Ben met de Mercedes CLK voor de APK geweest, maar hij is er niet doorheen gekomen, koplampen die geen duidelijk beeld geven, ruitenwisserblad en één lampje van het nummerbord zijn kapot, schijfremmen te roestig en het zijraam + zijspiegel doen het niet. (komt omdat ik een stekkertje los getrokken heb anders blijft het raam circa 5 cm open staan, kreeg hem alleen maar dicht om het stekkertje lost te trekken)
Moet een andere module in komen denk ik. om het probleem om te lossen.
Had even het plan om met de CLK naar Portugal te gaan, omdat het het ene na het andere is met de Nissan 300ZX cabrio, maar dat ging dus niet door.
De ophanging van de 300ZX cabrio aan de bestuurderskant begon plotseling te kraken, garage heeft de rubbers ingespoten en het is opgelost.
Daarna kreeg ik een rammel, moest een stabilisator stangetje van vervangen worden, wat vandaag gebeurd is.
Had een trilling in de auto als ik rond de 80 rij, heb de voor en achterwielen nog een tweede keer laten uitbalanceren, maar hij heeft de trilling nog steeds, lijkt nu wel een tikkie minder te zijn maar blijft irritant.
Zit hoogst waarschijnlijk om de banden, dus die moet ik nog een keer vervangen.
Heb het alleen bij de 80 en dat rij je niet in Portugal op doorgaande wegen, daar is het 70 of 90.
Mocht het toch te hinderlijk zijn, dan laat ik er in Portugal twee nieuwe achterbanden op zetten.
De auto's in de stalling staan klaar, de bus is vol geladen, start weer met een beetje hulp van een spuitbus inspuiten bij de carburateur, dus hij is klaar voor een 2500 km reis.
Alle zooi die er bovenop ligt en mee moet ligt vastgesnoerd, dus dat waait er niet meer af.
Mijn eigen reis naar Portugal gaat morgen ochtend beginnen, met de 300ZX cabrio.
Ga op mijn gemak die kant op toeren, dus hoop dat het weer meezit, dan gaat het dak eraf.