Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Gefeliciteerd (nog) Ivo, niet alleen met de BMW! ;)

Wat een leuke reportage van het ontvangst van de BMW. Genieten hoor, en wat ook een mooie configuratie zeg, de kleur, de velgen. Ja zo zou ik hem ook wel willen. Hier gaan jullie heel veel plezier aan hebben!

Gefeliciteerd (nog) Ivo, niet alleen met de BMW! ;)

Wat een leuke reportage van het ontvangst van de BMW. Genieten hoor, en wat ook een mooie configuratie zeg, de kleur, de velgen. Ja zo zou ik hem ook wel willen. Hier gaan jullie heel veel plezier aan hebben!
Thanks!

Mooie bijkomstigheid: bij aflevering bleek dat er op de BMW een actief onderhoudscontract zit. Dat wil zeggen dat er gedurende de looptijd van het contract recht is op: onderhoud volgens BMW richtlijnen exclusief slijtage onderdelen. Contract loopt tot eind oktober 2028, toch een mooie extra! :)

Laatst bewerkt:
Na zo’n 300 km in totaal te hebben gereden begin ik de auto beter te kennen. Er zit gewoon zoveel op dat je dingen blijft ontdekken. Leuk is ook de spraakbediening, dat werkt erg mooi. Als je zegt: ‘Hallo BMW, ik heb het koud’, dan wordt de stoelverwarming aangezet en de temperatuur naar 22 graden gebracht, de assistent meldt dat dan ook. Echt leuk!

Vandaag eerste wasbeurtje gedaan. Hij was goed schoon bij aflevering, maar ik wilde ook goed alle randjes en bij de scharnieren en dergelijke helemaal schoon hebben. Dat is nu gebeurd, staat er weer zeer fris bij. Het valt me ook mee hoe goed de velgen zijn schoon te maken.

IMG_4872 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4874 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4875 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4876 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4878 by Ivo Jonker, on Flickr

Laatst bewerkt:
Na zo’n 300 km in totaal te hebben gereden begin ik de auto beter te kennen. Er zit gewoon zoveel op dat je dingen blijft ontdekken. Leuk is ook de spraakbediening, dat werkt erg mooi. Als je zegt: ‘Hallo BMW, ik heb het koud’, dan wordt de stoelverwarming aangezet en de temperatuur naar 22 graden gebracht, de assistent meldt dat dan ook. Echt leuk!

Mooie auto hoor! En leuk dat die functie erin zit? Heb je ook al ‘Hey Mercedes’ geprobeerd? :p

De eerste BMW is altijd bijzonder, vind je niet? Ik weet dat nog goed.
Jazeker, ik vind het wel bijzonder!
Mooie auto hoor! En leuk dat die functie erin zit? Heb je ook al ‘Hey Mercedes’ geprobeerd? :p
Thanks! Ja echt een leuke functie. Ik zal eens proberen.:)je kunt zelf een welkomstboodschap instellen.
Mooie upgrade, fraaie uitvoering zo!
Thanks, ben erg blij met de uitvoering. Je ziet ze niet veel in dit Phytonic Blue. Vooral in zwart of donkergrijs met zwart lederen bekleding.
Echt een hele mooie uitvoering zo hoor, goede kleur, mooi interieur, goede velgen. Echt helemaal (y)
Thanks! Ook erg blij met de donkerbruine kleur van het lederen interieur. Breekt al het zwart binnenin mooi.

Laatst bewerkt:
Thanks! Nee, bij de dealer in Woerden. De Golf heb ik verkocht via ANWB, dit bedrijf heeft hem van de veiling gehaald. Had eigenlijk wel verwacht dat de Golf de export op ging.

Blijft inderdaad een mooie auto om te zien zo'n Golf. Het klopt qua design gewoon vind ik, gelukkig heb je een gave opvolger, anders mocht ik van mijn huisgenoot niet meer in je topic reageren hoor ;)

Inmiddels in totaal zo’n 1200 kilometer gereden. Elke kilometer is een feest, wat een heerlijke auto. Erg blij met de kleur, uitvoering en motor. Stoelverwarming is heerlijk, de automaat is echt heel erg soepel. Je merkt zeker de 14 jaar verschil met de Golf! Niet gek natuurlijk. Het zit allemaal prachtig in elkaar en het klopt gewoon allemaal.

