Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Diante zei:
spyderweb zei:
Dat is geen handige vraag
Voor je het weet staat er een hele rij voor je deur :)

(nog een gegadigde?) ;)
Ja, was er al bang voor, als het druk wordt moet ik er wellicht geld voor gaan vragen. hahahah!!!

Als ik de MX-6 ooit nog eens weg doe, dan wil ik wel een waardige opvolger.
Een 300ZX of 3000GT staan dan hoog op mijn verlanglijstje of misschien toch een Jaguar XK8.
Als ze nog betaalbaar zijn, want ik denk dat ze nog wel flink zullen stijgen in waarde.

Met een 300ZX kun je nog een beetje open rijden met de Targa daken eruit en je hebt iets aparts wat je zelden tegenkomt. ;)
Dat open rijden wel erg lekker, vooral met dit weer....anders is het zweten in de auto.

Ik ben er tot op heden nog niet over uit of ik het ventielblok van de CLK nu wel of niet kan gebruiken.
Ben al bij twee Mercedes garages geweest en geen van beide kon zeggen hoe of wat, dus daar heb ik weinig aan. :(
Op naar de volgende garage maar weer.

Met de Nissan heb ik al een tijd last van een kleine trilling tijdens het rijden, voornamelijk als hij doorschakelt naar zijn laatste versnelling.
Heb al injectiereiniger geprobeerd, daarna '98 getankt maar nog geen vooruitgang geboekt om het eruit te krijgen.
Heb nu net een nieuw benzinefilter gemonteerd, zo maar even een stukje gaan rijden om te kijken of het er nu uit is, want het verpest wel het rijplezier.
Hij hoort heel soepel te rijden namelijk.

De banden achter zijn nieuw erop gegaan en voor had ik één velg met band vervangen (gebruikt van mijn andere Nissan).
Als ik voorin onbalans zou hebben, dan zou ik het moeten voelen in mijn stuur, en die trilt niet.

Het is puur erg aanwezig bij zijn laatste versnelling van de automaat.
Vaak als ik 80 km rij.

Heb net even een stukje gereden en het lijkt eruit te zijn.
Ook tijdens stationair draaien lijkt is hij wat rustiger.
Ben er nog niet zeker van aangezien het nogal wisselt, meestal heb ik de trilling erin maar soms is het één rit gewoon weg.
Hoop niet dat dit net één van die ritten is. :D

Nou, de blijdschap was van korte duur helaas, hij heeft het stotteren nog steeds. :(
Wordt weer verder zoeken naar het probleem.

Vandaag met de Mustang APK gehad wat inmiddels twee jaar geleden was.
Bij het invullen van de huidige kilometerstand, maar 300 km gereden van de laatste APK tot nu. :)

Heb ik nog niet naar gekeken, maar denk niet dat dat het is.

Ja, CO was dik in orde, alleen één achterste rem kwam niet lekker mee met de remtest van de handrem.
Na wat beter afstelwerk was het meteen bij de eerste test weer goed, dus hij kan weer twee jaar vooruit. :)

Vandaag naar Amsterdam geweest met de Nissan, heb mij dood zitten te ergeren aan het trillen dus ga nu zo spoedig mogelijk naar de Nissan garage om hem uit te laten lezen.

Tevens toch maar de stekker goed aangedrukt van de CLK cabriokappomp die er niet zo makkelijk in wou, daarna even het knopje ingedrukt van de cabriokap en de pomp werkt, tevens reageerde hij ook voor de hoofdsteunen achter.
Aankomende keer (kan bijna niet wachten) wordt het vullen met olie en dan zou het naar verwachting moeten werken!

Dus wellicht binnenkort nieuwe foto's maar dan eindelijk met de kap naar beneden. :)

Hey das heel goed nieuws! Straks lekker dakloos touren dus. En de ZX tsja.. Hoop dat ze het probleem snel kunnen vinden. Heb je al op de Engelse fora gekeken?

