Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

406c zei:
DVLA is dus Noord-Ierland, de evenknie in de Republiek Ierland heet als ik het goed heb gevonden NVDF. https://www.gov.ie/en/policy-information/1ba443-motor-taxvehicle-registration/?referrer=/roads/english/motor-taxvehicle-registraton-nvdf/

Heb de NVDF ook nu een e-mail gestuurd, wellicht kunnen hun wel iets voor mij betekenen.

Heeft iemand een idee hoe je de kleur van deze velgen noemt of weet hoe dit zo gemaakt kan worden?

Normaal zijn ze zo...

Dus ze hebben een speciale behandeling gehad, maar wat?

Hoe kan ik jouw topic nooit gezien hebben? Had even een paar pagina's terug geklikt. Thx. Weer een paar dagen leeswerk om je topic door te baggeren:) Geen touw aan vast te knopen maar daarom erg vermakelijk.

michel1975 zei:
Hoe kan ik jouw topic nooit gezien hebben? Had even een paar pagina's terug geklikt. Thx. Weer een paar dagen leeswerk om je topic door te baggeren:) Geen touw aan vast te knopen maar daarom erg vermakelijk.

:)

Het gaat inderdaad alle kanten op, daarom wellicht extra spannend wat er later weer gaat gebeuren / komen.

Ik denk eerder Eloxal brons.

36-art122161-dupli-color-eloxa-1-L.jpg

Weer enkele nieuwe onderdelen besteld voor de batmobiel, het stuur in de UK...

(embleem onderaan gaat eraf)
Het logo is iemand in de US nu mee bezig identiek na te maken, dus die komt nog.

En heb de correcte electrische Recaro stoelen gevonden waar moeilijk aan te komen is.

Ze worden nog opnieuw bekleed uiteraard met leer.
Ga ze spoedig ophalen.

The seats are in the house!

Net terug van ze ophalen.

Ga een beetje rond informeren voor de kosten om ze te laten bekleden, ook al ben ik nog lang niet zover maar dan weet ik in ieder geval al waar ik het ga laten doen.

Gaat een drukke dag worden vandaag, de Xedos 9 wordt zodadelijk gebracht en ik ga met degene de Chevrolet Caprice ophalen.
Moet de zijspiegels eraf halen om hem in mijn achtertuin te krijgen aangezien de doorgang 1.97 meter is en de auto zonder zijspiegels 1.95,6 dus dat wordt een uitdaging.

Met 0,7 mm aan beiden kanten zal het zeker een uitdaging worden. Is het alleen een deur/poort die smaller is of moet je over een langer stuk manoeuvreren?

Hier moet ik tussendoor...

Achterste schutting met deur moet ik verwijderen en nu ook het schuttingdeel rechts.

(De rommel op de foto is nu opgeruimd) :)

Ok. Succes. Kon destijds mijn Cuore wel achterom zetten naast de garage. Maar met het huidige wagenpark gaat dat niet meer. Gelukkig is de garage 10 meter lang :T

540.jpg

Waar zal ik beginnen, maar met de Xedos 9.
Die heeft wel wat liefde gemist, hij zag er niet uit, zowel van buiten maar ook van binnen.
De drama foto's van binnen maak ik morgen.

Had hem op de parkeerplaats gezet en iedereen die voorbij liep keek naar de auto.
Niet omdat hij zo mooi was, maar vanwege het feit dat je niet eens meer naar binnen kon kijken door de berg stof die erop lag.

Dat heb ik vanavond nog opgelost, er is weer glans te zien inmiddels gelukkig.

Moet veel aan gebeuren om de auto weer echt netjes te maken.
Maandag even een voetpomp halen, zodat ik de banden kan oppompen.

Na het afleveren van de Xedos zijn we de Chevrolet Caprice op gaan halen.
Wat een bak zeg, ..en een gaaf geluid dat erin...of beter gezegd eruit komt!!
(uitlaat mist, maar dan nog)

Was meteen starten en lopen.
Motor loopt perfect maar moet wel technisch straks perfect zijn, dus ga veel vervangen / reviseren. en wat meer power toevoegen.

