Mijn Xedos collectie, filmauto's, overige speeltjes + projecten

Je hebt bandjes, je hebt banden en je hebt bánden, jeetje wat een enorme joekels zijn dit 80 cm hoog en een halve meter breed!!
(rechter band heb ik opgepoetst, linker moet nog)

De maat van de voorste velgen zouden 15x10 moeten zijn maar zijn 15x8, dus dat klopte niet wat de verkoper gezegd had.

De banden / maat zijn idenktiek aan de originele filmauto 33x21.50
Ze zijn niet meer in productie dus dit is een hele zelfzame vondst.

Laatst bewerkt:
Nog een paar kleine onderdelen gekocht voor de 300ZX...

Nieuwe radiateurslang...

Dan kan ik al wat van die rode slangen verwijderen bij de motor.

Afdekplaatje boven de radio die ontbreekt...

En de knop op de zijkant van de bestuurderstoel die ook mist...

Kan ik die ook nog mee laten komen met de auto.

Vind dit er echt niet uitzien die rode slangen.

Laatst bewerkt:
Degene die de 3D prints maakt is weer thuis en verder gegaan met de onderdelen verder aftekenen van mijn uitvinding.
Hij denkt het weekend te kunnen gaan beginnen met printen.

Heb nog een set Xedos 6 velgen gekocht in Duitsland met naafkappen met het nieuwere Mazda logo, deze horen op mijn zilveren Xedos 6 waar ik nu het oude logo op heb zitten.
Klopt dat straks ook weer. :)

Tevens had degene nog een leren map en het originele gereedschapskoffertje, dus die heb ik ook bij genomen.
Al mijn 7 koffertjes die ik had op voorraad waren zo op, dit mist bijna altijd bij een Xedos.

De Nissan onderdelen zitten inmiddels in de doos en worden hoogst waarschijnlijk morgen opgestuurd.

Als het goed is heeft de verkoper van de 300ZX de "Title" en "Bill of Sale" ook nu opgestuurd, dus nog even dan is alles binnen, op de achterklep van de 300ZX cabrio na, dat wil niet echt lukken.
Degenen chatten niet terug of zijn na dagen wachten nog steeds niet met een verzendprijs gekomen. :(

Laatst bewerkt:
Aangezien er andere velgen op de auto zitten kreeg ik het idee dat de originele velgmoeren er wellicht niet meer op zouden zitten.
Even navraag gedaan bij de verkoper en dit klopt.

Heb meteen nog een setje geregeld bij de verkoper van de onderdelen die ik gekocht had.

Anders kan ik straks de originele velgen niet monteren.
De onderdelen zijn inmiddels ook onderweg naar het transportbedrijf waar de 300ZX staat.

Inmiddels wederom een persoon gevonden die een achterklep heeft...

Hij is ook niet snel maar reageren maar hij doet het tenminste.
Waarschijnlijk heeft hij ook nog een originele uitlaat, even de foto's afwachten en kijken of dit wat is.

Heb ook geinformeerd bij verschillende bedrijven voor een nieuw voorraam, niet leverbaar bij hun.
Gelukkig wel bij Carglass maar dan heeft hij een blauw getinte "gloed" in plaats van een goudkleurige wat het origineel heeft.
Prijs valt wel een beetje tegen 817,49 euro. :oops:

Ben nu bezig te informeren wat de kosten zijn in de US, daar schijnt het raam zonder problemen leverbaar te zijn.
Wacht op offertes, mocht er een goede tussen zitten, dan regel ik meteen dat het raam in de US nog vervangen wordt.
Heeft op zich geen prioriteit, ik vind een achterbakmat, de achterklep en uitlaat het belangrijkste.

Alle velgen en de nieuwe sleutels zijn inmiddels gearriveerd, alleen nog het laatste pakketje met onderdelen en de Title & Bill of Sale.

Laatst bewerkt:
Heb het chassis nummer nagetrokken van de 300ZX en origineel hoort het een handbak te zijn en een stoffen tweed interieur te hebben.
Dus iemand heeft de auto al aangepast voor mij zoals ik hem zou willen hebben. :)

Zo was het origineel...

