Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Wellicht de leukste update van mijn topic, aankomende maand gaat er begonnen worden met het fabriceren van de '89 Batmobiel kit!

Verwacht dat ik het in oktober ongeveer binnen zal krijgen vanuit de US.

Tevens net aangeschaft het bovenste polyester deel van het dashboard (heb ik helaas geen foto van) en de layout voor het dashboard en de delen wat achter de stoelen komen...

Dit gaat een berg werk uitsparen om alles identiek te maken aan het origineel.
Plan is om aankomend jaar een donorauto te kopen, zodat het body rijdbaar is.
In de tussentijd heb ik genoeg werk aan het body te doen, dus er zullen veel updates komen over de werkzaamheden.

De '82 Pontiac Trans AM is net opgehaald en nu ook onderweg naar Portugal!

Alle auto's die over gebracht moesten worden zijn getransporteerd.
Hoop dat er binnen twee weken begonnen kan worden met de graafwerkzaamheden om een plek te maken voor de 7 demonteerbare garageboxen, mijn buurman moest nog de bulldozer repareren namelijk.

Je bent er maar druk mee bezig met die hele collectie richting het zonnige zuiden te krijgen.

Kwam gisteren deze tegen, moest ook echt meteen aan dit topic denken. GMC A-Team

Ja, het is een hele operatie de auto's verhuizen, maar straks krijgen ze wel een heel mooi plekkie. :)

Ziet er netjes uit de A-team bus, had hem nog niet gezien.

Inmiddels rij ik lekker rond in de CLK cabrio in Portugal, maar was van korte duur.
Ik merkte de laatste dagen een benzinegeur om de auto heen, maar kon geen lekkage vinden.

Normaal gesproken kan ik circa 300 km op een halve tank rijden, gisteren stond de meter al bijna op leeg na maar 303 km gereden te hebben.
Zat nog 11 liter in 's avonds, de volgende ochtend keek ik hoeveel er nog in zat en toen was het nog 9 liter.

Auto naar voren gezet om te kijken of ik toch niet iets van benzine op de grond kon zien, kon niets raars ontdekken. (is één en al steentjes, etc. dus valt niet zo snel op)
Kreeg de inval om de motor aan te laten staan en nog eens te kijken onder de auto, nou...toen was het duidelijk hoor, het kwam overal over mijn achteras vandaan!
Dus hij is nu opgehaald en naar de garage gebracht, hoop dat het iets kleins is.

Heb er wel aan zitten te denken ja, want het is een hele lijst met storingen die eruit kwamen bij het uitlezen enkele jaren geleden.
Maar aan de andere kant vind ik het ook een uitdaging en leuk om de auto uiteindelijk weer technisch perfect te krijgen, ik heb geen haast om alles in één keer op te moeten lossen aangezien het niet mijn dagelijkse auto is.....ok, voor nu even wel.

Van de meeste storingen heb ik geen hinder, alleen de cabriokap die dus weer niet werkt en het ABS systeem.
Onder het rijden remt hij op het bijrijders voorwiel, dan gaat het ABS / ESP lampje branden en dan heb ik het de hele rit niet meer.
Had al de ABS unit vervangen maar hij doet precies hetzelfde, dus daar zat het probleem dus niet in.

Ik gebruik de CLK deze vakantie en dan gaat hij zijn nieuwe garagebox in.
Volgend jaar ga ik toch weer met de 300ZX cabrio naar Portugal. dat blijft toch de meest geweldige en gave auto om mee te rijden. :)

Een CLK is toch sowieso niet zo bijzonder? Kan je je toch beter focussen op die filmauto's en die prachtige Nissan? Snap dat een auto een hobby is maar wat heb je aan zoveel oude auto's?

Het is geen bijzondere auto inderdaad maar hij is wel heel erg mooi als je hem ziet staan (zeker niet smetteloos), maar dat is waar ik al van geniet, het hoeft voor mij niet perse te rijden zelfs, als ik het kan oppoetsen en het staat mooi te glimmen, ben ik al happy.
Auto's zijn mijn passie, een collectie met mooie auto's kan ik helemaal in opgaan.

Het komt wellicht over alsof het een barrel van een auto is de CLK maar dat is het zeker niet.

Zit een redelijk geheel nieuw onderstel onder aan de voorkant, achterkant is heel netjes., cabriokap en de motorruimte zijn als nieuw, het interieur heeft aandacht nodig en dan de punten die eruit zijn gekomen bij het uitlezen, de meeste daarvan zijn te lage spanning van dit of van dat.