Ik was hem ongeveer om de twee weken, vandaag ook weer gebeurd. Aanstaand weekend gaan we een weekendje naar Noord-Frankrijk en kunnen we er dus ook eens een lang stuk mee rijden.

Staat er weer netjes bij:

Laatst bewerkt:
Alvast veel plezier in Frankrijk en een leuke rit! In de BMW komt dat vast goed!

Ik zag van de week een witte 1 Serie, met een soort cross-pakket. Dat was ook cool, maar niet "blauw mooi" ik wou nog een foto maken, maar Gerda zat in de auto en die keek me al erg boos aan. (Ze dacht vast "die buutenland'r wil 'm jatt'n" )

Hebben jullie de garage geverfd vanwege de BMW, of de BMW in het blauw genomen omdat het mooi bij de garage staat ? :geek:

Ik vind die kleur de auto wel maken. En ook een hele mooie oprit trouwens.
Helemaal mee eens! De oprit is inderdaad heel erg fijn. Toen wij hier 6,5 jaar geleden kwamen wonen hebben we de oprit verbreed zodat de auto’s naast elkaar kunnen staan voor de garage. De oprit is tot aan de garage ruim 20 meter lang, echt heel prettig.

Alvast veel plezier in Frankrijk en een leuke rit! In de BMW komt dat vast goed!

Ik zag van de week een witte 1 Serie, met een soort cross-pakket. Dat was ook cool, maar niet "blauw mooi" ik wou nog een foto maken, maar Gerda zat in de auto en die keek me al erg boos aan. (Ze dacht vast "die buutenland'r wil 'm jatt'n" )

Hebben jullie de garage geverfd vanwege de BMW, of de BMW in het blauw genomen omdat het mooi bij de garage staat ? :geek:
De rit naar Lille en terug was mooi. Heel goed kunnen testen hoe de cruise controle werkt en dergelijke. Hele fijne auto de BMW.

In de garage woont ‘Keef’, zoals de Kever bij ons heet. We houden gewoon van blauw. :LOL:

Kever heeft afgelopen jaar ook nog wat updates gehad:

Een ‘middenconsole’ en nieuwe matten:

Een hoedenplank:

De originele radio is gereviseerd en voorzien van Bluetooth:

Inmiddels de R32 achterlichten van de Golf verkocht!

Met de BMW nu 3200 km gereden, iedere kilometer is een feest. Wat wel opvalt is dat bij de Golf het volume van de radio bij iedere start weer op ‘zacht’ stond, bij de BMW kan ik die instelling niet vinden. Vond dat altijd wel fijn.

Heb je wel 5x de juiste "staal" wielbouten/moeren bij je thuiskomer? Dat van het automatisch volume (ALC) van audio is wel fijn. Mijn Hyundai's en Renault hadden dat wel, de Chryslers en Tesla hebben het niet, maar die nemen in geluid niet al te veel toe met de snelheid.

Zat er bij de BMW zo'n kit? Ik zou ook liever een thuisbrenger hebben dan ja.

Fijn dat BMW zo goed bevalt, maar ik had ook niets anders verwacht om eerlijk te zijn:)

Aanstaande week krijgt de Kever weer onderhoud, is ie mooi op tijd klaar voor het seizoen!

Voor begin mei staat er een tripje naar Engeland in de planning, we hadden het er dus over van moet je dan bij de 1-serie ook de koplampen afplakken net als bij de Golf? Ik dacht misschien kun je het wel gewoon instellen via iDrive en inderdaad dat kan! Echt ideaal. :)

Sinds het najaar hadden we in de Kever last van een storende radio. Na het een en ander uitgezocht te hebben kon het aan de dynamo liggen. Deze week is de Kever bij Holtrod in Doesburg geweest en is het probleem opgespoord en verholpen!

