Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Kan ik proberen inderdaad.

Het liefste wil ik mijn bestaande einddemper erop houden.
Misschien een gek idee om er eentje van de auto af te halen om zodoende erachter te komen welke van de twee de rammel heeft.

Als ik dit weet, de demper open te slijpen, hetgeen wat los zit te lassen en daarna de demper weer dicht te lassen.
Het is altijd nog beter dan de demper weg moeten gooien.
Ze horen origineel zelfs zwart te zijn, dus dan zou je er niets meer van zien als de lasnaad heel netjes strak wordt afgewerkt.

Ik zou me er ook kapot aan irriteren! Hetgeen jij beschrijft is mogelijk natuurlijk. Het zal een tussenschot zijn dat rammelt. Je zal waarschijnlijk kunnen zien vanwege (punt)lassporen waar deze schotten zitten. Een meer beun de haas maar wel doeltreffende methode kan dan zijn een gerichte klap op die plek te geven. Goede kans dat je ‘m dan vastklemt. Je hebt dan een kleine deuk in de demper maar als die aan de bovenkant zit, bodemzijde auto dus, weet alleen jij het. Het proberen waard?

Het is niet te horen in welke demper het zit en dan ook nog waar precies, om nou overal deuken in te gaan slaan is ook wat. (best wel zonde)
De kans is groot dat ik de afspraak ga afzeggen van de invoeringskeuring bij de RDW en op zoek ga naar toch twee andere einddempers.

Dan wordt het een jaartje later om ermee te gaan rijden helaas.

Ik mag niet klagen uiteraard, want heb nog een mooie CLK cabrio klaar staan om mee te gaan rijden.
Hopelijk de 15de wordt hij goed gekeurd met de APK wat ik wel verwacht en dan ga ik daarmee op pad de aankomende maanden.

Kan het ook zijn dat de uitlaat ergens tegenaan rammelt? Een beugel die net de bodem raakt of een pijp de ophanging oid? Ik zou de auto eens op een brug zetten en dan wat toeren maken, als je het onbelast kunt opwekken tenminste. Dan kun je veel beter vaststellen waar dat geluid vandaan komt. Ik had onlangs een rammel, wat bleek, er was wat los gegaan uit het roetfilter, dat lag tegen de kat aan te rammelen. Leeg geschud, en weg rammel. Nou heb jij geen roetfilter, maar het kan prima zo zijn dat er iets los in zit en ook dat hij ergens tegenaan zit.

Waarom zou je de APK niet door laten gaan door een rammel? Wie weet ziet de keurmeester wel wat de rammel veroorzaakt wanneer de auto op de brug staat, hij moet tóch de uitlaatlijn ook controleren dus als je hem op voorhand op de hoogte brengt van de rammel kan hij misschien al vaststellen waar het vandaan komt. 2 vliegen in één klap toch?

De Opel garage heeft de Nissan op de brug gehad, hitteschild verwijderd, maar niets wat heeft geholpen.
Hun kwamen met de conclusie dat het in één van de dempers zit.

Heb de afspraak voor de keuring om de Nissan cabrio op kenteken te zetten nog niet afgezegd aangezien ik de 29ste pas de afspraak heb staan.
(Moet hem eventueel 24 uur van tevoren annuleren.)

Bij stationair draaien hoor je de rammel niet, alleen bij gas geven, maakt niet uit of het veel of weinig is.
Misschien dat ik anders bij een andere garage een opinie ga vragen, als hun hetzelfde zeggen dan is het toch wel zeker waar de rammel zit.
Is kijken of ik dat kan regelen ergens.

Het gaat lekker, had een APK afspraak gemaakt voor de Mercedes CLK cabrio, omdat het tegenzit met de Nissan 300ZX cabrio.
Heb deze nu moeten afzeggen, omdat de bijrijdersdeur niet van het slot gaat, kan alleen van binnenuit geopend worden en dit is afkeur. :(

Vandaag de 300ZX cabrio weer naar de garage gebracht, ze gaan de nieuwe banden van mijn andere 300ZX twin turbo overzetten op de velgen van de cabrio (die zijn mooier namelijk), tevens een mooier stuur monteren (krijg het stuur niet zonder "steering wheel puller" eruit, en het is zo gedaan voor een garage.