De Nissan hoef ik volgend jaar niet veel aan te doen, de tik uit de motor laten halen, nieuwe schijfremmen met blokken erop, de km en dagteller maken en een nieuw slot in de achterklep met sleutel en dan is hij helemaal goed.

In oktober ongeveer komt de '89 Batmobiel binnen en dan gaat mijn focus 100% daarop liggen.
Wil hem aankomend jaar rijdend maken, volgende stap wordt hem op kenteken zien te krijgen.

Marc 827 3500 zei:
Wat een leuke en grootschalige projecten allemaal. :) Heel gaaf. Ben heel benieuwd naar de Batmobiel!

Ik zelf ook, heb de batmobiel nog nooit in het echt gezien, het schijnt een zeer indrukwekkende vertoning te zijn.

Vandaag was ik al vrolijk van het mooie weer maar ik werd nog een keer extra vrolijk toen ik iets mijn terrein op hoorde komen rijden en begon te toeteren.
Ik de caravan uit naar buiten en zag tot mijn verbazing dat het mijn Trans AM was die ik nog niet verwacht had aangezien hij nog in Lissabon stond en ik gebeld zou worden van tevoren.

Dezelfde persoon die de Mercedes CLK cabrio opgehaald had kwam de Pontiac brengen.
Spoedig ga ik de bus overrijden van mijn buurman naar mijn terrein en de overige auto's (Mazda Xedos 6 en Pontiac Firebird cabrio) volgen nog, die laat ik pas komen als de garageboxen staan, zodat ze meteen naar binnen kunnen.

Drukke dag gehad vandaag, de bus opgehaald die geheel probleemloos reed.
De warmte bevalt hem blijkbaar goed. :)

Heb de dakpanelen eraf gehaald, het hout is bezorgd die ik later voor de garageboxdeuren ga maken, de garagebox delen zijn over gebracht door familie met een vrachtwagen.

...en een bankje die ik enkele jaren geleden reeds gekocht had en bij hun stond hebben ze ook meegenomen, dus heb nu een heel mooi uitzicht om naar te kijken. :)

Tevens meteen de kopie van de originele A-team sunvisor op de bus gezet om te kijken hoe hij staat en past.

Heb de CLK cabrio afgelopen maandag opgehaald bij de garage, het benzinelek is opgelost, de benzinepomp lekte.
Deze hebben ze vervangen door een nieuw exemplaar en tevens meteen het benzinefilter.

De dinsdag erop rook ik weer wat benzine, kijk onder de auto en zie een stukje wat nat is onderaan de auto zelf en er hing een benzinedruppel aan.
Op de grond lag ook een beetje benzine.
Heb de benzine van de auto geveegd maar kort daarna was het weer nat.
Verdorie, hij lekt nog steeds!

Ik weer terug naar de garage, blijkt hij nu te lekken op de aansluiting van de benzinetank.
Ze hebben het uiteindelijk dicht gesmeerd met iets en nu blijft hij droog, dus het is opgelost voorlopig.
Later laat ik het een keer goed oplossen, de rekening van nu was al duur genoeg.

Inmiddels krijgt het wagenpark al een beetje de grote van wat ik gewend ben. LOL!! :)

Mooi om al je avonturen te lezen Diante! Ik reageer weinig, maar lees zeker mee.
Succes met alle wagens en ben erg benieuwd hoe het avontuur verder gaat.

DSC01885-5.jpg
Wat een stoere plaat is dit toch :cool:

Bedankt voor je reactie, leuk om te horen dat je het met plezier volgt ondanks dat ik niet altijd (veel) reacties krijg weet ik dat men het leuk vind dus blijf ik lekker door posten. :)

Het kriebelt wel een beetje bij mij om de bus niet tijdelijk al met wat spuitbussen om te toveren in een A-team kleurstelling.

Ja, het bost al mooi aan, met de auto's. Wanneer begin je met garages bouwen?

Over die tanklekkage, hebben ze niet zelf te hard aan een slang getrokken met de schade tot gevolg? Mij net te toevallig dat je een nieuw probleem hebt gelijk na de reparatie.

uwbuurman zei:
Ja, het bost al mooi aan, met de auto's. Wanneer begin je met garages bouwen?

Over die tanklekkage, hebben ze niet zelf te hard aan een slang getrokken met de schade tot gevolg? Mij net te toevallig dat je een nieuw probleem hebt gelijk na de reparatie.

