Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Vandaag de gele Nissan 300ZX twin turbo van Marktplaats gehaald, hij stond er al sinds april op en heb eigenlijk zo goed als geen e-mails ervoor gekregen.

Probeer het volgend jaar weer op Marktplaats.

Mocht iemand hier belangstelling ervoor hebben, dan hoor ik het uiteraard graag.
Wil wel dat hij bij een liefhebber terecht komt en niet iemand die er aan gaat lopen prutsen met rare spoilers, etc., dat zou echt zonde van deze (bijzondere) Nissan zijn.

Anders ik wel. Als ik een auto in de categorie sportwagens zou willen toevoegen aan mijn wagenpark, zou deze generatie 300ZX ergens bovenin mijn shortlist staan. Het zal wel de herinnering zijn aan dat zwarte exemplaar dat in mijn jeugd in de buurt stond, verder heb ik er 0,0 ervaring mee. :)

Ik doe hem helaas niet met plezier weg maar moet een keuze maken als ik de aankoop van de '89 Batmobiel wil versnellen.
In mijn nieuwe A-team bus laat ik ook 7 Knight Rider motorkappen en een set stoelen meekomen voor de verkoop, deze zijn zeer zeldzaam in Europa.

Zodra ik de onderdelen verkocht heb en de 300ZX, kan ik het polyester body aanschaffen van de batmobiel.

Dat is wel handig gebruik maken van vraag/aanbodverschillen als je toch een transport doet. (y) Maar 7 motorkappen lijkt me nogal stevig... Hoeveel Knight-Rider-bouwers zijn er in Europa?

Hoeveel er exact zijn weet ik niet, telkens duiken er weer nieuw bouwers op.
Alleen in Duitsland al zijn er een stuk of 35 a 40 ongeveer.

Heb het ver in het verleden ook gedaan, had er toen vijf...en die was ik op zich ook vrij snel kwijt.

De mijne gaat wel uitblinken tegenover andere, want ik krijg een kopie uit de US van het screen used dashboard van KITT.

Het originele dashboard miste een stuk eruit...

Van dit dashboard is een mal gemaakt, het dashboard wat uit deze mal gekomen is is gerepareerd...

Ik krijg straks een kopie van dit originele gerepareerde dashboard, hij is volgende week klaar...samen met een kopie van de screen used convertible deck voor de KITT cabrio.

Heb 6 A-team velgen gekocht van degene waar mijn bus staat in de US, hij heeft ze tevens erop gezet met nieuwe velgmoeren...

De bus ziet er nu niet uit, heeft nodig een poetsbeurt nodig, zodat het nog wat lijkt. :)

Zal niet lang meer duren voordat ik hem kan laten verschepen, zit alleen nog op een paar onderdelen te wachten die nog gefabriceerd worden en dan kan ik de transport regelen.

De A-team bus staat niet bovenaan mijn lijstje om groots mee aan de slag te gaan, dat is de '89 Batmobiel.

Zoals het er nu uitziet kan ik het body eind aankomende zomer aanschaffen.
Wil tevens dan meteen de velgen, banden en nog wat andere onderdelen ervoor kopen, zodat alles (of het meeste in ieder geval) meteen meekomt in de container naar NL.

Ik heb een paar jaar terug een Kitt gezien met een mooi interieur

20190530_121344.jpg

20190530_121307.jpg

Zo wordt de mijne ook ongeveer. :)

Heb vandaag een identieke sunvisor als de A-team bus gekocht in Canada...

Zo ziet hij er dan uit op de bus zelf (is een voorbeeld)

Mocht hij niet perfect passen dan maak ik hem nog beter passend.
Degene die ik zelf aan het namaken was, was al bijna klaar maar zit nog wel wat werk in, dus is makkelijker om die kant en klare te kopen.

Binnenkort ga ik ook nog twee (misschien drie) onderdelen aanschaffen voor de Batmobiel, daarover later meer. :)

Blijft toch ook briljant dit topic; mooi om te lezen en te volgen. Ik reageer niet altijd, maar ik lees absoluut mee. Blijf updaten! (y)

Nou daar is tie dan, de kopie van het originele convertible deck van KITT!

Had alleen een zwarte verwacht. :) ...maar dat maakt niet uit, hij wordt toch nog gespoten.

Van het originele dashboard krijg ik nog foto's toegestuurd.

Ik verwacht dat mijn nieuwe bus in januari het transport gaat naar Nederland.

Daar ben ik ook bang voor ja, hahaha!!

Heb nog geen klachten gehoord van degene in de US die alles in de bus aan het proppen is. :)

Het originele Knight Rider dashboard is inmiddels ook klaar!

De sunvisor die ik gekocht heb in Canada is ook geleverd in de US bij degene waar mijn bus staat.
Krijg straks een kerstgevoel erbij denk ik al de bus arriveert met alle spullen. :)

De twee eerste onderdelen aangeschaft voor de '89 Batmobiel!

"Hot air valves" van aluminium oor het deel aan de zijkanten...

En een set grill die voor de ramen komen...

Goed bezig met de hobby!

Diante zei:

Behoorlijk creepy busje wel, die wil je in het donker niet achter je zien rijden. Je leukste project tot nu toe vind ik, heb ik meer mee dan de Batmobile.

