Jay DoubleYou zei:
Vreemd verhaal. Hij stond daar niet in de weg schreef je al eerder. Aan de andere kant zou ik het ook niet fijn vinden om een auto van iemand anders 4/5 jaar bij huis te moeten hebben, maar hij had het dan op z’n minst even moeten zeggen dat hij er vanaf wilde.
Degene handelde een beetje in auto's, hij had de Xedos niet bij huis staan alleen even in het begin aangezien hij verhuisde naar een andere plek.
Het is niet netjes een auto om zomaar een auto van iemand anders te verkopen, als er een probleem was had hij dat gewoon moeten zeggen en dan had ik actie ondernomen.
PascalD zei:
Is dat bericht dat op de auto gehangen ivm onbeheerd achterlaten ook al in 2019 geweest of is dat later op zijn "nieuwe" plek geweest?
Probeer de tijdslijnen helder te krijgen. Maar als ik het goed begrijp is de auto tot 3 jaar geleden bij die kennis geweest en daarna uit beeld verdwenen.
Wanneer heb jij de wagen voor het laatst gezien?
Het kan niet anders dan dat de auto in 2019 opgegeven is als onbeheerd, na de melding is de auto dezelfde week nog weg gehaald door iemand.
Wat er daarna is gebeurd is een raadsel, was het een familielid?....of degene die de auto gekocht heeft?
Sketcher zei:
GTST is er niks bij. Ik snap ook niks van de tijdlijn. Hoe dan ook het ziet er niet best uit. Is er geen kenteken check zoals in het UK zodat je kan zien of hij nog geregistreerd staat? Ik weet niet hoe dat in Ierland geregeld is maar hier in het VK en in NL kun je kentekens gewoon online opzoeken. Hij was vast al geschorst maar je zou ook moeten kunnen zien of hij nu als gesloopt gekenmerkt staat.
edit: even gezocht op 98 0 2403 op een Ierse kenteken checker maar er die kennen ze niet. Klopt dat kenteken?
Heb iemand in Engeland het na laten kijken en de auto is niet meer op de weg gekomen.
Of hij inderdaad gesloopt is of niet is nog uit te zoeken inderdaad.
406c zei:
Kun je niet het ierse equivalent van de RDW (NVDF?) bellen? Als er een tenaamstellingsdatum in 2019 (of later) is of wanneer de auto inderdaad de schredder in is gegaan dan zullen ze je het vast kunnen vertellen.
Je hebt in Ierland de DVLA, deze heb ik een mailtje gestuurd.
Met hun antwoord kan ik niet veel...
Thank you for your enquiry received on 4/8/2022.
Your case reference number is 07391598.
We appreciate that you have taken the time to contact us in relation to this matter.?
It may help if I explain that if you believe the vehicle has been stolen from you, this would be a police matter.
I am afraid upon checking the system, I am unable to find a record with the registration number you have provided.
In order for me to access the record, please re-confirm the registration number.
Zadelsnuiver zei:
Hoe kan die auto in 2019 verkocht zijn wanneer de politie 'm een paar dagen geleden nog op het terrein heeft zien staan?
Alles moet in 2019 gebeurd zijn.
Heb ook bij een autosloperij navraag gedaan en die hebben de auto niet in hun systeem staan, gelukkig.
Barri zei:
Klopt dat adres wel? Want dat huis van de foto's van de Xedos is niet die straat die genoemd wordt. De foto van de 'advertentie' zie ik wel, dat is daar om de hoek, namelijk hier: <https://goo.gl/maps/d8SoGSKHnX8GhM3n6>
Het huis van de foto's op pagina 28 kan ik nog niet vinden maar gezien het type huizen aan de overkant is het wel in die wijk.
Het adres van het huis waar de auto voorstond was van degene zijn vriendin ben ik achter gekomen.
Hij reed dus ook met de auto, had hem daarna aangegeven dat ik dat liever niet had aangezien ik de kilometerstand laag wou houden en ook in geval van dat er iets zou gebeuren.
De banden waren ook niet bepaald goed te noemen...
Sketcher zei:
Inderdaad best duur in Ierland maar het lijkt me de 35 euro wel waard.
www.motorcheck.ie
Dat is zeker te doen, even kijken hoe ver ik ga komen in dit hele verhaal.