Mijn Xedos collectie, filmauto's, overige speeltjes + projecten

Goed geraden! (hoe heb je het gezien?...de foto was niet bepaald duidelijk dat het om een 300ZX ging)

Jou kennende was het een auto die je al had of hebt gehad, ik had het dus ook meteen gezien. :p

Leuk, weer een nieuw project, haha. Het is inderdaad weinig geld, maar gut, daar lijkt wel nog redelijk wat werk aan te zitten zeg en het is nou niet dat je om werk verlegen zat.

Ik zou trouwens toch ook wel proberen om de auto 'van binnen' vol te krijgen, dat scheelt nogal qua transportkosten (mocht je ander interieur of andere onderdelen vinden).

Ik moet nog even informeren wat de kosten zijn voor de bekleding te versturen, het is op zich een klein pakketje.
De Batmobiel velgen ga ik sowieso mee verzenden in de auto, de verzendkosten naar Nederland daarvoor zijn behoorlijk duur. (en de nummerborden voor KITT en KARR, deze heb ik laten opsturen naar de verkoper van de velgen en die heeft ze bij de velgen ingepakt)
Verder heb ik niets om mee te laten komen.

De foto's die ik nog extra ontvangen heb van de 300ZX...

Voorbumper ga ik dan laten of zelf repareren, later de gehele bumper vervangen.

Had de verkoper gevraagd of hij nog ruitenwisserbladen erop kon zetten voor het geval de ruitenwissers per ongeluk aangezet zouden worden, dan zouden ze dikke krassen maken in het voorrraam.
Hij is er helaas niet aan toe gekomen dus heeft hij het zo opgelost...

Na ja, beter dan niets.
Heb ook enkele video's, deze moet ik nog even uploaden op mijn Youtube kanaal en dan zal ik ze posten.

Die gordel is echt gaaf zo!

Gaaf heh!...dat vond ik ook, is weer anders dan mijn cabrio.

Even de raamstijl terug monteren en verder ziet het interieur er heel netjes uit....even op de bekleding na dan nog.
Grappige is, ik had een verkeerde kleur vloermatten in mijn 300ZX cabrio, beige, deze komen nu goed van pas en kunnen de coupé in. :)

Pfoh, dan heb je zoveel projecten overal en koop je dit… Onnavolgbaar, maar dat maakt het voor mij ook een leuk topic!

Ik heb afwisseling nodig anders houd ik het niet vol, tenzij het iets is om iets groots mee te bereiken zoals met de Batmobiel. (-> loods)
De meeste projecten bewaar ik voor later als ik mijn loods gerealiseerd heb, want dan heb ik ook een grote schone ruimte om in te werken.
De meeste projecten staan ook in Portugal, op de Studebaker Avanti na.

Laatst bewerkt:
Heb twee personen gevonden die meerdere achterkleppen voor de 300ZX cabrio hebben maar eentje reageerd niet op een persoonlijk bericht via Facebook (alleen op mijn post) en de andere zit ik nog op antwoord van de wachten.
Heb om foto's gevraagd.
Hoop dat dit gaat lukken, want dan heb ik de onderdelen voor de cabrio ook compleet wat gespoten moet worden. (achterklep en voorbumper)

Nu net geregeld via Ebay, een set velgen voor de 300ZX coupé!
Bij eentje mist de naafkap, de verkoper heeft deze nu besteld, zodra hij binnen is pakt hij alles in en wordt opgestuurd naar het transportbedrijf.
Dus er komen in ieder geval al twee sets velgen mee in de auto.

Mooi, lekker doorpakken! Past een kofferklep in de auto?

Nou, daar zit ik nu ook aan te denken, past het nog met alle velgen die al in de auto mee komen.
De twee personen van de achterkleppen hebben niet meer gereageerd, als ik niets meer hoor dan laat ik het voor wat het is.
Het is niet zó belangrijk om de achterklep nu al te hebben, mocht ik weer gaan rijden met de cabrio dan rij ik alleen nog wat langer met een spoiler erop rond, wat natuurlijk ook geen ramp is....de auto wordt er niet minder op.

Ik weet dat ik toch nog meer auto's uit de US ga aanschaffen in de toekomst (1992 Jeep Wrangler Sahara, gele Nissan 300ZX twin turbo, A-team Corvette, etc.)
Dan laat ik de achterklep dan wel meekomen.

