Mijn Xedos collectie, filmauto's, overige speeltjes + projecten

Laat je de radio's wel repareren dan? Want als ik het goed begrepen heb komen de wagens niet op kenteken in Portugal en zul je er ook niet rijdend naar de radio kunnen luisteren. Snap dat je ze voor de looks wil.

Laat je de radio's wel repareren dan? Want als ik het goed begrepen heb komen de wagens niet op kenteken in Portugal en zul je er ook niet rijdend naar de radio kunnen luisteren. Snap dat je ze voor de looks wil.

Degene gaat ze eerst repareren.
Van eentje deed de verlichting het niet, de andere....geen idee.

Ik luister nooit radio, ik houd van de stilte, ze zijn inderdaad alleen maar voor de looks, om de auto compleet te maken.

Ondertussen ben ik ook nog bezig met het schaalmodel van de loods die ik wil gaan bouwen.
Heb nog een verandering toegepast...

Achterin een deel toegevoegd waar ik ooit de drie bruggen wil plaatsen om drie auto's boven elkaar te stapelen.
In plaats van voor de muur die er was nu in een aparte toegevoegde ruimte, zodat de ruimte naast de slaapkamer (boven) leeg is ernaast.
In de grote opening drie glazen schuifdeuren.

Het dak wordt geheel zwart, op het "woongedeelte" na.
Denk dat ik de rest allemaal wit doe, dit geeft een chique en rustgevend uiterlijk, de auto's springen er dan uit en zijn degene die kleur toevoegen in het geheel.

Ja, eerst de loods, daarna het huis.

Dan heb ik een goede plek voor de auto's, caravan, om te verblijven en tevens een mooie opslagruimte voor bouwmateriaal voor het huis.

Heb ook een bedrijf gevonden in NL die de injectiepomp van de graafmachine volledig kan reviseren voor een goede prijs.
Wil proberen de graafmachine volledig gerepareerd te krijgen voordat de Batmobiel af is, zodat ik het graafwerk al klaar kan maken.

Laatst bewerkt:
Ben druk bezig uit te zoeken hoe het zit met de auto uit Georgië, het is een heel gedoe om het papierwerk voor elkaar te krijgen.
De verkoper zegt dat hij een 'Power of attorney" nodig heeft van mij van een notaris.

Volgens mij klopt dit niet, want de auto staat nog niet op mijn naam, (op een vriend zijn naam van de verkoper), dus lijkt het mij dat hij dat kan regelen, de deregistratie en het export document.

Heb veel auto's gekocht in het buitenland maar dit nog nooit aan de hand gehad dat het zo'n gedoe is.

Laatst bewerkt:
Heb een rand toegevoegd aan de zijwanden om zodoende de bovenkant recht te houden.

Het dashboard nog een laag dikker gemaakt.

En het plaatje wat in de achterwand komt met electronica gemaakt.

En is heel goed gelukt...

De velgen in Engeland liggen ook klaar om te versturen, dus dit kan ik spoedig regelen.
Degene die ik in Amerika gekocht heb worden ook ingepakt.

Heb tevens contact met iemand die Mickey thompson banden heeft, dus het ziet er positief uit dat ik de originele banden nog kan krijgen. (zijn namelijk niet meer leverbaar)

Vandaag voor een tweede keer het inlaatspruitstuk opnieuw ingebouwd bij de zilveren Xedos 6, daarna kijken of hij wou blijven lopen.
Weer niet! :(

Wordt wederom mijn privé monteur vragen, maar hij was een tijd geleden door zijn rug gegaan en lag op bed, dus hoop dat hij weer ok is.
Wil eerst nog één koelvloeistofslang vervangen, deze ben ik nu aan het zoeken.
(is helaas niet meer nieuwe leverbaar)

Zodra ik hem heb neem ik contact op met de monteur.

Dit weekend ga ik kijken of ik wat video's kan maken voor mijn Youtube kanaal, heb nu een goed programma doorgekregen en reeds gedownload.

Met meerdere wagens kun je toch relatief eenvoudig wisselen tussen de modellen die je in de buurt hebt staan. En pas bestellen als je zeker weet dat het kapot is.

Dit om kosten te besparen. Aangezien je volgens mij een groot deel van het sleutelwerk doet.

Zelf ben ik niet handig, dus begin er niet aan. En daarnaast ben ik te ongeduldig voor degelijke klussen.

Of denk ik te makkelijk?

Ik heb de SLK nog als reserveauto dus als het echt moet dan ga ik die rijden.
Maar liever de Xedos gemaakt, want daar krijg ik meer spullen in indien nodig.

Bedoel dat je de koelvloeistof slang even uit een andere Xedos haalt om te testen of het probleem bij de zilveren opgelost is. Je hebt er toch nog in Nederland staan toch?

Heb overigens geen idee wat even uit een andere auto kost qua tijd en montagetijd.

Heb twee Xedossen 6 in de stalling staan, maar daar ga ik niet aan komen.
Ik moet gewoon een vervangende slang vinden.

Heb er eentje gevonden in Duitsland maar degene is nogal traag met reageren, wacht al twee dagen op antwoord, dus weet niet of het wat wordt.