Nou ik denk dat als je daar fatsoenlijke mallen van kunt trekken dat iemand zoals Diante een heel groot deel van de aankoopkosten terug kan verdienen (y)

Ik heb toevallig alle polyester onderdelen geleverd voor David's persoonlijke KITT replica. :)

Een mal van onderdelen maken kan een heel duur grapje zijn, voordat je dat terug hebt verdient kan het even duren.
Heb circa een jaar geleden een mal laten maken van een dashboard die ik gemaakt had voor KITT, met wat corrigeer en spuitwerk, malbouw....ruim 9300,- euro!
Komt ook omdat het een mal is uit meerdere delen, dat maakt het ook duur, maar ik schrok er ook van toen ik de rekening kreeg. o_O

En dan het eindresultaat zoals het dashboard uit de mal komt...

Speciaal met randen om de electronica op te kunnen monteren.

Ja, het kost een bak vol met geld maar dan heb je wel een heel mooi product om te verkopen.

Wil zelf een mal gaan maken van de '89 Batmobiel, weet na lang meelopen met het polyesterbedrijf wel hoe het moet.
Zal geen perfectie worden maar als ik er een redelijk goed body uit kan halen is het al ok.

(voor het geval ik ooit schade zou krijgen of eventueel een tweede zou willen bouwen)

Weet er wellicht iemand hier een (goed) adres in luchtvering aan te schaffen en in te bouwen?
Ben alvast aan het oriënteren voor de batmobiel.

Heb drie bedrijven benaderd maar geen van die kunnen het.

Diante zei:
Weet er wellicht iemand hier een (goed) adres in luchtvering aan te schaffen en in te bouwen?
Ben alvast aan het oriënteren voor de batmobiel.

Heb drie bedrijven benaderd maar geen van die kunnen het.

Ik hoor veel goede verhalen over Brabant Custom, heb je die al gehad?

Heb vandaag een mailtje retour gehad van hun.
Ze kunnen wel een set leveren maar dan wordt het door een ander bedrijf geïnstalleerd.

Ik wil niet uitgaan van één bedrijf, dan heb ik geen vergelijkingsmateriaal qua prijzen, etc.

Leuke nieuwe update weer!

Ben op dit moment bezig met een auto in de US aanschaffen en ik denk dat het doorgaat.
Het is een 2004 Ford Crown Victoria police Interceptor met een V8, 4,6 liter motor en automaat. (250 pk)

Ik heb andere plannen ermee, wordt de donorauto voor de '89 Batmobiel. ;)

Het is het beste jaar voor dit model.

Is de focus nu op de batmobil? Volgens mij lopen er flink wat projecten. Mij lijkt het bijna dat je moeite hebt om op één project te focussen (hoop niet dat dit rot overkomt, want zo bedoel ik het niet).

Blijft mooi, die Crown Vic's. En wat jij met 1/1 projecten hebt, heb ik met modelauto's. Op zolder staat een doos vol 1/18 Ferrari-projecten. :)

Mijn focus ligt 100% op de batmobiel.

Heb alleen enkele dingen voor de A-team bus en KITT replica aangeschaft, omdat ik nu mijn bus nog in de US heb staan en gratis dingen mee kan laten komen.
Als ik dat later zou doen, gaat dat een berg geld kosten aan verzendkosten, dus spaar juist geld uit op deze manier.

Zoals het er nu uitziet kan ik de '89 kit aanschaffen in juni of juli.

Ga nog een mal verkopen van een Knight Rider dashboard, als dat lukt voor de prijs die ik ervoor wil hebben, dan kan ik nog eerder de batmobiel kit aanschaffen.
Waarschijnlijk al in begin april.
Dus hoop dat ik de mal voor die tijd kan verkopen.

Het duurt nu ongeveer drie maanden om het body te fabriceren.

Twix zei:
Is de focus nu op de batmobil? Volgens mij lopen er flink wat projecten. Mij lijkt het bijna dat je moeite hebt om op één project te focussen (hoop niet dat dit rot overkomt, want zo bedoel ik het niet).

Precies dit dacht ik ook inderdaad. De focus op leggen op één taak, van één project vind ik al lastig.

Wel goed te zien dat het allemaal gewoon lekker doorloopt! Ik ben benieuwd.
Wat heb je allemaal nodig?

Ik hou van afwisseling, dan werken aan dit, dan aan dat, maar dit project is anders (de batmobiel).

Heb veel nog nodig aan onderdelen ervoor, correcte velgen, banden (1000,- euro ruim vier stuks! o_O , het "staartstuk" van de brander, Ferrari achterlichten, lexan voor de ramen, etc.
Later ook nog de machinegeweren.

Maar ook een professionele lasser en vooral spuiter!
Dus mocht iemand dit vak goed verstaan en graag willen deelnemen aan dit bijzondere project, heel graag!!!

Denk dat je een hele goede spuiter nodig hebt, niet alleen omdat het een speciaal project is maar glasfiber spuiten zijn heel veel lagen, gelcoating moet subliem zijn en iedere keer zal de hechting goed moeten zijn. Ik zie het bij ons, de C3 is mooi, maar er in de winter zien en voelen we een paar rare plekken, in de zomer nergens last vast.

Als een polyester product goed gemaakt is zou het geen problemen moeten geven ongeacht het seizoen.
Wellicht is het bij het fabricage proces niet helemaal goed verlopen.

Een goede spuiter vinden wordt nog een uitdaging.
Heb contact met "Henk’s Customs & Restoration" in Asperen, wellicht kan ik bij hun een leuke deal uitwerken.
Ze kunnen ook de luchtvering monteren die op de auto moet komen, anders kom ik geen drempel over. :)

Het gaat spannend worden, spoedig gaat een klant van mij naar de verkoper van de Ford Crown Victoria, want hij accepteert alleen contant geld voor de auto.
Niet zo handig maar het is niet anders.

Zoals het er nu uitziet wordt het aankomende zaterdag.

Terug
Bovenaan