Ben zeer blij dat de cabriokap pomp reageert als ik het knopje indruk, dat geeft positieve hoop! :)

Heb veel filmpjes op YouTube gekeken en er wordt gezegd dat het de bedrading kan zijn, de bougie's of het benzinefilter.
Bedrading ziet er op zich goed uit, bougie's die erin zitten zijn de juiste (kan maar één type in namelijk) en heb nu het benzinefilter vervangen.

Benzine met een hoger octaan zou het ook kunnen zijn.
Had Euro95 in de tank zitten, heb er toen zo'n flesje met octaan toegevoegd (zoveel procent per liter) en toen liep hij bijna goed.
Na een tweede keer hetzelfde gedaan te hebben heeft hij nog nooit zo slecht gelopen.

In het begin toen ik heb ophaalde en hij 7 jaar had stilgestaan, liep hij perfect, geen trilling, geen onregelmatigheden in de motor, niets.
Maandag ga ik bij een vriend even de snelheidsmeter kabel laten smeren / inspuiten, zodat het wat soepeler draait, mijn dagteller en km teller blijven namelijk soms vast zitten, dus ik kan niet zo vaak het benzineverbruik bij houden.
Laat dan meteen kijken of de motor en baksteunen goed zijn.

Vandaag was het mijn geluksdag....en ook weer niet.

De voorband van mijn Nissan is in tweeën gescheurd op de snelweg bij 120km.

Gelukkig is er niets beschadigd en ik besta nog uit één deel. :)

Diante zei:
Vandaag was het mijn geluksdag....en ook weer niet.

De voorband van mijn Nissan is in tweeën gescheurd op de snelweg bij 120km.

Gelukkig is er niets beschadigd en ik besta nog uit één deel. :)

o_O

Dan heb je echt geluk gehad... Bejaarde band?

Ja, een oude band.
Hij zat al op de Nissan toen ik hem kocht maar had toen nog geen haarscheurtjes...tenminste die waren niet zichtbaar, ook niet bij de APK.
Nu hij er zo bij ligt zitten er grote haarscheuren in het loopvlak die duidelijk zichtbaar zijn.

Gaan meteen twee nieuwe voorbanden op, achter had ik al vervangen.

Ik dacht eerst van, ik heb een lekke band, maar niet dus.

Eerst leek het of ik in een diep vrachtwagenspoor zat die mij iets naar rechts trok (linker voorband was kapot gegaan), daarna zakte de voorkant iets naar beneden en toen leek het net of ik over richels op de weg reed.
Meteen de Nissan in de berm gezet en gekeken en toen zag ik de grote ravage aan de band.

Nieuwe Toyo banden zijn inmiddels besteld, deze komen ze volgende week woensdag aan huis monteren en balanceren, dus dan kan ik weer veilig op pad.

Wow!
Je ziet wel eens haarscheurtjes in een band, maar je verwacht niet dat dit kan gebeuren.
Als je dan 200+ rijd, dan kan dat dodelijk zijn

Wat ik raar vind is dat ik vorig jaar APK heb gehad en dat ik nu dit heb, lijkt mij niet helemaal juist.
Had toch gezien moeten worden lijkt mij, haarscheurtjes in het loopvlak, wat overigens nu behoorlijke zijn...

Maar dit kan ook ontstaan zijn door de klappen die de band heeft gehad tijdens zijn laatst gemaakte meters.

Nou ja.....mijn auto had ook een dergelijke band eronder. Niet zo erg maar wel met een klein stukje canvas wat zichtbaar was. Dat is ook niet tijdens de APK naar voren gekomen......staat geen enkele aanbeveling op het rapport.

Heb je "geluk" gehad met de APK, want het zien va canvas = afkeur.
Hebben ze het over het hoofd gezien.

Kan het kloppen dat je laatst door Zwolle reed met de Nissan 300ZX? Een heel erg gave wagen in ieder geval, toffe kleur en het originele kenteken is natuurlijk ook een pluspunt!

