Mercedes-Benz CLA

MCW 41

Petrolhead
1741881262380.jpg

fcbwyixbns79eu_1200.jpg

EBBvpQ0.jpeg

swxvf815qa6q7t_1200.jpg

GuJ1aPF.jpeg

Jtjeo2N.jpeg

mercedes-cla-2025.jpg

IMG-4643.png

IMG-4644.png

mercedes-cla-2025.jpg

mercedes-cla-2025.jpg

mercedes-cla-2025.jpg

IMG-4646.png

mercedes-cla-2025.jpg

mercedes-cla-2025.jpg

mercedes-cla-2025.jpg

ICE
mercedes-cla-2025.jpg

yu2hkhta4ydpek_1200.jpg

mercedes-cla-2025.jpg

Interieur
mercedes-cla-2025.jpg

mercedes-cla-2025.jpg

mercedes-cla-2025.jpg

mercedes-cla-2025.jpg

mercedes-benz-cla-class.jpg

mercedes-benz-cla-class.jpg

mercedes-cla-2025.jpg

Laatst bewerkt:
Ben al blij dat ze de nieuwe CLA presenteren in een kleur en met lichte velgen en chromen raamlijsten ipv die tokkie-uitvoering bij de vorige onthulling. Die boze sharknose van de concept car is weinig van overgebleven. Het oogt nu wel erg soft. De huidige vind ik iig van voren veel geslaagder.

Hadden ze die led strip weg gelaten had het er al een stuk beter uitgezien… nu ziet het er helaas niet uit.

De uitgaande CLA is wat mij betreft een bijzonder geslaagd model. Wonderlijk goed geproportioneerd ook voor een voorwielaandrijver. Ik kan 'm oprecht vaak niet onderscheiden van grote broer CLS, als ik 'm van een afstandje zie. Groot compliment wat mij betreft.

Dan kan de nieuwe, mede in de wetenschap dat deze geprepareerd is voor een laag batterijen in de bodem, eigenlijk alleen maar tegenvallen. Dat lijkt Benz obv deze eerste plaatjes inderdaad wel voor elkaar gekregen te hebben. Maar ze hebben er nog een schepje bovenop gedaan lijkt het... Nou ja, nog maar even de onthulling afwachten voor een meer definitief oordeel.

0fy1lum.jpeg

opCKhFn.jpeg

WfvBbda.jpeg

PPPrAGA.jpeg

De eerste vond ik altijd net niet. De huidige van top tot teen geslaagd. De nieuwe.. tja die neus lijkt totaal niet op die van de concept car. Dacht juist dat de scherpe uitsnede van de uiteindelijke koplampen te zien waren op de concept maar helaas. Vooral op filmpje ziet de neus er best gek en bol uit. De rest van de auto ziet er wel goed uit, vleugje EQ-serie.

Ziet er toch wel heel goed uit! Mooi afgewerkt ook, met zo te zien mooiere materialen dan in de oude CLA.

Ik vermoed over een jaar of twee een nose job. Zelfs een Duits ‘premium’ merk hoeft zich daar tegenwoordig niet meer voor te schamen, toch BMW?

Zojuist het filmpje op de voorpagina gekeken, goede specs, mooi interieur, flinke stap vooruit gezet met deze auto. (y)

Nu nog een CLS in deze stijl en dan wordt het nog interessant :)

Ik hoor en zie ze beide graag.
Thomas van autogefuhl vind ik maar een vervelend mannetje, ik had een keer een aanvaring met hem over leder in autos, begon hij maar door te jammeren over hoe schadelijk leer is voor dieren en het milieu, en vond hij min of meer de duivel, nu vinden dat wel meer, maar toch.

lekker met je knieen in je nek, wat een ellende toch die ev's
Van wat ik me kan herinneren zit je achterin een A-klasse niet heel veel beter. Vorige BMW 1-serie idem dito (de huidige heb ik nooit in gezeten). Ook de eerste generatie CLA is achterin nu niet een plek waar je heel lang wilt vertoeven. Kan best zijn dat in de nieuwe CLA de zitting nóg lager staat, maar we praten imo toch een beetje over het verschil tussen beroerd zitten en hondsberoerd zitten.

Thomas van autogefuhl vind ik maar een vervelend mannetje, ik had een keer een aanvaring met hem over leder in autos, begon hij maar door te jammeren over hoe schadelijk leer is voor dieren en het milieu, en vond hij min of meer de duivel, nu vinden dat wel meer, maar toch.
Ja, hij zeurt altijd erg lang door over vegan leer en dat hij dat zoveel liever heeft dan echt leer... daar valt hij bij mij door de mand.

Is gewoon zijn mening/stelling. Feit is dat zijn video's altijd in gaat op veel details. Vind het irritanter dat zijn vriendin er tegenwoordig vaak doorheen brabbelt

DeeTwee, zitting staat niet lager, vloer staat hoger. Dus met opgetrokken knieën en dus geen steun aan de bovenbenen. Dat zit hondsberoerd.

Ik vind z’n presentaties vaak te eentonig en te lang. Mag wel wat jus en humor overheen gegoten worden.

