Mijn Xedos collectie, filmauto's, overige speeltjes + projecten

Ik heb een tijdje een gimbal gehad van DJI, geleend van kennis, osmo mobile. Kon je echt super strak mee filmen; rennen met focus op een object, waardoor je geen gehobbel zag van de cameraman. Telefoon erin en gaan. Dus goede tip van @Elco

Ben geen fan van opnames met mijn smartphone, omdat het beeld regelmatig een tikkie donkerder wordt, houd je hem iets hoger dan wordt het weer lichter, hij springt van de ene naar de andere variant zeg maar.

Ik ga mij even verdiepen in DJI Osmo Pcoket, het is toch een kwestie van gewoon uitproberen.
Is het niet naar mijn zin, dan gaat hij weer Marktplaats op.

Het is inderdaad 'de laatste', maar de gelinkte versie is eigenlijk niet zo interessant. Je zou de 4P (4 Pro) moeten hebben voor het echte voordeel van een telelens. Ik denk dat je met een oudere generatie minstens zo tevreden gaat zijn. Pockets 1 en 2 vind je op Marktplaats al vanaf zo'n 100 euro, ik zou inzetten op een gebruikte Pocket 3. Daar kun je nog jaren mee vooruit, als die tekortschiet ben je zelf het probleem.

Denk dat je weer het 90er jaren gevoel gaat krijgen! :ROFLMAO:

youtube.com/watch?v=TfILzZI5O4U&feature=youtu.be
Ja:ROFLMAO:

In de jaren 90 heb ik een nieuwe video 8 camera gekocht en daar kreeg ik toen een dagcursus filmen bij.
Daar heb ik toen heel veel geleerd.

Als je bijvoorbeeld van beneden naar boven filmt, dan creëer je een verwachting.
De kijker verwacht dan, dat er iets bijzonders te zien is, als je eenmaal het hoogste punt hebt bereikt.
Daarom is het ook een absolute no-go om daarna weer terug naar beneden te filmen.

Op de tv en in films zie je vrijwel nooit dat er van links naar rechts of erger, van rechts naar links of omhoog of omlaag wordt gefilmd. Het zijn altijd korte shots, die achter elkaar worden gemonteerd, zonder rare overgangen.
Vroeger waren de shots veel langer, maar tegenwoordig moet alles sneller en flitsender.

Als je dan, zoals in jou filmje van 20 minuten, naar een woning aan het kijken bent, dan is dat heel vermoeiend om naar te kijken.
Het beeld is erg onrustig met al die bewegingen van het filmen terwijl je wandeld en dan heen en weer en op en neer te filmen in hele lange shots.
Je verwacht ook een rustig muziekje met een voiceover, maar die ontbreekt ook.
Hierdoor wordt het voor de kijker een hele lange zit.
Probeer eens niet in en uit te zoomen, terwijl je aan het filmen bent
Hetzelfde geld voor het filmen terwijl je de camera heen en weer en op en neer beweegt, niet doen.
Gewoon steady shots vanuit verschillende hoeken.
Probeer met je film ook een soort verhaal te vertellen en dan bedoel ik dat niet letterlijk.
Bedenk van te voren wat je ermee wilt bereiken en hoe je het interessant kunt maken.

Waarom is juist dit jou droomhuis, wat maakt het huis zo bijzonder?
Hoe kun je dat in beeld brengen en wat zijn de unieke kenmerken?
Probeer dat in beeld te brengen, zonder dat het langdradig wordt.
Gebruik bijvoorbeeld Portugese muziek op de achtergrond om een sfeer te creëren.

In dat eerste filmje kun je bijvoorbeeld een kind de speelgoedkoffer laten ontdekken.
Hij moet de filmer dan wel negeren en opgaan in het spel, zodat jij dat mooi in beeld kunt brengen.

Bedankt voor de vele tips, ik ga daar zeker wat mee doen!

Ik ben zelf ook niet tevreden over de video van het huis, wil het nog een keer overnieuw doen en dan inderdaad met een muziekje eronder of iets dergelijks, etc.

