Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Heeft de bus al een kenteken of hoe gaat daar 2500 km gereden mee worden?

Ook ik denk dat de lading op het dak niet helemaal optimaal vast is gezet, maar blijft van een foto altijd lastig inschatten. Dat oranje touw om de voorbumper en scharnieren etc. Had je volgens mij beter weg kunnen laten :D

Zadelsnuiver zei:
Heeft de bus al een kenteken of hoe gaat daar 2500 km gereden mee worden?

Is het niet zo dat de bus op een trailer oid wordt gereden en op die wijze naar Spanje wordt vervoerd? Dan is het kenteken natuurlijk niet relevant. Dat lijkt me ook nog tot daar aan toe (al zou ik dan evengoed eea op het dak anders bevestigen). Als het wel de bedoeling is dat hij op eigen kracht 2500 km moet afleggen... ik zou het om een veelheid aan redenen niet aandurven.

Edit: ja, uit de vorige posts van TS maak ik op dat hij niet op eigen kracht hoeft te rijden. Nou, dan is wat steviger vastzetten wel voldoende hoop ik.

D Elzinga zei:
Edit: ja, uit de vorige posts van TS maak ik op dat hij niet op eigen kracht hoeft te rijden. Nou, dan is wat steviger vastzetten wel voldoende hoop ik.

Ah ok, ik twijfelde nog want vooral deze zin:

Diante zei:
start weer met een beetje hulp van een spuitbus inspuiten bij de carburateur, dus hij is klaar voor een 2500 km reis.

..zette me even op het verkeerde been.

Maargoed, goede reis Diante!

De bus wordt getransporteerd, hij staat niet op kenteken.
Het oranje touw is eigenlijk meer voor het net wat erop ligt, niet echt om de andere delen vast te houden, die heb ik met spanbanden goed vast gezet alleen die zie je niet zo goed op de foto's.

Ben vandaag inmiddels aangekomen in Portugal, in twee dagen gereden.

Ja, ben met de 300ZX cabrio gegaan, probleemloos! :)

Moet alleen echt de schijfremmen vervangen, want dit is niets met kromme rondrijden.
Is het eerste wat op mijn lijst staat om eraan te vervangen.

Binnenkort nieuwe foto's!

Nu vanuit het zonnige Portugal!
De foto's heb ik gemaakt bij het huis + entree die ik ook wil gaan bouwen...

Weet inmiddels ook wat die irritante vibratie rammel is, vond het via een forum, het is de VCT.
Voor het volgende jaar staat dat ook op mijn lijst om te laten maken voordat ik weer met de auto ga rijden in de zomer.

Ja, de Nissan staat goed in het landschap van Portugal.
Ik blijf de kleur ook schitterend vinden.

Ben nu aan het rond informeren voor de kosten voor het bouwen van de entree, op zich wel een belangrijk iets.
Het is toch een soort blokkade voor mensen, zodat ze niet zomaar op je terrein komen.

Heb nog drie reacties gehad op de Nissan, twee motorrijders die hun duim omhoog staken en een auto die voor mij reed en steeds langzamer ging (in de hoop dat ik voorbij zou rijden).
Op een gegeven moment ging hij half op de vluchtstrook rijden, en gebaarde uit het raam dat ik voorbij kon rijden.
Toen ik hem voorbij reed stak hij ook een duim op en lachte voluit.....met een groot zwart gat tussen zijn tanden van een ontbrekende tand. :)

Nee, nog niet, ik moet ermee wachten.
Het plan wat ik had loopt wat anders dan verwacht.

Er hebben namelijk ratten aan mijn Mercedes Combi gevreten, veel bedrading is aan geknaagd (nog heel gelukkig) en eentje heeft het voor elkaar gekregen om in de auto te komen.
Twee deurpanelen zijn ook een stukje vanaf geknaagd, dus daar ben ik niet zo blij mee.

