Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Allemaal bedankt voor de reacties!

@CorZa: De achterklepsticker heb ik zelf helemaal nagetekend met AutoCad (ben als deel van mijn functie tekenaar dus dat is wel makkelijk) en heb ik laten snijden van beter materiaal dan die namaakprut die verkrijgbaar is voor veel te hoge prijzen! Oude klep ga ik natuurlijk niet verkopen want die is met het volledig overspuiten natuurlijk ook gespoten :).
De zwarte Golf doe ik pas weg als ie helemaal op is, dat duurt nog wel even hoop ik. Het ding is gewoon in orde en krijgt altijd netjes onderhoud, dan gaan ze wel door die Golfjes 2 :). De teller staat nu op 234 000, dus daar kan nog zat bij!
Wat betreft de GTI, het staat zeker niet in de planning om die te verkopen dus maak je maar geen zorgen :). Die gaat hooguit in de toekomst een keer weg voor iets luchtgekoelds. Dat is toch wel een droom van me. :)

Golf-Ling:

mach1.jpg

Ik ben ook tekenaar ;)

De namaak-brol is inderdaad overprized en ondermaats.... Wist nog een originele zwarte sticker te koop, maar is nu overbodig helaas. Origineel VW en al jaren opgeslagen op een zoldertje. Dus ik weet de staat niet. Als hij maar niet gevouwen is geweest :rolleyes:

Luchtgekoeld is inderdaad ook een droom voor 'later als ik groot ben'. Nee daar heb ik momenteel de financiele middelen niet voor en zou, wanneer ik er eentje heb, die graag wel helemaal in orde hebben en dat kost nou eenmaal geld... veel geld... ;)

Je auto's kunnen allebei nog jaaaren mee :)

Edit: plaatje toegevoegd

Toevallig dat jij ook tekenaar bent! (y).

Inderdaad, als die sticker maar niet gevouwen is geweest, dat is echt niet bevorderlijk. Het is ook nog maar de vraag of zo'n sticker nog wil plakken na al die jaren :).
De Golfjes kunnen inderdaad nog jaren mee :). Er is altijd iets te wensen (luchtgekoeld), maar dat bewaren we wel voor de toekomst!

Niettemin ben je tot die tijd braaf met beide Golfjes, rijd je lekker goedkoop en betrouwbaar en nog een erg leuke auto ook... Wat wil je nog meer? ;)

Ben tekenaar bij een ingenieursbureau (ben het niet hoor), zowel bouwkundig als civiel met een hoop andere taken (waaronder photoshoppen) er naast...

Owja, heb even een plaatje toegevoegd om een traditie in ere te houden :)

Inderdaad ik tuf mooi door met de Golfjes, het blijven zeer gave auto's!

Dan doen we ongeveer hetzelfde werk, alleen ik zit meer in de stedenbouw. Naast het tekenen met AutoCad werk ik veel met Illustrator, Photoshop, InDesign en Sketchup.

Thanks voor het plaatje (y)

Ooh, daar was m'n oog nog niet op gevallen. Ik dacht aan die reflecterende(?) sticker tussen de achterlichten die sommige Golfjes wel eens hebben.

Daarom meldde ik het even van het zwarte gedeelte. Valt de meesten niet op namelijk :)

En die ruitenwisser lekker zo laten staan... euh, liggen ;)

Nope precies evenveel. Alleen waar de ruitenwisser die plat ligt stopt en weer terug gaat ligt de ruitenwisser origineel stil... c'est tout. Het enige 'nadeel' is dat een horizontaal liggende wisser vaak meer zand en vuil ophoopt en een verticaal liggende niet... Nadeel van een verticale is weer dat het lelijk is ;)

Inderdaad, is echt de enige aanpassing die ik heb gedaan aan de GTI de achterwisser (naast de schroefset :)). Dat is zo gefikst en kun je ook weer zo terugbrengen naar originele stand. Ik vind liggend mooier en gebruik de achterwisser toch niet. Hij wist precies hetzelfde oppervlak, zoals CorZa al meldt.