Hoop dat ik nog een keer de kans heb om bij het huis te filmen maar dan met een goede camera.
Het staat nog steeds te huur...

Heb vanmorgen bevestiging gekregen van het transportbedrijf dat het raam bij hun vervangen mag worden van de 300ZX.
Dat is geweldig, scheelt weer 500,- euro met Nederland. :)

Nou goed... ik was niet van plan om feedback te geven op de video's. Maar misschien is het wel zo eerlijk.
Ik ben overigens zeer ervaren met video's, ik kijk ze elke dag :ROFLMAO:

Afgezien van alles wat hierboven al is gezegd: de video's zijn te lang. Na anderhalve minuut van kijkend naar het huis heb ik verder zitten spoelen. Het is echt een gaaf huis, maar het is me geen 20 minuten waard.

Eerlijke meningen zijn altijd welkom!

Onder andere van het filmen van het interieur van het huis heb ik niets mee gedaan, gewoon gelaten zoals het was, dit voegde al heel veel tijd toe aan de video.
Voor mij was de video toen puur voor mijzelf om terug te kunnen kijken en de details te zien, begrijpelijk dat het voor anderen minder interessant is en je na een paar minuten er al op uitgekeken ben, simpelweg omdat het nogal een saaie video is.

Had de volgende video die komen gaat al gemaakt van de aankoop van het terrein in Portugal maar in Windows Movie Maker, deze wordt wel leuk en (denk ik) niet saai aangezien er meer actie in zit en een leuk muziekje toegevoegd was.
Ik moet hem opnieuw maken in Capcut, even kijken of dat deze week lukt.

Ben nu aan het profiteren van het weer om de zijwanden van de Batmobiel klaar te krijgen met plamuren en schuren.

Het loopt lekker allemaal zo, bijna alles dan...alleen nog de Xedos 6 uit Georgië wat voor geen meter opschiet met de gegevens aanleveren van de verkoper die ik nodig heb om het document "Power of Attorney" document te regelen.
Gelukkig heb ik geen haast. :)

De zijwanden voor de Batmobiel zijn inmiddels ook bijna klaar, ben bezig de ronden hoeken erin aan het maken.

Zit de jury er klaar voor? :) ....heb een nieuwe video in elkaar gedraaid! :p

Ik had niet heel veel opnames en wat ik had was niet best in de zin van de manier van filmen, ik ben alleen maar alle kanten op aan het draaien, dus het werd wat moeilijk om dat eruit te laten.
Ik wou per se de allereeste opnames gebruiken in plaats van latere, ondanks dat die beter waren.

Denk dat ik al die video's ga overslaan (moet ze nog even goed doorkijken, want wil niets missen), maar anders upload ik de eerst volgende video van de laatste keer dat ik gefilmd heb en toen wel met het idee om te gaan vloggen, hierin heb ik ook persoonlijk gesproken.

Maar ik ben benieuwd wat het cijfer wordt voor deze video, of ik door mag naar de volgende ronde. :ROFLMAO:

De onderdelen in Polen zijn vanmorgen opgehaald en onderweg.
Ze worden zaterdag nacht rond 2.00 a 3.00 uur geleverd, dus dat wordt weinig slapen. :confused:

Laatst bewerkt:
In de nacht? Laat je ze via een particulier bezorgen?

Ja, in de nacht.
Het is een Pool die met een bus op en neer rijdt.

Kun je dat niet anders regelen dan? Klinkt wel gek, maar misschien ben ik niks gewend. :ROFLMAO:

Zou het graag willen, want dit is niet een geweldige aflevertijd, maar het kan niet anders blijkbaar.
Wil ook niet zeggen van, zet de onderdelen maar in mijn achtertuin.
Als hij het bij een verkeerd huis doet, dan ben ik de onderdelen kwijt.

Hopelijk wordt het niet al te laat, dat het nog uitloopt of zo, dan zit ik straks hier om 4.00 uur 's nachts nog te wachten.

