De garage heeft alles verder nagelopen en gedaan wat nodig was.
Heb de bus vandaag weer opgehaald en naar het lasbedrijf gereden, hij startte meteen, motor liep goed en hij reed ook goed....nu zonder harde tik van de aandrijfas die de bodem raakte.
De Pontiac cabrio is vandaag helaas niet opgehaald, de vrachtwagen uit Portugal heeft pech gekregen in Frankrijk en staat nu bij Scania.
Ze konden hem daar niet repareren dus ze zijn nu onderweg vanuit het transportbedrijf zelf vanuit Portugal om de vrachtwagen weer in orde te maken.
Het was tevens de laatste rit van het jaar, nu moet ik wachten totdat ze weer gaan rijden, wordt nu de eerste week van januari dat ze de Pontiac cabrio komen ophalen.
Het transportbedrijf die de bus komt ophalen heeft een gewone vrachtwagen waar hij in gaat, ze hebben een loading dock nodig om de bus erin te zetten.
Hier is dat niet zo'n probleem, het pand aan de overkant en ook enkele andere bedrijven in de buurt hebben een loading dock, dus ik moet er alleen even naartoe om te vragen of ik er gebruik van mag maken, denk dat dat wel goed gaat komen.
Maar dan, hoe doe ik het in Portugal om de bus weer uit de vrachtwagen te krijgen + hem met dakpanelen en al die op de bus zitten te laten transporteren naar zijn bestemming.
Heb het Portugese transportbedrijf om hulp gevraagd, ze gaan even kijken wie dit transport kan doen en waar ik de bus kan uitladen.
De bus zou aankomende dinsdag of woensdag opgehaald kunnen worden, maar dat kan pas als ik het rond heb in Portugal.
Ik ben nog niet met de bouw in Portugal bezig, moet de aanvraag nog doen.
Heb al een project, omdat het al een bestaand huis is wat ik wil gaan bouwen, het moet alleen aangepast worden naar de nieuwe regels, dit kan mijn buurman doen die architect is.
De aanvraag duurt circa 8 maanden, daarna moet ik binnen een bepaalde tijd ook met de bouw beginnen.
Lijkt mij geen goed idee om de aanvraag te gaan doen zonder dat ik het financieel op orde heb om de bouw van de eerste verdieping te kunnen doen.
Moet eerst mijn Pontiac Trans AM ombouwen tot een KITT replica, verkopen en dan kan ik de stappen ondernemen met de aanvraag en de bouw.
Wil niet straks een bouwvergunning hebben en dan niet kunnen bouwen.
Heb vandaag het polyester dashboard opgehaald bij het polyesterbedrijf voor de KITT replica, ...
Bumper wordt nu gefabriceerd en zal volgende week klaar zijn.
Op zich heb ik al veel onderdelen klaar liggen.
Had al een begin gemaakt met de voorbumper demonteren, even kijken of ik het aankomende week af kan maken.
Morgen komt er iemand kijken naar mijn gele Nissan 300ZX twin turbo, hoop dat ik hem verkoop, zodat ik geld in handen heb om meteen wat meer vaart te kunnen zetten in de KITT replica.
Wil hem eigenlijk begin of midden zomer af hebben.
Eerste wat ik wil aanschaffen is de electronica voor het dashboard, daarna alle knopjes, etc. voor de consoles, dat is het meeste werk om alles netjes in te bouwen.
De makkelijke dingen waar ik zelf weinig tot niets voor hoef te doen bewaar ik voor het laatst, zoals het laten overspuiten van de auto en de correcte velgen met nieuwe banden aanschaffen.