Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Afgelopen zaterdag cruise control ingebouwd, echt ideaal. Verder nog wat leuke opties aangezet zoals 'coming and leaving home verlichting' en 'anti carjacking'. :D

Oh kijk!! Goed bezig!(y)

Was dat nou lastig, dat cruise-control inbouwen? Zat er al "voorbereid"-materiaal in, of moest je vanaf het begin beginnen?

Ik moet zeggen, tot op heden vond ik de Golf 4 de laatste mooie Golf, maar toen ik nog maar eens naar je foto keek, ben ik om, de 5 begin ik ook steeds mooier te vinden. Strakke tijdloze auto!

Maak nog maar eens weer wat leuke plaatjes (y)

Mach 1; er wel eens aan gedacht om de "skirt" GTI te monteren? Staat wat dikker en beschermt ook nog enigszins het lakwerk.
Zit zelf ook wel eens te denken aan R32 achterlichten op m'n GTI 5. Moeten dan wel nieuwe zijn en geen exemplaren met krassen.
Leuke Golf trouwens! ; de Golf 5 is een degelijke en prettige auto voor alledaags gebruik. (zelf heb ik een GTI sinds eind oktober 2007, nieuw gekocht )

Pjötr zei:
Oh kijk!! Goed bezig!(y)

Was dat nou lastig, dat cruise-control inbouwen? Zat er al "voorbereid"-materiaal in, of moest je vanaf het begin beginnen?

Ik moet zeggen, tot op heden vond ik de Golf 4 de laatste mooie Golf, maar toen ik nog maar eens naar je foto keek, ben ik om, de 5 begin ik ook steeds mooier te vinden. Strakke tijdloze auto!

Maak nog maar eens weer wat leuke plaatjes (y)

Dank voor je reactie! Cruise control was in een half uur gefikst, heeft iemand anders voor me gedaan. De hendel van de richtingaanwijzer is verwisseld voor een hendel met de functionaliteiten van cruise control. Daarna via VAGCOM alles netjes ingesteld. Bevalt echt prima.

De 5 deed mij eerder ook nooit zoveel, maar ik ben het model erg gaan waarderen. Het klopt gewoon en het is echt een hele fijne reisauto. Ik vind de facelift van de V, de VI, echt stukken minder sterk wat betreft ontwerp. De VII kan ik dan wel weer waarderen.

Plaatjes volgen binnenkort weer als ik wat meer tijd heb. Ben nu druk met werk en daarnaast nog een opleiding fotografie. Helaas is de Golf niet geschikt voor het thema waar ik nu voor moet fotograferen :).

autocratie zei:
Mach 1; er wel eens aan gedacht om de "skirt" GTI te monteren? Staat wat dikker en beschermt ook nog enigszins het lakwerk.
Zit zelf ook wel eens te denken aan R32 achterlichten op m'n GTI 5. Moeten dan wel nieuwe zijn en geen exemplaren met krassen.
Leuke Golf trouwens! ; de Golf 5 is een degelijke en prettige auto voor alledaags gebruik. (zelf heb ik een GTI sinds eind oktober 2007, nieuw gekocht )

Bedankt voor je reactie! Top dat je een V GTI hebt! Heb je ook een topic? Ik meen me te herinneren dat je eerder, net als ik, ook een MKII GTI had...
Voor mij was het ook een must dat de R32 / Edition achterlichten onbeschadigd moesten zijn. 2 delen waren nog volledig nieuw en 2 delen gebruikt, maar zeer netjes. Ben er erg blij mee. Die GTI skirts heb ik nooit aan gedacht eerlijk gezegd, het blijft natuurlijk een gewone 1.6. :D

De 5 deed mij eerder ook nooit zoveel, maar ik ben het model erg gaan waarderen. Het klopt gewoon en het is echt een hele fijne reisauto. Ik vind de facelift van de V, de VI, echt stukken minder sterk wat betreft ontwerp. De VII kan ik dan wel weer waarderen.
De VI vond ik bij de introductie ook niks, maar ik ga die steeds meer waarderen. Een saai maar strak ontwerp. De VII moet ik nog steeds aan wennen, ook mooi maar hij mist het robuuste van de VI wat mij betreft.
Maar jouw V ziet er wel echt goed uit, gewoon een net exemplaar! (y)

Barri zei:
De VI vond ik bij de introductie ook niks, maar ik ga die steeds meer waarderen. Een saai maar strak ontwerp. De VII moet ik nog steeds aan wennen, ook mooi maar hij mist het robuuste van de VI wat mij betreft.
Maar jouw V ziet er wel echt goed uit, gewoon een net exemplaar! (y)

Ik kan de 5 ook steeds meer waarderen; moest in t begin erg aan de achterlichten wennen maar vind ze inmiddels gewoon mooi, helemaal in R32 trim.
De 5 is een mooie stevige auto zonder teveel opsmuk. Heb nooit spijt van mijn aankoop gehad. Ben wel eens aan het kijken naar een mooie GTI 7 maar ze zijn me nog te prijzig.