Wou de 7 demonteerbare garageboxen in elkaar bouwen maar men zegt dat het niet zo'n goed idee is om het zichtbaar te hebben en onbeheerd, zowel voor de veiligheid als voor ik een huis ga bouwen en dit gecontroleerd wordt dat ik daadwerkelijk heb gebouwd wat ingediend is.
Als men dan de garageboxen zou zien, dan moet ik daar weer een vergunning voor aanvragen en het kan wellicht ook problemen geven, dus ik schuif het door naar volgend jaar aangezien ik dan de stap wil maken om terug te gaan naar Portugal.
Ga ze dan achter een heuvel neerzetten, zodat je ze niet ziet vanaf de plek waar het huis komt + dan zijn ze niet meer onbeheerd.

Zit nu in een caravan hier maar dat is uiteraard niet alles, wil toch wat vaart zetten in de eerste verdieping bouwen van mijn huis, dus heb besloten twee auto's te verkopen om wat geld vrij te maken.

Mijn bijzondere gele Nissan 300ZX twin turbo en de rode Pontiac Trans AM ga ik helaas verkopen.

Ik moet eerst de originele Nissan 300ZX twin turbo motor uit de bus halen voordat de bus naar Portugal getransporteerd kan worden.
De rode Trans AM ben ik van plan geheel om te bouwen tot KITT replica en dan als kant en klare replica te verkopen, dan maakt ik meer geld beschikbaar voor het bouwen van de eerste verdieping van mijn huis.
Moet alleen eerst de gele 300ZX kwijt, zodat ik weer geld heb om de Pontiac om te kunnen bouwen. (mocht iemand belangstelling ervoor hebben, dan hoor ik het graag)

Koop ik later weer een keer een nieuwe Pontiac Trans AM uit de US, want ik wil uiteindelijk wel een eigen KITT replica weer hebben.
Mijn '82 Pontiac Firebird cabrio ga ik houden en ook ombouwen.

Overigens iemand in de US heeft mijn Pontiac cabrio nagekeken en vertelde dat de mijne maar tien weken later is omgebouwd tot cabrio door hetzelfde bedrijf die de originele KITT cabrio heeft omgebouwd, hoe gaaf is dat! (door R. Straman)
Voor de serie is er maar één gebouwd, het was een '82er hardop met een V6 AUT, dit is de mijne ook, dus identieker dan het origineel kan niet.

Als ik terug ben in Nederland haal ik de bus weer leeg om de motor eruit te kunnen halen, daarna gaat hij op transport naar Portugal.
Van de rode Trans AM zet ik de originele Knight Rider velgen nog over op de cabrio en dan gaat de cabrio en mijn Xedos 6 ook naar Portugal met weer een ander transportbedrijf.
Deze twee komen dan tijdelijk bij familie te staan, totdat ik de garageboxen opgebouwd heb en goed beveiligd tegen ratten.

Moet alleen nog even kijken wat ik met de Mercedes CLK cabrio ga doen, moet nog even goed informeren of ik meerdere auto's kan invoeren zodat dat ik er een belachelijk bedrag voor moet neerleggen.
(was in het verleden circa 18.5000,- euro voor de CLK!!)
Als ik maar één auto kan invoeren dan wordt het de 300ZX cabrio, dan zou de CLK cabrio puur voor het hebben / de collectie zijn, maar ja, het geld is ook welkom.
Liefste houd ik hem natuurlijk.

Mooi dat je het allemaal kunt doen. Van een afstandje meegelezen komt het op deze conservatieve calvinist nogal chaotisch over. Maar ik hoop dat je snel je eerste verdieping hebt staan!

Ik kwam wat leuk tegen op Cars and Bids: https://carsandbids.com/auctions/3gjNZYWG/1990-nissan-300zx-twin-turbo

Een hoop gepuzzel. Kunnen die garage boxen niet als tijdelijke gebouwen gezien worden als ze zo snel worden op en afgebouwd? Vaak is dat uitgezonderd maar ik ken de wetgeving in Portugal natuurlijk niet.