Ik vind persoonlijk het beige mooier, maakt de auto wat vriendelijker om te zien.
Als ik de bekleding ga vervangen is kijken of ik het in leer laat of toch kies voor de stoffen variant die ik ook leuk vind.
Zou dan zoals deze zijn...

Betere foto's krijg ik nog toegestuurd.
De verkoper heeft waarschijnlijk ook een beige kofferbakmat en verder moest hij nog even kijken wat hij nog meer had wat ik zoek.

Ik kreeg een ingeving om is te kijken of het niet goedkoper is om een nieuw voorraam te laten monteren in de US aangezien de 300ZX daar nu nog staat.
Circa 10 bedrijven een offerte opgevraagd, heb er maar van 3 een reactie terug ontvangen, de laatste blijkt grappig genoeg een portugees te zijn.
Het prijsverschil is niet een klein beetje, bij Carglass 817,- euro en in de US circa 317,- euro!

Degene is nu op vakantie in Portugal en is 3 september weer terug in de US, dan gaat hij nog even informeren of een origineel raam nog te krijgen is.
Ik verwacht van niet, want hier in NL zijn ze niet meer leverbaar.

Maar dan laat ik nog een nieuw voorraam monteren in de US, moet alleen nog even vragen aan het transportbedrijf of dat goed is, maar ik verwacht dat dat geen probleem moet zijn.
Degene komt op locatie dan het raam vervangen.

Had tevens bijna de voorbanden gevonden voor de Batmobiel, Mickey Thompson G60 50 Indy Profile, maar ik moet L60 50 hebben, de L versie is een iets hogere en bredere band.

Dus het wordt weer verder zoeken.

Laatst bewerkt:
Hoeveel tijd besteed je aan zoeken per dag? Want ook dit kost naast het klussen en de rest qua werk en huishouden ook nog veel tijd denk ik. Want veel spullen zijn niet met een simpele klik gevonden.

Elke avond zit ik wel te zoeken op Ebay, Facebook, Marktplaats, etc., dus ja...er gaat veel tijd in zitten.
Hier en daar ook adverteren om de onderdelen te vinden.

Alleen nog de voorbanden voor de Batmobiel en dan kan ik weer verder met het project.
Wil geen risico nemen dat het straks weer niet goed is qua laswerk, moet nu wel direct goed gaan.
Weet nu in ieder geval de weg als ik mijn tweede ga bouwen wel in 1x goed te doen.

Had lang geleden nog contact met iemand in Polen die veel deed met Nissan 300ZX onderdelen, heb hem een mailtje gestuurd om te kijken of hij de onderdelen heeft die ik zoek.
Hij zegt de originele uitlaat en hoogst waarschijnlijk ook de beige kofferbakmat voor een 2+2 model te hebben, wacht nu op foto's en prijzen.

Ik ben ook nog bezig met video's maken voor mijn vlog kanaal maar ben tegen een probleem op gelopen, mijn laptop zit vol.
Geen idee waarom, want alle foto's video's die ik van alles heb sla ik op een externe schijf op.
Dus nog even vogelen hoe ik het voor elkaar krijg.
(computers zijn niet zo mijn ding, heb er weinig verstand van)

Mijn privé monteur is weer begonnen met auto's repareren, ging beter met zijn rug.
Aankomende week gaat hij één weekje op vakantie, daarna heeft hij een paar grote klussen en dan gaat hij mijn Xedos weer lopend maken.
Ook de remmen werken niet meer, dus dat gaat hij ook oplossen.

De koelvloeistofslangen voor de Xedos 6 zijn ook gearriveerd bij degene in de US waar ik de Batmobiel velgen gekocht had.
Hij stuurt ze straks op.

Heb foto's ontvangen van de achterbakmat van een verkoper in de US voor de 300ZX...

Geweldig ziet hij er niet uit, dus ik wacht nog even degene in Polen af waarmee hij komt.

Heb foto's ontvangen van degene uit Polen, en laat hij nou heel toevallig zelfs een cabrio hebben staan met de achterklep die ik zocht!

Tevens heeft hij een beige kofferbakmat in een betere staat dan degene in de US...

Een originele radio...