Na de schutting verwijderen ging het eigenlijk makkelijker dan gedacht om hem mijn tuin in te krijgen met de doorgangopening, maar het ging maar nét!

Volgende stap wordt een afspraak maken bij de RDW om een identiteitsonderzoek te laten doen (op locatie) en daarna kan het demonteren beginnen!

Barri zei:
Haha wie zet nou zo'n ding in z'n achtertuin o_O

Ehh...ikke!
Is de enigste (klus)plek die ik heb, dus heb geen keus en het is lekker dichtbij, stap de deur uit en ik kan meteen aan de auto werken. ;)

Haha het is wel een beetje onorthodox maar dat past ook wel weer bij dit topic vind ik ;)

Wat was ook alweer het plan met de Caprice? Ik dacht dat je een Crown Vic ging gebruiken als basis voor de Batmobile?

De Caprice is de nieuwe donorauto voor de batmobiel, de Crown Victoria is één en al roest aan de onderkant.
Dat bleek meer een auto voor onderdelen te zijn, waar de verkoper totaal niet eerlijk in is geweest.

Dus die probeer ik nu weer te verkopen of te ruilen voor iets anders.
(hij staat nog in Virginia)

Nu de drama foto's.
Voor degene die smetvrees hebben, nu nog je kans om af te haken. :)

Iedereen is er nog, niemand nog afgehaakt? LOL!

Elk bakje / vakje zat vol met vieze troep.
Veel sigarttenpakjes en zo'n stuk of 10 aanstekers gevonden.

Deze auto verdient zonder meer de eerste prijs, maar dan als smerigste auto die ik ooit heb gehad.
Dood en dood zonde dat iemand er zo mee omgaat en het totaal verwaarloosd.

Toch ben ik blij dat ik hem heb aangezien het een zeldzame auto is met vierwielsturing.
Spoiler gaat er nog af en ik moet de auto nog geheel uitzuigen, want er hebben muizen in gezeten.
Alle schimmel is eruit en het ziet er nu weer een beetje normaal uit.

Langzaam door de tijd heen opknappen is het plan, elke keer wat vervangen wat kapot, beschadigd of mist en hem uiteindelijk weer origineel maken.

De motor is getuned overigens en heeft 300PK.

Als hij weer netjes is, en het geld klaar ligt dan mail ik het portugese transportbedrijf of het mogelijk is de auto al op te halen en nog in Lissabon te laten staan totdat ik weer naar Portugal ga (begin januari, dus daar zijn we zo).
Dan staat de Xedos is een beter klimaat alvast vanwege de winter die eraan komt.

Ik vind die spoiler wel gaaf eigenlijk, alleen die wielen kunnen écht niet :D

Ik zou ook nog wel wat mottenballen regelen en checken of de auto wel netjes afsluit bij de rubbers enzo, zoveel schimmel is niet normaal hoor :eek:

De auto heeft 6 jaar stil gestaan in een stalling, die was denk ik niet bepaald vochtvrij, vandaar de vele schimmel.
De velgen gaat zeker eraf, heb alleen de originele velgen in mijn bus liggen en die staat in Portugal, dus kan in Portugal pas de velgen omruilen.
Alleen daar nog even een paar oude banden regelen, zodat de auto verplaatsbaar is.

De velgen die er nu op zitten gaan dan voor de verkoop.
Zal toch een keer met mijn Mercedes Combi naar NL rijden, aangezien ik nog wat grotere spullen heb die ook naar Portugal moeten en niet meer in mijn bus paste.

Zo zeg, die Xedos 9 heeft flink wat liefde nodig. Kies je bewust voor de meest gare? Ik kan me niet voorstellen dat er niet wat betere te koop staan. 4WS is bijzonder maar ik heb nou niet het idee dat je ook echt met al je auto's rijdt of zie ik dat verkeerd?