Dat is een hele mooie 300ZX, maar dan zou ik toch kiezen voor een andere kleur aangezien ik Pearl White al heb.
Een bordeaux rode staat nog op mijn lijstje. :)

Nou, ik had weer bijna een Xedos 6 gekocht, maar de auto had wel veel problemen + het komt nu niet uit weer een auto erbij.
Eerst andere zaken die gerealiseerd moeten worden.

Het wordt nog een aardige klus om de garageboxen op te bouwen, het weegt nogal wat, dus wil ze wel ergens neerzetten waar ze ook blijven staan.
Had een plek in gedachten maar dat is toch niet zo handig, dus ben er nog niet echt over uit.

Alleen iets wat op wielen staat of bijvoorbeeld zo'n tent mag je wel zonder toestemming neerzetten, de garageboxen helaas niet, moet je weer een aparte vergunning voor aanvragen.

Ben vandaag nog wezen toeren, even door Vale do Lobo resort, wat een geweldig mooie plek, heb helaas weinig foto's gemaakt op de vele mooie locaties die voorbij kwamen.
Op een gegeven moment kon ik er eentje niet voorbij laten gaan dus ben gekeerd, stond er net 15 seconden, komt er een bus aanrijden die hem bij mijn auto neerzette, dus dat werd ineens een hele korte fotosessie...

Twix zei:
Diante zei:
Een bordeaux rode staat nog op mijn lijstje.

Ik zal het in de gaten houden...

De bordeaux rode komt wel een keer als het moment daar is, maar dat kan nog even duren denk ik gezien alle projecten die ik heb lopen.
Als eerste auto zal er toch een '92 Jeep Wrangler Sahara bij komen, kan ik er een Jurassic Park Jeep van maken + hij is ontzettend handig voor mijn terrein om te kunnen ploegen, aanhangertje erachter om zand, stenen, etc. mee te kunnen verplaatsen.

Tevens nog wat nieuwe foto's uit het zonnige zuiden...

Dat 'de rest' in de topictitel is wel een erg subtiele omschrijving voor de rest van het wagenpark. Geweldige collectie en plannen. Mooie fotolocaties ook. (y)

Mooie plannen! Grappig, dat hotel in Vale do Lobo ben ik een aantal jaren terug eens geweest bij de introductie van de BMW 7 Serie Facelift (die met die grote neus) en de 8 Serie cabrio, voor een hier niet nader te noemen automagazine :). Kwam erg bekend voor dus even op Google Maps opgezocht en is het inderdaad. Luxe, maar vrij sfeerloos, zoals wel vaker.. Die Nissan is wel leuker dan de 7 Serie in ieder geval!

Dakloos zei:
Dat 'de rest' in de topictitel is wel een erg subtiele omschrijving voor de rest van het wagenpark. Geweldige collectie en plannen. Mooie fotolocaties ook. (y)

Heb niets beters weten te bedenken, maar sta open voor goeie ideeën. :)

Dizono zei:
Mooie plannen! Grappig, dat hotel in Vale do Lobo ben ik een aantal jaren terug eens geweest bij de introductie van de BMW 7 Serie Facelift (die met die grote neus) en de 8 Serie cabrio, voor een hier niet nader te noemen automagazine :). Kwam erg bekend voor dus even op Google Maps opgezocht en is het inderdaad. Luxe, maar vrij sfeerloos, zoals wel vaker.. Die Nissan is wel leuker dan de 7 Serie in ieder geval!

Dat is wel heel toevallig zeg dat je precies daar geweest bent.

Inmiddels vandaag weer terug gekomen in NL met de 300ZX cabrio.

Moet nu snel een tijdelijke andere plek zoeken voor drie auto's die nog in de stalling staan, want hij moet leeg opgeleverd worden voordat hij gesloopt wordt.

