Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Zo, de Fabia is weer voorzien van een verse APK. Er mankeerde niets aan. Nu 233 000 km op de teller en still going strong! :D

Gefeliciteerd met de apk! (y)

Heel jammer dat de GTI nog niet verkocht is. ;)

(dat klonk bijna oprecht)

Dubbel gevoel, heb de auto toch 8 jaar gehad, maar het is goed zo. Hij is bij een liefhebber terechtgekomen, dat vind ik belangrijk. We hebben nu nog 3 auto's en dat is voldoende. Kan de Audi ook wat meer ritjes maken, die staat veel te veel stil!

Oh sorry, ik was even in slaap gedoezeld.

Tsja, een grijze Golf. Hij ziet er netjes en strak uit, zeker geen lelijke uitvoering. Maar ik word er ook niet zo heel warm van, sorry. Maar ben wel benieuwd hoe de auto bevalt!

Haha, ieder zijn mening! Persoonlijk vind ik dit de mooiste kleur voor een Golf V. Ook dat harde blauw vind ik mooi, maar daar zijn er maar weinig van te vinden...

Deze kleur:

Golf5-2.jpg

Dat vind ik ook een mooie kleur, vooral Highline en/of waarbij de stootstrips, spiegels en portiergrepen zijn meegespoten. Dat scheelt echt veel qua uitstraling. Dat grijze vind ik ook niet lelijk hoor, maar het is dan zo'n vreselijk saai ding. Als 'ie dan bijvoorbeeld een beige interieur zou hebben, dan zou ik er al helemaal voor kunnen vallen.
Je hebt een paar tinten rood, die ik persoonlijk ook heel mooi vind. Niet dat brandweerrood, maar donkerrood en een tint die (kennelijk) hier nooit geleverd is. Bij m'n adres in Breda staat er eentje in die kleur, heel bijzonder (en mooi). Maar daar moet ook maar van houden natuurlijk.

Oh ja een golf V is leuk.
Ik heb even een tijdje een golf IV, veel te modern voor mij maar toch.
Wat me opvalt is de slijtage gevoeligheid bij zowel de vier als de vijf, handgrepen aan de binnenkant van de deur, rond het contact slot,versnellingspook en de bekerhouder,die slijten ook lekker en zijn tweede hands nogal aan de prijs.
Veel succes en plezier zaterdag.
Een golf is vaak in aanschaf iets duurder, maar je krijgt het dubbel en dwars weer terug bij inruil.

Leuke wagen op leuke wielen ook. Deze kleur grijs is al beter dan zilvergrijs waarin ze bijna altijd zijn geleverd.
Hier in de buurt rijdt deze Golf 5 rond:
IMG_0553 by Danny van de Streek, on Flickr
Ook een hele mooie kleur voor een Golf 5, een aparte donkere blauwe kleur die je ook niet vaak ziet.

Nette Golf hoor. Ik prefereer de VI maar bij een V zou ik in Duitsland zoeken naar een oranje Goal uitvoering!

@Danny: Dat is zeker een mooie kleur!

@ Barri: De Golf VI vind ik persoonlijk niet mooi, die oogt wat ieler dan de V (waar het natuurlijke een grondige facelift van is). Het interieur van de VI vind ik wel fraaier. De achterzijde van de VI vind ik ouderwetser ogen dan die van de V. Heb ook naar een Golf VI gezocht, maar die kunnen me niet bekoren.

Ik vond de VI eerst ook niks, maar nu vind ik 'm strakker dan de mkV.

En wat vind je van een mkV in Goal uitvoering?
(let niet op de wielen, het gaat me om de kleur)
616.jpg

@Carfanatic: die kleur kon je niet op andere uitvoeringen krijgen...
En binnen ook oranje stiksels. Wat mij betreft dus leuker dan een grijs exemplaar :)

Heel gaaf, Barri! Als je er een met DSG weet te staan... die heb ik namelijk nog niet kunnen vinden :D. Ik houd me aanbevolen voor suggesties!

Mach1 zei:
Heel gaaf, Barri! Als je er een met DSG weet te staan... die heb ik namelijk nog niet kunnen vinden :D. Ik houd me aanbevolen voor suggesties!

Een kennis van me had veel problemen met de DSG in de Golf V en Golf Plus. Weet niet of ik daaraan zou beginnen.