Ik had ook het idee dat je wat weinig auto's had momenteel ; )

Voor de toekomst, als ik mijn loods klaar heb, want ik ben al weer iets te gek aan het doen qua auto's kopen.
Moet ze ook ergens kwijt en moet nog steeds een plek vinden voor de nieuwe aanwinst.

Zijn er nog updates over de wel betaalde maar nog vermiste en onderweg zijnde auto's?

Ik had heel goed contact met de verkoper van de Engelse Xedos 6 en die ook goed hielp om mee te zoeken en te informeren bij allerlei instanties maar opeens is haar pagina weg van Facebook, onbegrijpelijk.

Ook degene die de Xedos naar het opslagplaats had getransporteerd was meer dan verbaast.
Dus moet nu volledig op de politie vertrouwen om de auto terug te vinden.
Ze waren naar een adres geweest die ik aangegeven had van degene zijn ex, maar die was niet thuis, dus ze gingen het later nog een keer proberen.
Ook had ik een telefoonnummer achterhaald van zijn huidige vriendin die in een bar werkt, daar heeft de politie nog niets mee gedaan.
Dus heb ze ernaar gevraagd of ze daar ook nog achteraan kunnen gaan.
Ik begin een beetje de hoop te verliezen dat de auto nog terug gevonden wordt, maar hij staat tot op heden nog steeds op mijn naam geregistreerd, dus ja....heb een wondertje nodig dat de auto toch opeens ergens komt opduiken.

Weet niet waar de verkoper in Georgië mee bezig is, hij moet mij nog steeds de gegevens van zijn vriend laten weten op wiens naam de Xedos 6 staat om dat document "Power of Attorney" te kunnen regelen.
Als ik geen reactie terug ontvangen spoedig dan laat ik het transportbedrijf weer bellen, heeft vorige keer ook gewerkt.
Ik wil het nu wel een beetje afgehandeld hebben eigenlijk, dus ga een klein beetje meer druk erop zetten.

De verkoper in Georgië stuurt mij spoedig de benodigde gegevens, zodat ik het "power of attorney" document kan regelen.
Ga dan ook ervoor zorgen dat het in NL al vertaald wordt, dus kan alvast op zoek gaan naar een Georgiër. :p
Daarna per post naar de verkoper sturen en die kan dan de rest afhandelen om het export document te regelen.

De set Batmobiel velgen die ik in de US gekocht had zijn inmiddels opgestuurd naar het transportbedrijf die de Nissan 300ZX gaat verschepen.

Laatst bewerkt:
Nee, 1 zou ik al niet overleven...laat staan meerdere van die moeilijke aankopen.

Hoef geen bedragen te horen, maar hoe regel je nu zoiets? Heb je de auto in Georgië aanbetaald en laat je het restant via het transportbedrijf betalen als ze hem ophalen? Of is hij al compleet betaald?

Ik zit op het Xedos forum in Duistland en op Facebook, aangezien ik een verzamelaar ben Xedos krijg ik af en toe een mailtje van iemand die een auto te koop heeft en of ik belangstelling heb.
Over het algemeen zeg ik nee, maar ik vraag altijd het chassis nummer om te zien de hoeveelste het is van het land waar degene woont.
Degene in Georgië bleek voor Nederland te zijn geproduceerd en de 18de die geleverd was.
Ik heb nummer 22 in bezit...

...en vond dat al een vondst, zo'n vroege, dus toen nummer 18 voorbij kwam, dan wil je die er uiteraard ook bij.
Het is toch een beetje de uitdaging om zo'n vroeg mogelijk en laat mogelijke van de geproduceerden te vinden.

Hij vroeg er eerst 3500,- euro voor, belachelijk gewoon ondanks het feit dat auto's in Georgië duur zijn.
Maar heb er flink wat af weten te krijgen, maar blijft nog steeds duur voor een auto waar van alles mee is en niet bepaald de schoonheidsprijs verdiend.

Heb de volledige betaling over gemaakt naar de verkoper, het transport ook volledig al betaald.
Alleen nog wat kosten maken aan papierwerk en dat is het.
Natuurlijk blijft het riskant aangezien je degene niet kent.

Moet wel zeggen, je moet wel heel erg gek zijn om deze Xedos te kopen, want het is de duurste van alle Xedossen die ik heb (inclusief de transportkosten dan).

wat een mooie auto is zon nissan toch. ik zou toch schrikken van de fotos. hopelijk is het alleen poetsen en polijsten.