Ook gaan ze nog een keer kijken naar de rammel.
Toen ik de auto ophaalde ben ik even een stukje extra gaan rijden, en de rammel komt van de voorkant van de auto vandaan. dus dat wordt opnieuw zoeken.

De GMC bus staat nog steeds in New York te wachten op een vrije container, waardeloos dit.
Hem heb echt nodig begin augustus, zodat ik hem kan volladen en transporteren (+ nog 3 auto's) naar Portugal met de dakpanelen van de 7 garageboxen.
Plan is om eind augustus of begin september met de 300ZX cabrio naar Portugal te gaan en dan daar de garageboxen in elkaar bouwen.

Eindelijk gevonden, een non turbo voorbumper voor de 300ZX cabrio, kan ik straks de slecht passende replica bumper eraf gooien.

Hij heeft alleen een scheur erin, dus deze laat ik repareren.
Het is niet makkelijk om een non turbo bumper te vinden, dus heb maar deze kans aangegrepen.
Ik erger mij dood aan de slecht aansluitende replica bumper...

Tevens nog twee hele mooie T-top bags op de kop weten te tikken voor de andere 300ZX twin turbo...

Zijn bijna in nieuwstaat zo lijkt het.

Vandaag dé grote dag, de keuring bij de RDW voor het invoeren van de Nissan 300ZX cabrio.

Het is helaas alleen niet gelukt, hij is op een paar (gelukkig) simpele dingen afgekeurd.

Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af, beide stuurhuishoezen en beide stuurkogelhoezen en mistlamp onjuist afgesteld.

Heb hem nu weer bij de garage gaan en die gaan proberen de auto in orde te maken, zodat ik spoedig weer terug kan voor een controlebeurt bij de RDW.

Op de terugweg deed de dagteller, km teller en snelheidsmeter het niet meer.
Stuurbekrachtiging deed het ook niet.
Exact hetzelfde euvels als mijn gele Nissan 300ZX twin turbo, dat is wel apart.
Hoop dat de garage ook deze euvels kan oplossen.

Ja, baal er wel van, want had niet verwacht dat hij niet goedgekeurd zou worden.
Enigste twijfelpunt die ik had waren eigenlijk de Amerikaanse koplampen maar daar hebben ze niets over gezegd.

Wil alle dingen gemaakt hebben, maar eerst de punten die de RDW genoemd heeft, zodat ik de Nissan op kenteken kan hebben en rijden.
Heb al een nieuwe RDW controle afspraak gemaakt, 20 juni, dus dat duurt helaas weer even.

Vandaag nieuwe stuurhuishoezen en complete stuurkogels met hoezen besteld voor de Nissan 300ZX cabrio om hem door de tweede (controle) keuring te krijgen de 20ste bij de RDW.
Wordt dan nog de stuurbekrachtiging en meters op het dashboard weer werkend te krijgen.

De bus is tevens veilig aangekomen in de haven van Amsterdam, dus het is even wachten totdat hij gelost en ingeklaard is voordat ik hem kan ophalen. :)

Kon helaas geen losse hoezen bestellen voor de stuurkogels, anders was ik een stuk goedkoper uit geweest.
Ben weer 448, - balletjes kwijt aan de onderdelen, dan moet het er nog op, dus dat wordt een leuke totaalrekening.
Maar ja dan heb je wel een hele mooie, aparte in goed verkerende staat 300ZX cabrio. :)

Voelt ook lekker om een auto zoals deze tip top te maken, even de extra puntjes op de i te zetten.
Alleen die replica voorbumper nog vervangen die niet netjes aansluit op de spatborden.

Had de andere originele bumper vandaag meegenomen naar de spuiter maar er zit een berg werk in zei hij.
Lak die aan het afbladeren is, dus eigenlijk moet de bumper kaal.

Om hem goed te maken en in de grondverf loopt het zo op naar ruim 700,- euro.
Dat wordt mij toch een beetje té gek.

Ga kijken of ik hem zelf kaal kan maken, weet niet of ik met afbijtmiddel bezig kan gaan aangezien het een kunststof bumper is.

