Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Ben begonnen het inlaatspruitstuk te vervangen bij mijn dagelijkse Xedos 6...

Ik moest wat onderdelen overzetten, omdat ze miste en nu is er een "bakje" waar hele breekbare tuutjes op zitten waar een slangetje op zit gebroken, dus ik sta nu stil en kan de klus niet afmaken.

Ben nu met spoed op zoek naar deze onderdelen.

Zolang ik het niet vind, kan ik niet meer rijden.
Heb de Xedos shop in Duitsland meteen een berichtje gestuurd, bij hem heb ik ook het inlaatspruitstuk gekocht.
Deze onderdelen hadden er meteen op moeten zitten, want het gaat bijna altijd kapot, zoals nu.

Chris (degene die de Xedos naar hhet opslagbedrijf had gebracht) is net langs het bedrijf geweest en alles is weg!
Hij gaat kijken of hij erachter kan komen of ze gewoon verhuist zijn, maar ik voel de bui al hangen uiteraard. :(

Ben begonnen het inlaatspruitstuk te vervangen bij mijn dagelijkse Xedos 6...

Ik moest wat onderdelen overzetten, omdat ze miste en nu is er een "bakje" waar hele breekbare tuutjes op zitten waar een slangetje op zit gebroken, dus ik sta nu stil en kan de klus niet afmaken.

Ben nu met spoed op zoek naar deze onderdelen.

Zolang ik het niet vind, kan ik niet meer rijden.
Heb de Xedos shop in Duitsland meteen een berichtje gestuurd, bij hem heb ik ook het inlaatspruitstuk gekocht.
Deze onderdelen hadden er meteen op moeten zitten, want het gaat bijna altijd kapot, zoals nu.
Zou je het niet kunnen proberen te lijmen met bison secondelijm?
Is een noodoplossing natuurlijk.

Heb nog een andere autosloop in Duitsland een berichtje gestuurd, degene waar ik het leren interieur vandaan heb, hun hebben er een stuk of vijf staan, dus grote kans dat ze hebben wat ik nodig heb.

Heb het betreffende onderdeel gevonden, dus kan mijn Xedos straks weer maken.

Vandaag zijn ook de distributie onderdelen voor de Xedos 9 binnen gekomen en heb deze meteen naar de monteur gebracht, dus die heeft wat te doen van het weekend. :)

Engelse Xedos verhaal, we zijn druk op zoek om de eigenaar van het bedrijf te achterhalen om zo te weten te komen waar de Xedos is gebleven.
Hij schijnt nog steeds te wonen in de stad zelf.
De Xedos staat nog steeds op mijn naam gaf de politie aan, dus dat is positief, de auto moet ergens in de buurt staan.
De reden dat ik ook zo gericht ben om deze terug te krijgen is vanwege de speciale velgen die door de dealer gemonteerd zijn en dus toch origneel, desondanks dat het niet de originele Xedos 6 velgen zijn.

Ook is de Xedos een speciale versie, een SE versie.
Weet niet precies wat het inhoud maar des te meer redenen om de auto terug te willen vinden.
Het levert wel een mooi extra embleempje op de auto onder het knipperlicht. :p

Nieuwe onderdelen besteld in Duitsland en gisteren opgestuurd...

Twee raamstijlen (zit iets op geschroefd nu, als ik het verwijder heb ik gaatjes), afdekkapje zijspiegel, vervangde raammotor voor de bestuurderdeur, vacuum reservoir voor onder het inlaatspruitstuk en tevens het bolletje wat erbij hoort en kapot is gegaan, onderkant stuurkolom voor de Xedos 9 Miller en tevens nog een kapje waar ook schroefgaatjes in zitten.
Tevens nog drie "MAZDA" logo's voor op de achterklep, die missen op drie auto's.
Hoop dat het deze week nog binnen komt, dan kan ik de zilveren Xedos 6 weer in orde maken, zodat hij kan rijden.

De Xedos 9 Miller is inmiddels gemaakt en loopt weer als een zonnetje.
Heb de monteur nog gevraagd om naar de temperatuurmeter te kijken, want die werkt niet.
Hopelijk is de auto deze week nog klaar, want...ik moet onverwachts toch naar Portugal.
Niet lang, circa 2,5 week.

Plan is om met de Miller te gaan, even kijken hoe hij zich houdt, want wil nog wel even gebruik maken van de auto voordat ik in één keer bijna 2500 km ga rijden.
Als het niet goed voelt, dan ga ik met de Xedos 6.

De Engelse Xedos 6 is nog niet terug gevonden, degene die hem waarschijnlijk opgehaald heeft, heeft nog niet gereageerd op een bericht van de transporteur die de auto gebracht heeft.
Heb degene nu ook zelf een bericht gestuurd, maar hij heeft het nog niet gelezen. (gaat denk ik ook niet gebeuren)
Dus ik zie het weer minder positief in dat ik de auto terug vind.
Heb wederom de politie een bericht gestuurd die echt totaal geen moeite doet om te helpen, één telefoontje naar de eigenaar van het bedrijf en we weten waar de auto is gebleven.
Waardeloos dit!

Inmiddels contact gehad met degene die hoogst waarschijnlijk de Engelse Xedos heeft opgehaald bij het bedrijf vandaan, hij heeft hem niet gezien of getransporteerd. :(
De kans dat hij nog leeft is heel klein, hij denk dat hij al de pers is in gegaan.

Ik heb nog steeds hoop aangezien mijn klant in Londen heel kort geleden nog een tax brief ontvangen heeft voor de auto.
Heb nu de overheidsinstelling een bericht gestuurd die het bedrijf heeft gesloten en waarschijnlijk ook alle overige auto's heeft verwijderd.

Oh, oh....wat rijdt de Xedos 9 Miller toch lekker, en dat zoem geluid van de turbo, geweldig!!
Spoedig even een schoonmaakbeurt en dan weer wat mooie foto's maken.
Moet nu gebruik gaan maken van de Xedos om even vertrouwen te krijgen voordat ik ermee naar Portugal rij.
Moet nog een nieuwe tobadge regelen, want de andere was vorig jaar verlopen.
De ANWB had gezegd dat als de batterij nog goed is, dat ik hem gewoon kon gebruiken.
Ja, dat klopte, maar alleen in Frankrijk, in Spanje en Portugal niet!

Ben nog steeds druk op zoek naar de Engelse Xedos, geen enkele transporteur of sloperij die ik gemaild heb (stuk of 20) heeft de auto, ze hebben helaas ook niet allemaal geantwoord.
Op zich positief, dus er is nog steeds goede hoop dat hij er is.
Kan dit niet uitstaat dat ik wellicht weer een Xedos kwijt ben, dus ben alles op alles aan het zetten om deze terug te vinden.

Mijn uitvinding zit een beetje tegen, moet dingen vast kitten maar het schiet steeds los.
Heb bepaalde dingen van hout gemaakt, maar blijkbaar houdt de kit daar niet goed op vast, dus zal hetgeen moeten laten 3D printen.

Waar zou de Engelse Xedos ergens moeten staan?

Had hem gestald bij Mid Cornwall Salvage in Cornwall.

Dit is gewoon bizar, auto is weg, staat op mijn naam en een tax brief ontvangen en geen sloperij of transportbedrijf heeft de auto....of gezien tot nu toe.

De politie doet ook echt geen moer, heb hun al drie a vier keer een bericht gestuurd, de laatste met een vraag hoe ik een report kan doen als ik geen adres of locatie weet, heb daar geen antwoord op gekregen.
Ze komen alleem maar hiermee....

According to Google, Mid Cornwall Salvage has transitioned or is closely linked to Mid Cornwall 4x4 Parts & Accessories Ltd.

Their facebook page is here: https://www.facebook.com/midcornwall4x4/?locale=en_GB. Perhaps contact them in the first instance to see if they know anything about your vehicle. Their email is: midcornwall4x4parts@gmail.com and number is: 01726 851958

According to our systems, your vehicle is still registered to you and notified as SORN.
Once you have spoken with them if you still feel that your car may be stolen please complete the report via the link below.

To help us gather all the necessary information to accurately record your report and assist you further please can you fill an appropriate crime reporting form at https://www.devon-cornwall.police.uk under "Report".

Heb het andere bedrijf al ene berichtje gestuurd en die weet van niets.

Mmmm. Cornwall is een beetje ver voor mij om ff langs te gaan.

De politie doet erg weinig aan gestole auto's, ook dure met trackers moet je eigenlijk dreigen dat je er zelf heen gaat voor ze iets doen. Maar je zal hem zeker moeten markeren als gestolen voor ze überhaupt iets gaan doen, zonder dat kunnen ze in elk geval niets. (niet dat ik er veel van verwacht als dat wel gebeurd is.

Cornwall Police is een team dat een groot geografisch gebied moet bewaken. Als je iets van ze wilt moet je dat nu wel doen, in de zomer zijn ze druk met de toeristen.

Degene die de Xedos gebracht heeft, heeft gisteren degene zien lopen met zijn vrouw en heeft hem aangesproken.
Hij zei dat er 83 auto's verwijderd waren door de Council, de Council zegt dat hun niets met het verwijderen van de auto's te maken hebben.
Wie dit gedaan heeft is nog een raadsel en waar ze naartoe gegaan zijn.

De verkoper heeft al de Council, DVLA, verschillende transportbedrijven en sloperijen.
Ik probeer ook het adres te krijgen waar de auto stond, dan kan ik een melding doen bij de politie.
De auto is gewoon mysterieus verdwenen, hij moet gewoon ergens zijn.
Als ik geld genoeg had in mijn laatje dan was ik al in de auto gestapt.

Ben tevens nog bezig geweest met de Xedos 6, nu is het andere vacuumreservoir van het inlaatspruitstuk kapot gegaan, moet weer een nieuwe bestellen in Duitsland.

Even op pad geweest naar Lelystad om foto's te maken, de plek stond alleen vol met auto's dus kan er niet bij helaas.

Heb maar twee naafkapjes (met gebroken clips), ben nog op zoek naar een set die heel is maar voor de foto's heb ik ze er even op gezet.

Jeetje wat een hoop pech met die auto in Engeland zeg. Raar verhaal is het.

Via de verkoper die veel aan het zoeken is en contacten legt om informatie proberen te krijgen hoorde hij dat de eigenaar van plan was zelfmoord te plegen.
Weet niet of het waar is maar ongelooflijk, precies een kopie van de Ierse Xedos, dit verzin je gewoon niet.

Degene die de auto getransporteerd heeft hoorde dat 1 iemand alle auto's gekocht heeft.
Is kijken of dit verhaal waar is en wie het dan gedaan heeft.

Gisteren heb ik de auto kunnen opgeven als gestolen bij de politie, dus nu kan de auto niet meer zomaar worden overgeschreven op iemand anders zijn naam....ik moet eerst ingelicht worden.
Het is weer een bezig verhaal, kan er een boek over schrijven, hoop alleen dat het verhaal een positief einde krijgt.

Video gemaakt, even simpel rondje om de auto...

Morgen nog even langs een garage, heb wat trilling in de stoelen, dus onbelans in de achterwielen.
Het is niet veel maar voelt niet lekker, zeker straks met de lange rit naar Portugal.
Woensdag vertrek ik, donderdag kom ik aan, dus ben even twee dagen offline.

Ben ook wel benieuwd naar de status van de Batmobile..

Vergeten te melden, ben bij het lasbedrijf geweest en het staat nu in de agenda, begin tweede week april halen ze het body op en zetten ze iemand continue eraan.
Dus zo rond eind april is het laswerk met zekerheid klaar en dan gaan we door naar het poedercoat bedrijf.

