Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

https://www.accuserviceholland.nl/set-accuklem-adapters-usa.html?source=googlebase&gclid=EAIaIQobChMI3J399_SS8gIVRDcYCh0orwCsEAQYAiABEgJzMfD_BwE

Deze wellicht?

Ja, absoluut!

Het genieten houd niet op als je naar de auto kijkt, wat zou ik deze graag als dagelijkse auto willen rijden.
Wie weet ooit nog een keer een tweede maar dan een bordeaux rode met ook het "two tone" interieur en dan zonder spoiler.
Het is tevens een goede investering, want de prijzen zullen alleen maar de lucht in schieten voor deze auto.

Vandaag een leuke rit gemaakt naar Baarn, verwarming op max en het is gelukkig droog gebleven.....als ik open kan rijden, rij ik open ongeacht de temperatuur.

Vind de kleur ook erg mooi, mooier dan verwacht eigenlijk.
Ben vandaag nog even wezen genieten, klein ritje naar Lelystad en uiteraard kon ik het niet laten om nog even wat mooie foto's te maken...

De kleur is Pearl White, vind het persoonlijk erg chique staan waar ik wel van houd.

Zoals deze is was ik eigenlijk naar op zoek, de kleur "leeft" wat meer en heeft meer diepgang...

Dan springt het witte interieur er iets meer uit, maar in de combinatie die ik nu heb staat het ook schitterend.

Supergaaf, ik was sowieso al groot fan van de 300zx maar deze mag er zeker zijn. Veel plezier drmee! (y)

Bedankt voor de leuke reacties, leuk om te horen dat iedereen de kleur ook mooi vindt.
Had verwacht dat men rood of een geheel zwarte mooier zou vinden.

Gister avond bij de monteur geweest, de lekkage waardoor de stuurbekrachtiging uitgevallen was is hoogst waarschijnlijk opgelost, slangetje onderaan het reservoir zat niet goed vast en kon je zo op en neer schuiven.
Tegens nog een ontdekking gedaan die de RDW ook gemist had, de grote stabilisatorstang aan de voorkant die links en rechts in een rubber zit met daar omheen een beugel die met twee bouten vast zit, had de bijrijderskant maar één bout erin, de beugel hing half naar beneden.
De vibratie / resonantie die hoorbaar is onder het rijden dachten we gevonden te hebben, wat bleek nou, de bovenste bout waarmee de dynamo vast zit zat los, de monteur heeft hem nog 20 keer kunnen aandraaien,
De snaar zelf stond ook extreem strak gespannen.

Na het aandraaien van de bout en het opnieuw spannen van de snaar was de vibratie weg!
Ik helemaal blij, rij naar huis maar circa 300 meter verder.....ja hoor, het bekende irritante geluid is weer terug. :(

Dus wordt nog een keer naar de monteur om verder te zoeken waar het in zit, hoogst waarschijnlijk toch ergens in de buurt van de dynamo.
Ik verwacht dat hij aankomende keer (wellicht zaterdag) dat hij de dynamo los koppelt om die uit te schakelen.

Yes!

Was een moeizame weg maar morgen middag is het dan eindelijk zover.
Kan niet wachten om de bus bij de overige auto's te zien staan.

Last de plaatjes maar komen!, ik hoop dat je de tijd vond om de bus net zo te krijgen als de ZX. Overigens gast een bekende van mij ook naar Portugal, heeft wel zijn corvette verkocht, schijnt nogal kostbaar te zijn om “meerdere” auto’s daar te rijden,

Die plaatjes komen zeker weten morgen! :)

Aan de bus zit een beetje laswerk, voornamelijk de onderste zijkanten, maar dat moest ook vervangen worden bij de bus die ik eerder had.
Deze is beduidend beter, maar het zal wel een lange tijd duren voordat ik er serieus mee bezig ga, want een huis bouwen straks in Portugal gaat voor.
En niet te vergeten de '89 Batmobiel waar ik ook nog mee bezig ben.

