2018 waren zie je ook veel Foxjes, vooral vijfdeurs.

Afgelopen zondag pech gehad met de Golf, gelukkig vlakbij huis. Door een vastzittende spanrol was de multiriem eraf gelopen. Maandagochtend is de auto opgehaald. Het is inmiddels weer gefikst en ook maar gelijk een onderhoudsbeurt en apk gedaan. Nu weer fris dus en inmiddels heb ik er bijna 100 000 km mee gereden.

Een opvolger is nog niet nodig, maar toch knaagt het soms :D.

Wow 100K dat is veel Ivo!

Ik dacht vanmorgen aan je, ik reed om 7.15 achter een grijze Golf. Ik denk dat behalve Daniel niet veel mensen op dat tijdstip aan je denken :D

Fijn dat alles weer is opgelost! Hoe bevalt de Fox?

Dromen over een andere auto is leuk. Ik zelf doe dat nooit, behalve sinds een paar weken. Ik schaam me daar wel voor, ik wil pas wat kopen als de auto stuk is of wat ook. Dat heb ik vanuit huis meegekregen en daar sta ik ook achter. Maar als ik 's morgens op de A28 rij, dan denk ik wel "oeh die is leuk" of 'ja dat is een toffe auto".

(Dit vraagt Ayo)
Wat zou je Golf op kunnen volgen?

Peter O zei:
Wow 100K dat is veel Ivo!
Ik dacht vanmorgen aan je, ik reed om 7.15 achter een grijze Golf. Ik denk dat behalve Daniel niet veel mensen op dat tijdstip aan je denken :D
:)

Peter O zei:
Fijn dat alles weer is opgelost! Hoe bevalt de Fox?
De Fox bevalt prima, echt een fijne auto voor erbij zo. De Fox wordt dagelijks gebruikt, de Golf 1x per week ofzo, maar dat is al sinds we verhuisd zijn ruim 2,5 jaar geleden. Nog steeds een fijne auto.

Peter O zei:
Dromen over een andere auto is leuk. Ik zelf doe dat nooit, behalve sinds een paar weken. Ik schaam me daar wel voor, ik wil pas wat kopen als de auto stuk is of wat ook. Dat heb ik vanuit huis meegekregen en daar sta ik ook achter. Maar als ik 's morgens op de A28 rij, dan denk ik wel "oeh die is leuk" of 'ja dat is een toffe auto".

(Dit vraagt Ayo)
Wat zou je Golf op kunnen volgen?

Helemaal mee eens, zo sta ik er ook in. Loop al 2 jaar met de gedachte, maar dan denk ik weer: Het is een fijne auto en hij wordt nauwelijks gebruikt, dus wat is de noodzaak? Nu heeft ie ook weer onderhoud gehad dus is ie weer helemaal fris en mag ie lekker op de oprit blijven staan :D. We denken er weleens over om naar 1 dagelijkse auto terug te gaan, zeker nu met dat thuiswerken, maar het is toch ook wel heel handig als je altijd een auto tot je beschikking hebt. Ik kijk al anderhalf jaar naar een Mini Cooper S voor op termijn, een oranje met automaat en lederen bekleding. Een ander Golf of A3 zou niet zoveel toevoeg naar mijn idee, dus als er een andere auto komt moet het echt wat anders zijn.

Maar eerst binnenkort de badkamer maar eens verbouwen, iets met prioriteiten :D.

Mini Cooper S, een prima keuze.:D
Ik heb nog geen seconde spijt van mijn aankoop, de Mini rijdt heerlijk, en elke keer weer genieten als ik de motor start en dat dan een mooie donkere brom uit de uitlaten komt.:)

JFR zei:
Mini Cooper S, een prima keuze.:D
Ik heb nog geen seconde spijt van mijn aankoop, de Mini rijdt heerlijk, en elke keer weer genieten als ik de motor start en dat dan een mooie donkere brom uit de uitlaten komt.:)

Ik geloof meteen dat je daar geen spijt van hebt! Bij mij kan het nog wel even duren hoor voordat de Golf eruit gaat. Staan eerst nog wat klussen aan het huis en tuin op de agenda. 😀

@ Ivo,

ja een badkamer is ook belangrijk, zeker als de auto toch meer stilstaat nu en een Golf is ook een leuke auto vind ik.
16262351418_746c3dbb04_c.jpg

Ik zat even in mijn oude Autostadt foto's te zoeken. In 2004 stond er al een V zag ik :)

Terug
Bovenaan