MCW I zei:
Diante zei:
Denk niet dat ik te volgen ben.
Nee, ik wist niet dat hij zo goor was, maar zelfs dan had ik hem nog gekocht want ik hou van poetsen, kijk door de viezigheid heen, dus dat komt goed.
De Xedos heeft zijn eerste schoonmaakbeurt gehad en er volgen nog een paar, hij ziet er nu al beter uit.
(spoedig nieuwe foto's)
De Xedos is puur voor de nieuwe collectie, niet om te gaan gebruiken.
Dan is het wel een leuk projectje ja.
Als ik het goed begrijp heb je niet de behoefte om auto's helemaal op te knappen, restaureren zoals anderen met oldtimers doen. Dus nooit een auto die uiteindelijk helemaal af is. Als je er niet/nauwelijks mee gaat rijden zullen ze grof gezegd allemaal weer stofhappen en steeds weer slechter worden en dan ga je er weer mee aan de slag? Ik zal dat nooit helemaal begrijpen (in mijn ogen heb je alleen maar wat gare auto's die je iets minder gaar maakt) maar je gaf al eerder aan dat je van klussen houdt. Dus ze zijn echt voor je eigen collectie en dat je lekker bezig blijft qua sleutelen, onderdelen vinden enz?
Het opknappen duurt meestal nogal lang bij mij, ik ben niet de snelste met alles.
Degene die ik wel af had, 1964 Ford Mustang en mijn KITT replica heb ik verkocht, dus de mooiste auto's zijn uit mijn collectie.
Het is plezier is poetsen, ernaar kijken, erin zitten, inderdaad onderdelen zoeken om iets te vervangen wat beschadigd of kapot is, etc.
Je kunt meer met een auto van 1500,- euro dan een schilderij met kunst aan de muur hangen, zo zie ik het.
Het zijn geen gare auto's,, tenminste niet alle.
De staat is als volgt...
De Xedos 9, gaar?...ja absoluut.
Compleet uitgewoond, vies en verprutst.
Hele interieur moet vervangen worden als je het netjes en rookvrij wilt hebben, want het stinkt behoorlijk.
Veel dingen moeten opnieuw aangesloten worden, want overal is aan gerommeld.
Slechtse auto die ik heb (samen met de GMC bus), maar niet qua roest, hij heeft één klein plekje bij een wielkasrand achter en dat is het.
De Xedos 6, technisch helemaal goed, alles werkt probleemloos.
Interieur is bijna als nieuw, enigste wat eraan moet gebeuren is een nieuwe spuitbeurt.
Alleen daardoor ziet hij er niet uit en lijkt het niet wat, maar schijn bedriegt.
De GMC bus, ja....dat is een restauratieobject, daar ga ik weinig woorden aan vuil maken.
De Pontiac Trans AM, remmen lopen niet lekker, het is meestal vast of los, dus dat heeft een smeerbeurt nodig, maar ga het uiteindelijk gewoon vervangen.
Auto heeft ook een jaar of 10 stil gestaan in een garage, is een opknapper, maar daar had ik hem ook voor gekocht aangezien ik er weer een nieuwe KITT replica van wou maken.
De Pontiac Firebird cabrio, technisch goed, kap is ook in zeer goede en nette staat. (op het achterraam na, daar zie je niets meer door)
Gordels werken niet, systeem trekt het niet terug, moet vervangen of werkend gemaakt worden.
Interieur moet deels vervangen worden, vloerbedekking, deurpanelen, voorstoelen en achterbank,bekleding de rest is netjes.
Een nieuwe spuitbeurt is ook nodig om hem weer echt top erbij te hebben staan.
De SLK 230, eigenlijk maar een paar dingen, polijsbeurt, nieuw hemeltje plaatsen, nieuwe gasveer voor de motorkap, voorste spatborden met wat roest (wat ze bijna allemaal hebben) en de achterste zijramen die niet dicht gaan.
De ramen ga ik dit jaar nog oplossen, dus dat valt mee.
Roest voorste spatborden, wil eigenlijk gewoon het slechte deel vervangen, goede spatborden zoeken doen er al vele, denk dat het makkelijker is om ze gewoon te laten maken, dan weet je ook zeker dat de roest niet meer terug komt.
De verf op de interieurdelen is afgebladerd.
Heb al verf gekocht in Duitsland om het dashboard en console opnieuw te spuiten, dat is straks ook weer netjes.
Technisch is hij ook goed, geen piepje, rammeltje of kraakje.
De '94 Mercedes Combi, bestuurdersstoel heeft een genaaide lelijke plek op de zijkant, en achter twee draaiknoppen op het dashboard zijn twee plastic clips totaal vergaan, die moet ik even regelen zodat de knoppen weer blijven zitten en werken.
Verder is het interieur heel netjes. (op een paar delen nu na waar muizen aan hebben gezeten, dus die moet ik weer zoeken in de juiste kleur en vervangen)
Technisch ook in orde, alles werkt.
Staat van de lak kan ermee door, ziet er op zich goed uit maar een nieuwe spuitbeurt is ook niet verkeerd.
Achterbumper moet vervangen worden, want in het plastic zit een rare bult aan de onderkant.
Bumper heb ik al liggen, moet er alleen nog op.
De Mercedes CLK cabrio, enkele interieurdelen moeten vervangen worden, want die hebben hun tijd gehad door uitdroging van de spaanse zon waar de auto vandaan komt.
Technisch, hij wordt beter, heb er al veel aan vervangen, had nog twee problemen (kap die het weer niet doet en de ABS die niet goed werkt en onder het rijden plosteling in werking gaat op één voorwiel).
Nu dan het nieuwe probleem dat de automaat in zijn eerste versnelling blijf staan.
Auto moet opnieuw uitgelezen worden, maar zal hem goed krijgen!
Lak is goed...niet perfect, maar staat er op zich netjes bij.
Mercedes A140, is mijn dagelijkse auto, staat is goed, technisch, interieur en exterieur.
Is ook de saaiste van alle.
De Nissan 300ZX cabrio, het pareltje van de collectie, zonder meer de mooiste van alle.
Problemen, tik in de motor (niet altijd), het is een veer onder een klep in de motor die iets slapper is waardoor er een klep gaat staan te klapperen.
Dit is heel irritant en gaat opgelost worden, want dit is een groot ergenispunt.
Verder km en dagteller die ermee gestopt zijn (is een bekend euvel met een 300ZX, als je het nog niet hebt gehad ,dan krijg je het nog).
Achterklepslot werkt niet met de sleutel, dus moet een ander slot regelen, is een kleinigheidje qua probleem. (klep kan je ook openen door een schakelaar op de midden console)
Één klein zijraampje van de zo goed als nieuw uitziende cabriokap komt los, moet opnieuw gestikt of geplakt worden.
En de voorbumper is een replica die niet netjes aansluit op de spatborden.
Heb kort geleden een nieuwe, originele bumper gekocht in de UK, deze komt straks mijn kant op.
Verder technisch is de auto goed, staat van de lak ook, simpelweg een schitterende auto die straks 100% is, want de bovengenoemde punten die eraan zijn ga ik voor mei oplossen. (op het spuiten van de bumper wellicht nog na, even kijken hoe de dingen lopen)