Krik set...

Reservewiel...

Of een zwarte (even kijken wat er eigenlijk origineel in hoort te liggen)

Plastic kapje in de bestuurdersdeur.
Er is een klein stukje vanaf onderin, maar is minder kapot dan degene die ik nu op de deurpaneel heb zitten die een hele hoek mist.

En hij heeft meerdere originele uitlaten...

Belangrijkste deel wacht ik nu op, de prijzen.

De Xedos 6 velgen zijn ook gearriveerd bij mijn klant in Duitsland...

Laatst bewerkt:
Maar als je m helemaal koopt, heb je direct alle onderdelen! :)

Alleen de achterklep zit op de auto, de uitlaat en andere onderdelen heeft hij al gedemonteerd.
Hij heeft nog meer 300ZX's staan voor onderdelen.

Hij vraagt een beste prijs voor alle onderdelen, dus maar even kijken of het wat wordt.
De uitlaat wil ik 100% hebben in ieder geval.

Ziet er niet uit vind ik die ronde achterlichten.

Zoals het er nu uitziet wordt het alleen de originele uitlaat die ik van hem overneem, hij vraagt 475,- euro voor de achterklep, mij veel te duur, de verzendkosten komen er ook nog bovenop.

In de US vroeg de ene $250,- en een andere $225,-, verzendkosten schat ik op $150,- naar het transportbedrijf.

Ben nog in onderhandeling met de Pool over de klep, dus wellicht komen we tot iets.

Laatst bewerkt:
De deal is rond met de Pool, volledige uitlaat...middenstuk met de twee nette einddempers, het gele reservewiel en de achterklep voor de cabrio versie.

Hij wou 240,- euro voor de kofferbakmat hebben, dat ga ik niet doen, want een nieuwe in de US kost $104,91, dus dan ga ik die bestellen.
Een krikset heb ik volgens mij nog zelf, deze ligt alleen in een Xedos 6 in Portugal.

Heb tevens een plek gevonden in Heerde bij iemand waar ik de auto neer mag zetten, zodat ik hem in orde kan maken voor het invoeren.
Enorme dank daarvoor voor degene dat ik dat mag doen! :)

Laatst bewerkt:
PS.

Net een berichtje ontvangen van de politie in Engeland in verband met mijn Xedos 6 die weg is.
(Jonny is degene waar de Xedos gestald stond en nu ook foetsie is, hij is degene die weet wat er met de Xedos gebeurd is)

Just a small update. I have spoken with Jonny’s ex-partner and have passed my details to her, to pass to Jonny so that I can contact him.

I will keep you updated when I have spoken with him.

Dus er begint weer een beetje hoop terug te komen!

Ik hoorde er geen gesproken tekst bij, klopt dat?

Ja, dat klopt, ben niet zo van praten. :cool:
Denk ook dat het beeld belangrijker is en al alles zegt dan dat ik zelf nog dingen toevoeg qua tekst.

In mijn video over mijn terrein in Portugal geef ik wel uitleg erbij, ben nu met die video bezig en oa het huis wat ik wil gaan bouwen, daar heb ik ook beeldmateriaal van, in en exterieur.

Eerste video voor mijn vlogkanaal is klaar, ben geen topper met video's maken, maar denk dat het wel redelijk goed gelukt is.

Volgende video is in the making!
Hier word ik echt heel blij van, wat geweldig zeg! Superleuk gemaakt.
Zelf zou ik het geluid onder het filmpje afhalen. Er is nu best wat gekraak bijvoorbeeld. Dan beter geen geluid, of een muziekje eronder (maar dat is ook een kunst apart).

Ik ben het eigenlijk vergeten om er een leuk muziekje onder te zetten, denk niet dat ik dat nog kan doen.
Volgende video komt het wel erbij!

Waar háál je de tijd vandaan, ongelooflijk! Elke keer als ik hier meelees, is er een nieuwe verrassing. Een bouwproject, grondverzet, druk met een uitvinding, onderdelenjacht, auto's van over de hele wereld, de Batmobiel, regelmatig valt het woord 'klanten', dus je werkt ook nog neem ik aan, vloggen, dit forumtopic bijhouden, en dan ook nog dit soort creatieve hoogstandjes! Dit is echt next-level wat mij betreft!