Barri; ik vind een Golf niet saai, eerder strak en qua grondvorm best stoer. Ik heb weinig met nieuwe modellen als de Megane, Leon, Astra en de Giuiletta. Lijken allemaal op elkaar. Dan vind een een V40 of een 3 serie een heel stuk mooier.

Een Golf heeft een design wat over X jaar nog steeds netjes is. Het is behoudend, maar dat is ook wel de kracht. En getuige de verkoopcijfers (en de restwaarde) valt dat in NL in de smaak!
Een Giulietta vind ik leuk, maar ook daarbij geldt dat je wel de juiste uitvoering moet hebben. Zoals eigenlijk bij elke auto :T

Geen nieuws over de Golf, gewoon een heerlijke auto waar ik elke dag van geniet. De volgende wordt zeker weer een automaat! :D Van de zomer gaan we er mee naar Zuid-Frankrijk, zin in!

We zijn nu bijna twee weken terug van een mooie vakantie in Florida, met name regio Miami. Het was super. Als huurauto hadden we een Toyota Prius C, die was erg zuinig! Verder viel vooral op hoe 'blikkerig' alles aan die auto is...., dat zou voor mij echt een minpunt zijn. Ook het materiaalgebruik is niet top.

Wat autogerelateerde plaatjes:

Ocean Drive

De Prius C bij de Wynnwood Murals

Yellow Cab in Miami Downtown

Oldtimer Ocean Drive

Binnenkort ben ik van plan foto's te maken van onze Audi 80!

Toffe foto's, ik wist helemaal niet dat een usa-Prius anders was als onze! Misschien wel minder lelijk zelfs! Goede vakantie gehad?? USA staat echt hoog op mijn lijstje!

Over die andere foto's... Ik heb een idee! PM volgt!

Pjötr zei:
Toffe foto's, ik wist helemaal niet dat een usa-Prius anders was als onze! Misschien wel minder lelijk zelfs! Goede vakantie gehad?? USA staat echt hoog op mijn lijstje!

Dit is een kleiner model dan de normale Prius, iets groter dan een Yaris denk ik! USA is echt een aanrader, we zijn al een aantal keren geweest naar heel verschillende regio's. Heel relaxed reizen daar!

Vandaag de Golf weggebracht voor onderhoud, inmiddels alweer 17000 km gereden sinds eind augustus.

Ik heb een Opel Astra H uit 2008 mee als leenauto, ik kan bijna niet geloven dat deze auto jonger is dan mijn auto en dat het model zelfs later is geintroduceerd dan de Golf V. Van de buitenzijde kan de Astra nog prima mee, maar wat is het interieur gedateerd zeg! Ik kan me nog herinneren dat ik het dash juist fraai vond bij introductie, het heeft de tand des tijds helaas slecht doorstaan.

Geen updates, de Golf doet gewoon netjes waar hij voor bedoeld is! Net weer even gewassen, dus hij staat er weer netjes bij!

[/URL

De Golf heeft gisteren verse APK en groot onderhoud gekregen. O.a. verse remvloeistof, filters en olie. klaar om over anderhalve week naar Zuid Frankrijk te Vertrekken voor een mooie roadtrip.
Aanstaand weekend bouw ik nog een Yatour voor RCD300 in zodat we ook muziek van de telefoon en USB kunnen luisteren. Met deze unit is de bediening gewoon via de knoppen van de radio, lijkt me top!

Een oerdegelijke en saaie Volkswagen Golf en dan als hobby-auto een Ford Capri, ik vind het een hele bijzondere combinatie! :p

Mach1 zei:
AlbertsH zei:
Een oerdegelijke en saaie Volkswagen Golf en dan als hobby-auto een Ford Capri, ik vind het een hele bijzondere combinatie! :p

Die Capri is al 12 jaar weg! :D

Aaaah, dat verklaart een boel! ;) Dan vind ik het vooral jammer dat je die niet meer hebt en je nu alleen, met alle respect, nog zo'n saaie en burgerlijke Golf hebt.

