Diante
Kilometervreter
Het blijft een bijzonder vermakelijk topic(positief).
Maar is het wel realistisch?
Ik lees regelmatig dat je geen geld hebt. Je blijft auto's kopen, wat je veel geld kost. Er zitten zoveel extra kosten aan.
Waarom wil je in vredesnaam een verroeste en vast zittende 6 transporteren + opknappen?
Wat moet je met al die meuk?
Je hebt een paar knappe auto's, maar aan de rest zit zoveel werkt.
Hoe ga je ooit daar in Portugal een huis af krijgen? En een houtskeletbouw uit Letland daar neerzetten? Hout warmt erg op, dat worden hele hete zomers in dat huis.
Het is waarschijnlijk niet leuk en te kritisch, maar focus je op je doel. Stop met die oude meuk en ga voor het grote doel.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb zo het idee dat het Portugal avontuur nooit af gaat komen. Niet met deze koers...
Neem dit in je op, denk er over na en doe vooral wat je zelf wil. Soms helpt een visie van een ander, soms niet.
Reageren mag, maar is absoluut niet nodig.
Je hebt helemaal gelijk, ik ben veel te veel afgeleid door auto's, moet mij veel meer gaan richten op de belangrijke dingen. (de garage bouwen is één daarvan, dat is een serieus iets om neer te zetten)
De auto's brengen veel kosten met zich mee inderdaad, vooral als ik ze uit het buitenland koop.
De passie voor auto's is denk ik groter dan wat dan ook, het meeste plezier beleef ik daaraan, ongeacht de staat.
Mij inhouden is moeilijk als er weer iets leuks voorbij komt, maar gezien ruimtegebrek (een goede droge plek dan) ook een probleem is kan ik straks niet anders dan stoppen met auto's kopen, anders zie ik inderdaad het huis geen werkelijkheid worden binnen een bepaalde tijd.
Ik wil er ook nog van kunnen genieten en niet pas op mijn 70ste. (ben over circa 2 maanden 48)
De garage die ik ga bouwen is de maat om mijn collectie in kwijt te kunnen, alleen de betonvloer wordt groter dan de garage, zodat ik later in de toekomst nog een deel kan aanbouwen.
Maar dit gaat pas gebeuren na de bouw van het huis, anders weet ik al wat er gaat gebeuren, dan wordt het weer auto's kopen.
Dus nee, eerst alleen één deel, dan het huis (compleet af met inrichting, terras en bijbehorend zwembad) en daarna kan ik "los" gaan.
Vind het ook leuk om mensen te laten komen voor gratis vakantieverblijf, zoals bepaalde klanten die ik heb opgebouwd over de hele wereld.
Ik heb mijn 1964 Mustang cabrio en KITT replica verkocht (+ daarnaast nog eigen geld) om het terrein in Portugal te kopen.
Als ik echt een keus moet maken, dan heb ik dingen staan om eventueel te verkopen, om zodoende mijn droomuis te kunnen bouwen.
Maar zolang ik weet dat het zonder dit haalbaar is, gaat er zeker niets weg.
Dan bouw ik nog liever één batmobiel en verkoop ik die, dan gaat het maar om één auto, anders blijft er weinig over van mijn collectie
Dat zie ik geen tweede keer gebeuren, weer mijn Xedos collectie opgeven, no way!
Het houtskeletbedrijf uit Letland heeft al meerdere projecten in NL gebouwd.
prefabhome.eu - EN — prefabhome.eu
Het huis wordt niet van hout, alleen het skelet, de rest wordt van hempcrete.

(is onbrandbaar, regelt de luchtvochtigheid, is geluids- en gewone isolatie, 100% milieuvriendelijk en makkelijk zelf te leren)
In hete zomers blijft het koel binnen en in de winter warmer en hoef je bijna niet te stoken.
Heb al een offerte voor al het materiaal om het huis volledig te bouwen liggen, tevens van het houtskeletbouwbedrijf.
Ik ben er wel mee bezig dus, zodat als ik zover ben, dan is het alleen nog een kwestie van groen licht geven en alles gaat in werking.
Er is op zich maar één opstakel, de bouwtekening die ik heb van het huis is van eind 80er jaren, niet alles staat erop.
Veel details van het huis missen, etc., als ik het huis identiek wil nabouwen (wat ik wil) dan zal het moeten laten 3D inscannen.
Daar moet ik alleen nog in duiken wat de kosten daarvoor zijn en wie dit kan doen.
Sinds 2015 had je het over stuk land in Portugal, sinds 2022 staan de garages er. Ik denk niet dat dat huis er heel snel komtWel leuk vooruitzicht natuurlijk.
Je hebt al zóveel auto's inmiddels. Focus je nou eerst op de auto's die je hebtDie in Portugal staan ook al paar jaar weg te roesten.
Dat ik pas in 2022 garageboxen er had staan had een reden, ik was voorzien van een stalling in mijn woonplaats.
Op een gegeven moment kreeg ik te horen dat het pand gesloopt ging worden, dus dat is de reden dat ik toen pas voor een eigen ruimte heb moeten zorgen.
Tweede puntje die je noemt, geef ik je gelijk in natuurlijk.
Heb al genoeg leuk speelgoed staan, het moet ook een keer klaar zijn.
Als ik verder geen plannen had om een huis, etc, te bouwen dan was het anders, dan maakt het niet uit wat ik doe, maar is niet het geval.