Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Fabia bevalt goed! Heb ook luxe kentekenplaten gemonteerd. Ik zal snel foto's maken, nu echt :). Kever erbij? Voorlopig niet!

Thanks! Het is echt een fijne auto, lekker stil en luxe uitgevoerd! Auto is ook lekker vlot! Heb geen moment spijt gehad om deze auto de Golf op te laten volgen. Voor het Golf 2 gevoel pak ik de GTI wel. :)

Binnenkort worden de koplampen trouwens weer netjes gemaakt / gepolijst.

Keurige nette auto,en het is vast ook wel fijn om nu een luxere auto te hebben.:)

Vandaag is de Fabia APK gekeurd! Er was niets aan de hand.

Vanaf volgende week ga ik voor mijn nieuwe baan het woon-werkverkeer met de Fabia doen. De leaseauto inclusief mijn vorige baan is weer weg!

Als je dat geweten had, had je dan die zwarte Golf wel verkocht?
Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens!

Jazeker! Ik wist überhaupt niet hoe lang ik daar kon/wilde blijven en dus wilde ik de Fabia sowieso van mijn zusje overnemen omdat de toekomst toch weer meer woon-werkverkeer zou brengen. Ik zat in mijn vorige functie niet op de juiste plek, nu bij mijn nieuwe werk gelukkig wel weer.

Ik heb geen moment spijt gehad van de keuze voor de Fabia en ik heb natuurlijk de GTI nog! Die gaat zondag weer mee op pad!

Vandaag heerlijk een dag met de GTI op pad geweest naar de Summershow van VW Speed in Hellendoorn. Toch ruim 200 kilometer getoerd heerlijk met het schuifdakje open! (y)

Vandaag heeft een bekende van mij de koplampen van de Fabia weer een heldere blik gegeven! Ze waren erg dof en gelig uitgeslagen, nu ziet het er weer prima uit! (y)

972206_508324712572285_1280861895_n.jpg

580242_508324709238952_1749674945_n.jpg

1044582_508324705905619_1551383024_n.jpg

935836_508324742572282_880127325_n.jpg

Ik heb het laten doen bij een bekende van mij die een eigen poetsbedrijf heeft: Klik

Ze doen het bij elk poetsbedrijf wel denk ik! Het is echt een verbetering, ziet er weer netjes helder uit!

@Mach1: Kun je ook vertellen hoe lang dat goed blijft? Twee, drie jaar? Waar kan ik rekening mee houden. Mijn Getz heeft er ook last van maar ik heb al geïnformeerd, het was nog lang geen APK afkeurpunt.

Ik heb van iemand die bij een spuiterij werkt gehoord dat ze (daarnaast) ook wel met blanke lak worden overgespoten. Misschien een extra beschermlaag?

Doordat je de UV-bescherming er ook vanaf polijst blijft 't nooit zo lang meer mooi als origineel het geval was. Blanke lak lijkt een goede optie, al weet ik niet hoe dat reageert met kunststof. Het wordt ook wel vaak in de sealant gezet, maar dat moet je (drie)maandelijks herhalen.

verlichting zei:
@Mach1: Kun je ook vertellen hoe lang dat goed blijft? Twee, drie jaar? Waar kan ik rekening mee houden. Mijn Getz heeft er ook last van maar ik heb al geïnformeerd, het was nog lang geen APK afkeurpunt.

Ik heb geen idee hoe lang het mooi blijft, we zullen het zien! Het is natuurlijk gewoon een lapmiddel, als ze weer dof worden komen er andere koplampen in.

Late reactie :)
Nette Fabia hoor! Dat beige vond ik altijd chique, maar nu vind ik het eigenlijk te gelig. Je zou eigenlijk op de sloop een L&K lederen interieur moeten vinden!

En hoe is het met de mk2 GTI?

@Barri:

Zie je reactie nu pas :). Beige is inderdaad vrij gelig, maar ik ben er aan gewend inmiddels :). De Fabia bevalt echt super en sinds juli heb ik er al 13 000 km bij op gezet. Sinds toen gebruik ik de Fabia voor woon-werkverkeer.

Met de GTI gaat alles prima. Hij komt binnenkort (april) bij huis te staan, we hebben namelijk de garage achter onze kavel (vanuit de tuin bereikbaar) kunnen kopen en daarin is plek voor 4 auto's! Dan zal ik de GTI ook veel vaker gaan gebruiken!

Nou, voorlopig niet :). Ooit iets luchtgekoelds in ieder geval en er is nog de wens voor een T3 Campertje :p. De Audi van bugs komt er in te staan en de GTI.

Zo, de GTI heeft weer eens vers jaar APK en de brief voor het kwarttarief van de belastingdienst is binnen! Binnenkort weer lekker rijden! :)

Even een snel maar noodzakelijk klusje aan de Fabia gedaan vanmiddag. Het rechter achterlicht was al gebarsten toen ik de auto kreeg, nu vervangen door een net en heel exemplaar!

Onlangs hetzelfde gedaan bij de DS3. Tot mijn verbazing had ik daar geen gereedschap voor nodig! Eén plastic moer losdraaien, unit naar buiten trekken, stekker losmaken, unit wisselen en in omgekeerde volgorde terug!