Gisteren is de zwarte heel grondig gepoetst en ik ben erg tevreden met het resultaat! Hier even een plaatje, betere foto's volgen nog.

03072011146.jpg

Net wat spullen binnen gekregen om de zwarte wat op te frissen, het VW-logo achterop is nu namelijk gewoon grijs plastic en het Golf-logo ziet er ook niet echt fris meer uit! Tijd voor een fris setje dus :D.

Het Golf-logo:
03082011153.jpg

Het VW-logo voor achterop:
03082011152.jpg

En eindelijk de hoognodige reservesleutel :D:
03082011154.jpg

Als het hier straks nog droog wordt zal ik het er op zetten!

Net even de Golf gewassen! Ziet er weer toonbaar uit :). Volgende keer zal ik de goede camera weer eens meenemen, want zo met de telefoon is ook niks...

16082011157.jpg

16082011161.jpg

16082011160.jpg

16082011159.jpg

Even een update:

Ben weer terug van een geweldige vakantie in Florida! We hebben echt een gave rondreis gemaakt. Als huurauto hadden we een Ford Focus sedan dit keer.

Dit is de Focus, hij bracht ons prima van A naar B, maar verder vonden wij er niet zoveel aan :).

DSC01856.jpg

Verder gedurende de vakantie veel nieuwe Jetta's tegen gekomen, een enkele Golf (maar dan is het meteen een dikke uitvoering) en wat Routans, nieuwe US-Passats, etcetera. De Passat CC heet daar overigens gewoon Volkswagen CC. :) Ook grappig om te zien dat er nu Fiats 500 en Fiesta's (ook sedan) rondrijden.

Tijdens onze vakantie ook nog een kleinschalig Volkswagen evenement bezocht, erg leuk om mee te maken. Hier wat autogerelateerde vakantieplaatjes:

DSC02388.jpg

DSC02387.jpg

DSC02390.jpg

DSC02432.jpg

DSC02428.jpg

DSC02424.jpg

DSC02409.jpg

DSC02408.jpg

DSC02400.jpg

DSC02393.jpg

DSC02417.jpg

DSC02403.jpg

De Routan:

DSC02115.jpg

DSC02114.jpg

Beetle:

DSC02413.jpg

DSC02414.jpg

US-Passat:

DSC02415.jpg

DSC02434.jpg

Nog wat leuk spul:

DSC02203.jpg

DSC01923.jpg

Mooie foto's hoor! Stiekem vind ik zo'n US Passat vele malen mooier dan de Europese. Veel stijlvoller en een soort mini-Phaeton. Vooral in een lichte kleur komt 'ie goed tot z'n recht. Wat vond je trouwens van de nieuwe Kever? Ik hoor er wat gematigde verhalen over, dus ben benieuwd hoe die IRL overkomt...

Ik vond de nieuwe Beetle veel gaver dan de New Beetle. Die was veel te rond en bol. Deze Beetle heeft weer de recht(er)opstaande voorruit van de Kever en heeft mij positief verrast. Het interieur ziet er ook leuk uit! Wat betreft die US-Passat deel ik je mening. 'Onze' Passat is geen geheel meer, de voor en achterzijde passen niet meer bij het middenstuk :).

Oke dan! Nu ben ik helemaal benieuwd naar de Beetle. Hij oogt inderdaad een stuk stoerder. Overigens vond ik de New Beetle ook een erg leuke auto, maar hij stond niet bol (vat je 'm ;)) van de mannelijkheid. Ik weet nog wel toen de hype van de NB op het hoogtepunt was en de auto net gelanceerd was in Nederland. Bij ons in het dorp stond een zilver exemplaar op de parking van de AH toen ik boodschappen ging doen met m'n moeder (ik was toen 11). De vrouw van de NB zag mijn enthousiasme en ik mocht toen in haar bolide zitten. Gaaf joh!

En wat betreft de Passat sla je de spijker op z'n kop. Het US-model is wellicht wat groot en minder van kwaliteit, maar het is wel een vloeiend geheel geworden. De huidige Passat vind ik zeker niet lelijk, maar hij ziet er toch wat geknutseld uit.