De slang is niet het probleem waarom de auto niet wil starten, heb nu een andere slang even gemonteerd, zodat ik kon testen of hij nu wel bleef lopen na alles opnieuw gemonteerd te hebben.

Nog wat geweldig nieuws!

Heb nu net een deal gemaakt met iemand (gewoon in NL) :) die de correcte velgen heeft in de juiste maat én zelfs de identieke Mickey Thompson banden erop heeft!! (deze velgen en banden zijn super zeldzaam!!!)

En tevens nog twee voorste velgen in de juiste maat.

Had deze ook al in Engeland gekocht maar dat geeft niet, dan heb ik een reserve set.

Een auto die niet start, dat kan nooit aan een koelvloeistofslang liggen. Ik bedoel, dat ding start en loopt ook wel zonder koelvloeistof. Misschien niet zo lang maar dat gaat wel gewoon. Voor een draaiende motor heb je 3 dingen nodig. Peut, vonk en lucht. Ergens daar gaat wat gout en ik kan me voorstellen in de electronica. En als het aan dat spruitstuk ligt, dan lucht? Maar die wordt weer electronisch toegevoegd? Of hoe wordt dat gasklephuis aangestuurd?

Hij zuigt enorm vacuüm en hij krijg geen lucht, daardoor blijft hij niet lopen...alleen als je hem hoog in de toeren houdt, maar dan sta je dingen te forceren.
Het gasklephuis wordt met een kabel aangestuurd.

De monteur zei wel dat het niet aan electronica lag.
Blijf het bizar vinden, vervang het inlaatspruitstuk met nieuwe pakkingen, alles is weer correct aangesloten...geen slangetje of stekker gemist en nu dit.

Alles zit goed, de monteur heeft dit ook al nagekeken.

Heb de auto gelukkig niet nodig, maar als het straks weer herfst wordt wel, dus hoop hem wel voor die tijd weer rijdend te krijgen.
Eerder is beter, want ik moet hoogst waarschijnlijk straks wel op pad kunnen als het laswerk gedaan gaat worden aan de Batmobiel.

Ja precies, dus van de 3 elementen gaat het mis met lucht. Volgas betekent open gasklephuis. Zelf dan nog even goed kijken naar het gasklephuis en de aansluitingen? Andere xedos ernaast en echt detaillistisch vergelijken? Er zit wat verkeerd of verkeerd om, kan niet anders.

Alle slangen hebben al een bepaalde vorm, dus kan niet missen waar ze op aangesloten moeten worden.
Ook qua stekkers, want ze zijn verschillend dus passen maar op één plek.

Ja, net wat we nodig hadden hier. Het werd al saai.

:ROFLMAO:

Moet wel zeggen, het glimt nog niet zo mooi, maar ben aan het kijken of daar nog wat verandering in kan komen.
Wacht nog op een mailtje daarover.

Mocht dit niet doorgaan, dan post ik spoedig foto's.
Ben al aan het informeren voor transport naar NL, het komt weer van ver.

Ben allemaal offertes aan het binnen krijgen voor het verschepen van de "mystery" auto.....die overigens uit de US moet komen.

Het is wat duurder dan gedacht, dus valt een beetje tegen.
Had in het verleden al meer auto's laten overkomen, maar blijkbaar zijn prijzen veranderd.

De verkoper vertrekt morgen avond naar huis en de auto blijft dan staan waar hij nu ook staat.
Hij wil de sleutels wel ergens achterlaten bij de auto, zodat alleen de chauffeur weet waar ze liggen.
En dan moet de auto zo spoedig mogelijk opgehaald worden.

Het wordt nog even spannend, maar ik ga ervan uit dat dit avontuur gaat lukken.

(de velgen in Engeland zijn vandaag opgehaald door UPS, levering aankomende vrijdag!) :)

Laatst bewerkt:
Ik ben er nog niet uit wat het is, maar is een kant-en-klare inmiddels niet gewoon makkelijker? :p

Ehh...nee, denk het niet + ik houd van een beetje hobbyën aan een auto.
Maar de kleurencombi en uitvoering van de auto zie je normaal gesproken zelden, dit is dé reden dat ik hem ga kopen.
Wil graag wat aparte auto's in mijn verzameling.

Zodra het allemaal gelukt is, komen de foto's!

Ik vraag gewoon aan Gemini wat het is... weg verrassing... maar dan kan ik tenminste gewoon slapen. Omdat jij ook actief ben met AI dacht ik dat jij ook wel zo zou zoeken.
Ik heb nog niet voldoende vertrouwen in AI. Soms worden zelfs dingen waar ik best wel wat over weet compleet ontkent. Mag van mij nog wel even een tijdje uitrijpen voordat ik het echt als informatiebron ga gebruiken.

Wat ga je met nog een project auto - 300ZX - doen?