Aankomende week ga ik naar de stalling om de Xedos 6 en rode Pontiac Trans AM buiten te zetten, de Xedos 6 wordt dan opgehaald door een Portugees transportbedrijf en gaat richting de zon. (Algarve)
De Trans AM mag ik bij vrienden neerzetten en ga ik daar ombouwen tot KITT replica.

Iets later haal ik de Pontiac Firebird cabrio en de GMC bus bij de stalling weg, deze mag ik tijdelijk bij een bedrijf op het industrieterrein achter een hek neerzetten.
Moet de bus weer helemaal leeg maken om oa de originele motor van de '90 Nissan 300ZX twin turbo eruit te kunnen halen.
Tevens haal ik nog een motorkap eruit die ik op de Firebird cabrio ga zetten (de correcte voor een KITT replica).
Als de klussen gedaan zijn aan de auto's gaan ze ook op transport naar Portugal.

Als het goed is heb ik een stalling gevonden voor de 300ZX cabrio, dus die kan hopelijk spoedig mooi droog staan.
Volgend jaar ga ik mij dan toeleggen om de auto in orde te maken, de vervelende tik eruit halen bij de motor, de dag en km teller repareren die er weer mee gestopt zijn, schijfremmen rondom vervangen en het slot van de kofferbak.

Net mijn Mercedes A140 opgehaald om weer (helaas) mee te gaan rijden, dat is wel heel erg wennen zo'n klein stuiterautootje!
De CLK die afgekeurd was ga ik nu eerst in orde maken, zodat hij weer door de APK komt, plan is om met die begin zomer te gaan rijden.

Heb nog veel mooie foto's van de 300ZX cabrio in Portugal, zal af en toe enkele ervan posten, hierbij alvast enkele!...

Ja, het is even druk, ben blij als dit voorbij is.
Het weer helpt niet echt, moet de bus straks leeg maken, alles ligt dan buiten.
Zag dat het één en al regen wordt, dus dat helpt niet echt om door te kunnen gaan om alles snel te regelen dat de bus op transport kan.

Mijn Xedos zou afgelopen maandag aan het einde van de dag opgehaald worden door een transportbedrijf uit Portugal, degene was gekomen tot circa Zeewolde en moest toen stoppen vanwege een tijdslimiet.
Maar vandaag was het dan zover, mijn eerste kindje op de vrachtwagen om naar Portugal te gaan!

Net buiten gezet met de verse stof er nog op van ruim 4 jaar in de stalling gestaan te hebben. :)

Nog maar 2, de andere staat nog steeds in Ierland.

Heb nog geen idee wanneer ik die laat overkomen.
Wil in de toekomst absoluut weer een grote Xedos verzameling beginnen, vond het echt schitterend om ze allemaal op een rij te hebben staan.

Vandaag een klein beginnetje gemaakt met het gaan ombouwen van mijn '82 Pontiac Trans AM tot een KITT replica.
De leren achterbank en stoelen gaan eruit en zet ik over in mijn Firebird cabrio, de stoelen en achterbank die daar uit komen moeten opnieuw bekleed worden later.

(Komt nieuwe vloerbedekking in)
Volgende stap wordt het dashboard en "Gullwing" stuur oa.

Vandaag nog een keer geprobeerd de Pontiac Firebird cabrio te starten maar het zat er echt niet in helaas.
Dus uiteindelijk heeft een garage hem met een trailer opgehaald en gaat het startprobleem nu oplossen.

Tevens heb ik de bus naar een lasbedrijf gereden waar hij tijdelijk binnen mag staan, zodat ik alle spullen en de motor van de gele Nissan 300ZX twin turbo eruit kon halen.
Inmiddels heb ik hem weer helemaal vol gepropt tot aan het dak.

Nu alleen nog de achterste velgen wisselen en een andere aandrijfas aanschaffen en laten monteren en dan kan de bus ook op transport.

Heb nog een foto gemaakt hoe de as er nu uitzit die erop zit, zo valt er bijna niet mee te rijden.