Nog niet, zit te wachten.
Heb net een berichtje gestuurd, maandag gaan het transport bedrijf even informeren hoe het ermee staat.
Wil hem volgende week toch wel in handen hebben, aangezien ik hulp nodig heb de spullen eruit halen. (motorkappen is makkelijker met zijn tweeën dan in je eentje, want dan til je je helemaal suf)

Aankomende dinsdag heb ik de controle keuring bij de RDW met de Nissan 300ZX cabrio.
De Opel garage heeft alle punten opgelost die gemaakt moesten worden, dus daar ben ik heel blij mee.
Kon geen losse stuurkogelhoes bestellen, want is niet los leverbaar dus heb het compleet met kogel moeten kopen.
Eentje was op voorraad de andere is een backorder van gemaakt.
Kreeg onlangs te horen van de Nissan garage dat het pas in september geleverd kan worden, dus daar heb ik niets aan, dat is veel te laat.
Gelukkig heeft de Opel garage het kunnen oplossen met een universele stofhoes.

De stuurbekrachtiging die uitgevallen was, zei de garage dat het oliepeil te laag stond.
Heb zelf een beetje zitten te googlen en had gelezen dat deze tevens op hetzelfde circuit staat aangesloten op de meters op het dashboard (die ook uitgevallen waren)
Heb nu een nieuwe speed sensor gekocht in de US dus hoop dat ik die heel spoedig ontvang, dan werken alle meters weer zoals het moet.

Maar wat blijkt nu, het stuurhuis is lek en moet vervangen of gereviseerd worden, dus dat wordt een duur grapje.
Hier gaan we naar kijken als de RDW keuring is geweest.

Stuurhuis naar Rini van Hydrolinetrade brengen, in Veenendaal. Hij kan alles maken. Bouwt ook stuurhuizen custom made voor de racerij etc. Heeft al diverse stuurhuizen voor me gedaan.

Die bumper kan toch nooit zo slecht zijn? Het sluitwerk zelf zal wel duur zijn want parelmoer, heb je hem al gevraagd wat het zou kosten als de bumper 100% strak zou zijn?

Ik zou zelf beginnen met opschuren, ik heb weleens een voorbumper voor een Fiat Brava zelf geschuurd, ging prima. Daarna zelf in de primer gezet en aangeleverd bij de spuiter. Geen klachten gehad van de spuiter en zag er naderhand weer als nieuw uit. Ik zou zelf in elk geval geen afbijt proberen.

De garage wist een revisiebedrijf voor het stuurhuis.
Ben zelf ook nog even wezen zoeken en kwam uit bij een bedrijf in Zeewolde, heb ze een mailtje gestuurd en wacht nu op antwoord.

Mag ik vragen wat je betaald hebt voor revisie in Veenendaal?

Ik laat de bumper zitten, wordt op dit moment niets helaas.
De onkosten vliegen om mijn oren met de Nissan, vind het reviseren van het stuurhuis belangrijker dan de bumper, dus dat komt wel een keer.
Had heb gekocht om nog een nieuwe gespoten en goed passende bumper op de auto te kunnen hebben voordat ik hem naar Portugal rij, anders zit ik mij dood te ergeren aan die grote gaten als ik foto's ga maken, maar het is niet anders, spaarvarken is straks wel aardig leeg na de revisie van het stuurhuis.
Toch wel een berg kosten gehad die niet verwacht waren.

Het liefste heb ik ook een bumper zonder gerepareerde scheur erin.
Had een perfecte te koop gezien in de US...

Maar de verkoper reageert niet.

(y)

Gisteren de controle keuring gehad met de 300ZX cabrio en...hij is erdoor!....yeah!....weer wat stress minder. :)
Rammel van het hitteschild was wel weer terug, dus ik geef hem nog één kans, nog een keer vast laten lassen of zetten en komt het dan weer terug, dan mag hij de auto vaarwel zeggen.

De meters op het dashboard deden het vreemd genoeg weer.
Maar ik ga sowieso de nieuwe speed sensor erop laten zetten, wil niet halverwege op reis zijn naar Portugal en dat de meters het opeens weer begeven.