De verkoper van de onderdelen heeft ook nog een verrassing in een zakje erbij gedaan. :unsure::)

Degene in de US van het glasbedrijf is inmiddels weer terug van vakantie en gaat het nieuwe voorraam bestellen, waarschijnlijk wordt het volgende week gemonteerd. :)

Laatst bewerkt:
Kun je dat niet anders regelen dan? Klinkt wel gek, maar misschien ben ik niks gewend. :ROFLMAO:
Zou het graag willen, want dit is niet een geweldige aflevertijd, maar het kan niet anders blijkbaar.
Wil ook niet zeggen van, zet de onderdelen maar in mijn achtertuin.
Als hij het bij een verkeerd huis doet, dan ben ik de onderdelen kwijt.
Oké!

En met deze zin erbij snap ik het wat beter…
Het is een Pool die met een bus op en neer rijdt.
Hopelijk houdt hij zich dan wel aan de rusttijden, maar dat is uiteraard zijn verantwoordelijkheid. ;)

Ik dacht dat hij zaterdag nacht zou komen maar het is vannacht al.

Duik meteen de doos in om te kijken wat er in het zakje zit, hij heeft mij wel nieuwsgiering gemaakt nu.

Nou inderdaad. Maar ja, als ze vanuit Polen komen aangereden, dan kan het natuurlijk wat langer duren.

Rond 11.00 uur zijn de onderdelen opgehaald, dus degene zou hier makkelijk op tijd moeten kunnen zijn lijkt mij. (4 a 5 uur.)
Het lijkt mij geen NL naar Portugal rit qua afstand.

Heb een beetje het gevoel dat hij er pas om 9.00 uur of later is, maar hoop van niet....anders had ik een gewone nacht kunnen hebben.
Gelukkig is dit een eenmalig iets.

Daar is het spul al! Lekker hoor! Bij jou is het gewoon heel vaak sinterklaas! En vaker uitgestelde sinterklaas, met alles wat je onderweg hebt en in het buitenland laat doen en verzamelen en dan maar bidden dat het wordt verzonden.
En als hij dan aan het klussen is, zou hij er dan uit zien als een pietje? Of zou hij netjes werken?

Daar is het spul al! Lekker hoor! Bij jou is het gewoon heel vaak sinterklaas! En vaker uitgestelde sinterklaas, met alles wat je onderweg hebt en in het buitenland laat doen en verzamelen en dan maar bidden dat het wordt verzonden.

Het leuke is dat ik mijn eigen cadeautjes kan uitzoeken. :)
Het gaat eigenlijk wel bijna altijd goed, in alle jaren dat ik bezig ben en dat zijn er véél.

En als hij dan aan het klussen is, zou hij er dan uit zien als een pietje? Of zou hij netjes werken?

Hangt helemaal van de klus af. ;)

Degene die mijn uitvinding aan het printen is was half op weg met het laatste deel maar elke keer ging het daarna fout.
De front plaat van de printkop bleek op de bevestiging afgebroken te zijn.
Dus er is wat vertraging.

Morgen ga ik het "Power of Attorney" document even uitprinten voor de zaken af te handelen met de Xedos 6 in Georgië en dan kan ik een afspraak maken bij de gemeente, daar kan men het ook legaliseren in plaats van een notaris.
Hierna moet ik het opsturen naar een rechtbank om een apostille te regelen, dit moet ook nog gebeuren en dan pas kan ik het document opsturen naar de verkoper.
Hij moet het weer van het Engels naar Georgisch laten vertalen en daarna kan hij de auto op mijn naam zetten en de export documenten regelen als het allemaal goed gekeurd wordt.

Wat een weg om een auto te kopen zeg, dat gaat in de US toch wel even een stuk makkelijker, dat is een fluitje van een cent.

Het glasbedrijf in de US kan elk moment het nieuwe voorraam monteren.
Krijg foto's toegestuurd als het erin zit. :)

Het lasbedrijf gaat een offerte maken voor het laswerk wat nog nodig is aan de Batmobiel, even afwachten waar ze mee komen.

Terug
Bovenaan