Mensen moeten trouwens wel raar hebben gekeken toen je een foto van de Routan maakte, terwijl er een dikke Jag achter staat ;)

Zo, de GTI is voorzien van een nieuwe radiateur. Die lekte al (echt minimaal) vanaf dat ik de auto 4 1/2 jaar geleden kocht, maar het was van de zomer wat erger geworden. Niks schokkends, maar het moet gewoon in orde zijn. Heb van de week ook eindelijk eens luxe kentekenplaten besteld voor de GTI!

Net 4 originele stalen GTI-velgen weggebracht om te laten poedercoaten (y). Dat gaat wel netjes staan. Die komen op de GTI die er dan zo uit komt te zien:

1985-volkswagen-golf-gti.jpg

De GTI staat sinds eind oktober weer geschorst in de garage. De zwarte gaat gewoon door en moet ik nodig even wassen :D.

Hartstikke mooi. Wat mij betreft, hoe origineler hoe beter maar dat is natuurlijk persoonlijk :cool:
Veel plezier met je mooie VW's!

Ik heb gisteren de velgen opgehaald, zijn erg netjes geworden! Zal van de week even foto's maken en posten.

Vandaag een dure dag voor de zwarte, maar dat maakt niet uit.

Wat er wordt gedaan:
beurtje
nieuwe remblokken
nieuwe radiateur (ivm lekkage)
andere startmotor

Als dit allemaal weer klaar is kan ie er weer een hele poos tegenaan.

Och, voor een MKII is dergelijk onderhoud nog te overzien he. Je houdt er een stukje autohistorie mee in leven ;)

Precies! De Golf is nog lang niet op, dus ik hoef ook nooit te twijfelen over dit soort onderhoud. In de jaren dat ik hem heb heb ik er maar weinig kosten aan gehad. Gewoon normaal onderhoud en af en toe wat kleins. Nu laat ik gewoon de kwaaltjes in 1x verhelpen en dan kan ie er weer tegenaan! Heb deze MKII alweer bijna 4 jaar in bezit en ruim een halve ton mee gereden!

Mach1 zei:
Precies! De Golf is nog lang niet op, dus ik hoef ook nooit te twijfelen over dit soort onderhoud. In de jaren dat ik hem heb heb ik er maar weinig kosten aan gehad. Gewoon normaal onderhoud en af en toe wat kleins. Nu laat ik gewoon de kwaaltjes in 1x verhelpen en dan kan ie er weer tegenaan! Heb deze MKII alweer bijna 4 jaar in bezit en ruim een halve ton mee gereden!

Mooi man, zulke auto's het verdienen gewoon!(y)

Inderdaad! Echt fijn dat het allemaal weer goed is. Het ding remt weer als nieuw, zitten nieuwe schijven en blokken op. Ook fijn dat ie weer meteen aanslaat als ik de sleutel omdraai :D Een ding is zeker: ik ben de laatste eigenaar van deze Golf, ik rij ermee door tot ie het begeeft haha, dat zal nog wel een aantal jaar duren! Dit jaar wordt ie 22.

Mach1 zei:
Inderdaad! Echt fijn dat het allemaal weer goed is. Het ding remt weer als nieuw, zitten nieuwe schijven en blokken op. Ook fijn dat ie weer meteen aanslaat als ik de sleutel omdraai :D Een ding is zeker: ik ben de laatste eigenaar van deze Golf, ik rij ermee door tot ie het begeeft haha, dat zal nog wel een aantal jaar duren! Dit jaar wordt ie 22.

Met een beetje geluk hoef je nooit meer een andere auto te kopen!:)

Mijn topic is weer teruggeplaatst door Autoweek! (y)

De GTI heeft inmiddels apk tot 11-04-2013!

Balen van jouw topic, hoop dat ie nog volgt.

Thanks, er mankeerde niets aan de GTI, maar dat had ik ook niet anders verwacht :D.

Terug
Bovenaan