De uitlaat laat ik voor wat het is, er moet toch later een nieuwe op komen en degene die er nu opzit is troep.

Inmiddels is de '82er Pontiac Firebird cabrio ook uit de stalling, heb hem er helaas uit moeten duwen, want hij wou nog niet starten.
Een garage heeft hem uiteindelijk opgehaald met een trailer, ze gaan hem spoedig nakijken en weer startend maken.

Mijn bus gaat aankomende maandag naar dezelfde garage toe die de aandrijfas gaat demonteren.
Zodra hij eraf is ga ik meteen op pad naar iemand die er meerdere heeft liggen, dan kunnen we een correcte erbij zoeken en kom ik hopelijk weer terug met een goede as die de garage weer kan demonteren.
Tevens laat ik nog de banden van de achterste velgen overzetten op twee bredere en de correct maat A-team velgen (10J) en dan is de bus klaar voor transport naar Portugal.

Heb heb alweer helemaal vol zitten en nu minder dingen op het dak...

Zoals het er nu naar uit ziet wordt hij dan donderdag of vrijdag opgehaald.

En dan? Waar zet je m neer dan, in Portugal? Op je terrein? Zonder hek, schuur, garage of andere bescherming?? Ben je niet bang dat, als dat eenmaal bekend is, de lokale jeugd de boel leegsteelt of kort en klein slaat?

De bus komt bij mijn buurman te staan, waar mijn Mercedes Combi en caravan ook staan, dus daar staat hij veilig. :)
Niets kan onbeheerd zijn anders wordt het waarschijnlijk gestolen.

De Xedos 6 en Pontiac Firebird cabrio komen tijdelijk bij familie te staan totdat ik zelf weer naar Portugal ga.

De Firebird start inmiddels ook weer, bleek iets met de choke te zijn.
Ga hem maandag bij het lasbedrijf neerzetten, zodat ik er wat dingen aan kan doen voordat hij op transport gaat.

Was weer een volle dag vandaag, bus ophalen bij het lasbedrijf en naar de garage rijden die circa 200 meter verder zit.....tenminste, dat was het plan.
Starten ho maar, niet dus.
Uiteindelijk heeft het lasbedrijf met de heftruck de bus naar de garage gesleept.

"S middags had de garage de aandrijfas er onderuit gehaald, ben meteen naar iemand in Tijnje gereden en die had een stapel assen leggen, gelukkig zat de juiste ertussen.
Die meteen naar de garage gebracht waar ze druk bezig waren om de bus startend te krijgen.
Leek erop dat de bougiekabels niet goed zaten, na deze verandert te hebben wou hij nog niet starten.
Morgen gaan ze verder zoeken.

Tevens zitten de 10J velgen nu op de bus en de einddemper hebben ze eraf gehaald. (middenstuk was al onder de bus vandaag gevallen), dus hij heeft nu een mooi stoer geluid.....als hij weer loopt. :)

De Pontiac Firebird cabrio zitten nu de Knight Rider velgen op en heb het leren interieur erin gezet, dan ziet het er even wat beter uit.
Correcte motorkap gemonteerd voor een KITT replica en verder nog wat spullen in de auto gedaan die mee moeten.
Dus hij staat nu klaar om opgehaald te worden. (spoedig foto's!)

De Xedos die al opgehaald was en naar familie gebracht zou worden was nog niet aangekomen, vond het vreemd wat het zou maar circa 4 dagen duren.
Heb navraag gedaan bij het transportbedrijf en die zegt dat ze de auto vorige week geleverd hebben.
Dus ik weer navragen bij familie maar die hebben geen auto gezien of zijn niet gecontacteerd.
Blijft dat ze de auto ergens hebben afgeleverd op een verkeerd adres!
Ik helemaal in de zenuwen, straks rijdt er iemand lekker mee rond of weet niet wat diegene ermee van plan is.
De auto gaat weer opgehaald worden en alsnog naar het juiste adres gebracht.
Hopelijk is er niets met de auto gebeurd in de tussentijd.