Vond het ook verdacht,, had geen lekkage op die plek....pas na het vervangen van de benzinepomp.
Ze zeiden al, er zit veel roest op.
Nou, het enigste waar ik een klein beetje vliegroest op zag was de moer zelf bij de aansluiting op de tank.
Maar daar lekte hij niet, wel bij de aluminium rand daar omheen die op de tank zit.

Ze hebben het gelukkig kosteloos opgelost, de eerste rekening was al 410,- euro + nog 11,- euro voor een beetje benzine in de tank.

4 en 5 juni komt mijn familie met een graafmachine, hopelijk lukt het in twee dagen maar dat hangt een beetje af van de grootte van de stenen in de grond zeiden ze.
(ze hebben een bouwbedrijf, dus dat komt goed van pas) ;)

Ook ik reageer niet altijd, maar het is leuk om te volgen. Keuzes die ik waarschijnlijk niet altijd zou maken, maar daardoor is dit topic misschien juist wel zo interessant. :)

Jay DoubleYou zei:
Keuzes die ik waarschijnlijk niet altijd zou maken, maar daardoor is dit topic misschien juist wel zo interessant. :)

Als je ergens heel sterk in gelooft dan komt het wel goed, zo denk ik tenminste.
Dus de dingen die ik in Portugal wil verwezenlijken gaan ook wel gebeuren, ook al blijven auto's mij altijd erg trekken.....blijft toch groot speelgoed uiteindelijk.

Vele zouden het hoogst waarschijnlijk inderdaad anders doen, wellicht wat meer auto's verkopen om geld te generen om zodoende wat meer vaart te zetten in andere dingen.
Maar ik weet zeker dat het goed komt met mijn plannen, eerder ben ik niet te stoppen.

Heb veel hoop op de '89er Batmobiel om het financieel sneller te kunnen laten gaan, aangezien die zeer bijzonder is en er nog niet veel van zijn in Europa.
Het is niet een auto die je even snel bouwt, donorauto aanschaffen, alles eraf slopen, chassis verlengen, buizenframe erop lassen en dan moet het body zelf nog netjes gemaakt worden.
Dus men zal (hopelijk) niet snel aan zoiets groots beginnen + het is ook niet bepaald goedkoop.

Heb net de betaling over gemaakt voor de bovenkant van het dashboard en de air intakes aan de zijkant voor de Batmobiel, de maker gaat er zeer spoedig aan beginnen om alles te fabriceren.
Hoop dat hij op schema blijft en het daadwerkelijk circa eind augustus / begin september klaar is.
Ik ga zoveel mogelijk doorwerken aan het body om het perfect te maken en het voor de zomer klaar ligt en ik tevens bezig kan gaan met een donor auto zoeken.
Zou dan in de zomer de auto op een rijdend chassis kunnen hebben staan, dat is mijn doel tenminste.

Wederom vandaag weer bij de garage (andere) geweest met de CLK, had al een tijdje een rammel, piepend en krakend geluid in de auto.
Blijkt dat het rubber tussen de aandrijfas naar de automaat versleten is, dus daar moet een nieuwe op komen.

De laatste twee auto's die bij familie stonden zijn tevens net opgehaald en worden morgen geleverd!

De auto's zijn gister ochtend bezorgd op hun laatste bestemming...

Bepaald schoon zijn ze niet, zeker de Xedos...lag een enorme berg stof op.

Heb ze geprobeerd een beetje schoon te krijgen, maar een auto hier schoon houden is moeilijk met al het stof.

4 en 5 juni gaan de graafwerkzaamheden gebeuren voor de garageboxen, kan niet wachten om ze te gaan opbouwen, zodat de auto's uit de zon kunnen staan.

Gaaf zo allemaal op een rijtje (y) Sorry ik heb niet altijd jouw topic gevolgd maar is dat de enige Xedos die je nog hebt? En ga je een huis bouwen op dat land of lekker in de caravan?

MCW 84 zei:
Gaaf zo allemaal op een rijtje (y) Sorry ik heb niet altijd jouw topic gevolgd maar is dat de enige Xedos die je nog hebt? En ga je een huis bouwen op dat land of lekker in de caravan?

Heb nog een Xedos 6 maar die staat nog steeds in Noord Ierland, die moet ik nog een keer laten overkomen.
De caravan is tijdelijk, plan is om een nieuw huis te gaan bouwen.
Maar wil eerst een mooie entree met een hek, zodat niet iedereen ongevraagd mijn terrein op rijdt / loopt. ook vanwege het feit dat ik nu mijn auto's hier ga stallen.