Goed geraden! (hoe heb je het gezien?...de foto was niet bepaald duidelijk dat het om een 300ZX ging)

Het is een klein project, lijkt meer dan dat het is.
Moeten originele velgen met nieuwe banden op, nieuwe voorbumper (degene die er nu op zit is gebroken aan de onderkant, maar ga ik in eerste instantie gewoon laten repareren), nieuwe bekleding voor de voorstoelen en achterbank en nog wat kleine dingentjes, zoals een plastic kapje wat mist bij de gordel....maar wellicht ligt het ergens in de auto.

Het is een 2+2 versie, wat ik wil en geen 2 zitter aangezien die minder praktisch is.
Motor en automaat zijn goed, de auto rijdt gewoon zegt de verkoper, dus hopen dat dat werkelijk zo is.

Haha, leuk, 3000zx. Zo komt Portugal nooit af, maar wel gaaf! Wel knap dat je auto's in het buitenland blijft kopen terwijl je meeste ervaringen om ze hier te krijgen niet echt soepel zijn. Denk aan de Georgiër, de Ier, de Engelse. De bus dat ging dan weer wel, overigens.

Haha, leuk, 3000zx. Zo komt Portugal nooit af, maar wel gaaf! Wel knap dat je auto's in het buitenland blijft kopen terwijl je meeste ervaringen om ze hier te krijgen niet echt soepel zijn. Denk aan de Georgiër, de Ier, de Engelse. De bus dat ging dan weer wel, overigens.

Ik was niet van plan iets te kopen (heb ik volgens mij al eerder gezegd :p ), maar deze versie kon ik niet voorbij laten gaan.
Portugal, ja...ik weet het, maar dat gaat goed komen, op zich heeft de aanschaf van de Nissan niet echt veel invloed op de Batmobiel.

Opknappen ga ik in een rustig tempo doen, want moet echt verder met de Batmobiel.
Wil de Nissan uiteindelijk gaan rijden als mijn dagelijkse auto.

De velgen die ik in Amerika gekocht heb kan ik laten opsturen naar het transportbedrijf, die legt ze in de auto, zodat ze gratis meekomen naar Nederland, dus dat scheelt weer.

Als ik ooit weer iets koop in Ierland of Engeland dan is het per direct transporteren naar Nederland.
De Xedos in Georgië is meer gedoe achteraf, de verkoper en ik wisten niet dat er een "power of attorney" nodig was, dus dat gaan we regelen, zodat de auto getransporteerd kan worden.
Ik heb geen haast om de auto hier te krijgen, hij kon gewoon in de schuur bij de verkoper zijn vader blijven staan.
Maar dat wil ik niet, met de gedachten van Ierland en Engeland in mijn hoofd.
Het transportbedrijf wou de auto ook wel alvast ophalen en dan stallen bij hun totdat de papieren in orde zijn.
Dus dat is ook nog een optie.

Mijn bus, rode Trans AM, Avanti en de Nissan 300ZX cabrio heb ik ook uit de US, alles vlekkeloos verlopen.
Nu ga ik hoogst waarschijnlijk weer Marlog de auto laten verschepen. (ik wacht nog op een offerte van SCL Rotterdam)

Laatst bewerkt:
Wat maakt deze Nissan anders dan de exemplaren die in Nederland te koop staan? Op Marktplaats staan er meerdere op dit moment.

De kleurstelling is unieker (voor de 2+2) en het prijskaartje.

De auto was spotgoedkoop, daarom heb ik hem ook gekocht anders had ik het niet gedaan.
Het gehele kostenplaatje inclusief transport, etc, is maar twee keer duurder dan de Batmobiel velgen met banden die ik gekocht heb.
Het is geen geheim...dus..., voor de auto heb ik maar circa 1368,- euro ($1500,-) betaald. :)
Voor dit bedrag kan je niet echt een miskoop doen.

Laatst bewerkt:
Als ik maandag niets hoor van SCL Rotterdam dan geef ik dinsdag groen licht aan Marlog om de 300ZX op te halen.
De koop is rond, alleen nog de Bill of sale regelen en deze wordt dan samen met de Tittle opgestuurd naar het adres in de haven van waaruit de auto verscheept wordt.
Eerst maar de foto's van de auto van de advertentie.

Je moet wel even door de viezigheid heen kijken, ik zie een behoorlijk mooie auto eronder, zeker als hij gepolijst is.

Bekleding moet vervangen worden wat in de US te koop is (circa $1150,-).
Liefste had ik dit ook meteen mee laten komen maar wil het voorlopig even bij alleen de aankoop van de auto laten, bekleding komt wel, heb liever eerst de originele velgen erop.

Had ze gezien, degene wil er 500,- euro voor.
Banden zijn oud en moeten vervangen worden, dus ja,...even kijken wat ik ga doen, had 300,- geboden.

Had tevens een set in Duitsland gezien voor 377,- euro maar zie een berg loodjes op de velgen zitten niet normaal, dus ben bang dat ze nogal krom zijn.

De velgen voor de Batmobiel die ik in de US gekocht had liggen ook klaar voor verzending.

Heb nu 350,- euro geboden, is kijken of degene akkoord gaat.
Heb dan drie velgen op de Nissan nu zitten die ik wellicht weer kan verkopen, ik ga er toch niets mee doen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan