Gert 2318454
Wegverkenner
Mooi dat de auto's droog zijn gebleven, maar je hebt wel wat af te stoffen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi dat de auto's droog zijn gebleven, maar je hebt wel wat af te stoffen!
Ik ken ‘m niet, maar zijn laatste post op Instagram was van mei 2025. Misschien helpt dat? En hij is in 2016 in de rubriek ‘Blits Bezit’ geweest hier.
Weer een auto gekocht?Spoedig weer zo'n niet geheel verrassende update!![]()

Hoe vinden ze jou?Degene die mij een bericht had gestuurd woont in Georgië.
Wel weer iets bijzonders. Het is op de zaken vooruit lopen, maar ga je proberen het Nederlandse kenteken terug erop te krijgen of zet je ‘m dan gelijk op Portugees kenteken?De auto die ik gekocht heb is een '92 Xedos 6 met een 2.0i V6 handbak, het is een opknapper.
Ik krijg soms berichten van personen met de vraag of ik belangstelling heb voor hun Xedos, ik zeg altijd "nee", omdat ik geen plek heb en bezig ben met een duur project.
Dus het moet wel iets speciaals zijn wil ik "ja" zeggen.
Degene die mij een bericht had gestuurd woont in Georgië.
Vind het altijd wel leuk om te kijken de hoeveelste het is van Georgïe aangezien hij daar vandaan komt.
Tot mijn verbazing blijkt de auto geproduceerd te zijn voor Nederland.
De vroegste die ik heb is nummer 22, degene in Georgië is nummer 18...en tevens in een kleur die ik niet heb (of het bestaan van wist), ook nog houtinleg heeft in het interieur en een kofferbakmat met een apparte opening voor naar het reservewiel, geen van alle Xedossen die ik heb heeft dit.
Ook de combinatie blauw met een taupe interieur is apart, het is altijd met grijs.
Alles bij elkaar maakt het wel een bijzondere toevoeging aan mijn collectie.
Nadeel is, hij staat nou niet bepaald om de hoek.
Maar ja, het is niet anders, deze wil ik niet voorbij laten gaan ongeacht de mindere staat waarin de auto verkeerd, er moet veel aan gebeuren, heel veel.
Pluspunt is wel, hij heeft geen roest bij de achterste wielkastranden.
Hij hoort twee achterlichten te hebben met witte knipperlichten, heb dit al liggen.
De naafkappen voor de velgen heeft hij er twee van, ik heb er nog eentje in Portugal liggen in een Xedos, dus nog eentje aanschaffen en het is compleet.
Bekleding moet volledig vernieuwd worden, hij heeft er nu hoezen overheen.
Nieuw voorraam...zitten meerdere barsten in, bestuurdersdeur is niet helemaal goed, deuken uit het body laten drukken, etc., etc. en meer etc.
Leuk project voor de toekomst wordt dit.
Hoe vinden ze jou?
Wel weer iets bijzonders. Het is op de zaken vooruit lopen, maar ga je proberen het Nederlandse kenteken terug erop te krijgen of zet je ‘m dan gelijk op Portugees kenteken?
De enige manier om deze auto in je bezit te krijgen is naar Georgië gaan en deze naar huis te rijden? Of zijn Georgiërs betrouwbaarder dan alles in de UK en aanverwante artikelen?
Maar weer een geinige vonst, een originele Nederlander. Voor het originele kenteken, dan koet je wel weten wat dat was. Anders is het niet haalbaar. Dus een boekje met dat kenteken erin of een foto met het oude kenteken. Op chassisnummer krijg je het niet voorelkaar, is mijn ervaring, althans.
Wat bijzonder joh! Waar in Georgië staat hij?
Hij staat in Adigeni, Samtskhe-Javakheti, Adigeni Municipality.
Circa 4050 km van mij vandaan.
Startonderbreker? Sleutelherkenning?
Is de benzine nog goed?
Haal de stekker van de luchtmassameter er even af, als ie dan wel blijft lopen is deze stuk.
Anders denk ik dat het vacuum niet goed aangesloten zit.

Misschien een te voor de hand liggend, een zekering?
Startonderbreker of stroomverdeler, denk ik