Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Sticker zit erop! Heb de auto ook een stuk omhooggeschroefd. Staat nu net als de zwarte, ziet er netjes uit :). Velgen nog niet............ Kan helaas niet alles tegelijk :).

Even een update over de Golfjes :)

De zwarte:
Inmiddels staat de teller bijna op de 225 000 km. Nog steeds een hele fijne auto en ik heb er nooit gekke dingen mee. Deze Golf rijd ik gewoon tot ie helemaal op is (en dat kan nog wel even duren met een Golf 2). Afhankelijk van hoe lang ik er nog mee kan doen (een jaar of 3 sowieso) denk ik dat de opvolger een Audi A3, een Golf V of een Polo V gaat worden, maar dat zien we tegen die tijd wel weer :). Ben dan wel van plan om een jonge auto te gaan rijden, voor het ouderwetse gevoel is de GTI er. De zwarte gaat begin juni weer even voor de grote beurt en apk en dan kunnen we weer een jaartje verder sturen. De zwarte heb ik net maar weer even verwend en netjes gewassen:

22042010045.jpg

De GTI
Daar gaat alles prima mee, met het mooie weer mag ie steeds naar buiten en ben er laatst nog mee naar de VW Forum meeting in Den Bosch geweest. Ik heb er vandaag een nieuw mattensetje ingelegd, dus dat staat weer erg strak. Verder is het elke keer weer een plezier om erin te rijden :D.

Dat was het wel weer voor nu!

Met 225dkm is ie idd nog lang niet op! Ik begrijp dat je wel eens iets nieuwers overweegt. Zeker omdat je ook de GTI nog hebt!

Barri zei:
Met 225dkm is ie idd nog lang niet op! Ik begrijp dat je wel eens iets nieuwers overweegt. Zeker omdat je ook de GTI nog hebt!

Inderdaad! Tot nu toe wint het verstand nog steeds :). Ik heb een goede auto dus daar rijd ik mee verder :).

Blijft een mooie Golf mkII.(y)
Dus de volgende auto wordt weer een auto uit de VAG groep.;)

Gisteren maar even de schakelaar van de ruitenwissers vervangen. Die was een beetje gaar geworden :). Begon spontaan te sproeien, dus dat was niet handig. Verder ook even de afwatering van de parafan ontstopt. Nu alles weer in orde dus. (y)

Een update voor de zwarte Golf! Ik heb een setje andere velgen gekocht en gemonteerd. Het zijn zeer nette BBSen die origineel door VW zijn geleverd inclusief de originele bouten en afdekkapjes voor de bouten. Ik vind het zelf erg fraai staan! :D (y)

DSC01477.jpg

DSC01482.jpg

DSC01479.jpg

DSC01480.jpg

DSC01483.jpg

Zo, heel netjes hoor, staat een stuk beter en strakker. Zien er ook nog goed uit zo op het eerste gezicht! Ga zo door.

De zwarte heeft weer verse apk en een grote beurt gehad! Kan er dus weer tegenaan! :D

Vervaldatum APK 28-07-2011

............ mmmmhh ben niet zo VW-minded. Had ooit een Golf II GL met 1.8 90 PK motor; maar moet eerlijk zijn en je complimenteren met 2 erg fraaie golfjes ! Volgens mij allebei nog in behoorlijk originele staat !?

Ik ben van het andere kamp en herinner me nog veel testjes tussen Kadett D & E en deze modelserie van de Golf... Altijd spannend en Oh wat zaten ze toen dicht bij elkaar, en dan doel ik met name op de GTI / GSI versies... VW met 139 Kat-pk's Opel eerst met 115 en later 150 ( kat ook ) VW had zonder katalysator volgens mij ook 150 Opel 156 beide in de 16 kleppen versies met 1.8 resp. 2.0 liter.

Ik hoop voor je dat je ze nog lang zo mooi kunt houden !

Veel rij-plezier !

Bedankt voor de complimenten! Ze zijn allebei nog volledig origineel, alleen verlaagd. De GTI heb 2 jaar geleden totaal gerestaureerd en die slaapt ook netjes binnen :). Ik heb trouwens als eerste auto een Corsa A gehad. Voor C en D- Kadettjes heb ik ook nog steeds een zwak (y).

Wat ik mij eigenlijk afvraag hé, en dan totaal niet lullig bedoeld hoor. Maar waarom heb je twee Golfjes? Voor het vermogen hoef je het niet te doen denk ik dan? Is de GTI zoveel specialer of heeft het een speciale waarde voor jou?

Greets

Dat vraag ik mezelf ook weleens af hoor :D.

Ik heb er twee omdat de zwarte gewoon een dagelijkse auto is die de gewone gebruikssporen heeft, de GTI heb ik als hobby opgeknapt en is gewoon in zo'n staat dat je die niet gauw meer weg doet en het is echt te zonde om daar dagelijks in te gaan rijden. Daar zou ik spijt van krijgen. De GTI is ook zeker specialer, is luxer uitgevoerd en alles is gewoon in nieuwstaat. Als de GTI verkocht wordt, komt er iets luchtgekoelds voor terug. De zwarte wordt op termijn gewoon afgelost door een jongere auto (VAG) als ie op is, dan is het gewoon tof om de GTI nog te hebben. Dat is zo'n beetje de gedachte :).