Wat een leuk speelgoed. Begin je daar gewoon mee en kijk je waar het schip strandt of heb je een uitgewerkt plan als je begint?

Waar háál je de tijd vandaan, ongelooflijk! Elke keer als ik hier meelees, is er een nieuwe verrassing. Een bouwproject, grondverzet, druk met een uitvinding, onderdelenjacht, auto's van over de hele wereld, de Batmobiel, regelmatig valt het woord 'klanten', dus je werkt ook nog neem ik aan, vloggen, dit forumtopic bijhouden, en dan ook nog dit soort creatieve hoogstandjes! Dit is echt next-level wat mij betreft!

Ik ben altijd al creatief geweest, met handvaardigheid op school en tekenen had ik vaak het hoogste cijfer.
Deze tekening heb ik lang geleden gemaakt, in '98.

De foto die ik had heb ik op de mm nauwkeurig nagetekend, om bijvoorbeeld één lijntje te kunnen tekenen...heb je twee punten (uiteinden van de lijn), elke punt had ik apart berekend, van boven naar beneden en dan van links naar rechts.
Dan de tweede punt op dezelfde manier, dan pas kon ik de lijn trekken.
Dus hier zit een enorme berg tijd.

Deze was ik ooit begonnen maar helaas nooit afgemaakt...
(was niet tevreden over de stenen van de ronde toren, was niet naar mijn zin gelukt)

Heb ook een tekening gemaakt van mijn droomhuis, ooit voor de eigenares.
Heb hem jaren geleden terug ontvangen vanwege het overleiden van haar.
Kan de tekening zo snel niet vinden anders had ik daar ook even een foto van gepost.
Mocht ik hem tegenkomen, dan post ik hem alsnog.

Ben ook een keer bezig geweest met schilderen door Bob Ross, jullie kennen hem vast wel.
Mijn eerste schilderij, vond het nog niet zo slecht...

Daarna heb ik kaart nageschilderd...

En zo was ik lekker bezig vroeger.
Zou wel weer wat meer willen doen, maar houd mijzelf nu te druk bezig met auto's en mijn toekomstplannen.

Volgende video heb ik gisteren ook nog gemaakt, deze is over het huis wat ik wil gaan bouwen.
Zonder muziekje dan nog, aangezien ik het geluid van de vogeltjes op de achtergrond leuk vond om erin te houden.
Zal hem spoedig posten en verder gaan met de volgende video maken, deze wordt van de aankoop van mijn terrein in Portugal.

Wat een leuk speelgoed. Begin je daar gewoon mee en kijk je waar het schip strandt of heb je een uitgewerkt plan als je begint?

Het idee wat er in de koffer moest komen had ik vooruit al, alleen dan als je de dingen gaat bouwen moet het ook werken en doen wat je wilt.
Dat is dan vaak vogelen om het werkend te krijgen.

Bijvoorbeeld als je aan het torentje draait, dat dan de "brug" omhoog gaat.
Lijkt simpel maar ik heb het zo gemaakt dan je een kleine draai aan de toren moet doen om een grote uitslag van de brug te krijgen, anders moet je drie of vier keer draaien om de brug volledig naar boven te krijgen.
Heb een heel systeem ervoor bedacht...

Foto's zijn een beetje donker, ik haal het nog een keer uit elkaar om een video van de werking te maken.

De twee raampjes in het kleine torentje heb ik niet alleen gemaakt dat het er leuk uitziet maar heeft ook een functie.
Als een kind het te moeilijk vindt om te draaien dan kan je er een stok doorheen steken en dan heb je een draaihendel. ;)

Deze was vooral een uitdaging, de brug omhoog.
Ik moest vanaf de zijkant naast de weg naar de blauw deur toe met een wegdek, met alleen het blokje omklappen kom je er niet, dan kom je naast de deur uit.
Heb toen het deel schuifbaar gemaakt maar dan liep ik tegen het probleem op dat de weg in elkaar zakte, hij moest ondersteund worden.
Dat heb ik weer opgelost met het hekje ernaast schuifbaar maken, zodat ik die er precies onderdoor kon schuiven.