Klinkt goed, spannend!

Wordt tijd, heb al te veel tijd verloren.
Had een planning maar loop nu al drie maanden achter.
Wellicht kan het lasbedrijf nog wat tijd inhalen als ze continue ermee bezig gaan.
Had op 1,5 maand werk gerekend maar dat gaat een stuk minder worden, ook vanwege het uurtarief. (80,- euro excl.)

Hij is er wel sterk op achteruit gegaan sinds ik hem heb gehad in het verleden.
Veel roest, deukjes en beschadigingen, dus dat is wel jammer.

Gaat wel weer goed komen op een dag en het rijden ermee maakt de plezier er niet minder om!

Vanmiddag zijn de achterwielen opnieuw geballanceerd, degene van de garage heeft eerst een stukje met de auto gereden om de onbalans te voelen, na het ballanceren is hij er weer mee gaan rijden.
Nog nooit eerder meegemaakt, terwijl ik al aangegeven had dat het de achterwielen waren.
Maar ja, denk dat hij het wel leuk vond om de Miller te rijden, want hij rijdt heel soepel en licht.
Blijkbaar vond degene het geluid ook mooi, voordat hij de garage uit reed gaf hij een paar keer gas om de motor te horen. :)

Plan was om morgen ochtend (woensdag) in de auto te stappen en naar Portugal te cruisen, helaas was de Xedos 9 het er niet mee eens.....de dynamo is kapot gegaan.
Ik kon vanavond 21.00 uur meteen terecht bij mijn monteur die ernaar gekeken heeft maar de dynamo is echt kapot.
Dus heb de auto laten staan bij hem en hij gaat de dynamo eruit halen en kijken hoe snel hij een nieuwe kan regelen.
Hij hoopt op morgen bestellen, zodat hij donderdag binnen is.
Dan maakt hij hem meteen, zodat ik zo snel mogelijk toch naar Portugal kan.

Niet te geloven dit, vorig jaar wou ik ook al met de auto gaan toen is de distributie kapot gegaan.
Sta ik nu weer op het punt om te gaan en nu dit.
Gelukkig gaat hij snel gerepareerd worden, zag het hele feest om met de auto te gaan al niet meer doorgaan.

De Jaguar is inmiddels opgehaald en naar de nieuwe stalling gebracht, was accu aansluiten, starten en lopen!
(had 1,5 jaar stil gestaan)

Laatst bewerkt:
De monteur heeft gister avond nog de dynamo uitgebouwd en een nieuwe thermostaat besteld.
Vandaag binnen gekregen en gaat die er straks in zetten bij de Milller.
(de temperatuurmeter loopt alleen maar op als je stil staat, zodra je gaat rijden gaat hij helemaal naar beneden)
Dus hopelijk is dat straks opgelost.

Hij heeft even moeten zoeken naar de correcte dynamo, want er moet weer een speciale in.
De oude was helemaal verbrandt zei hij, alsof er kortsluiting is geweest.
Dat is wel raar, want er is verder niets gebeurd, heb geen accu polen verkeerd aangesloten of iets dergelijks.
Hoe dan ook en komt een slinternieuwe in en komt morgen binnen.
Zodra hij hem heeft monteerd hij hem en staat de auto klaar voor de reis!
Hoogst waarschijnlijk vertrek ik dezelfde avond nog.

Goede reis, alvast!

Bedankt!...en duimen maar dat er niet wéér een nieuw probleem opduikt.

Had er wel brand kunnen ontstaan als je langer gewacht had of deed de auto sowieso niks meer?

De auto reed gewoon zonder enige startproblemen, was sleutel omdraaien en lopen.
Maar vlak voordat ik naar de monteur reed ging het lampje van de accu branden.
Was geen brandgevaar ofzo, en ik heb altijd een brandblusser bij mij, je weet maar nooit of je het zelf of voor iemand anders nodig hebt.