Zo, inmiddels is de aangekochte schuur van garagedeuren voorzien en staat de GTI lekker bij huis. Ideaal :D

:D

Inderdaad! Ben echt super blij dat we überhaupt de mogelijkheid hadden om het pand er bij te kopen. Super om de GTI nu bij huis te hebben en dat ik hem gewoon kan pakken wanneer ik er zin in heb, wat een luxe. De schuur is in totaal ruim 100 m2 groot!

Snel de collectie aanvullen dus! :D

Ik hoop binnenkort de Kever ook in een garage aan huis te kunnen zetten!

Zo, net de auto alvast even gewassen voor de meeting van vwfanatics zondag aanstaande! En weer netjes binnen gezet gebroederlijk met de Audi 80 :D.

Ja, tot 35 jaar geleden was het inderdaad een slachterij. Vandaar dat alles mooi betegeld is.

Vandaag heerlijk met de GTI naar het werk geweest, ideaal dat ik hem zo bij huis heb.

Even een update!

@Wouter: bedankt! De schuur is inderdaad heel luxe. Echt ideaal. De GTI is veel meer gebruikt sinds ik hem bij huis heb staan! Binnenkort even poetsen en dan kan ie weer mooi binnen blijven van de winter.

De teller van de Fabia staat inmiddels alweer over de 215000 km! Gaat hard dus, in een jaar ruim 25000 km mee gereden. Blijft een heerlijke auto voor woon-werkverkeer. :)

Op vakantie in Miami Beach twee maanden geleden deze Nissan Murano CrossCabriolet tegen gekomen, zeer apart.

Vooral achter die Nissan staat een schitterende auto! Perfect ook qua kleur. ;)
Het vreemdste van die Murano vind ik nog wel dat extra ruitje in de kap. Staat een beetje.... stom.

Hoe was de vakantie?

Hee Rob! De vakantie was echt heerlijk. Lekker gerelaxt dit keer! Mooie Saab heb je trouwens!

Gisteren voor het eerst in de vijftien jaar dat ik mijn rijbewijs heb een lekke band gehad. Linksachter was plat en ook niet te repareren. Gelukkig heb ik een volwaardig reservewiel in de Skoda (toch fijner dan zo'n thuiskomertje), dus bandje gewisseld en weer verder. Inmiddels een nieuwe band op de velg en we kunnen weer!

Dankje! Mooie foto hoor. Snap dat jullie ervan genoten hebben. Amerika is eigenlijk altijd wel genieten. Ben net twee maanden terug, en wil eigenlijk weer gaan. :D

Even een kleine update:

De Fabia gaat lekker door en staat inmiddels op 225 000 km. Na twee jaar trouwe dienst vond ik het wel tijd om het afgesleten afdekplaatje van de pookknop te vervangen. Heb het plaatje besteld bij de dealer. Klusje van 1 minuut en het ziet er weer prima uit.

Voor:

Na:

Gaat goed met de Golf! Aanstaand weekend de kachelradiateur vervangen en daarna een verse APK. In het voorjaar zet ik de GTI te koop, hij voegt niet veel meer toe hier thuis. We hebben namelijk ook een nette GTD en Audi 80 en je kunt ze niet allemaal tegelijk rijden :). Ik heb er lang over nagedacht, maar ben er over uit dat ik de Golf dit jaar wil verkopen.

We zien dan wel hoe snel dat gaat en tot die tijd geniet ik er nog even van!

Vandaag is de Fabia door een kennis (die een car cleaning bedrijf heeft) volledig gepoetst. Het resultaat mag er, na 7 uur poetswerk, zeker zijn!

Mooi zeg!
Pff wel jammer dat mijn spaarpot redelijk leeg is (Naja, andere prioriteiten...) want zo'n pre facelift GTI moet ik nog eens hebben!

Barri zei:
Mooi zeg!
Pff wel jammer dat mijn spaarpot redelijk leeg is (Naja, andere prioriteiten...) want zo'n pre facelift GTI moet ik nog eens hebben!

Slappe smoes natuurlijk. Die Golf, Golf en Kever in de verkoop en genoeg pecunia voor die GTI! ;)

Netjes hoor die Fabia. Goed dat er een betrekkelijk minder spannende auto toch geïnvesteerd wordt om 'm mooi te maken. (y)

Prachtig wagenpark zeg! Je hebt ook wel mazzel met zo'n mooie schuur voor de auto's, dat is ideaal voor zowel werk als het netjes houden van de auto's.

Die kleurencombinatie van de Fabia is mooi zo, echt wat je zou verwachten op een Jaguar of Daimler. Daarom staat het op een fabia zo leuk!

@Rob: haha eens! Maar de Kever blijft en voor dagelijks gebruik zo'n mk2 GTI is zonde. En alleen de mk2 brengt helaas te weinig op. Daarnaast ga ik binnenkort verhuizen. Heb dan wel de mogelijkheid alles op eigen terrein te zetten, maar als het huis en terrein betaald zijn blijft er helaas maar weinig geld over voor een extra auto... Echt jammer want ik moet echt ooit zo'n GTI hebben en ze worden alleen maar duurder. Wat dat betreft ben ik sowieso een paar jaar te laat...

Terug
Bovenaan