Ja, de garageboxen liggen al klaar bij het deel wat afgegraven moet worden.

Ik kan ze pas opbouwen als er een stuk uit een heuvel is gegraven waar ik ze in ga zetten.
Dit gaat aankomend weekend gemaakt worden.

Als het lukt om het in twee dagen uit te graven, dan kan ik maandag beginnen met opbouwen.

Een nieuwe en zeer belangrijke aanwinst voor de batmobiel, de donorauto....vandaag aangeschaft!

Het is een 1991 Chevrolet Caprice met een V8, 5.0 AUT met 231 pk.

Ga hem in augustus ophalen aangezien ik dan pas terug ben in NL.
Dus dan kan ik mij meteen gaan uitleven om hem uit elkaar te halen voor het chassis.

Gefeliciteerd! Iemand voor jou het chassis gecontroleerd? Want deze is al sinds 1990 in Nederland, en dat als taxi, die was vast geen binnenslaper...

Heb specifiek naar het chassis gevraagd en die is goed zegt de verkoper van de garage (die ook bij de RDW is aangesloten) + hij stond met heel veel positieve reviews op Marktplaats.
De auto mist oa een uitlaat maar dat maakt niet uit, want er komt toch een nieuwe dubbele op.

Op zich maakt het niet uit als er nog meer dingen zijn, het meeste komt er sowieso nieuw op, remmen, etc.

Dit model is een vaak gebruikte donorauto en hij staat al op kenteken wat helpt bij het legaal krijgen van de batmobiel.
De prijs wat ook goed, straks kan ik veel onderdelen van de auto weer verkopen waardoor ik hem zeer voordelig heb. ;)

De graafwerkzaamheden voor de 7 garageboxen zijn begonnen, maar later op de dag kreeg de trekker helaas een lekke band. :(

Daarna heeft degene nog wat zand los gemaakt met de bak achterop de trekker.
Hij heeft gelukkig een andere band kunnen regelen voor morgen, dus dan hij weer verder.

De heuvel loopt scheef af, daar komt nog zand bij, zodat het recht (waterpas) wordt.

Het graafwerk is klaar, niet perfect maar het voldoet voor nu.
De garageboxen zijn niet voor altijd, later ooit een keer opnieuw opzetten maar dan met een mooi strakke betonnen ondergrond.

Ik heb enkele garagedelen al naar de nieuwe plek gebracht, morgen probeer ik het resterende deel ook te brengen.
Moet eerst weer naar de garage met de CLK cabrio, twee rubbers vervangen die volgens de garage het lawaai kunnen verhelpen definitief, dus dat hoop ik ook.

Het gaat nog een aardige klus worden om de garageboxen op te zetten.
Een Nederlander die ook hier in het dorpje in Portugal woont heeft zijn hulp aangeboden, maar ik ga het eerst alleen proberen te doen.

Vanmorgen om 9.45 uur stond ik bij de garage met de CLK, 2 uur later zijn ze pas begonnen de rubbers van de voorste stabilisatorstang te vernieuwen. (13.45 reed ik pas weg bij de garage)
Nadat de rubbers vervangen waren kwam het moment van de waarheid, piep, kraak en rammelt hij nog of niet!
Reed de garage uit en de hoop was snel vervlogen met de warmte, geen verschil met daarvoor.

Terug de garage in, hun zoeken en zoeken, alles zag er goed uit, nergens speling op.
Een tijdje later ook nog alle moeren nagetrokken waarvan eentje van het stuurhuis...met 90 graden aandraaien.
Degene van de garage reed weer naar buiten kwam weer naar binnen rijden en hij hoorde niets meer zei hij.
Zelf daarna hetzelfde gedaan en kon het niet geloven maar het probleem was daarmee opgelost!...zoiets simpels!

Heeft wat gekost, zitten nu veel nieuwe onderdelen op maar dat was ook aan vervanging toe, dus de auto is weer tip top.....bijna.
Nog twee dingen voor een andere keer op te lossen, de niet werkende cabriokap (voor de derde keer) en het ABS probleem.

Inmiddels begint het wat te worden, het is niet ideaal maar het kan ermee door. (vanwege het feit dat het niet op een betonvloer vast gezet is)

En ja, de bus past erin....qua hoogte en breedte dan, de lengte net niet.
Dus ik moet de achterste bumper eraf halen en als het goed is past hij dan precies.
(die moest er toch al af, want die moet ik vervangen door een mooi exemplaar)

In de toekomst moet er iets moois neergezet worden met een betonnen vloer, dubbele garagedeuren, etc., maar eerst andere dingen die belangrijker zijn, beginnende bij een mooie entree met hek qua beveiliging.