Albertsh, in het wagenpark is ook nog een erg mooie Audi 80!

Fijne vakantie alvast! Ehm (domme vraag misschien) maar wat is een Yatour?

Mach1 zei:
De Golf heeft gisteren verse APK en groot onderhoud gekregen. O.a. verse remvloeistof, filters en olie. klaar om over anderhalve week naar Zuid Frankrijk te Vertrekken voor een mooie roadtrip.
Aanstaand weekend bouw ik nog een Yatour voor RCD300 in zodat we ook muziek van de telefoon en USB kunnen luisteren. Met deze unit is de bediening gewoon via de knoppen van de radio, lijkt me top!

Heb zo'n ding in m'n vorige auto gehad. Werkte super! In m'n huidige auto krijg ik 'm helaas niet werkend...

Pjötr zei:
Albertsh, in het wagenpark is ook nog een erg mooie Audi 80!

Fijne vakantie alvast! Ehm (domme vraag misschien) maar wat is een Yatour?

Precies! Ook een mooie originele GTD uit 1991. Zelf vind ik de Golf verre van saai, maar daar kom je toch nooit uit! :) Misschien leuk om hier wat foto's van onze minimeet te posten!

De Yatour is een unit die zich voordoet als cd wissekaar. Foto's volgen, ik bouw hem morgen in!

Lancia Lover zei:
Mach1 zei:

Heb zo'n ding in m'n vorige auto gehad. Werkte super! In m'n huidige auto krijg ik 'm helaas niet werkend...

Dat is jammer! Ik ben benieuwd hoe ie werkt, morgen weet ik meer! :)

Ik ben benieuwd Ivo!

Ik zelf word altijd moe, dat mensen een dagelijkse auto saai vinden... Ik vind de hobby-auto mag geld kosten, en kuren hebben, maar de dagelijkse auto moet het gewoon altijd doen, degelijk en betrouwbaar zijn, dan maar saai, maar liever een altijd werkende auto dan een exoot waarvan je niet weet als ie de volgende dag om 7uur start.

Ik had verwacht dat je ze al had geplaatst zou hebben Ivo! :D

Pjötr zei:
Ik zelf word altijd moe, dat mensen een dagelijkse auto saai vinden...

Helemaal mee eens. Een auto heeft bij een bepaald gebruik een zekere mate van functionaliteit nodig. Ik neem aan dat de auto van AlbertsH ook gewoon vier wielen en een stuur heeft. Hoe druk we ons wel niet maken om de vorm en het merkje van het doosje... o_O

En de Golf V van Mach is gewoon een erg mooie auto!(y)

Het is natuurlijk maar net hoe je je passie invult. Voor de een is het belangrijk om iedere dag optimaal te genieten van z'n auto, en is bereid daarvoor de prijs van bepaalde nukkigheid te betalen. De ander wil liever betrouw- en betaalbaar vervoer, en is bereid daarvoor de prijs te betalen in de vorm van een rationele auto.
Flexibiliteit versus zekerheid. Vooral doen waar je je prettig bij voelt.

tja, maar los van alles, het gaat over een auto die dagelijks gebruikt wordt, dat die minder "tof" is als een een hobby-auto. Niet iedereen kan meerdere onbetrouwbare, maar toffe auto's betalen.

Een auto die dagelijks gebruikt wordt, om naar je werk te gaan, moet het gewoon altijd doen, dan zit je niet te wachten op een toffe, maar (misschien) onbetrouwbare auto. Wat heb je aan een auto die ontzettend veel rijplezier en toffe looks bied, maar wel om de week de ANWB nodig heeft?

In plaats van dat eeuwige gezemel dat een auto misschien saai is, kan er misschien ook eens gedacht worden.. Fijn dat er een probleemloze, misschien saaie auto is, want dan kan er meer geld worden geïnvesteerd worden in de toffe klassieker, of hobby auto.

Jammer dat er zoveel mensen hier op het forum zijn, die alleen de oude Volkswagens tof vind, en moderne VW's altijd en eeuwig als saai en suf afdoen.

Volkswagen is in mijn ogen gewoon een merk die net als merken als Toyota, Hyundai, Kia, een merk dat auto's maakt die iedereen niet lelijk vind, alleen de "kenners" zeggen saai, de non-autokenners zullen negen van de tien keer een VW zien als een aardige (mooie misschien wel) auto. Maar niemand die ik ken zou een Volkswagen ooit als lelijk benoemen, en dan doe je het best heel erg goed.

