Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Vanochtend mijn eerste schade ooit gereden.... :cry:

De zwarte achteruit tegen een lantaarnpaal gezet..... Bumper kapot, plaatwerk gedeukt en achterlicht gebarsten. Zal vanavond een foto plaatsen, morgen even op pad om dat te gaan laten herstellen.

Balen man! Gelukkig rijd je een Golf en geen Fiat uit 1971 dus onderdelen is niet enorm lastig, maar wel enorm balen! Sterkte ;)

Vooral dat plaatwerk is vervelend!
Het lijken domme schades, maar een paar maanden terug had ik op het terrein van Seat Amsterdam bijna hetzelfde. Soms staan die palen zo onlogisch geplaatst... En met dit weer vallen ze ook lekker weg tegen de achtergrond.

Da's balen... gelukkig lijkt het enigszins mee te vallen. Wat Rob zegt, gelukkig is het een mk2 en geen auto waar haast niets meer voor te vinden is.

Succes!

Inderdaad, komt allemaal wel goed! Morgen even naar een kennis die toen ook de GTI heeft gedaan. Die maakt het wel weer netjes. Als ik ergens een hekel aan heb is het met een deuk rondrijden, ook al is het een ouwe Golf ;).

Ook een ouwe Golf moet gewoon een mooie Golf blijven! Succes ermee!

Inderdaad, baal er wel van, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal.... een nieuw achterlicht heb ik al bemachtigd (y). Nu nog een nieuwe bumper met binnenbalk, denk dat ik voor een compleet nieuw setje ga.... en dan de rest laten uitdeuken en spuiten. Morgen even een prijsje laten maken.

De schade:

09052012192.jpg

Ow bah, dat is een rotplek... Lichtunit en bumper is niks, maar het stukje plaatwerk...

Maar gelukkig net niet op de hoek. Dat was erger geweest.

Succes!

Het is rotplek ja, maar op de hoek was vervelender geweest. Binnenkort wordt ie gefikst en dan maar snel vergeten!

Eind van de middag de Golf weggebracht, donderdagavond kan ik hem weer schadevrij ophalen! Heb nieuwe bumpers voor zowel voor als achter besteld en binnen, met chroomrandjes. Het hele achterpaneel wordt gespoten, dus dan zijn ook meteen de beschadigen weg die er al op zaten toen ik de auto kocht!

Dat is het voordeel van schade: kleinere beschadigingen waar je je allang aan ergert, verdwijnen ook meteen!

Prijzen vallen inderdaad mee!

Gisteren de golf weer opgehaald, ziet er weer top uit! Hele achterpaneel tot onderaan is gespoten. Ook is het onderste deel opnieuw in de coating gezet, ziet er weer fris uit zo! Helaas is het nu niet echt het weer om foto's te maken, maar die volgen nog.

Bij deze even een plaatje van de Golf. Ziet er weer super netjes uit naar mijn mening! Hele achterpaneel is gedaan en de onderzijde is ook opnieuw in de coating gezet. Ziet er weer fris uit! (y)

DSC02676.jpg

Thanks!

Nope, die staat op marktplaats :D. We hebben nu een andere auto die al een trekhaak heeft dus op deze was het niet meer noodzakelijk. :)

Kijk, weer helemaal in topconditie. Stiekem staat zonder trekhaak ook een stuk beter ;)

Mijn oude Golf heeft tegenwoordig ook geen trekhaak meer zag ik. Is toch even wennen hoe dat eruit ziet.
Wel erg makkelijk overigens, een trekhaak! :)

Opvolger voor de zwarte in aantocht!

Het ziet er naar uit dat ik vanaf maart in een Fabia mijn woon-werk verkeer ga doen. Ik rijd nu veel te veel kilometers met de zwarte en het is niet de jongste meer dus het is tijd voor een wat jongere auto voor het dagelijkse vervoer.

Mijn zusje gaat begin maart emigreren en ik neem dan voor een symbolisch bedrag haar Fabia 1.4 16V Elegance uit 2000 over en ga daar mijn dagelijkse kilometers in maken.

Heb er een dubbel gevoel bij, ben nogal gehecht aan de zwarte Golf. Denk dat ik hem in de schuur stal, maar daar ben ik nog niet over uit.

Mach1 zei:
Opvolger voor de zwarte in aantocht!

Het ziet er naar uit dat ik vanaf maart in een Fabia mijn woon-werk verkeer ga doen. Ik rijd nu veel te veel kilometers met de zwarte en het is niet de jongste meer dus het is tijd voor een wat jongere auto voor het dagelijkse vervoer.

Mijn zusje gaat begin maart emigreren en ik neem dan voor een symbolisch bedrag haar Fabia 1.4 16V Elegance uit 2000 over en ga daar mijn dagelijkse kilometers in maken.