De laadstroom en ontstekingscircuit is gecontroleerd. De koolborstels van de dynamo waren te kort gesleten en vonkten. De regelaarpunten waren ingebrand en vonkten. De koolborstels zijn vervangen, nieuwe regelaar gelijkstroom gemonteerd en twee extra ontstoringscondensators geplaatst (bij voeding radio en bij dynamo).

Weer piekfijn in orde!

Deze is vervangen:

Dit was nog de originele van 1970, leuk om te bewaren!

Heerlijk eenvoudige techniek zo! Ooit midden in de nacht gestrand met een brandend dynamolampje. Man van de ANWB erbij en gelijk van "hebben ze allemaal op die leeftijd", kniptangetje erbij en uit de stekker van de koolborstelhouder werd een stukje plastic / bakeliet geknipt. "zo, kan je weer 10.000 km rijden, wél koolborstels tzt vervangen!" en weg was'ie weer....

Zou er dan niet Made in W-(est) Germany hebben gestaan?
Dat is een goede, heel gek is dat op mijn oude Siku's het ene model wel West-Germany heeft staan en de andere niet,. Ik heb het idee (maar dat is heel invullend en gebaseerd op mijn Siku's) dat in de jaren 80 het wel West-Germany was en in de jaren 70 Germany.

Fijn dat de storing is opgelost Ivo! En inderdaad zo'n oud onderdeel is mooi om te bewaren, je hebt er eigenlijk neits aan maar, toch. :)

Trouwens, wist je dat van de Fox ook een modelletje is gemaakt? Ik zag hem zaterdag liggen in de kraampjes winkel hier, en was niet zo duur , dus leuk voor in de VW-collectie.

54288478249_045670e192_b.jpg

Okay dat was een flauwe teaser, ik heb ook foto uit het doosje:
54287355812_9a4268193a_b.jpg

Als de dag komt dat ik eens wat modelletjes wil verkopen, dan weet ik jullie te vinden!

@Pjotr Dat is wel een leuk modelletje :). Ik heb de wens om van de auto’s die ik allemaal heb gehad zo’n modelletje te hebben. Ik heb er nu alleen 1 van de Golf 2. Ik ben laatst begonnen om te zoeken, maar dat liep al vrij snel dood.

Vandaag eerste wasbeurtje gedaan. Hij was goed schoon bij aflevering, maar ik wilde ook goed alle randjes en bij de scharnieren en dergelijke helemaal schoon hebben. Dat is nu gebeurd, staat er weer zeer fris bij. Het valt me ook mee hoe goed de velgen zijn schoon te maken.

IMG_4872 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4874 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4875 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4876 by Ivo Jonker, on Flickr

IMG_4878 by Ivo Jonker, on Flickr

Mooie bak! Kleur staat 'm goed :)

Wat een mooie foto Ivo!

Het was inderdaad heerlijk weerom de Kever van stal te halen, dit weekend ook nog op pad?

Maakt hem echt af. Hoewel, de naafkaapjes die altijd horizontaal blijven kun je je geld ook nog in kwijt. Mooie wielen trouwens!

Maakt hem echt af. Hoewel, de naafkaapjes die altijd horizontaal blijven kun je je geld ook nog in kwijt. Mooie wielen trouwens!
Thanks! Wat ook fijn is is dat er op de wielen echt maar 1 hele kleine beschadiging zit. Verwaarloosbaar. Die naafkapjes zag ik ook, maar dat laat ik even zo!

Leuk detail inderdaad! En mooie velgen hoor.
Bijzonder trouwens dat de Golf nog niet verkocht is, want staat er echt mooi bij ja ondanks leeftijd en km stand!

Leuk detail inderdaad! En mooie velgen hoor.
Bijzonder trouwens dat de Golf nog niet verkocht is, want staat er echt mooi bij ja ondanks leeftijd en km stand!
Ik zag wel dat ie in prijs verlaagd is, dat was ook wel nodig. 4500 voor een Golf van 17 jaar oud met bijna 3 ton op de klok vond ik nogal optimistisch! :)

Terug
Bovenaan