Aankomende week verwacht ik het kentekenpasje binnen te krijgen, dus het ziet ernaar uit dat ik eind volgende week kan rijden.
Alleen nog even de rammel eruit laten halen en de auto uitlijnen.

Kentekenpasje is binnen van de 300ZX cabrio!
Heb meteen de kenteken platen besteld, deze liggen morgen vanaf 8.30 uur klaar om opgehaald te worden., dus dat wordt heel spoedig genieten! :cool:

Stuurbekrachtiging is een heel klein lek, ga eerst even kijken hoe "snel" hij leeg loopt.
Het is een dure reparatie, is de garage minimaal 6 a 7 uur mee bezig.

Degene die je doorgegeven had heeft misschien pas tijd eind augustus, dus dat is voor mij ook te laat aangezien ik in de derde week naar Portugal met de Nissan ga rijden.

Plan is om deze vrijdag de bus op te gaan halen, morgen even vragen bij de garage of het uitkomt dat ik die dag de groene kentekenplaten mag lenen.
Hoop het wel, want heb nu iemand kunnen regelen die mij vrijdag naar Amsterdam kan brengen.
Rij ik alleen terug met de bus, hoop dat hij het goed blijft doen.....dus dat wordt hard duimen.

Ik heb de bus laten overkomen met: https://www.dgtomassenclassics.nl
Heb één keer SCL Rotterdam gebruikt en daarna Marlog Car Handling B.V., D.G. Tomassen Classics had de beste prijs dus die ga ik voortaan gebruiken.
Groot pluspunt van Marlog vond ik dat ze veel foto's maken wat altijd leuk is om te ontvangen als de auto in de container staat en bij aankomst.

Morgen gaat het inderdaad door om de bus op te halen, ben benieuwd....hij zit vol met leuke onderdelen dus het wordt een vroege kerst. :)

The big day, de bus ophalen, een grote happening die uiteindelijk een stuk kleiner is uitgevallen,....de bus wou niet starten. :(
Hij heeft circa 30 seconde gelopen, is afgeslagen en daarna was hij met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, zelfs niet met een accu booster.
Zat ook een Amerikaanse accu in met de polen aan de zijkant, dus dat maakte het ook moeilijk om een goede stroom erdoor te krijgen.

Buiten dat om, dan toch maar wat foto's...

Ga de bus nu laten transporteren, zit weinig anders op.
En dan maar thuis kijken of ik hem weer startend kan maken met een goede accu en een andere aansluiting ervoor maken.

Dus wordt (hopelijk spoedig) vervolgd!

Nee, zonder accu loopt hij niet.
Volgens mij geen één auto, wellicht eventjes maar ver kom je dan niet.

Accu geeft vonk. Dus met accu, zonder dynamo kom je een eindje. Maar met een ontladen accu geen vonk. Maar omdat die bus ook in de USA al niet wilde lopen, denk ik dat het niet de stroom is, maar een vervuilde carb of zoiets. Eerst liep hij wel, toch? Vergelijkbare problemen als vlak voor de transporteur 'm oppikte, meen ik? En een zwakke accu start je zo leeg, natuurlijk.

Degene in de US waar de bus opgehaald was heeft de carburateur iets schoon gemaakt, hij zei ook al dat dat het probleem was.
Met zo'n benzinespray erin gespoten heeft hij de bus weer goed startend en lopend gekregen.

Aankomende vrijdag wordt de bus geleverd bij mij thuis, kan ik de spullen eruit halen die erin zitten, nog wat andere spullen erin doen en dan leveren ze hem af bij de stalling.

Is toch een bus die lang stil heeft gestaan? Best kans dat eea intern nogal vervuild is geraakt inderdaad, ik zou daar eerst eens naar kijken. Wat verse brandstof erin is dan ook geen overbodige luxe.

Hij heeft één jaar stil gestaan, dus dat valt wel mee.
Verse benzine zit er inmiddels al in, moet alleen nu de accu opnieuw opladen.

Ik moet even kijken of er een soort verloop kabel is van een Amerikaanse accu aansluiting naar een Europese, wil de originele graag intact houden.

Terug
Bovenaan