Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Leuk dat de lengte gelijk is, maar een liftback vergelijken met een mpv klopt ook niet helemaal.Qua lengte eerder een Model X.
Wel niet echt efficiënt: 550km voor een 80kwh pakket
Ja, alhoewel dat wat mij betreft meer een slecht vermomde crossover is dan een liftback/stationwagon. Volgens mij is de VW ook aanzienlijk ruimer dan de Mazda.Ik denk dat je hem eerder moet vergelijken met een ID7
Moderator
Het is een Model 3 concurrent qua model en prijs.Qua lengte eerder een Model X.
Wel niet echt efficiënt: 550km voor een 80kwh pakket
Onzin. Het is een heel uitgebreide, zeer informatieve en vooral kritische review. Erg goed dus.Wat een matige review, een hele hoop slap geleuter.
Wacht wel een op reviewer van hogere kwaliteit.
Blijkbaar ben je snel tevreden, het is een heel hoop slap gelul waar de gemiddelde kijker helemaal niks mee kan. Dan gaan we het maar niet hebben over zijn outfit.Onzin. Het is een heel uitgebreide, zeer informatieve en vooral kritische review. Erg goed dus.
Over dat eerste, ik vrees dat die suède niet lekker veroudert; ik dacht tijdens het kijken, het zal toch niet dat ie een ongelukje hadHoogwaardig en ruim interieur. 100 tot 200kg lichter dan bepaalde concurrenten, de Long Range is niet interessant, de LFP-variant laadt beduidend sneller op. Goeie EV-specs. Lichte en steriele besturing, te direct in de middenstand, vering zacht, demping te hard. Bonkgeluiden vanuit onderstel, zompige pedalen. Rijden Mazda-onwaardig.
Voor wat betreft de opmerking over de audio, het zal gewoon niet mogelijk geweest zijn om Bose toe te voegen of het werd te duur. Deze auto kost in China omgerekend €21.000. Daar kan je gewoon niet iets uitmuntends voor bouwen of veel personaliseren. Als ik de inmiddels gepubliceerde review op AW zie valt dit weer enorm tegen en is dit een Mazda onwaardige auto. Op basis van de reviews onbegrijpelijk dat ze dit weer laten gebeuren en dan vooral schermen met Japans vakmanschap. Ik ben echt wel fan van het merk (heb een CX5 en MX30) maar dit lijkt gewoon weer teleurstellend.Over dat eerste, ik vrees dat die suède niet lekker veroudert; ik dacht tijdens het kijken, het zal toch niet dat ie een ongelukje had- ook de bekleding van het dashboard rafelde al. En die lichtfratsen rond het 'rooster' en het verlicht logo mochten ook achterwege blijven. Idem speaker buitenkant om muziek te spelen in AM-kwaliteit. Interessant om te zien dat ze na decennia samenwerking met Bose gewisseld hebben voor Sony.
Ik vond het best een interessante review, reclame voor Mazda is het niet bepaald, ik kijk uit naar meer reviews van dit model.
Heel slim om Chinese techniek te gebruiken, want alleen een EV ontwikkelen lukt Mazda niet. Jammer dat de maximum laadsnelheid maar 90kwh is. Ik dacht dat Chinese techniek superieur was, niet dus.Maar op de vraag of het een echte Mazda is kan je natuurlijk meteen al nee zeggen. Hij is voor Mazda een goedkopere manier om toch EV's aan te bieden zonder hoge ontwikkelingskosten.
De MX-30 is geheel door Mazda zelf ontworpen. Ik heb een MX-30 omdat ik het een leuk ding vind, maar het is natuurlijk totaal geen succes. Vooral door het beperkte bereik en suicide doors maar bewijst wel dat hun EV techniek (icm Panasonic) echt wel samen kan gaan met goede rijeigenschappen. De kennis is er lijkt mij dus wel maar de middelen verder te ontwikkelen niet? Hoe dan ook is de 6e wel een mooie auto. Wellicht dat er in het onderstel aftermarket wat aan valt te passen maar qua feedback in het stuur zal e.a. wel tegen blijven vallen. Ik ga er zeker wel in proefrijden tzt.Heel slim om Chinese techniek te gebruiken, want alleen een EV ontwikkelen lukt Mazda niet.
De MX-30 is geheel door Mazda zelf ontworpen. Ik heb een MX-30 omdat ik het een leuk ding vind, maar het is natuurlijk totaal geen succes. Vooral door het beperkte bereik en suicide doors maar bewijst wel dat hun EV techniek (icm Panasonic) echt wel samen kan gaan met goede rijeigenschappen. De kennis is er lijkt mij dus wel maar de middelen verder te ontwikkelen niet? Hoe dan ook is de 6e wel een mooie auto. Wellicht dat er in het onderstel aftermarket wat aan valt te passen maar qua feedback in het stuur zal e.a. wel tegen blijven vallen. Ik ga er zeker wel in proefrijden tzt.
Uitlevering is inmiddels in volle gang, alle Nederlandse auto's zijn vrijgegeven.Denk niet veel.
De demo's staan nog maar net bij de dealers. En de uitlevering begint pas eind oktober, doordat het een tijd "on hold" heeft gestaan door software issues. Reden zou zijn de afronding van de Europese structuur voor Connected Vehicle Data (data opslag binnen Europa).
Afgelopen dagen 100 op kenteken gezet, en dagelijks volgen er nog meer. Vind het niet erg om er niet veel te zien, wel jammer want voor de prijs een prima auto!Gefeliciteerd. Denk niet dat we hem veel zullen zien maar mooi is ie wel zeg.
Moderator
Op de EV Experience kon je er mee rijden. Paar weken geleden op m'n werk ook, maar helaas heb ik dat gemist.maar toch, heeft er al iemand mee kunnen rijden?
| WLTP-verbruik (gemiddeld) | 16,6 kWh/100 km |
| Gemeten verbruik | 15,9 kWh/100 km |
| Actieradius WLTP / gemeten | 479 km / 433 km |
Het zijn goede waardes, maar tegelijkertijd ook nietszeggend. Autovisie vergeet er bij te vermelden in welke omstandigheden de test werd uitgevoerd. Zomer? Welk soort wegen? Enz...Op onze 100 kilometer lange spaarroute wist de Mazda 6e enigszins te verrassen met een verbruik van 15,9 kWh/100 km, waarmee hij beter scoorde dan opgegeven. Het betekent 433 kilometer aan reële range voor de 6e.
![]()
WLTP-verbruik (gemiddeld) 16,6 kWh/100 km Gemeten verbruik 15,9 kWh/100 km Actieradius WLTP / gemeten 479 km / 433 km
Is er dan een vergelijkbaar artikel over de ID.7 van AutoVisie waar hij in de winter werd getest?
Vraag is natuurlijk wat die spaarroute inhoudt. Het woord "spaar" doet mij aan eco denken." Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren." Ook staat in de tekst van de VW dat die "tijdens kille omstandigheden" is getest. Gezien de foto's van de andere tests doen ze het op een bepaalde '100km spaarroute'. Volledig zijn die tests zo idd niet. "Nietszeggend" is natuurlijk een overdreven krachtterm, want hij wordt niet direct vergeleken met de ID.7 en de resultaten zijn wel op íets gebaseerd.
Op de EV Experience kon je er mee rijden. Paar weken geleden op m'n werk ook, maar helaas heb ik dat gemist.