Kijk, dat is prima zo! (y)
Pas je wel even op de antenne van de bus als je de kanteldeur dicht doet? :)

Trouwens, zo'n witte bus vind ik eigenlijk veel gaver dan de zoveelste A-Team lookalike...

Vanuit mijn caravan heb ik veel naar de auto's zitten te kijken en ik vind de bus in wit ook heel erg mooi.
Zat ook al naar de Pontiac cabrio te kijken hoe mooi hij eigenlijk is in de goud / bruine kleur, dus met die twijfel ik zeker om om te bouwen, misschien laat ik die toch origineel en koop ik in de toekomst een tweede cabrio ervan.

Vind het leuk om verschillende kleuren in de collectie te hebben en die goud / bruine kleur kom je niet vaak tegen bij een auto.

Barri zei:
Trouwens, zo'n witte bus vind ik eigenlijk veel gaver dan de zoveelste A-Team lookalike...
Ik zie ze weinig en als ik ze zie vaak een slechte uitvoering, alleen zwart met een rode streep, ander model/merk etc. In het wit is het ook een iconisch busje, maar de staat lijkt niet geweldig. Gelet op de rest van de collectie zou ik bij renovatie dan toch voor een A-team replica gaan.

De bruine Pontiac cabrio snap ik dan wel, lijkt er afgezien van de motorkap nog redelijk netjes bij te staan en is wel een fraaie en passende kleurencombinatie.

Geweldige projecten en leuk stukje land heb je daar! (y)

De Pontiac Cabrio is echt helemaal geweldig in deze combinatie, ik vond het vanaf het begin al doodzonde dat je hem wilde ombouwen. Ik hoop dat je hem zo bewaart. :)

Dakloos zei:
Barri zei:
Ik zie ze weinig en als ik ze zie vaak een slechte uitvoering, alleen zwart met een rode streep, ander model/merk etc. In het wit is het ook een iconisch busje, maar de staat lijkt niet geweldig. Gelet op de rest van de collectie zou ik bij renovatie dan toch voor een A-team replica gaan.

De bruine Pontiac cabrio snap ik dan wel, lijkt er afgezien van de motorkap nog redelijk netjes bij te staan en is wel een fraaie en passende kleurencombinatie.

Geweldige projecten en leuk stukje land heb je daar! (y)

De bus is niet bijzonder, het stikt ervan in de US, de staat ervan is niet heel slecht, heeft op de grote deuk in de zijkant niet heel veel werk nodig in de zin van laswerk....roestgaten.
De schuifdeur moet een dichte in komen, dus het gat wat daar in zit maakt niet uit.
De bus ga ik wel met zekerheid ombouwen.

Heb 6 hectare grond, niet alles past op een foto. LOL!!

MWH zei:
De Pontiac Cabrio is echt helemaal geweldig in deze combinatie, ik vond het vanaf het begin al doodzonde dat je hem wilde ombouwen. Ik hoop dat je hem zo bewaart. :)

Heb de originele motorkap nog thuis staan in de schuur, ik voel al dat ik die toch ook een keer naar Portugal mag gaan verhuizen en weer terug zet op de Pontiac. :)

Mooi dat je spullen onder dak staan!! Als die dingen aan een betonvloer moeten, waait hij je dan niet over de kop, bij een beetje knappe storm?

Nee, dat gaat wel goed, de wind waait over het dak heen.
Dit was ook een reden waarom ik de garageboxen in de heuvel wou hebben, dan kan de wind niet tegen de achterkant aan waaien en voor problemen zorgen.

Als ik weer terug ben in Nederland komt er een nieuw familielid bij., een bijzondere uitvoering van een model die ik had maar niet meer heb....tot straks dan. :)
Kan hem helaas niet meer naar Portugal laten transporteren, de vrachtwagen van het transportbedrijf zit al vol tot de eerste week van augustus, dus dat wordt te krap aangezien ik de tweede week weer terug ga.

Mooi dat de loods staat! Wat betreft de Pontiac: Lijkt me inderdaad ook zonde om zo’n mooie kleur over te spuiten. Misschien een exemplaar zoeken in een meer voorkomende kleur waarvan de lak toch al slecht is?

Terug
Bovenaan