Als hij weer netjes is, en het geld klaar ligt dan mail ik het portugese transportbedrijf of het mogelijk is de auto al op te halen en nog in Lissabon te laten staan totdat ik weer naar Portugal ga (begin januari, dus daar zijn we zo).

Ik dacht dat je was geëmigreerd :) En al die andere auto's die daar staan, daar gebeurt nu niks mee de komende 4 maanden? Ik probeer elke keer je keuzes te begrijpen maar ik moet nog erg mijn best doen.

Jemig die Xedos 9 ziet er echt verschrikkelijk uit, heeft de vorige eigenaar ook rond gereden met al die schimmel er in of staat de auto al forse tijd stil?

MCW I zei:
Zo zeg, die Xedos 9 heeft flink wat liefde nodig. Kies je bewust voor de meest gare? Ik kan me niet voorstellen dat er niet wat betere te koop staan. 4WS is bijzonder maar ik heb nou niet het idee dat je ook echt met al je auto's rijdt of zie ik dat verkeerd?

Ik dacht dat je was geëmigreerd :) En al die andere auto's die daar staan, daar gebeurt nu niks mee de komende 4 maanden? Ik probeer elke keer je keuzes te begrijpen maar ik moet nog erg mijn best doen.

Denk niet dat ik te volgen ben. :)

Nee, ik wist niet dat hij zo goor was, maar zelfs dan had ik hem nog gekocht want ik hou van poetsen, kijk door de viezigheid heen, dus dat komt goed.
De Xedos heeft zijn eerste schoonmaakbeurt gehad en er volgen nog een paar, hij ziet er nu al beter uit.
(spoedig nieuwe foto's)

De Xedos is puur voor de nieuwe collectie, niet om te gaan gebruiken.
Als het goed is zijn er maar drie 4WS versies in Nederland.

Of de auto's nu hier in een stalling staan of in Portugal, dat maakt niet uit, ermee rijden kan ik toch niet.
Alleen toen ik de stalling in Bant had, daar was ik vrij om ze naar buiten te rijden en op het terrein.
Maar dat kan ik ook in Portugal, mijn terrein ligt meer naar het binnenland net boven de toerisische zone, dus het is rustiger.
Kan altijd even de weg op waar bijna geen auto's rijden, zodat mijn auto's in beweging blijven, want dat is wel belangrijk.

406c zei:
Jemig die Xedos 9 ziet er echt verschrikkelijk uit, heeft de vorige eigenaar ook rond gereden met al die schimmel er in of staat de auto al forse tijd stil?

De Xedos heeft 6 jaar stil gestaan in een stalling, daarvoor heeft hij gewoon gereden met de auto, dus de schimmel is puur door de stalling gekomen.

Diante zei:
De motor is getuned overigens en heeft 300PK.

Dit topic blijft mooi :)

Reageer vrijwel nooit maar volg graag de ontwikkelingen.

Nu heb ik wel een interesse vraag: ik ken deze motoren vrij goed wat is eraan gebeurt dat ie 300 pk heeft? Ik zie geen turbo of supercharger zitten. Als goed is heeft deze Xedos standaard de KLDE onder de kap die heeft ongeveer 165 pk, misschien dat er een KLZE ingelegd is die heeft ongeveer 200.

Ben gewoon oprecht benieuwd, moet wel eerlijk zeggen dat ik al jaren niet meer aan deze blokken gesleuteld heb dus misschien kan jij mij wat opfrissen.

EDIT: ik zie nu dat ik een nieuwe user heb, heb ingelogd op mijn telefoon. Dat ging niet helemaal goed, ik ben al jaren actief

Ik wilde net hetzelfde schrijven, de motor ziet er op het ook volledig origineel uit.
Dit blok heeft geen turbo en is dan ook nauwelijks te tunen, daarnaast heeft deze ook nog de trage automaatbak.
Mijn MX-6 heeft hetzelfde blok, dus ik ben benieuwd waardoor jij denkt dat deze 300pk zou hebben.