Mbt leer, gaat er niks boven echt leer, daar komt geen vegan/plastic bij in de buurt en ik kan het weten, rijdt momenteel in een PET fles rondt… :rolleyes:

Ik vind z’n presentaties vaak te eentonig en te lang. Mag wel wat jus en humor overheen gegoten worden.

Daar zijn Autoblog, TopGear, CarWow e.d. juist voor... waarom moet er bij een informatief filmpje jus en humor bij gegoten worden?

Is gewoon zijn mening/stelling.
Ik stoor mij eraan. Bij hem krijgt een auto minpunten als er geen vegan leer in zit, bij mij gaat er niets boven de geur en uitstraling van echt (liefst nappa) leer. Dat linkse gedoe ben ik wel klaar mee, gewoon lekker biefstukje eten, ophouden met stikstof-geneuzel en een mooi stukje leder in de auto ;) .

Laatst bewerkt:
Dat linkse gedoe ben ik wel klaar mee

Dat gedoe over links/rechts is pas irritant. Leuk he polaristatie. Wat bedoel je trouwens dat ie door de mand valt? 'Ontmaskerd worden als leugenaar' terwijl hij zijn voorkeur uitspreekt is een beetje gek.

Patato patato. En hoe onprettig dat zit hoef je niet uit te leggen.

Je zegt dat de zitting lager is. Waarom zeg je dat dan als je weet dat dat het geval niet is? En ja in een krappe auto kan je het beter volhouden dan in een krappe auto zonder bovenbeenondersteuning.

• Leuk
Waarderingen: Arno
Je zegt dat de zitting lager is. Waarom zeg je dat dan als je weet dat dat het geval niet is? En ja in een krappe auto kan je het beter volhouden dan in een krappe auto zonder bovenbeenondersteuning.
Ik had moeten zeggen de zithoogte. Die is klein/kort bij deze auto's, nu maar voorheen ook al. En of dat nu komt omdat de zitting veel lager geplaatst is dan comfortabel, of dat de vloer hoger ligt, voor je zithouding komt dat op hetzelfde neer. Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken.

Pfoh, dat dashboard is wel vreselijk zeg. Ik sluit me bij MCW aan: de eerste generatie was wat gek (te kort ofzo), de huidige is prachtig en de nieuwe is het niet. Eén van de mooiere EV's, dat wel. Maar wat een treurnis is het tegenwoordig...

Autoreviews: Thomas benoemt inderdaad echt álle details, met daaronder wat gegiechel van zijn Lea.
Wouter van Autoblog vind ik heel irritant. Praat veel maar zegt niks en heeft het het liefst alleen over BMW's en Porsches, de rest vindt ie te min.

Achterin inderdaad een krappe auto, maar een hoge vloer is echt niet het probleem. Die heeft ie namelijk niet.

Omdat plastic bekleding helemaal hip is bij de boekhouders van de fabrikanten, dat spul kost vast niks, en marketing brengt het alsof je lekker milieu vriendelijk bezig bent. Net als het gebrek aan knoppen, is ook zo lekker modern, en heeft helemaal niks met kostenbesparingen te maken, echt helemaal niks.

Stikstofgeneuzel, links gedoe, woke geneuzel, biefstukje eten… :ROFLMAO: Het zit de heren wel hoog zeg. Laten we ‘t bij de feiten houden. En bij de CLA…

Ik las net dat ie 2100 kilo weegt… Serieus, hoe dan. Ja hij komt ver op een lading, maar kom op zeg (n)

Wat is het probleem precies? Jij denkt dat je het beter had gekund, of dat je er überhaupt iets van merkt?
Euh, ik het beter gekund, wat bedoel je nu? En iets van merk? Van 2100 kilo merk je heel veel financieel, tenminste als je 'm als particulier koopt.

Ik denk niet dat een klant die een Mercedes-Benz ambieert daar een probleem van maakt. Daarnaast zijn er weinig gewichtgerelateerde kosten aan een EV :ROFLMAO:

Euh, ik het beter gekund, wat bedoel je nu? En iets van merk? Van 2100 kilo merk je heel veel financieel, tenminste als je 'm als particulier koopt.
niet alleen financieel.
2100kg, pff, klopt dat wel? Dat merk je bij elke meter dat je ermee rijdt? Dat is het gewicht van een range rover, en niet een kleine boodschappen auto als een cla

Merk je tijdens het rijden niks van, wacht maar af. Daarnaast is een RR als logge baksteen meer een boodschappenauto (zonder spatie) dan een dynamische CLA.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat een klant die een Mercedes-Benz ambieert daar een probleem van maakt. Daarnaast zijn er weinig gewichtgerelateerde kosten aan een EV :ROFLMAO:
Sorry Reduce, de grootst mogelijke onzin.

Ten eerste, waarom zou iemand die voor een instap-Benz gaat niet bewust met z’n geld omgaan? In ons buurland staat Mercedes op 2 qua verkoop; Otto Normalverbraucher rijdt dus ook Benz.

Ten tweede, gewicht heeft invloed op alles; rijgedrag, slijtage, uitstoot, (stroom)verbruik, kosten. Daarbij, ook wegenbelasting wordt de komende jaren een ding bij EV’s.

Terug
Bovenaan