Mooi van de bus, helemaal een as uit Tijnje?? Bij die vrachtwagenboer op de hoek bij de afrit of echt in het dorp?

Wel beroerd van je transporteur, die met een bakkie teveel op zijn navi heeft ingesteld. Ook raar dat iemand een auto op z'n oprit laat zetten...

Was in het dorpje zelf, hij had veel US spul staan, aardige man.

De situatie met de Xedos is reeds opgelost, hebben ze snel recht gezet gelukkig....de Xedos staat inmiddels bij familie, net gearriveerd.

Hij komt straks onder een afdak te staan maar die wordt nu gebouwd.

De bus is gerepareerd, start en loopt weer perfect!

Carburateur is uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, bougiekabels die dus verkeerd aangesloten waren en 6 van de 8 bougies waren kapot, hij liep dus maar op 2 cilinders.
Vandaar ook dat hij bijna geen vermogen had.
Er zat ook benzine bij de motorolie die overigens ook heel extreem dun was, de olie is ook vervangen.

Tevens was er nog een stroomdraad waarvan de beschermlaag vanaf was, de draad was een constante + draad en had heel makkelijk en bijna kortsluiting gemaakt.
Ben nu heel blij dat ik de bus heb laten maken en dat men dat gezien (en gerepareerd) heeft anders was de kans groot dat de bus een keer zou afbranden.

Maar goed, hij is nu weer goed en kan zonder problemen op transport, wat volgende week dinsdag of woensdag gaat gebeuren.

Als er benzine bij je olie zit zou ik toch eens kijken of je brandstofpomp niet gewoon in je carter loop te lekken. Als je olie ook heel dun was zou het zomaar eens kunnen dat er heel veel benzine bij zat, dan is je motor lekker schraal geworden. Been there, done that.

Verder goed bezig! Hoe vordert de bouw in Portugal?

De garage heeft alles verder nagelopen en gedaan wat nodig was.
Heb de bus vandaag weer opgehaald en naar het lasbedrijf gereden, hij startte meteen, motor liep goed en hij reed ook goed....nu zonder harde tik van de aandrijfas die de bodem raakte.

De Pontiac cabrio is vandaag helaas niet opgehaald, de vrachtwagen uit Portugal heeft pech gekregen in Frankrijk en staat nu bij Scania.
Ze konden hem daar niet repareren dus ze zijn nu onderweg vanuit het transportbedrijf zelf vanuit Portugal om de vrachtwagen weer in orde te maken.

Het was tevens de laatste rit van het jaar, nu moet ik wachten totdat ze weer gaan rijden, wordt nu de eerste week van januari dat ze de Pontiac cabrio komen ophalen.
Het transportbedrijf die de bus komt ophalen heeft een gewone vrachtwagen waar hij in gaat, ze hebben een loading dock nodig om de bus erin te zetten.
Hier is dat niet zo'n probleem, het pand aan de overkant en ook enkele andere bedrijven in de buurt hebben een loading dock, dus ik moet er alleen even naartoe om te vragen of ik er gebruik van mag maken, denk dat dat wel goed gaat komen.
Maar dan, hoe doe ik het in Portugal om de bus weer uit de vrachtwagen te krijgen + hem met dakpanelen en al die op de bus zitten te laten transporteren naar zijn bestemming.
Heb het Portugese transportbedrijf om hulp gevraagd, ze gaan even kijken wie dit transport kan doen en waar ik de bus kan uitladen.
De bus zou aankomende dinsdag of woensdag opgehaald kunnen worden, maar dat kan pas als ik het rond heb in Portugal.

Ik ben nog niet met de bouw in Portugal bezig, moet de aanvraag nog doen.
Heb al een project, omdat het al een bestaand huis is wat ik wil gaan bouwen, het moet alleen aangepast worden naar de nieuwe regels, dit kan mijn buurman doen die architect is.
De aanvraag duurt circa 8 maanden, daarna moet ik binnen een bepaalde tijd ook met de bouw beginnen.
Lijkt mij geen goed idee om de aanvraag te gaan doen zonder dat ik het financieel op orde heb om de bouw van de eerste verdieping te kunnen doen.