Moest het even navragen, wat aangepast is, kreeg ik als antwoord...

Nokken assen veranderd chippen en andere injectoren en headers.

Diante zei:

Nee, ik wist niet dat hij zo goor was, maar zelfs dan had ik hem nog gekocht want ik hou van poetsen, kijk door de viezigheid heen, dus dat komt goed.
De Xedos heeft zijn eerste schoonmaakbeurt gehad en er volgen nog een paar, hij ziet er nu al beter uit.
(spoedig nieuwe foto's)

Dan is het wel een leuk projectje ja.

Als ik het goed begrijp heb je niet de behoefte om auto's helemaal op te knappen, restaureren zoals anderen met oldtimers doen. Dus nooit een auto die uiteindelijk helemaal af is. Als je er niet/nauwelijks mee gaat rijden zullen ze grof gezegd allemaal weer stofhappen en steeds weer slechter worden en dan ga je er weer mee aan de slag? Ik zal dat nooit helemaal begrijpen (in mijn ogen heb je alleen maar wat gare auto's die je iets minder gaar maakt) maar je gaf al eerder aan dat je van klussen houdt. Dus ze zijn echt voor je eigen collectie en dat je lekker bezig blijft qua sleutelen, onderdelen vinden enz? (y)

Diante zei:

Zit er een ander uitlaatspruitstuk op? De andere interne delen kun je niet zien.
Totaal levert het op deze blokken max 30pk op.

Echter denk ik ook dat je er sterk rekening moet houden dat het blok gewoon stock is.

Diante zei:

Als het zo simpel was om je vermogen bijna te verdubbelen :D
De verkoper bedoelde mogelijk 200pk, dat zou ook haalbaar kunnen zijn met de aanpassingen.

Wellicht leuk om je aan te melden voor de Rollenbank, dan weten wie er gelijk heeft.

https://www.autoweek.nl/aanmelden/op-de-rollenbank/

De enige modificatie die ik zie aan de motor is dat 'ie geen luchtfilter meer heeft, maar ik betwijfel of dat meetelt als tuning :)

Maargoed zeg nooit "nooit". Met andere nokkenassen en uitlaatspruitstuk denk ik dat 200 pk wel mogelijk moet zijn :)

En ik spot wat vreemde draadjes uit een zekeringskast die niet meer helemaal dicht wil. Aliexpress powerbox?

MCW I zei:
Diante zei:

(spoedig nieuwe foto's)

Dan is het wel een leuk projectje ja.

Als ik het goed begrijp heb je niet de behoefte om auto's helemaal op te knappen, restaureren zoals anderen met oldtimers doen. Dus nooit een auto die uiteindelijk helemaal af is. Als je er niet/nauwelijks mee gaat rijden zullen ze grof gezegd allemaal weer stofhappen en steeds weer slechter worden en dan ga je er weer mee aan de slag? Ik zal dat nooit helemaal begrijpen (in mijn ogen heb je alleen maar wat gare auto's die je iets minder gaar maakt) maar je gaf al eerder aan dat je van klussen houdt. Dus ze zijn echt voor je eigen collectie en dat je lekker bezig blijft qua sleutelen, onderdelen vinden enz? (y)

Het opknappen duurt meestal nogal lang bij mij, ik ben niet de snelste met alles.
Degene die ik wel af had, 1964 Ford Mustang en mijn KITT replica heb ik verkocht, dus de mooiste auto's zijn uit mijn collectie.

Het is plezier is poetsen, ernaar kijken, erin zitten, inderdaad onderdelen zoeken om iets te vervangen wat beschadigd of kapot is, etc.
Je kunt meer met een auto van 1500,- euro dan een schilderij met kunst aan de muur hangen, zo zie ik het. :)

Het zijn geen gare auto's,, tenminste niet alle.
De staat is als volgt...

