Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Ivo, mooie Golf! Heb je vanmiddag natuurlijk al even gesproken :)
Net exemplaar. Komen er nog luxe kentekenplaten op?

Pioneer radio, die werd vaak door de VW dealer gemonteerd. Een radio die in de originele uitsparing past koop je tegenwoordig voor erg weinig, en het dash knapt er aardig van op!

Stuur: mooi lederen stuur, Rob ziet er graag eentje met knopjes. Is natuurlijk ook wel leuk :)

Barri zei:
Ivo, mooie Golf! Heb je vanmiddag natuurlijk al even gesproken :)
Net exemplaar. Komen er nog luxe kentekenplaten op?

Pioneer radio, die werd vaak door de VW dealer gemonteerd. Een radio die in de originele uitsparing past koop je tegenwoordig voor erg weinig, en het dash knapt er aardig van op!

Stuur: mooi lederen stuur, Rob ziet er graag eentje met knopjes. Is natuurlijk ook wel leuk :)

Luxe kentekenplaten ga ik deze week bestellen en ik ga ook op jacht naar een radio, die kosten de kop niet meer heb ik al gezien :).

Radio: https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-radio-s-cd-en-dvd-spelers/m961310055-volkswagen-radio-rcd300-oem-golf-5-radio.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Zo, naar aanleiding van je aankomende Las Vegas-trip maar even bijgelegen in dit topic. En ik val meteen met de neus in de boter: gefeliciteerd met de Golf.

Zelf heb ik niets met de Golf, of eigenlijk met Volkswagen, maar kan wel begrijpen dat er veel mensen een Volkswagen kopen. Er is gewoon niets mis mee. Doet precies wat je van een auto verwacht.

Veel plezier ermee.

Dankjewel!
Voor mij heeft een VW juist net wel even dat beetje extra, vanaf jongs af aan ben ik al geïnteresseerd in VW. Zo heeft iedereen inderdaad andere voorkeuren :).

Even een update!

Na bijna drie weken in de Golf gereden te hebben ben ik zeer tevreden! Wat een heerlijke auto, de automaat bevalt ook zeer goed!

De eerste update is vandaag binnengekomen: originele R32 achterlichten. Deze zijn wat donkerder dan de standaard achterlichten, staat denk ik erg mooi bij het donkergrijs. De achterlichten ga ik monteren als ik terug ben van vakantie, ik zal dan ook wat foto's plaatsen!

Nog wat plaatjes:

Omdat ik in je rijtje auto's 'Volkswagen Golf 1.6 FSI Trendline Business DSG (2007) 2015-' zag staan...

Volgens mij noemen veel bedrijven het DSG, terwijl dat niet zo is. Ik vind deze automaat al heerlijk rijden, DSG heb ik nog nooit gereden. Dat zal allemaal nog soepeler gaan waarschijnlijk. De bakcode is anders en volgens mij staat er bij DSG op de pook dat het DSG is.

Alvast een zeer fijne vakantie gewenst in de VS! Dat moet wel genieten worden. (y)

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Grappig detail, die VW-logootjes in de koplamp.

En een oud detail. Dit komt van een Kever uit 1955!

$_85.JPG

Mooi ding Ivo. Vind de Golf V eigenlijk mooier dan de VI, dik modelletje. Leuke uitvoering ook zo, maar heeft 'ie geen cruise control of kijk ik verkeerd?

Bedankt! Cruise control zit er inderdaad (nog) niet op!
Inmiddels wel twee updates te melden. Twee weken geleden heb ik luxe kentekenplaten gemonteerd, staat net even strakker. Vanmiddag heb ik de standaard achterlichten vervangen door R32/ Edition 30 achterlichten. Die zijn net wat donkerder van tint, mijn inziens staat dat erg fraai bij deze donkergrijze lakkleur!

Voor:

Tijdens:

Na:

Ik vind het niet echt nodig, maar het staat zeker niet verkeerd. Luxe kentekenplaten horen eigenlijk op iedere auto, maar sowieso op premium auto's! Dat straalt veel meer luxe uit door de.... luxe platen.

Een goede vriend heeft zijn Golf verkocht en had een set winterwielen over! Aangezien hij in Neurenberg woont hebben we er maar meteen een mooi weekend van gemaakt en gecombineerd met het ophalen van de wielen! Binnenkort monteren!

Ziet er goed uit die achterlichten. Ben ook benieuwd naar die Golf 6 velgen eronder, denk dat 'ie er daardoor wel wat frisser uit gaat zien.