Heb het polyester body bijna volledig voldaan, alleen even kijken wanneer ik die laat overkomen, denk in het voorjaar, aangezien de winter toch te koud is om eraan te werken.

De 2004 Ford Crown Victoria Police Interceptor die ik in de US gekocht had als donor auto ga ik weer verkopen, het chassis is zo slecht daar ga ik geen moeite of geld verder in steken.
Dus dat is wel balen, maar ja, was toch een beetje een gok.

Bied hem nu aan voor onderdelen.
Dus ik ga later eerst iets proberen te vinden in Nederland.

Het invoeren van auto's in Portugal is belachelijk duur, de eerste kan je meenemen als inboedel en betaal je alleen maar het papierwerk van, voor overige mag je heel diep in de buidel tasten.
Had al een keer geïnformeerd, voor mijn Mercedes W124 Combi was het bijna 23.000,- euro, mijn 2001 CLK 230 cabrio ruim 18.000,- euro.
Te zot voor woorden, slaat helemaal nergens op deze prijzen.

Het rijden zelf qua wegenbelasting is een lachertje, de wegenbelasting wordt bepaald door de motorinhoud.
Voor de CLK is het als het goed is maar 67,- euro per jaar! (wegenwacht hulp zit er automatisch ook nog bij in)

Voor de prijs van eentje rijden in Nederland (wegenbelasting + verzekering) kan je er drie of vier dikke auto's voor rijden in Portugal. :)

De chauffeur was 1,5 uur later dan de planning was, heb helaas niet het moment gepakt zeg maar om foto's te maken. :(
Vind het wel jammer, want het was een mooi gezicht de bus op de vrachtwagen. (een zelfde soort als de ANWB heeft)
De spullen moesten er snel uit, enkele andere erin en meteen door naar de stalling, want de chauffeur moest nog een paar auto's transporteren.
De bus staat inmiddels bij de drie overige auto's in de stalling.

Ga spoedig weer heen om de bus vol te laden met spullen die er staan.
Plan is om volgende maand alle auto's in de stalling naar Portugal te laten transporteren.
Het plan wordt zelfs "moeten", want per maart moet het pand leeg zijn, het gaat plat, gemeente wil er huizen gaan bouwen.

Zal wat foto's maken als ik in de stalling ben, dus foto's houdt men nog tegoed!

Ah, ben benieuwd naar de plaatjes! Heb je al de stalling op je land in Portugal voorelkaar? Wat ga je hier houden om in te rijden?

Het plan is om eind deze maand met de 300ZX cabrio naar Portugal te rijden, dan de garageboxen in elkaar te zetten en de auto's (vier stuks) naar Portugal te laten transporteren.

Als ik niemand vind om mee terug te kunnen rijden, dan kan ik niet anders dan met een auto weer retour te komen, wordt dan de Mercedes W124 combi, maar liever niet uiteraard, heb die juist al enkele jaren geleden overgereden.
Wil volgend jaar de Mercedes CLK cabrio overrijden en hetzelfde of het jaar daarop de gele Nissan 300ZX twin turbo.

De stalling moet in maart leeg zijn, want hij gaat plat, worden huizen gebouwd, dus ik moet er sowieso uit.
Gelukkig was ik dat al van plan dit jaar.

Ben gisteren weer bij de monteur geweest met de 300ZX cabrio, nieuwe speed sensor is gemonteerd en er miste één boutje bij een metalen kapje voorop de motor.
Nu dachten we eindelijk de vibratie gevonden te hebben, maar toen ik weg reed nog geen 200 meter verder, bingo, hij was weer luid en duidelijk terug.
Ben meteen omgekeerd en terug gereden, hij trok de motorkap open en zei, het is de ventilator, zodra die ingeschakeld wordt en ik toeren maak, gaat hij staan te "klapperen".
Dat ding maakt zoveel wind het is niet normaal, hij buigt (de "vinnen") om als hij hard gaat draaien.

Dus dat is gelukkig eindelijk gevonden, nu nog oplossen.