De Xedos 9, gaar?...ja absoluut.
Compleet uitgewoond, vies en verprutst.

Hele interieur moet vervangen worden als je het netjes en rookvrij wilt hebben, want het stinkt behoorlijk.
Veel dingen moeten opnieuw aangesloten worden, want overal is aan gerommeld.
Slechtse auto die ik heb (samen met de GMC bus), maar niet qua roest, hij heeft één klein plekje bij een wielkasrand achter en dat is het.

De Xedos 6, technisch helemaal goed, alles werkt probleemloos.
Interieur is bijna als nieuw, enigste wat eraan moet gebeuren is een nieuwe spuitbeurt.
Alleen daardoor ziet hij er niet uit en lijkt het niet wat, maar schijn bedriegt.

De GMC bus, ja....dat is een restauratieobject, daar ga ik weinig woorden aan vuil maken.

De Pontiac Trans AM, remmen lopen niet lekker, het is meestal vast of los, dus dat heeft een smeerbeurt nodig, maar ga het uiteindelijk gewoon vervangen.
Auto heeft ook een jaar of 10 stil gestaan in een garage, is een opknapper, maar daar had ik hem ook voor gekocht aangezien ik er weer een nieuwe KITT replica van wou maken.

De Pontiac Firebird cabrio, technisch goed, kap is ook in zeer goede en nette staat. (op het achterraam na, daar zie je niets meer door)
Gordels werken niet, systeem trekt het niet terug, moet vervangen of werkend gemaakt worden.
Interieur moet deels vervangen worden, vloerbedekking, deurpanelen, voorstoelen en achterbank,bekleding de rest is netjes.
Een nieuwe spuitbeurt is ook nodig om hem weer echt top erbij te hebben staan.

De SLK 230, eigenlijk maar een paar dingen, polijsbeurt, nieuw hemeltje plaatsen, nieuwe gasveer voor de motorkap, voorste spatborden met wat roest (wat ze bijna allemaal hebben) en de achterste zijramen die niet dicht gaan.
De ramen ga ik dit jaar nog oplossen, dus dat valt mee.
Roest voorste spatborden, wil eigenlijk gewoon het slechte deel vervangen, goede spatborden zoeken doen er al vele, denk dat het makkelijker is om ze gewoon te laten maken, dan weet je ook zeker dat de roest niet meer terug komt.
De verf op de interieurdelen is afgebladerd.
Heb al verf gekocht in Duitsland om het dashboard en console opnieuw te spuiten, dat is straks ook weer netjes.
Technisch is hij ook goed, geen piepje, rammeltje of kraakje.

De '94 Mercedes Combi, bestuurdersstoel heeft een genaaide lelijke plek op de zijkant, en achter twee draaiknoppen op het dashboard zijn twee plastic clips totaal vergaan, die moet ik even regelen zodat de knoppen weer blijven zitten en werken.
Verder is het interieur heel netjes. (op een paar delen nu na waar muizen aan hebben gezeten, dus die moet ik weer zoeken in de juiste kleur en vervangen)
Technisch ook in orde, alles werkt.
Staat van de lak kan ermee door, ziet er op zich goed uit maar een nieuwe spuitbeurt is ook niet verkeerd.
Achterbumper moet vervangen worden, want in het plastic zit een rare bult aan de onderkant.
Bumper heb ik al liggen, moet er alleen nog op.

De Mercedes CLK cabrio, enkele interieurdelen moeten vervangen worden, want die hebben hun tijd gehad door uitdroging van de spaanse zon waar de auto vandaan komt.
Technisch, hij wordt beter, heb er al veel aan vervangen, had nog twee problemen (kap die het weer niet doet en de ABS die niet goed werkt en onder het rijden plosteling in werking gaat op één voorwiel).
Nu dan het nieuwe probleem dat de automaat in zijn eerste versnelling blijf staan.
Auto moet opnieuw uitgelezen worden, maar zal hem goed krijgen!
Lak is goed...niet perfect, maar staat er op zich netjes bij.