Bedankt! Ik ben er heel blij mee! Volgende update is cruise control en dan heb ik de Golf zoals ik hem hebben wil.

Bij het zien van de derde foto dacht ik eventjes dat je de radio iets te hoog zou monteren, maar gelukkig is 'ie toch goed geplaatst. Groot respect hiervoor. Ik krijg al een hartverlamming als m'n asbak er niet goed terug in schuift, laat staan als m'n dashboard naast m'n auto lag... Good job! (y)

@ Barri, geluid is prima en ontvangst vele malen beter zelfs!

De Golf staat al een tijdje op de winterwielen, zal er binnenkort eens een foto van maken en hier plaatsen.

Op naar de volgende en laatste uodate: Cruise Control! :D Iemand daar nog een goed adres voor in de omgeving van Arnhem?

Rob0032 zei:
Ziet eruit als een mooi setje. Wat heb je er nu ook alweer in zitten?

Die kleinere radio die jij op de vorige pagina nog bekritiseerde. :D
Rob0032 zei:
(...)
- En wanneer komt er originele audio in, of is de angst voor RNS-inbraken te groot? ;)
(...)

Edit: Ziet er veel beter uit, Mach1. Er moest nog wel veel worden losgehaald om de radio te kunnen installeren, lijkt het.

Rob0032 zei:
Bij het zien van de derde foto dacht ik eventjes dat je de radio iets te hoog zou monteren, maar gelukkig is 'ie toch goed geplaatst. Groot respect hiervoor. Ik krijg al een hartverlamming als m'n asbak er niet goed terug in schuift, laat staan als m'n dashboard naast m'n auto lag... Good job! (y)

Stoppen met roken niet een goed voornemen? Schijnt er slecht voor je te zijn.;)

der Magistrat zei:
Edit: Ziet er veel beter uit, Mach1. Er moest nog wel veel worden losgehaald om de radio te kunnen installeren, lijkt het.

Thanks! Er moest best wel wat los inderdaad, maar ik had een heel duidelijke instructie gedownload dus al met al viel het erg mee en was ik met een uurtje klaar!

Mach1 zei:
der Magistrat zei:

Thanks! Er moest best wel wat los inderdaad, maar ik had een heel duidelijke instructie gedownload dus al met al viel het erg mee en was ik met een uurtje klaar!

O netjes. Snel gefixt. Ik zou, net als Rob, toch vrij angstig zijn. Mede daarom zit er nog steeds een vrij lelijke Parrot in mijn dashboard ingebouwd...

:)

De radio bevalt erg goed! Nu is het dashboard tenminste zoals VW het bedoeld heeft!

Vandaag heeft een kennis van mij, die een schadeherstelbedrijf heeft, het enige kleine deukje dat de Golf had hersteld. Het deukje dat in de motorkap zat is d.m.v. spot repair verwijderd. Ziet er weer strak uit!

Dank je! Dit zijn de Golf 6 wielen, vind het zelf ook netjes staan. Ik wilde onder deze auto een keer geen zwart staal met winterbanden, dat had ik onder de MKII en Fabia namelijk.

Leuke velgen!! Staan erg goed vind Mach1!

Wil je trouwens fabrieks originele cruisecontrol? Ik heb eens bij de Automat hier geïnformeerd wat het voor m'n Getz zou kosten, dat was iets van 350 euro. Het systeem leek me wel goed toe. Ik weet niet of elke winkel dit doet hoor. Bij de dealer zou het waarschijnlijk veel gaan kosten.

Dat kan hier een stuk goedkoper: https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/overige-auto-diversen/m982799326-golf-5-6-cruise-control-inbouw-vanaf-2004-origineel-vw.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Dan wordt de cruise control gewoon in de VAGCOM geprogrammeerd met een nieuw hendeltje, en ben je voor 100 euro klaar. Staat netjes op de velgen ook!

Bhuddymahn zei:
Dat kan hier een stuk goedkoper: https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/overige-auto-diversen/m982799326-golf-5-6-cruise-control-inbouw-vanaf-2004-origineel-vw.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Dan wordt de cruise control gewoon in de VAGCOM geprogrammeerd met een nieuw hendeltje, en ben je voor 100 euro klaar. Staat netjes op de velgen ook!

Die was ik ook al tegengekomen, binnenkort maar eens contact opnemen!

Terug
Bovenaan