Ik weet zeker dat het een mooie auto is als alle aangegroeide aanslag eraf gewassen is.
Zelfs al zou hij minder mooi zijn, dan had ik hem alsnog gekocht, een nieuwe spuitbeurt is toch nodig bij bijna alle auto's die ik heb, op de Nissan 300ZX cabrio en Jaguar XK8 cabrio na.....de donker grijze Xedos 6 zit ook heel netjes in de lak.
Dat is voor mij geen reden om iets niet te kopen, of het nu ooit er van komt of niet.

Heb de koelvloeistofslang eindelijk gevonden voor de zilveren Xedos 6 en nog nieuw ook!
In Japan niet meer leverbaar maar gelukkig gevonden in de US.

Één nadeel, ze sturen alleen binnen Amerika, dus heb een klant gevraagd en die gaat het bestellen, zodra hij het ontvangen heeft, stuurt hij het weer door naar mij.
Bestel er meteen twee, eentje voor de zekerheid mocht het van pas komen voor één van mijn andere Xedossen 6.

Misschien ligt het aan mij, maar wat is het voordeel van auto’s en onderdelen uit de VS halen tegenover Europa?

De auto's zijn vaak goedkoper (ja, zelfs inclusief transport en invoerkosten) en je hebt meer keus.
De Nissan 300ZX die ik nu gekocht heb vind je niet hier voor die prijs, dan zit je al gauw op 5000,- euro of meer.

Dit geldt ook voor onderdelen, de velgen voor de 300ZX werden ook op Markplaats aangeboden, degene wou er 500,- euro voor hebben.
Degene die ik nu gekocht heb, hebben mij maar 211,- euro gekost inclusief verzendkosten naar de haven in Linden, NJ, een groot verschil dus.

De koelvloeistofslang voor de Xedos is niet meer leverbaar in Europa of je moet geluk hebben dat een dealer ergens nog iets heeft liggen.
Enigste land die het wel heeft was Amerika.

Laatst bewerkt:
De Nissan wordt héél spoedig opgehaald! :D

Carrier LB TRANSPORTERS INC

Pickup From Village of Clarkston, MI 48346

Delivery To WCS NJ — linden, NJ 07036

Pickup ETA Aug 11, 2026

Delivery ETA Aug 12, 2026"

Als het goed is komt morgen het naafkapje binnen voor de 300ZX velgen, dus dan kan de verkoper aan de slag met inpakken.

Heb nog nieuwe foto's ontvangen...

Wellicht ga ik aankomende zaterdag de Batmobiel velgen met banden op de achterste velgen ophalen.

Laatst bewerkt:
Hoppa! En alle spullen die er nog in moeten kunnen dan naar de verscheper gestuurd worden?

Ja, de Batmobiel velgen zullen inmiddels wel gearriveerd zijn, de 300ZX velgen worden nu ingepakt en gaan ook heel spoedig op de post.
Ben nog bezig met eventueel de achterklep voor de 300ZX cabrio, wacht nu op een prijsopgave voor het verzenden.
Ga wel proberen dat die ook nog mee kan.

En zit nu in spanning te wachten op de foto's. :)

Heb tevens gevraagd of ze even onder de auto kunnen kijken om te zien of de uitlaat origineel is, het middenstuk.
Zo niet, dan heb ik er eentje in Oberhausen gevonden voor een 2+2.

Hoop uiteraard dat ik alleen de twee achterste dempers moet vervangen.

Net de foto's ontvangen, helaas niet van de auto op de vrachtwagen / trailer waar ik specifiek om gevraagd had.
(hoor net van het transportbedrijf dat ze nog geen reactie terug hebben ontvangen van degene die de auto opgehaald heeft ivm de foto's, dus die zijn wel gemaakt maar nog niet opgestuurd....dus komen er nog aan!!)

Eerst maar de buitenkant...

Ik heb geen hoge verwachtingen van de auto, dan kan het ook nooit tegenvallen.
Na de grote schoonmaakbeurt komt hij er heel goed uit te zien, alleen dan verder nog technisch de puntjes op de i zetten.

Had al een beetje een vraagteken bij het voorraam en dat is nu bevestigd, zit een barst in, dus die moet vernieuwd worden.
Op zich niet heel erg, want dan kijk je tenminste niet tegen steenslagpuntjes aan, wat best irritant kan zijn als de zon erop staat.
Alleen jammer dat de verkoper dat niet genoemd heeft toen ik gevraagd had om iets achter de ruitenwisserarmen te doen, zodat het raam niet beschadigd.