Dan blijft er nog één ding over, de stuurbekrachtiging om weer werkend te krijgen.
Als ik ga inparkeren werkt hij, zodra ik gewoon ga rijden valt hij uit.
Morgen even met de monteur overleggen, of hij denkt het te kunnen oplossen of dat ik gewoon een nieuwe ventilator erop moet zetten.

Zou wel graag willen maar ga mij niet laten vaccineren met troep of testen.
Ik doe niet mee met de corona oplichtingspraktijk, dus moet op zoek gaan naar een andere mogelijkheid om terug te komen helaas.

Jammer genoeg heb ik nog geen mooi huis staan, anders had ik gratis verblijf kunnen aanbieden voor een ritje retour meerijden.

Dat is anders, wat nu speelt gaat niet om corona maar om hele andere dingen.
(ja ik ben wakker en weet wat er achter de schermen speelt)

Maar laten we dat achterwege laten anders gaat mijn topic een hele andere kant op.

Afgelopen maandag het instrumentenpaneel uit het dashboard gehaald van de 300ZX cabrio, contactpunten schoon gemaakt en enkele opnieuw gesoldeerd, dit zou het euvel moeten zijn dat de snelheidsmeter en stuurbekrachtiging niet werken.
Tot nu toe doet de snelheidsmeter het weer normaal, de stuurbekrachtiging ook voor het grootste deel, dus dat is er nog niet helemaal uit maar al een hele verbetering.

De nieuwe ventilator is tevens onderweg vanuit de US, dus komt er straks een mooie fris uitziende op zonder scheuren.

Wat ik ook nog heb weten te vinden zijn de correcte 10J velgen die achterop de A-team bus moeten komen in plaats van wat ik nu heb, 8,5J.
Deze ga ik spoedig de banden van laten overzetten en op te bus plaatsen, moet eerst de velgen van de bus nog halen zodra ik terecht kan bij de stalling...waar ik nu al bijna 1,5 week op zit te wachten.

(de linker heb ik even een schuurpapiertje overheen gehaald, zodat het witte poederachtige spul eraf is)

Deze zijn heel moeilijk te vinden, wil alleen een keer nog de boutgaten laten repareren, ze hebben ze uitgeboord helaas om er unilog velgen van te maken.
Wat mij tevens opviel opeens bij de velgen die ik nu op de bus heb zitten is dat er een extra randje zit voor de spaken + de spaken zijn een tikkie hoger aan het begin van de velgrand...

Dit is niet correct, dus ga deze weer verkopen en op zoek naar de juiste voor de voorkant.

Dat zou inderdaad kunnen alleen dan zijn de spaken nog steeds hoger aan het begin bij de velgrand, dat was het eerste wat mij opviel als verschil, daarna die extra rand.

:)

Hij is niet zo bekend als cabrio versie, des te leuker is het om ermee te rijden en de reacties te zien en horen van mensen.
Heb al veel aanspraak gehad ermee.

Zonder enige twijfel toch wel de mooiste auto die ik in bezit heb.

Dat ontwerp hebben ze erg goed gedaan, heel ingehouden en zonder overbodige lijntjes. Daarom ziet het er ook drie decennia later nog fris en strak uit. Echt een erg mooie auto.

De Nissan was de eerste auto die volledig met de computer ontworpen werd, het eindresultaat is schitterend en tijdloos geworden.
Vooral de lijnen vanaf de zijkant gezien vind ik erg mooi.

Diante zei:
Dat zou inderdaad kunnen alleen dan zijn de spaken nog steeds hoger aan het begin bij de velgrand, dat was het eerste wat mij opviel als verschil, daarna die extra rand.

Ook dat kun je laten afdraaien. Alles wat er "teveel aan vlees" op zit, kan je eraf laten draaien.

uwbuurman zei:
Diante zei:

Ook dat kun je laten afdraaien. Alles wat er "teveel aan vlees" op zit, kan je eraf laten draaien.