Diante zei:
Heb je "geluk" gehad met de APK, want het zien va canvas = afkeur.
Hebben ze het over het hoofd gezien.

Inderdaad. Maar ik had de auto nog niet in bezit toen hij zijn laatste APK kreeg. Dat moment kan ik hopelijk ergens begin volgende maand meemaken. :D

Banden hebben een dotcode, waaraan je kunt zien hoe oud ze zijn. Ik schop banden van 5 jaar of ouder er altijd af. Geen grappen met oud rubber. Ze zijn een stuk stugger en harder dan ooit bedoeld in de fabriek, inwendig gaan ze gewoon achteruit, ze drogen uit en jouw avontuur is een bewijs daarvan. Je hebt geluk gehad en de mensen in de auto's om je heen ook. Mooi dat je twee nieuwe banden koopt.

AlbertsH zei:
Kan het kloppen dat je laatst door Zwolle reed met de Nissan 300ZX? Een heel erg gave wagen in ieder geval, toffe kleur en het originele kenteken is natuurlijk ook een pluspunt!

Ja, klopt....dat moet ik geweest zijn, aangezien er niet zoveel Nissan 300ZX's meer in Nederland zijn.
Hij heeft wel een nieuwe spuitbeurt nodig, maar dat komt vanzelf een keer aan de beurt.

Moet regelmatig naar Heerde en Zwolle, dus wellicht kom je mij nog vaker tegen.
Zou wel heel toevallig zijn dan! :)

uwbuurman zei:
Banden hebben een dotcode, waaraan je kunt zien hoe oud ze zijn. Ik schop banden van 5 jaar of ouder er altijd af. Geen grappen met oud rubber. Ze zijn een stuk stugger en harder dan ooit bedoeld in de fabriek, inwendig gaan ze gewoon achteruit, ze drogen uit en jouw avontuur is een bewijs daarvan. Je hebt geluk gehad en de mensen in de auto's om je heen ook. Mooi dat je twee nieuwe banden koopt.

Over het algemeen koop ik bijna altijd nieuwe banden voor mijn auto's, komen ook nieuwe op de Mercedes CLK cabrio zodra ik ermee ga rijden, want degene die er nu op zitten maken lawaai.

Voor de Nissan had ik niet meteen het geld beschikbaar om alles in 1x te vervangen, geeft straks wel een lekker gevoel als alles er nieuw op zit. :)
De DOT code van de band was: LMT3 P5 B7

Het advies van iedere banden boer is om de banden na 10 jaar altijd te vervangen, daar was je al ruimschoots voorbij.
Ik denk dat iedereen hier met een oudere auto nu zijn banden controleert.

Mijn zomerbanden zijn van 2009 en mijn winterbanden van 2010.
Geen haarscheurtjes te zien gelukkig en nog 7mm profiel.
Met de 20k die ik per jaar rij, zijn de mijne voor de 10 jaar wel versleten.

2001???? Zo dan waren ze ook echt wel dood en overleden. En dat is precies wat ik bedoel, het profiel lijkt leuk, ze zijn rond en zwart, dus ze zijn vast wel goed. Brrr... Dat had wel anders kunnen aflopen....

De andere voorband is van week 20, 2007, ook hoognodig tijd om te vervangen dus.
Deze gaat weer terug op mijn andere gele Nissan zonder motor en bak waar ik hem vanaf had gehaald toen ik de Nissan ging ophalen, want deze band was al slecht, vol met haarscheuren.

Eigenlijk zou er wettelijk een regel moeten zijn, dat banden van een bepaalde leeftijd niet meer goedgekeurd moeten worden.

Heb met plezier je gehele topic gelezen!
Indrukwekkend, die liefde voor de Xedos, m.i. een dot van een model, helaas ondergewaardeerd.

Ik ga je topic volgen, leuk man!

