Jay DoubleYou
Petrolhead
Mooi, mooi, mooi! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nope de Tabbert heeft plaats gemaakt voor een Kip, Deze is wat warmer in de winterJW01 (vanaf een Appel) zei:Geen Tabbert? :T
michel1975 zei:Valt wel mee hoor dat MEERverbruik. Solo 1 op 3 en met caravan ook 1 op 3![]()
Vergelijking Benz en Kip is ook redelijk te maken. Het zijn beiden eigenzinnige merken maar wel tijdloos en kwalitatief boven het meeste verheven.520d zei:Mooie combi. Zo'n Kip is toch altijd een keurige verschijning.
michel1975 zei:Vergelijking Benz en Kip is ook redelijk te maken. Het zijn beiden eigenzinnige merken maar wel tijdloos en kwalitatief boven het meeste verheven.520d zei:Mooie combi. Zo'n Kip is toch altijd een keurige verschijning.
michel1975 zei:
michel1975 zei:Nog even speciaal voor GW de foto's met caravan even terugplaatsen![]()
Zemelaar zei:michel1975 zei:
Dit is toch wel een mooie velg.
Hoe zat het nou ook alweer?
Als de gaten ovaal zijn is het nep. En zijn de gaten recht is het origineel.
Of net andersom.
Eigenzinnig als in zijn tijd ver vooruit in die tijd. Mercedes heeft een historie waarin veel auto's hun tijd ver vooruit waren maar wel tegen een prijs. De w140 als voorbeeld was qua design en techniek zijn tijd ver vooruit. Sterker nog men was er na de w126 nog helemaal niet klaar voor. De w126 was immers ruim 12 jaar de benchmark en na alle elegantie ineens staat er zo'n kathedraal. Die naarmate de jaren vorderen steeds mooier wordt.Rob0118 zei:michel1975 zei:Vergelijking Benz en Kip is ook redelijk te maken. Het zijn beiden eigenzinnige merken maar wel tijdloos en kwalitatief boven het meeste verheven.520d zei:Mooie combi. Zo'n Kip is toch altijd een keurige verschijning.
Ik zie vooral overeenkomsten tussen het fenomeen Mercedes-Benz en caravans.
Waarin is een Benz overigens eigenzinnig?!
Nogmaals, gefeliciteerd. Ik heb niets met de (normale) W124, maar dit is een schitterend, zeer bijzonder exemplaar. Een fantastische aanwinst en een betere opvolger van de 626 had ik niet kunnen bedenken.![]()
Je hebt gezien in welke staat de SEC was. Op een heel klein roestvlekken na staat de E er net zo netjes bij alleen jammer dat die buiten staat. Misschien toch maar groter gaan wonen omwille van de auto's?Bofkont zei:Zo hey zeer netjes gepoetst, superstrak hoor![]()
LPG in deRaRo heeft meer met het exorbitante verbruik van 1op 3/4/5 te maken dan met de HSB. Er staan er vrij weinig te koop, eigenlijk niet, zonder LPG.Rob0032 zei:Gezien jouw jaarkilometrage zou ik 'm er lekker uit slopen. Ik denk dat die lagere restwaarde erg meevalt (of juist tegen), aangezien die vrijstelling voor LPG-auto's die ouder zijn is vervallen. Daardoor zijn er genoeg andere LPG-auto's op de markt, voor een appel en een ei. En als je auto nu niet goed kan wat jij wel zou willen (meer vermogen, terrein) dan geniet je er toch minder van. Voor die 100 euro die je per maand bespaart, kun je ook weer anderhalf keer extra voor tanken per maand.
Nee, ik zou het wel weten!
Thx en het rijdt zoals die er uit zietBarri zei:Als je er weinig mee rijdt zou ik het er onder uit slopen!
Prachtige Benz hierboven trouwens! Heel gaaf!
Er hangen al twee tanks onder de auto dus dat is het probleem niet. Het is de installatie die er achter hangt.R-W zei:Nee hoor, 1:4 is normaal verbruik voor lpg, benzine zal beter zijn. Je vergeet in je berekeningen het extra onderhoud voor gas en de evt nadelen van onderbouw of flinke tank in de auto. Ringtankje gaat het niet worden. Bij weinig kms zou ik er niet aan beginnen, ga je meer rijden, is het wel een overweging (en dan nog alleen als er een bewezen goed systeem te koop is). Ik heb er bij de jeep destijds van afgezien, teveel gezeik mee en daar had ik geen behoefte aan.
Klopt de noodzaak lag er in dat de auto op zijn hoofdbrandstof gekeurd dient te worden. Dat is in deze LPG. De kosten baten analyse had ik zelf ook al een paar keer doorgenomen. Alleen op basis daarvan kwam ik er zelf niet uit. Het zal qua kosten om het even zijn. Maar het is niet voor niets dat er eigenlijk geen RaRo zonder lpg wordt aangeboden. In het verleden ook ervaring gehad met LPG. Los van het vele tanken en de beperkte verkrijgbaarheid in het buitenland eigenlijk altijd goede ervaringen en nagenoeg geen (extra) onderhoudskosten. In dit geval heeft de RaRo de twijfelachtige eer qua betrouwbaarheid maar zijn alle problemen op iets niet Rover gerelateerd terug te voeren. Waar het bij de Omega precies andersom was. Hier ging alles stuk en soms zelfs meerdere keren maar het enige dat het altijd deed was de LPG installatie. Zo zie je maar dat het kan verkeren.Durashift zei:Mooi, goed meegedacht met de garage.
APK keuring was dus de 'noodzaak om snel te handelen'.
Hopelijk levert dit al een beter resultaat op.
@R-W. Zoals ik al schreef, mijn berekening is gebaseerd op de cijfers in dit topic én dat de onderhoudskosten buiten beschouwing zijn gelaten..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Overigens, je zou de berekening ook vanuit historisch perspectief kunnen maken..
Wat heeft x-aantal jaren op LPG rijden jou gekost en wat zouden de kosten geweest zijn als die kilometers op benzine verreden zouden zijn?..
Feitelijk is dat een nog 'eerlijke' vergelijking omdat je dan met 'bekende kosten' rekent en niet met een 'verwachte besparing'..
Verdeel alle LPG gerelateerde kosten in een standaard en een exces gedeelte zodat je het 'standaard' bedrag mee kan nemen voor de berekening naar de toekomst.
michel1975 zei:En passant ook nog even mijn after market Xenon set er uit gesloopt. Gezien het lichtbeeld (of ontbreken er van) had die zo niet door de keuring heen gekomen. Daarnaast was het me al een doorn in het oog. Het past gewoon niet op een RaRo classic