Mercedes A140, is mijn dagelijkse auto, staat is goed, technisch, interieur en exterieur.
Is ook de saaiste van alle.

De Nissan 300ZX cabrio, het pareltje van de collectie, zonder meer de mooiste van alle.
Problemen, tik in de motor (niet altijd), het is een veer onder een klep in de motor die iets slapper is waardoor er een klep gaat staan te klapperen.
Dit is heel irritant en gaat opgelost worden, want dit is een groot ergenispunt.
Verder km en dagteller die ermee gestopt zijn (is een bekend euvel met een 300ZX, als je het nog niet hebt gehad ,dan krijg je het nog).
Achterklepslot werkt niet met de sleutel, dus moet een ander slot regelen, is een kleinigheidje qua probleem. (klep kan je ook openen door een schakelaar op de midden console)
Één klein zijraampje van de zo goed als nieuw uitziende cabriokap komt los, moet opnieuw gestikt of geplakt worden.
En de voorbumper is een replica die niet netjes aansluit op de spatborden.
Heb kort geleden een nieuwe, originele bumper gekocht in de UK, deze komt straks mijn kant op.

Verder technisch is de auto goed, staat van de lak ook, simpelweg een schitterende auto die straks 100% is, want de bovengenoemde punten die eraan zijn ga ik voor mei oplossen. (op het spuiten van de bumper wellicht nog na, even kijken hoe de dingen lopen)

Ik heb zelf geen verstand van een motor opvoeren, dingen vervangen eraan om meer vermogen te krijgen, dus iedereen kan mij van alles laten geloven.
Het maakt mij niet zoveel uit of hij nu 200 pk of 300 pk heeft, ik wil het weer origineel hebben zoals het moet zijn.

Je zult best een leuk vermogen eruit kunnen halen uit het blok, zonder meer.

Mijn Xedos 9 Miller had iets van 220 pk of zo, moet wel toegeven dat die lekkerder en vooral soepeler reed dan de zwarte Xedos 9 (gewone versie) die ik had, de Miller voelde door zijn vele vermogen een stuk lichter aan.

Buitenkant heeft weer glans gekregen. :cool:

Mis één mistlamp en kapje wat er omheen zit, dus die ga ik nog regelen.

Ik dacht dat het bordeaux rood was maar het is meer naar de paarse kant.
Extra leuk, want die kleur had ik niet in de verzameling, hou van aparte kleuren erbij te hebben staan.

Heb de Xedos alleen nog maar met een natte doek afgenomen, zo snel en simpel kan het al een wereld van verschil uitmaken.

Het interieur is ook nu helemaal opgefrist, is nog niet op en top schoon maar de ergste smerigheid is er tenminste uit.
De vloermatten ga ik spoedig ook een schoonmaakbeurt geven.

De vloermat heb ik weg gegooit, die was zo ontzettend vies.

Onder de achterbank vond ik nog een muizennest, dus heb de zitting eruit gehaald en alles schoon gemaakt.

Zadelsnuiver zei:
Wow dat heb je echt snel aangepakt! Gelukkig zat er onder al die troep gewoon nog een knappe auto (y)

Dat kan ik niet aanzien een auto zo vies.
De vloerbedekking in de auto zelf ga ik ook vervangen, denk niet dat ik de vlekken eruit krijg maar ga dat eerst nog proberen.

Bedrading moet er hier en daar nog uit wat er niet in hoort enn ga kijken of er iemand is die originele Xedos 9 velgen heeft en wil ruilen met mijn velgen, dan ben ik van die lelijke dingen af en wordt het weer een nette auto om te zien, ze zijn niet bepaald mijn stijl die er nu op zitten.

Terug
Bovenaan