Oke, weer wat geleerd.
Ik ga in eerste instantie kijken of ik de juiste velgen kan vinden, de 8,5J wordt toch wel vaak aangeboden, de 10J zijn meestal het probleem om te vinden maar die ik heb ik gelukkig al.

Jay DoubleYou zei:
Had nog nooit van de 300ZX cabrio gehoord tot aan dit topic, maar vind het wel gelijk de mooiste versie.

Wordt mijn topic nog leuker dan hij al was. :)

Gisteren ontving ik onverwachts een smsje dat ik naar de stalling kon komen, dus heb nog bijna 2 uur de bus vol kunnen proppen met spullen.
Waarschijnlijk kan ik maandag weer heen, neem dan mijn camera mee, want die had ik niet bij mij.
Wordt krap om alles erin te krijgen wat ik heb staan, maar denk dat het gaat lukken.

Vond tevens nog een platte dooie US muis in de bus. LOL!

Kleine update...

Het neus logo van de 300ZX cabrio vervangen door een mooi glimmend splinternieuw exemplaar.

De nieuwe ventilator heb ik inmiddels gemonteerd op de 300ZX cabrio, maar helaas zit de vibratierammel er nog steeds in. :(
Het is gewoon niet te vinden tot op heden, heel apart...dus de zoektocht gaat verder.

Had een lakstift besteld bij de Nissan dealer, ze hebben uiteraard de auto bewonderd.
Na een mailtje ontvangen te hebben dat de lakstift binnen is, ik naar Lelystad.
Kom ik er, komen ze met een mooie rode lakstift aan!
Wat een dombo's, ze weten dat ik een parelmoer witte auto heb, hadden ze niet kunnen bedenken dat ik dan voor Jan met de korte achternaam naar Lelystad kom rijden voor een totaal andere kleur.
Ronduit slecht, dus er zelf maar eentje bij een spuiter regelen.

Vandaag tevens een drukke dag gehad, de bus vol proppen met alle losse spullen in de stalling.
Het is ongelooflijk hoeveel erin gaat...

Na veel zweten, enkele splinters is het meeste erin gekomen, enkele grote dingen moesten bovenop, zoals de dakplaten van de zeven demonteerbare garageboxen met 3 zes meter lange stalen balken, polyester mallen van mijn eigen ontworpen auto en een paar mooie bamboe decoratie delen van een tuincentrum. (voor later op mijn terrein in Portugal om een leuke bamboe / Japanse hoek te maken.)

Alleen nog wat spanbanden kopen om de boel goed vast te zetten en een groot net erover.
En dan nog duimen dat het transportbedrijf het goed keurt om zo mee te willen nemen.

De overige drie auto's gaan dan ook mee op transport...

Als we vroeger op vakantie gingen, zag je busjes zo ingepakt als de jouwe rijden richting bet zuiden of het oosten...

Mooi dat alles erin en op past, dat wordt me een beste haal voor de transporteur haha

Heb wat foto's doorgestuurd naar het transportbedrijf, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Ook heb ik de bus nog een beetje schoon gemaakt van een jaar buiten staan.
Onder de zwarte aanslag zit toch nog een mooie witte bus die er wat fatsoenlijker uitziet.

Als ik hem zou polijsten is het helemaal geen gekke bus, op een kleine schade na aan de zijkant onder. (bestuurderskant)

Kom ik op Twitter een foto tegen van exact zo'n 300ZX cabrio! Zie je echt nooit.
<https://twitter.com/LoorSchrijft/status/1432756153684004871/photo/1>

Dat is inderdaad wel heel toevallig!

Van mijn uitvoering zijn er maar 55 van geleverd in de US is mij verteld, in Pearl White met crème leren bekleding.

Ik kreeg deze foto nog doorgestuurd van de vorige eigenaar...

Heb vandaag mijn Mercedes CLK cabrio uit de tuin gehaald en naar de garage gebracht voor een APK, plan was om daarmee naar Portugal te rijden aangezien de Nissan nog steeds het irritante vibratierammeltje heeft mee dan eens + een trilling bij 80 km.