Leuk om te horen, thanks! :)

Ps. ben je wel eventjes bezig geweest om mijn hele topic te lezen! hahaha!!!:D

Heb overigens de achterklep van mijn bordeaux rode Nissan vervangen, de auto waar ik uiteindelijk als dagelijkse auto mee wil rijden.
Hoewel ik er liever eentje heb met airbag en sport / touring knopje voor de vering, dus wie weet wat er nog komt in de toekomst. :cool:

Van deze achterklep....

Naar deze... (de ruitenwisser moet ik nog goed zetten)

Waar uiteindelijk een plexiglas deel in komt met derde remicht, en de achterlichten worden doorgetrokken in de achterklep wat ik persoonlijk mooier vind...

Tevens ga ik er ook nog een amerikaanse achterbumper op zetten, kan er een kleiner nummerbord op en heeft geen mistlampen erin, wel weer zijverlichting.

Laatst bewerkt:
Waarom mag niemand meer weten dat het kenteken 93-PR-GX is? ;)
En leuke plannen heb je. Ben blij dat er vordering in zit. Ik blijf volgen!

Heb de achterklep omgewisseld, omdat ik bij de nieuwe plexiglas en een derde remlicht kan monteren, dat kon niet bij degene die er eerst op zat.
Uiteindelijk wordt de hele auto overgespoten, dus de kleur van de achterklep maakt nu niet uit. :)

De Nissan bestaat op dit moment niet, hij is uit het systeem van de RDW aangezien ik hem bij een autosloop gekocht heb.
Als ik een andere achterbumper erop zet met een kleine opening voor het nummerbord en de auto opnieuw aangemeld wordt bij de RDW, zodat er weer mee gereden kan worden, dan ondergaat hij eerst een uitgebreide APK keuring en dan wordt het oude kenteken weer actief gesteld.
Deze past dan niet meer qua formaat in de bumper en krijg ik een klein amerikaans formaat kenteken. (heb dit al uitgezocht met de RDW)

Geen idee waarom ik altijd de kentekens weg poets, standaard gewoonte geworden. :)

Nee en sidemarkers is men ook geen fan van. Klein kenteken alleen als dat origineel zo was, dacht ik, of er een andere bumper gemonteerd is, is vooral jouw probleem.

De keuring wordt gezien als een auto die ingevoerd wordt. In Zwolle bij de RDW zijn ze niet zo moeilijk...is tot nu toe mijn ervaring.

Een mistlamp onder de bumper hangmen die je later kan verwijderen, of opklappen zodat hij niet meer zichtbaar is?

A3-White zei:
Een mistlamp onder de bumper hangmen die je later kan verwijderen, of opklappen zodat hij niet meer zichtbaar is?

Dat mag in principe. Zolang er geen hoogteeis is, maar is vast wel een oplossing voor te bedenken.

Mocht het inderdaad nodig zijn dan is het vrij eenvoudig even een aparte mistlamp onder de achterbumper te hangen voor de keuring.
De achterbumper zit voor een sportauto wel hoog, dus er is voldoende ruimte om hem ver boven de weg te hebben hangen. :)

Heb de deuren van de Jeep ook vervangen door halve...

Ze willen alleen niet dicht, misschien dat de oude rubbers in de weg zitten, moet ik nog even aandachtig naar kijken.

Van mij. :)

Ik heb hem al een tijdje.
Toen ik hem kocht zag hij er niet uit, heb de voorbumper vervangen (was kapot) achterbankje in de kofferbak en originele dakdragers erbij gekocht, oranje knipperlichten voorop vervangen door witte, mooie velgen met goede banden ;) erop gezet, trekhaak gemonteerd, bijrijders voordeur vervangen (zat een deuk in en het electrische raam deed het niet) en de motor liep ontzettend slecht.
Later bleek dat een stekkertje los was, daarna de boardcomputer vervangen waardoor hij meteen al een stuk frisser liep, maar hij loopt nog steeds niet goed.
Als ik er weer mee ga rijden dan ga ik verder op zoek naar het probleem.

Terug
Bovenaan