Die kleur was ook gewoon in Nederland leverbaar, wellicht alleen op het Turijn-model:
volkswagen-golf-1-6-fsi-turijn-13632533-10.jpg

volkswagen-golf-1-6-fsi-turijn-13632533-4.jpg

https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/1-6-fsi-turijn-13632533/details.html

@ JW01: Vertel! Ik ben juist bang voor de TSI'tjes in de Golf VI, vandaar (en om het uiterlijk) dat ik die liever links laat liggen.
Ik neem zaterdag wel een bevriende monteur mee die weet waar ie op moet letten.

Vandaag bij de Golf wezen kijken, proefgereden en de knoop doorgehakt! We hebben de Fabia achtergelaten en de Golf gelijk meegenomen! Wat een fijne auto zeg, duidelijk een klasse hoger en nieuwer dan de Fabia. Wat snelle plaatjes, ook 1 van oud en nieuw bij elkaar.

Gefeliciteerd!!
Veel fijne & veilige kilometers.

Toch wel jammer, ik genoot wel heel erg van de kleuren combinatie van de Fabia. Vergeleken daarbij is de Golf wel wat grauw, maar ik kan een Golf meer en meer waarderen. Mooie velgen ook!

Machtige lees Mach1ige bolide. Pjotr heeft het al goed omschreven. Ook ik vond de Skoda een keurig nette auto en las er graag over.
Wellicht ga ik van de Golf ook genieten. veel plezier met de nieuwe auto.

Gefeliciteerd! Het is in mijn ogen 'maar' een Golf, maar ik snap helemaal waarom jullie ervoor gevallen zijn. Het is ook wel een verdomd aardig exemplaar, als ik zo vrij mag zijn. Hoeveel kilometer heeft 'ie gelopen eigenlijk? En welk uitrustingsniveau heeft 'ie? De meegespoten strips staan 'm erg goed en ook het design oogt tamelijk tijdloos. Mooier dan z'n opvolgers vind ik.

Als professioneel zeikerd heb ik wel een paar puntjes:

- FSI-motoren stonden toch niet zo heel goed bekend?
- Wanneer ga je het stuur vervangen?
- En wanneer komt er originele audio in, of is de angst voor RNS-inbraken te groot? ;)
- Lifehammer zit op een buitengewoon slechte plek gemonteerd. Snel verplaatsen!

Verder gewoon een strakke bak! Ziet er na bijna 10 jaar nog prima uit, zowel qua design als de staat van het interieur. Hierin zie je denk ik wel de 'kwaliteit' van Volkswagens. En een automaat is heerlijk! (y)

Leuke Golf, gezien het patroon van de stoelen ook stoelverwarming toch?
Die meegespoten strips in het interieur staan hem goed, heb het dacht ik nog niet eerder bij een Golf V gezien. Een nieuwere lichtschakelaar van Polo 6R/Golf 6 zou hem denk ik goed staan, vooral icm met die strips.

@Rob: Dat stuur is al een vrij luxe lederen versie als ik het zo zie, wat is daar mis mee dan?

Hartstikke net ding! Gefeliciteerd!

Als gewezen VW-liefhebber snap ik je keuze absoluut. Volgens mijn was er rond 2006/2007 ook een Golf V in die kleur (en wat niet originele aanpassingen) op het forum, vond ik altijd een gaaf ding.

Heb je nog plannen met deze?

Veel plezierige kilometers gewenst!

danny1995 zei:
@Rob: Dat stuur is al een vrij luxe lederen versie als ik het zo zie, wat is daar mis mee dan?

Wat is daar dan luxe aan? Ik hoop niet dat het stuur van origine zo ontzettend glimt/glad is en detoneert met het middendeel.

Hele nette Golf zeg! Ziet er uit als nieuw.
Dat zal toch een stuk fijner rijden dan de Faab. Ga je geen spijt van krijgen, gefeliciteerd!

Pjötr zei:
Gefeliciteerd!!
Veel fijne & veilige kilometers.

Toch wel jammer, ik genoot wel heel erg van de kleuren combinatie van de Fabia. Vergeleken daarbij is de Golf wel wat grauw, maar ik kan een Golf meer en meer waarderen. Mooie velgen ook!

Dank je! Ik genoot ook van de kleurencombinatie van de Fabia, heb erg veel plezier van de Fabia gehad!