De CLK is er helaas niet doorheen gekomen, moet alle schijfremmen vervangen, koplampen was de lichtbundel niet goed van, fuseekogel had speling, lampje nummerbord was kapot, ruitenwissenblad moet vervangen wordt, zijraam en zijspiegel werken niet (komt omdat ik er een stekkertje uit getrokken heb, omdat het zijraam 5 cm zakt en niet meer dicht wou, moet hoogst waarschijnlijk een andere module hebben ervoor), dus al met al een leuke kluslijst, maar dan voor een ander jaar.

Aankomende maandag ochtend ga ik weer met de 300ZX cabrio naar de garage om naar de trilling te laten kijken.
Had mijn banden achter al opnieuw laten uitbalanceren, zat 25 gram in, maar de trilling was er niet mee opgelost dus het zit wellicht ergens in de aandrijflijn.

Maar eens kijken wat eruit komt, het gaat in ieder geval de auto worden waarmee ik spoedig naar Portugal ga, wil uiteraard wel met iets leuks de rit maken en niet met mijn dagelijkse autootje...mijn kleine Mercedes A140.

Ben met de Mercedes CLK voor de APK geweest, maar hij is er niet doorheen gekomen, koplampen die geen duidelijk beeld geven, ruitenwisserblad en één lampje van het nummerbord zijn kapot, schijfremmen te roestig en het zijraam + zijspiegel doen het niet. (komt omdat ik een stekkertje los getrokken heb anders blijft het raam circa 5 cm open staan, kreeg hem alleen maar dicht om het stekkertje lost te trekken)
Moet een andere module in komen denk ik. om het probleem om te lossen.
Had even het plan om met de CLK naar Portugal te gaan, omdat het het ene na het andere is met de Nissan 300ZX cabrio, maar dat ging dus niet door.

De ophanging van de 300ZX cabrio aan de bestuurderskant begon plotseling te kraken, garage heeft de rubbers ingespoten en het is opgelost.
Daarna kreeg ik een rammel, moest een stabilisator stangetje van vervangen worden, wat vandaag gebeurd is.
Had een trilling in de auto als ik rond de 80 rij, heb de voor en achterwielen nog een tweede keer laten uitbalanceren, maar hij heeft de trilling nog steeds, lijkt nu wel een tikkie minder te zijn maar blijft irritant.
Zit hoogst waarschijnlijk om de banden, dus die moet ik nog een keer vervangen.
Heb het alleen bij de 80 en dat rij je niet in Portugal op doorgaande wegen, daar is het 70 of 90.
Mocht het toch te hinderlijk zijn, dan laat ik er in Portugal twee nieuwe achterbanden op zetten.

De auto's in de stalling staan klaar, de bus is vol geladen, start weer met een beetje hulp van een spuitbus inspuiten bij de carburateur, dus hij is klaar voor een 2500 km reis.
Alle zooi die er bovenop ligt en mee moet ligt vastgesnoerd, dus dat waait er niet meer af.

Mijn eigen reis naar Portugal gaat morgen ochtend beginnen, met de 300ZX cabrio.
Ga op mijn gemak die kant op toeren, dus hoop dat het weer meezit, dan gaat het dak eraf. :)

Hele fijne voorspoedige en vooral veilige reis!

(Is het touw rond het scharnier van de achterdeur niet wat ambitieus?) Ook goed uitkijken met die metale delen aan je straps, je zult verstelt staan hoeveel beweging er nog in zit als de wind eenmaal zijn gang kan gaan.

Ik zou de bus nog maar even nalopen en het vastsnoeren nog eens heroverwegen. Dat is eigenlijk wel vragen om schade.

Volgens mij is TS helemaal wakker en onderweg naar Portugal in de witte Nissan, dus qua bus is het wat het is... Ik snap de opmerkingen van Sketch en Twix wel, in ieder geval.

Terug
Bovenaan