En los van alles, ja ik vind de Golf van Mach1 ook mooi, en zeker als iemand zijn of haar enthousiasme erin steekt, dan kan ik daar nog meer van genieten dan van een wel of niet fraai merkteken!
Maarja, het is altijd makkelijker om iets af te zeiken dan iets aardigs of een compliment te geven. Respect is bij sommige forummers soms ver te zoeken!

(Albertsh, het was niet geheel tegen jou gericht trouwens, ondanks dat jouw opmerking wel de aanleiding gaf)

Rob0032 zei:
Het is natuurlijk maar net hoe je je passie invult. Voor de een is het belangrijk om iedere dag optimaal te genieten van z'n auto, en is bereid daarvoor de prijs van bepaalde nukkigheid te betalen. De ander wil liever betrouw- en betaalbaar vervoer, en is bereid daarvoor de prijs te betalen in de vorm van een rationele auto.

Jij brengt het als twee uitersten, ik zeg dat beide zaken (voor mij) uitstekend zijn te combineren. Oftewel, ik geniet optimaal van mijn rationele(?) blikje.

En zo rationeel is dat blikje in mijn situatie ook weer niet, want ik fiets naar m'n werk en ik heb ook nog een motor en een brommer staan. M.a.w., die auto heb ik bijna voor de lol!:) En als we zaken dan toch gaan rationaliseren, lijkt het mij juist niet rationeel om een rationele auto voor de lol te hebben.

:T

Mechanix zei:
En als we zaken dan toch gaan rationaliseren, lijkt het mij juist niet rationeel om een rationele auto voor de lol te hebben.

Je ziet mij ook nergens zeggen dat een 'emotionele' keuze een 'emotionele' auto moet zijn, of wel?
En voor grijs heb je zwart en wit nodig, vandaar mijn uitersten. Ik denk dat veel mensen, waaronder Mach1, daar een mooi compromis in hebben gevonden. En ik vind het erg leuk om te zien hoe Mach1 met z'n Golf bezig is, en 'm smaakvol personaliseert naar zijn ideale Golf. Maar aan het einde van de dag vond ik z'n GTI een stuk leuker.
Maar ja, als je dat zegt dan word je uitgemaakt voor zeikerd. Dat is namelijk niet respectloos.

Rob0032 zei:
Mechanix zei:
En als we zaken dan toch gaan rationaliseren, lijkt het mij juist niet rationeel om een rationele auto voor de lol te hebben.

Je ziet mij ook nergens zeggen dat een 'emotionele' keuze een 'emotionele' auto moet zijn, of wel?
En voor grijs heb je zwart en wit nodig, vandaar mijn uitersten. Ik denk dat veel mensen, waaronder Mach1, daar een mooi compromis in hebben gevonden. En ik vind het erg leuk om te zien hoe Mach1 met z'n Golf bezig is, en 'm smaakvol personaliseert naar zijn ideale Golf. Maar aan het einde van de dag vond ik z'n GTI een stuk leuker.
Maar ja, als je dat zegt dan word je uitgemaakt voor zeikerd. Dat is namelijk niet respectloos.

Het leven is niet eerlijk, Rob!:)

Een mooie fleurige Golf V ter compensatie:

m1dyxcpbdbgp.jpg

Heerlijk! Een driedeurs GTI in het wit graag. In mijn ogen een echt mooie generatie.

Pjötr zei:
Ik ben benieuwd Ivo!

Ik zelf word altijd moe, dat mensen een dagelijkse auto saai vinden... Ik vind de hobby-auto mag geld kosten, en kuren hebben, maar de dagelijkse auto moet het gewoon altijd doen, degelijk en betrouwbaar zijn, dan maar saai, maar liever een altijd werkende auto dan een exoot waarvan je niet weet als ie de volgende dag om 7uur start.

Ik had verwacht dat je ze al had geplaatst zou hebben Ivo! :D

+1

Rob0032 zei:

Waarom zou ik dan niet optimaal geniet van mijn dagelijkse Golf? Ik geniet hier juist veel meer van dan toen ik voor dagelijks de Fabia had met daarnaast de GTI. Ik stap iedere dag in de auto waarin ik graag wil rijden.