Stif zei:
Mooie wagen,leuke originele wielen,en een automaat hoe heerlijk is dat!
Gefelici!

Dank je! De wielen en DSG maken deze Golf helemaal af voor mij!

Altai zei:
Machtige lees Mach1ige bolide. Pjotr heeft het al goed omschreven. Ook ik vond de Skoda een keurig nette auto en las er graag over.
Wellicht ga ik van de Golf ook genieten. veel plezier met de nieuwe auto.

Bedankt!

Rob0032 zei:
Gefeliciteerd! Het is in mijn ogen 'maar' een Golf, maar ik snap helemaal waarom jullie ervoor gevallen zijn. Het is ook wel een verdomd aardig exemplaar, als ik zo vrij mag zijn. Hoeveel kilometer heeft 'ie gelopen eigenlijk? En welk uitrustingsniveau heeft 'ie? De meegespoten strips staan 'm erg goed en ook het design oogt tamelijk tijdloos. Mooier dan z'n opvolgers vind ik.

Als professioneel zeikerd heb ik wel een paar puntjes:

- FSI-motoren stonden toch niet zo heel goed bekend?
- Wanneer ga je het stuur vervangen?
- En wanneer komt er originele audio in, of is de angst voor RNS-inbraken te groot? ;)
- Lifehammer zit op een buitengewoon slechte plek gemonteerd. Snel verplaatsen!

Verder gewoon een strakke bak! Ziet er na bijna 10 jaar nog prima uit, zowel qua design als de staat van het interieur. Hierin zie je denk ik wel de 'kwaliteit' van Volkswagens. En een automaat is heerlijk! (y)

Ik vind de V ook mooier dan de 6, de 7 vind ik dan wel weer een topper! Het stuur ga ik niet vervangen, is een mooi met leder bekleed exemplaar. Origininele audio staat inderdaad op het lijstje! Lifehammer wordt ook verplaatst. Verder ga ik van de week luxe kentekenplaten bestellen en wil ik de zwarte onderbumper aan de achterzijde in kleur laten spuiten.

danny1995 zei:
Leuke Golf, gezien het patroon van de stoelen ook stoelverwarming toch?
Die meegespoten strips in het interieur staan hem goed, heb het dacht ik nog niet eerder bij een Golf V gezien. Een nieuwere lichtschakelaar van Polo 6R/Golf 6 zou hem denk ik goed staan, vooral icm met die strips.

Geen stoelverwarming, dat is het enige dat ie mist ten opzichte van de Fabia. Ik zal eens kijken naar zo´n lichtschakelaar!

Blogger zei:
Hele nette Golf zeg! Ziet er uit als nieuw.
Dat zal toch een stuk fijner rijden dan de Faab. Ga je geen spijt van krijgen, gefeliciteerd!

Dankjewel! Rijdt inderdaad heel anders, duidelijk een klasse hoger en generatie nieuwer. Rijdt echt heerlijk! :)

Volgens mij heb ik nu op iedereen gereageerd :)

Zeer nette golf (y)
DSG is een geweldig fijne automaat, supersnel.
Wel tijdig onderhoud uitvoeren, elke 60k nieuwe olie volgens mij.
https://www.dsg-dokter.nl/

Nog even een overzicht van de auto's die ik tot nu toe heb gehad:

Dagelijkse auto's:

Opel Corsa 1.4i Joy Sport 2003-2005 (1992)

Citroën Xantia 2.0i (1994) 2005-2006

Volkswagen Golf 1.6 Automaat (1990) 2006-2008

Volkswagen Golf 1.8i (1990) 2008-2013

Skoda Fabia 1.4 16V Elegance (2000) 2013-2015

Volkswagen Golf 1.6 FSI Trendline Business (2007) 2015-

Hobbyauto's:

Ford Capri 2.0 (1985) 2004-2004

Volkswagen Golf GTI (1987) 2007-2015

Mooi overzicht aan auto's, zit genoeg leuks tussen!

@Rob: Het luxe zit hem in het feit dat het stuurwiel met leder is bekleed. De kalere VW's (zoals m'n eigen) hebben het hele stuurwiel van kunstof, dus vandaar mijn vraag naar jou. Zelf zou ik ook ooit nog eens een luxere versie in m'n auto willen.

Terug
Bovenaan