Moet eerst mijn Pontiac Trans AM ombouwen tot een KITT replica, verkopen en dan kan ik de stappen ondernemen met de aanvraag en de bouw.
Wil niet straks een bouwvergunning hebben en dan niet kunnen bouwen.

Heb vandaag het polyester dashboard opgehaald bij het polyesterbedrijf voor de KITT replica, ...

Bumper wordt nu gefabriceerd en zal volgende week klaar zijn.
Op zich heb ik al veel onderdelen klaar liggen.
Had al een begin gemaakt met de voorbumper demonteren, even kijken of ik het aankomende week af kan maken.

Morgen komt er iemand kijken naar mijn gele Nissan 300ZX twin turbo, hoop dat ik hem verkoop, zodat ik geld in handen heb om meteen wat meer vaart te kunnen zetten in de KITT replica.
Wil hem eigenlijk begin of midden zomer af hebben.
Eerste wat ik wil aanschaffen is de electronica voor het dashboard, daarna alle knopjes, etc. voor de consoles, dat is het meeste werk om alles netjes in te bouwen.
De makkelijke dingen waar ik zelf weinig tot niets voor hoef te doen bewaar ik voor het laatst, zoals het laten overspuiten van de auto en de correcte velgen met nieuwe banden aanschaffen.

Heb wat foto's gemaakt van de '82 Pontiac Firebird cabrio zoals hij er nu bij staat...

Helaas staat hij nu in de weg bij het lasbedrijf en moet ik hem morgen ochtend weg halen.
Kan hem buiten zetten achter een hek bij een ander bedrijf tijdelijk totdat hij wordt opgehaald, is niet ideaal maar het is gelukkig maar tot begin januari, in de eerste week gaat hij dan de vrachtwagen op van het transportbedrijf.

Diante zei:
Het wordt uiteindelijk een KITT cabrio (Knight Rider) replica.

Dus niet hetzelfde als de echte?
Ik snap dat dat extra werk is met het chassis etc.

Ach in Portugal heb je toch et dak open haha! Leuk man al die plannen al denk ik soms dat je teveel hooi op je vork neemt.
Ik vind je auto keuze ( Vooral de Nissan ) echt origineel en al post ik weinig , ik lees je pagina wel! :)

Real Knight Rider car

De originele KITT cabrio was oorspronkelijk een '82 Pontiac Firebird hardtop met een V6, deze is "opgestuurd" naar R. Straman die auto's ombouwt tot een cabrio...

Mijn Pontiac is identiek aan de originele en is slechts 10 weken later omgebouwd na de originele KITT cabrio door hetzelfde bedrijf, dus bijna identieker kan het niet. :)

Het wordt een permanente cabrio, heb de auto alleen met de US Title, ga hem niet op kenteken zetten, dus kan er ook niet mee rijden dus loop niet het risico dat ik onverwachts door slecht weer de auto dicht moet doen.
Wordt meer een auto voor shows, evenementen, photo shoots, etc. waarbij hij niet op de openbare weg hoeft te komen.

Ik houd van veel verschillende projecten, zodat ik lekker kan afwisselen.
Voor anderen ziet het er dan rommelig uit als ik van het ene project naar het andere spring, maar ik heb alles in mijn hoofd zitten hoe en wat ik wil en eigenlijk gaat het altijd goed.

Ik weet het eigenlijk niet om eerlijk te zeggen, lijkt mij sterk dat er maar 69 van gemaakt zijn.
De mijn is van Japan naar Amerika getransporteerd, van mijn uitvoering (in Pearl White met crème leren interieur) zijn er als het goed is maar 55 van geleverd in de US.
Het was al een cabrio als het goed is.

Terug
Bovenaan