Nukkigheid is niet handig als je jaarlijks 25 000 + km rijdt. En zou doodzonde zijn van een GTI die in concours staat is. Net als de Audi overigens. Als ik een oldtimer heb moet ie ook in concours staat zijn en niet half half om maar een oldtimer te rijden.

Ja, de GTI was een mooie auto, maar kwam nauwelijks de weg op omdat er ook nog een unieke Audi 80 in de garage staat. En wat was de toegevoegde waarde nog naast een nagenoeg identieke GTD die dagelijks gebruikt wordt? Na 8 jaar was gewoon de tijd rijp om de GTI te verkopen. Ik heb geen seconde spijt gehad en rijd nu iedere dag met heel erg veel plezier in de, door velen als saai bestempelde, Golf!

Wat een ander ervan vind prima, maar vaak is het hier op Autoweek wel erg zwart wit....

Mach1 zei:
Waarom zou ik dan niet optimaal geniet van mijn dagelijkse Golf?

Volgens mij zeg ik hierna nog dat ik vind dat jij een goed compromis hebt gevonden in mijn zwart-wit voorbeeld....

Dat heb ik ook zeker gelezen, ik geef alleen even mijn visie op ons wagenpark en daarbij behorende keuzes!

Wat een mooie foto Ivo!(y)

Goede vakantie gehad? Golf zich goed gehouden? (weet het antwoord hier denk ik wel op :) )

Jazeker! Ben nog op vakantie, gaan morgen weer rustig terug richting NL. Golf is erg fijn voor deze afstanden, morgen mag ie weer ruim 1200 kilometer. :)

Mechanix zei:
Pjötr zei:
Ik zelf word altijd moe, dat mensen een dagelijkse auto saai vinden...

Helemaal mee eens. Een auto heeft bij een bepaald gebruik een zekere mate van functionaliteit nodig. Ik neem aan dat de auto van AlbertsH ook gewoon vier wielen en een stuur heeft. Hoe druk we ons wel niet maken om de vorm en het merkje van het doosje... o_O

Ik weet niet of het erg veel zin heeft om de hele discussie weer aan te slingeren, maar naast dat ik momenteel zelf helemaal geen auto heb, is het natuurlijk niet voor niets dat er zoveel (sentimentele) waarde aan bepaalde soorten auto's wordt gehangen, waarbij als je het nuchter bekijkt allemaal inderdaad vier wielen en een stuur heeft, maar een auto wordt door veel mensen niet alleen maar gezien als gebruiksvoorwerp, zoals een wasmachine dat wel door de meeste mensen zo wordt gezien denk ik en daar hebben we dit mooie forum dan ook weer aan te danken onder andere en heel veel andere mooie verhalen en gebeurtenissen. ;)

Ik vind de Golf, en zeker de V-generatie, gewoon een hele degelijke, saaie keuze en ik snap heel goed dat wanneer je een auto dagelijks gebruikt dat die dan betrouwbaar moet zijn en dat je van A naar B brengen dan het belangrijkste is, maar dan blijft voor mij nog steeds staan dat het geen spannende auto is.

Aan de andere kant vind ik de R32 van dit model wel weer erg gaaf en bijzonder en daar had ik, bij wijze van spreke, tien jaar geleden een poster van aan de muur hangen, maar een 'normale' Golf in het donkergrijs spreekt wat minder tot de verbeelding. :)

AlbertsH zei:
Ik vind de Golf, en zeker de V-generatie, gewoon een hele degelijke, saaie keuze en ik snap heel goed dat wanneer je een auto dagelijks gebruikt dat die dan betrouwbaar moet zijn en dat je van A naar B brengen dan het belangrijkste is, maar dan blijft voor mij nog steeds staan dat het geen spannende auto is.

Ieder zijn mening en motivaties en dat is prima.

Met 3000 km meer op de teller zijn we weer terug van de vakantie naar Zuid Frankrijk. De Golf heeft zich bewezen als prima reisauto. Straks weer even wassen, dan staat ie er weer netjes bij!

Na bijna een jaar weer eens een update!

De Golf is heeft vandaag groot onderhoud en een verse apk gehad. We kunnen er dus weer even tegenaan! 😄

Inmiddels staat er 181000 op de teller. Heb er sinds aankoop in augustus 2015 48 000 km mee gereden. Nog steeds erg blij met de automaat.

Dan staat er zo'n 800.000 km op de teller.... iets zegt me dat de auto dat niet gaat halen.

Terug
Bovenaan