Ben vrijdag om 5.30 uur vertrokken en vanmiddag aangekomen, de Xedos heeft zich prima gehouden en mij niet weer in de steek gelaten....tot nu toe.
Alleen de onbalans is weer terug in de achterwielen, nu begint het bij circa 98 km t/m 115 km, dan is het duidelijk voelbaar.
Heb grotendeels 120 en 130 gereden, dan had ik er weinig last van.

Ben al even op mijn terrein geweest, alles is heel groen vanwege de vele regen en mijn meertje zit vol.
Drie schildpadjes waren er lekker in aan het dobberen.

Ik was niet van plan naar Portugal te gaan maar vanwege een persoonlijke omstandigheid voelde ik mij gedwongen te gaan.
Bij mijn vader is twee jaar geleden botkanker geconstateerd, hij wordt snel moe, etc., dus reizen wordt moeilijk en zwaar.
Hij vindt het altijd leuk om te zien waar ik mee bezig ben in Portugal, zoals wat ik heb laten afgraven en de opnieuw en vergrote loods die ik afgelopen jaar opgebouwd heb.
Dit is hoogst waarschijnlijk zijn laatste keer dat hij kan reizen, dus wou hem dit niet ontnemen uiteraard.

Ben vrijdag om 5.30 uur vertrokken en vanmiddag aangekomen, de Xedos heeft zich prima gehouden en mij niet weer in de steek gelaten....tot nu toe.
Alleen de onbalans is weer terug in de achterwielen, nu begint het bij circa 98 km t/m 115 km, dan is het duidelijk voelbaar.
Heb grotendeels 120 en 130 gereden, dan had ik er weinig last van.

Ben al even op mijn terrein geweest, alles is heel groen vanwege de vele regen en mijn meertje zit vol.
Drie schildpadjes waren er lekker in aan het dobberen.

Ik was niet van plan naar Portugal te gaan maar vanwege een persoonlijke omstandigheid voelde ik mij gedwongen te gaan.
Bij mijn vader is twee jaar geleden botkanker geconstateerd, hij wordt snel moe, etc., dus reizen wordt moeilijk en zwaar.
Hij vindt het altijd leuk om te zien waar ik mee bezig ben in Portugal, zoals wat ik heb laten afgraven en de opnieuw en vergrote loods die ik afgelopen jaar opgebouwd heb.
Dit is hoogst waarschijnlijk zijn laatste keer dat hij kan reizen, dus wou hem dit niet ontnemen uiteraard.
Fijn dat je dit nog samen met je vader kan doen.

Hoe gek ik ook op auto's ben het is en blijft wel bijzaak.

Dit is ook één van de redenen dat ik haast heb met het de Batmobiel, hopende dat hij het nog meemaakt dat hij af is en verkocht.
Tweede wellicht nog het bouwen van de garage maar de kans is klein denk ik.

Die kende ik nog niet, cool!
Niet de meest mooi gebouwde maar het plezier wordt er niet minder om qua aandacht.

Ik ga straks naar mijn terrein de loods open maken om te kijken hoe de situatie binnen is.
Hoop niet dat er al te veel water in staat.
Heb in ieder geval geen gaten gezien onder de deuren of wanden door van muizen of ratten, daar ben ik al blij mee.

Alles ziet er goed uit binnen in de loods, normaal gesproken is het één vochtige bende onder de motorkap, motor wit uitgeslagen van de witte aanslag maar nu bijna zo goed als schoon en helemaal droog, dus het plastic op de grond doet zijn werking.

Gezien de grote plassen buiten had ik binnen dit ook verwacht maar nee dus. :)

De groene Xedos ook meteen gestart en deed het probleemloos.

Ik ben verder niet de ruimte naar achterin gegaan waar de bus staat, want het is één en al grote spinnen binnen....en daar ben ik niet zo gek op.

De graafmachine heeft ook één pootje opgetild...

Precies de banden die kapot zijn, dus die zijn nu makkelijk te vervangen, opkrikken is niet meer nodig. :p

Terug
Bovenaan