Ben benieuwd of de rest wel klopt wat hij gezegd heeft, dat de motor en bak goed zijn.
Zo niet, dan gaat het op de langere baan om hem goed te maken, heb de auto in ieder geval staan.

Laatst bewerkt:
Het scheelt dat je genoeg oefening hebt gehad met alle andere auto's, maar dit is wel weer een echt project erbij zo te zien. Vraag me ook af hoeveel roest er op de dorpels zit na het zien van de algehele staat van de auto. Hopelijk valt dat mee.

Het scheelt dat je genoeg oefening hebt gehad met alle andere auto's, maar dit is wel weer een echt project erbij zo te zien. Vraag me ook af hoeveel roest er op de dorpels zit na het zien van de algehele staat van de auto. Hopelijk valt dat mee.

Ik verwacht dat er wel meer aan zit aan de dorpels dan op de slechte video van de verkoper.
Hij heeft niet zo goed gefilmd, heel snel en onrustig, dan is het moeilijk te bepalen.

Gelukkig hoef ik niet per direct met de auto te rijden, mijn idee is kijken of het volgend jaar zomer lukt.
Maar dat hangt helemaal af van de technische staat.

De Nissan 300ZX velgen zijn vandaag aangekomen bij het transportbedrijf in Linden, NJ.
Heb via Ebay nog twee originele sleutels gekocht...

Wat er nu bij de auto zit is dit...

Niet wat het hoort te zijn in ieder geval.

Weet niet of het gaat lukken maar heb contact met twee personen die beide een achterklep voor de 300ZX cabrio hebben, de eerste...

En de tweede...

Ze zijn beide niet bepaald snel met reageren, hopelijk heeft het transportbedrijf geen haast.

Au, die eerste klep... wil je dat nog herstellen? Die tweede is gecrasht, die tweede wellicht beter idee?

Beide achterkleppen zijn goed, degene van de donkerblauwe klep (eerste) heeft waarschijnlijk nog wat onderdelen, dus wellicht dat ik bij hem het beste uit ben, dan kan alles in één keer meekomen.

Maar zit al een week op een verzendprijs te wachten.

Beide achterkleppen zijn goed, degene van de donkerblauwe klep (eerste) heeft waarschijnlijk nog wat onderdelen, dus wellicht dat ik bij hem het beste uit ben, dan kan alles in één keer meekomen.

Maar zit al een week op een verzendprijs te wachten.
Die lak is wel compleet naar de gallemiezen, maar je moet bij de auto zelf ook wat doen natuurlijk;)
Die strip die mist, zit ook het derde remlicht? Dat kan je wel overzetten lijkt mij.

De plexiglas strip kan ik van mijn eigen auto overzetten, maar eigenlijk wil ik die vervangen door een zwarte versie, dat staat veel mooier.
(wil dit tevens doen bij de zwarte coupé, want ook die is rood.)
Probleem is alleen, er is moeilijk aan te komen, omdat hij heel breekbaar is en bedrijven hem daarom niet willen versturen.

De achterklep moet sowieso over gespoten worden, dit wil ik laten doen samen met de originele voorbumper.

Laatst bewerkt:
Misschien gekke gedachte, maar zelf een mal maken en met fiberglas een nieuwe klep maken? Ik bedoel, je bent er handig genoeg voor.

Misschien gekke gedachte, maar zelf een mal maken en met fiberglas een nieuwe klep maken? Ik bedoel, je bent er handig genoeg voor.

Iemand zei dat de achterklep al van plyester is, dus op zich kan je de gaten van de spoiler dicht polyesteren. (als het klopt)
Maar ik wil gewoon een perfecte hebben, ik kan er niet tegen als ik weet eraan geprutst is en dat de binnenkant niet netjes afgewerkt is, je komt er namelijk ook niet bij, want het frame zit ervoor.

Morgen ochtend worden de Batmobiel velgen met banden gebracht.
Degene moest toevallig ergens naartoe en kon een kleine omweg maken.

Heb mijn privé monteur gevraagd of hij mijn Xedos 6 wil repareren.
Hij heeft nog steeds last van zijn rug en doet heel rustig aan, weet nog niet of hij het wil doen.
Zo niet, dan laat ik de Xedos bezorgen bij een garage om de hoek.

Degene in de US waar ik mijn andere Batmobiel velgen gekocht heb gaat het koelvloeistofslangetje bestellen en stuurt het daarna door naar mij.

Terug
Bovenaan