Heb er een dubbel gevoel bij, ben nogal gehecht aan de zwarte Golf. Denk dat ik hem in de schuur stal, maar daar ben ik nog niet over uit.

Logisch. Als je voor weinig een veel jongere en modernere auto op de kop kan tikken, moet je dat natuurlijk altijd doen. Ik heb de afgelopen tijd ook aardig wat gereden, maar een oude auto is daarvoor niet altijd ideaal. Nu gaat bijvoorbeeld met bijrijdersportier niet meer open...o_O

Zo'n Fabia lijkt mij een keurige auto. Gewoon netjes, degelijk en comfortabel. Prima voor dagelijks gebruik.

Ah, toch een andere dagelijkse auto!
Ik zou de Golf lekker in een schuur zetten als je die ruimte hebt!

Fabia is ook niet slecht. Leuke wieltjes eronder, misschien op een sloperij nog een beige lederen interieur scoren :)

Inderdaad! Het is wel een luxe uitvoering trouwens, met airco, verwarmbare voorstoelen etc. Wat een luxe! Denk inderdaad dat de Golf de schuur in gaat!

Heb vanaf januari al zo'n 17 000 met de Golf gereden en dat op z'n oude dag!

Zo'n Fabia is best een lekker autootje. Mijn zus had er eentje uit 2004 met de 1.4 16v 75 pk motor en dat reed prima en bleek erg betrouwbaar. Die van jou heeft 100pk en dat lijkt me best een snel ding. Als Elegance lekker compleet ook. Als echte Golfist zal je ff moeten afkicken straks maar je gaat hier vast geen spijt van krijgen. En als het niet bevalt rij je de Golf weer uit de schuur :).

En die GTI blijft lekker! Die gaat van het voorjaar op origineel staal! Heb ik al opgeknapt op zolder liggen.

Een update:

Mijn Golf gaat vandaag de schuur in en wordt geschorst, het is de bedoeling dat ie er na de zomer als diesel weer uit komt. Dat behoeft nog wat uitzoekwerk en vooral tijd! Helemaal zeker is dat dus nog niet.

Ik heb sinds maandag de Fabia van mijn zusje gekregen (uit 2000) en heb voor mijn werk een auto van de zaak. De Fabia is een fijne auto en je kunt merken dat het allemaal een stuk moderner is. Heb dinsdag het crèmekleurige interieur laten reinigen en woensdag heeft ie een beurt gehad en is alles nagelopen door een kennis van me. Straks even de radio van de Golf in de Fabia zetten. Ik post nog wel foto's van de Golf als ie in de schuur staat!

Toch vreemd om na zoveel jaren trouwe dienst de Golf 'weg te zetten'.

Netjes hoor, een Fabia! Al een beige lederen interieur gescoord? :cool:
Maar de 'leaseauto' rij je dus alleen zakelijk begrijp ik?

Het zeker een nette Fabia, een beige interieur heb ik nog niet gescoord haha. De Fabia bevalt echt uistekend! Ik zal binnenkort even wat goede foto's van de Fabia maken. Ik heb als werkauto een Opel Corsa van 2012, maar die rijd ik inderdaad alleen zakelijk. Ik werk tegenwoordig bij een bedrijf dat allerlei inspecties uitvoert in de openbare ruimte, wegen, speelterreinen, openbaar groen, lichtmasten etcetera. Ik zit de hele week door het hele land al in die Corsa en hij is me de bijtelling niet waard plus dat je nog een maandelijkse eigen bijdrage zou hebben als je privé gaat rijden.

Nieuwe APK op de GTI: tot 11 april 2014, vlekkeloos door de keuring. De GTI wordt in juni trouwens ook belastingvrij :).

Ik heb besloten mijn Golf te verkopen, ik heb nu naast de GTI een andere auto v oor dagelijks (Skoda Fabia) en een auto van de zaak. Een beetje teveel van het goede dus. Vind het wel jammer dat de Golf weg gaat, maar ik heb de GTI nog en het is gewoon onzin om deze Golf ook nog te willen behouden.

De Golf gaat morgen even voor een verse apk en dan zal ik hem op internet te koop gaan zetten. Het is een Golf CL 1.8i uit september 1990 met nu 260 000 km op de teller. Ik heb alvast foto's gemaakt:

DSC02724.jpg

DSC02725.jpg

DSC02726.jpg

DSC02727.jpg

DSC02728.jpg

DSC02729.jpg

DSC02730.jpg

DSC02731.jpg

DSC02732.jpg

DSC02733.jpg

DSC02734.jpg

Dat ging snel :) Begrijpelijke keuze, en je GTI is toch de mooiste :)

Hoe bevalt de Fabia? Heb je nog meer foto's? Vooral benieuwd naar het interieur.

Terug
Bovenaan