Haha ok. Het is voor jezelf dus ook niet compleet duidelijk. Maar ik snap het wel hoor. Gewoon autoliefde is het dan!
Maar aan de andere kant zou je ook ''altijd'' kunnen genieten van je GTI!

Zou kunnen, maar het levert me niets op om de zwarte weg te doen. Dan doe je een goede auto waar je supergoedkoop in rijdt voor een habbekrats weg. Meer krijg je er namelijk niet voor :). Dat vind ik zonde, ik rij hem gewoon helemaal op en dan komt er een nieuw model Polo of iets dergelijks als dagelijkse auto.

@ Meeting Brabant

Foto-CCYVRLZZ.jpg

DSC_3571.jpg

De sticker die op de klep zat is er weer af, dat was troep. ben m nu zelf aanhet uit tekenen in CAD en laat hem dan op nieuw maken van beter materiaal!

Ook weer terug van vakantie uit Italië, erg mooi daar! Als huurauto hadden we een Fiat Panda 1.2 :).

DSC01603.jpg

Weinig schokkend nieuws te melden over het wagenpark. De zwarte is vandaag op pad voor 4 nieuwe banden :), die haal ik na het werk weer op.

De GTI staat netjes binnen en is sinds eind oktober ook niet meer buiten geweest. Ik heb hem geschorst voor de winter en eind maart / begin april haal ik hem weer uit de schorsing, dan is het ook tijd voor een verse apk en beurtje.

Afgelopen zondag mijn oude Golfje (de automaat) nog tegengekomen! Leuk om te zien en wordt netjes onderhouden en gepoetst. Zag er nog hetzelfde uit als toen ik hem 3 jaar geleden verkocht!

De zwarte heeft een kleine beurt gehad en blijft vrolijk doorgaan. Niks bijzonders te melden. De GTI gaat eind van de maand uit de schorsing en voor de apk, dan kan ik daar weer mooie ritjes mee gaan maken.

Ik heb zo'n sticker klaar liggen. Origineel zijn ze niet meer te bestellen, ik heb hem helemaal zelf nagetekend in autocad en van het goede materiaal laten snijden (net als striping en dorpelstickers). Van het voorjaar komt de sticker erop.

De GTI is vanaf eind oktober tot 6 april geschorst. In die tijd is de apk verlopen.

Ik heb de auto uit de schorsing gehaald via RDW.nl. Het is het geval dat de auto dan direct uit de schorsing is, er is geen optie om dan een latere datum aan te geven. Ik had de apk afspraak staan op 11 april jl. (auto is toen ook gekeurd).

Nu valt er vandaag een beschikking in de bus (registercontrole 7 april 2011). Op het moment van deze beschikking was de apk afspraak al ingepland (was al ingepland voordat ik hem uit de schorsing haalde) en werd er ook niet met de auto gereden. Ook was ik nog in de waan dat ik de papieren nodig had voor de apk-keuring (dit blijkt niet meer zo te zijn). Ik vind dit een heel flauwe actie van het CJIB en ga dan ook zeker bezwaar maken.

Ik vroeg me af of jullie tips hebben. Zo ja, dan zijn ze van harte welkom!

Als je kunt aantonen dat hij net uit de schorsing was en meteen een afspraak voor de APK hebt gemaakt, is het iig het proberen waard. Succes!

Nieuwe einddemper gescoord voor de zwarte:

20052011139.jpg

20052011140.jpg

Het is een nieuwe GTI-demper (8v) zoals er nu ook onder zit. Deze komt er 13 juni onder als de auto ook gekeurd wordt.

Raar zeg, van die beschikking! Zeker bezwaar maken! Evt. het bedrijf laten bevestigen dat je die afspraak voor 11 april had gemaakt.

fijn dat ij weer apk heeft.
hoe gaat het met de gti.
maar hoe kan die datum??
heeft hij een verkeerde datum ingevoert.
apk is toch een jaar geldig

Je mag twee maanden voordat de apk-verloopt alvast keuren en dan behoud je de datum.

Met de GTI gaat allemaal prima (y). Daar heb ik al veel op zonnige dagen meegereden.

Mach1 zei:
Je mag twee maanden voordat de apk-verloopt alvast keuren en dan behoud je de datum.

Met de GTI gaat allemaal prima (y). Daar heb ik al veel op zonnige dagen meegereden.

Daar wil ik ook wel eens (in) meerijden.:)

Prachtige Golf II's! Daar kan de mijne nog wat van leren!(y)

Van harte met de APK. Als ik de Golf II-tjes zo zie krijg ik toch ook weer kriebels om er weer eentje bij te hebben. Ze blijven zo leuk, karaktervol en degelijk... Spijtig dat wij er geen meer hebben...

Die zwarte stickers zijn nog wel origineel te bestellen, maar de prijs is echt absurd hoog. Ik geloof dat je zo 200 euro voor een sticker kwijt bent... En de 'origineel nagemaakte' versie net onder de 100 euro...

ALs je het echt 100% origineel wilt houden: achterklep met sticker kopen en oude klep weer verkopen....

Als je je GTI ooit verkoopt wil ik het NIET weten... ;)

:)

Terug
Bovenaan