Mercedes-Benz CLA

Kost het zoveel zo een 400V omvormer dat ze het gewoon weg hebben gelaten? In Nederland staan er genoeg laadpalen, maar wat als je op vakantie gaat naar het zuiden? In Engeland levert dat problemen op, maar wat in Frankrijk of Duitsland?

Kost het zoveel zo een 400V omvormer dat ze het gewoon weg hebben gelaten? In Nederland staan er genoeg laadpalen, maar wat als je op vakantie gaat naar het zuiden? In Engeland levert dat problemen op, maar wat in Frankrijk of Duitsland?
Ionity, Aral en Shell Recharge zijn 800V. Fastned plaatst sinds 2024 800V laadpalen.
Maar er zijn er nog heel wat andere laadnetwerken op 800V.

Het belangrijkste laadpalen netwerk dat 400V is, is dat van Tesla.

Zag er net eentje rijden in het schemer; die lampjes in de grill passen goed bij de tijd van het jaar :ROFLMAO:

L voor China:
1200x0_1_autohomecar__ChxpWGmF44OAanzaAAKPpuS2uKA477.jpg

1200x0_1_autohomecar__ChxpWGmF44OADPDLAAL7Nv5-5X0129.jpg

https://www.autohome.com.cn/news/202602/1312311.html#pvareaid=102624

Ik heb 'm nu een paar keer in het echt gezien maar ik vind het geen mooie auto. De zijkant ziet er wel aardig clean uit maar de neus vind ik veel te zwaar en te druk. Zag gisteren nog een nieuwe C klasse en dat blijft voor mij (op enige afstand gevolgd door de A) de mooiste Mercedes.

Het is meer een note-to-self omdat ik die verlichte grille persoonlijk af-grij-se-lijk lelijk vind. Zou een dealbreaker zijn als ik in de markt zou zijn voor een Mercedes-Benz CLA (en andere Mercedes-Benzen - maar ook bij de nieuwere BMW's vind ik zo'n contour om de grille te veel van het goede). Hoera! Je kunt het in ieder geval bij de CLA uitschakelen! In MBUX ga je naar instellingen, vervolgens Verlichting; dan 'Verlichte voorkant' uitschakelen. Dat zou mijn eerste actie zijn, nog voor het uitschakelen van ADAS hulpjes ;)

Ik las dat in mijn topic ook en ik zou die kermis ook meteen uit zetten. Maar nog niet helemaal duidelijk is of je dit bij elke 'start' weer moet doen.

anders gewoon de kabel lostrekken, kijken wat de weerstand van die led strip is, en er een gelijke weerstand tussen ?

al zal het ongetwijfeld weer een module zijn, die "terugpraat" en in/uitgeleerd moet worden, anders zou reparatie natuurlijk te goedkoop worden

Er kwam mij gisterochtend zo'n CLA tegemoet met een flikkerende DRL in de rechter lampunit. Zie je dus zo'n gestreste MB ster op standje stroboscoop je tegemoet rijden. :oops:

Ik vraag mij dan altijd af of de bestuurder een melding in scherm heeft staan dat de verlichting in storing is.

Wen er maar aan jongens. LED strips zijn het nieuwe chroom. Nog even en er zitten LED strips rond de zijruiten.
Dan wel instelbaar hoop ik, dat je zo'n mieren effect hebt, in combinatie met discokleuren. Of rainbow, zoals de kinderen zeggen.
En als je dan de richtingaanwijzers gebruikt, dat ze meegaan. En... of nee, wacht, het is een auto, geen kermisattractie of een slaapkamer van een kind...

Terug
Bovenaan