Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zunigrijje zei:Ik heb koplampen van OSRAM Nightbreaker Unlimited in de auto: eerlijk gezegd gaan die lampen zolang mee (..)
Je zegt het zelf al: in de werkbus worden ze intensief gebruikt, dan is het ook niet zo vreemd dat je ze na een half jaar alweer vervangen moet.Durashift zei:Zunigrijje zei:Ik heb koplampen van OSRAM Nightbreaker Unlimited in de auto: eerlijk gezegd gaan die lampen zolang mee (..)
Och, dat zal dan ook per productiebatch / type verschillen? Ik zet ongeveer per half jaar nieuwe H7 OSRAM 70W lampen in de unit van de werkauto. Wel 24V en de lampen staan de hele dag aan, 5 dagen per week, dat wel. Van de week links al gedaan, rechts zal wel volgen met een paar weken.
Wél ondervonden dat het wel uitmaakt dat het klemmetje achter de lamp op de juiste wijze vastzit. Ik dacht eerst van 'zit wel vast'... maar toen bleek de lamp naar beneden gericht te zijn in de behuizing. Opmerkelijk dat juist de lichtbundel omhoog en naar rechts afweek, verblindend. Zal wel door de reflector komen?
Enfin, klemmetje opnieuw achter het beugeltje geklikt en de lamp zat mooi horizontaal in de behuizing.![]()

Dat kan ik mij persoonlijk goed voorstellen, want nadat mijn auto aangereden was. Toen heb ik echt een tijdje een trauma eraan overgehouden en dan kun je denken? Stel je niet zo aan, je zat niet eens in de autoMechanix zei:Rationeel gezien kan hij wel weer opgelapt worden. Maar m'n zusje wil er geen meter meer in rijden, en dat snap ik heel goed. Een opkoper kan er voor een paar euro nog wel wat mee denk ik.

Zunigrijje zei:Dus sindsdien heb ik een reservewiel in de auto![]()
Je vervangt beide banden omdat je dan het profiel links en rechts hetzelfde houdt. In welke hoedanigheid heeft een reservewiel daar effect op?Zunigrijje zei:Iets vroeger vervangen kan geen kwaad, al is 20.000km wel weinig. Maar goed ik moest na 9000km ook de banden op de vooras vervangen, want eentje band was lek en dan is het advies beide banden te vervangen. Dus sindsdien heb ik een reservewiel in de auto![]()
BleuZ NL zei:Zo, dat is inderdaad aardig flinke slijtage voor je voorbanden! Is 't zo'n stoplichtsprinter? Hahaha
Jammer van de oude Fiesta van je zus, ik kan me voorstellen dat ze haar vertrouwen in 't ding wat heeft verloren maar ik hoop dat 't nog geen einde oefening is voor 'm. Is 'ie opgehaald door een sloperij of een particulier?
Ik heb ik destijds ook een nieuwe velg gekocht. Bij gewone velgen kost dat de wereld niet. Dus op de nieuwe velg ligt ook een nieuwe band, terwijl de oude velg met niet lekke band nu als reserve wiel dientLeon in zn Fiesta zei:Je vervangt beide banden omdat je dan het profiel links en rechts hetzelfde houdt. In welke hoedanigheid heeft een reservewiel daar effect op?Zunigrijje zei:Iets vroeger vervangen kan geen kwaad, al is 20.000km wel weinig. Maar goed ik moest na 9000km ook de banden op de vooras vervangen, want eentje band was lek en dan is het advies beide banden te vervangen. Dus sindsdien heb ik een reservewiel in de auto![]()
![]()
Weet ik veel: ben gewoon terug gegaan en gezegd, dat het stuur sinds het uitlijnen scheef stond. Hoe dat gebeurd tijdens het uitlijnen? En hoe ze het weer gecorrigeerd hebben, dat zou ik niet weten.R W xxx zei:Hoe hebben ze dat scheve stuur opgelost?
Moderator