Als het goed is zijn gisteren de twee koelvloeistofslangen voor de Xedos 6 opgestuurd vanuit de US.
Donderdag komt degene van het glasbedrijf weer terug van vakantie, dus hoop dat hij het raam bij het transportbedrijf mag vervangen en het ook snel kan doen.
Moet nog even weer mailen, want heb nog geen reactie terug ontvangen of het goedgekeurd is of niet.

Ben nu bezig met de randen te repareren van de zijwanden van de Batmobiel die niet goed uit de mal gekomen zijn.

Ik ben onder de indruk van je creativiteit... prachtige tekening van het kasteel!
En dan al die projecten qua auto's en Portugal: pfoah, knap werk man!

Ga zo door en ik blijf het lekker volgen en af en toe reageren.

Ik ben onder de indruk van je creativiteit... prachtige tekening van het kasteel!
En dan al die projecten qua auto's en Portugal: pfoah, knap werk man!

Ga zo door en ik blijf het lekker volgen en af en toe reageren.

Thanks! :)
Ik zal mijn best doen om het lekker afwisselend en verrassend te houden. :p

Knap hoe je al die dingen maakt, echt gaaf.
Ik volg je projecten ook al een tijd en verbaas mij over je verschillende projecten en talenten.

Toch ook ff een puntje van opbouwende kritiek.
De video lijkt wel in de jaren 90 gemaakt, toen kwam de videomontagesoftware voor iedereen beschikbaar.
Iedere overgang die je kon gebruiken tussen de beelden, werd ook gebruikt voor het maken van een filmpje.
Ook het in en uitzoomen in beeld en en het vanuit de hand filmen en van lnks naar rechts en weer terug filmen.
Je krijgt daar een hele onrustige en amateuriscthe video van.
Beter werk je met een statief en film je vanuit verschillende oogpunten en zet je er nadien muziek onder of laat je AI de tekst voor je inspreken, als je zelf niet wilt spreken.
Kijk eens hoe de beelden in tv programma's worden gemaakt en gemonteerd ;-)

Ik heb de video's gemaakt met een gewone sony camera, waar ik mij aan irriteer is dat als je gaat lopen of een beetje bewegen, dat het al heel snel trillerig wordt.
Dit was de reden waarom ik een vlog camera gekocht had, maar die doet precies hetzelfde dus ben geen meter opgeschoten.
(heb hem weer te koop staan en koop later wel iets wat ECHT goed is.
Alleen van mijn Samsung smartphone heb je een stabiel beeld.

Mooier was geweest als ik iemand had die wel weet een goede video in elkaar te zetten.

Ik moet er denk ik nog even in komen met het maken van video's.
Met de video van het huis heb ik het (hoop ik) wat beter gedaan.
Zo niet, dan wordt het weer proberen bij de volgende video. :)

Zal de video nu online zetten en de link zo posten.

Denk dat je weer het 90er jaren gevoel gaat krijgen! :ROFLMAO:

youtube.com/watch?v=TfILzZI5O4U&feature=youtu.be

Ik heb de video's gemaakt met een gewone sony camera, waar ik mij aan irriteer is dat als je gaat lopen of een beetje bewegen, dat het al heel snel trillerig wordt.
Dit was de reden waarom ik een vlog camera gekocht had, maar die doet precies hetzelfde dus ben geen meter opgeschoten.
(heb hem weer te koop staan en koop later wel iets wat ECHT goed is.
Alleen van mijn Samsung smartphone heb je een stabiel beeld.

Mooier was geweest als ik iemand had die wel weet een goede video in elkaar te zetten.

Ik moet er denk ik nog even in komen met het maken van video's.
Met de video van het huis heb ik het (hoop ik) wat beter gedaan.
Zo niet, dan wordt het weer proberen bij de volgende video. :)

Zal de video nu online zetten en de link zo posten.
Wat ik soms zie is dat YouTubers een ‘handstatief’ gebruiken om soepel te kunnen bewegen. Weet er even geen andere naam voor, maar kun je daar wat mee?

Terug
Bovenaan