Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

De regels zijn wel strenger geworden, je mag het chassis bijvoorbeeld niet meer verkorten of verlengen om de wielbasis passend te maken.

Ik vindt het al knap dat je zelf een auto ontwerpt, in een tijd zonder AI en het vervolgens ook kunt maken van hout.
Wellicht nog knapper is dat het daadwerkelijk een mooi model is.
Als ik kijk naar de meeste kitcars die geen excacte kopie zijn van een bestaand model, dan blijkt dit al een hele prestatie.
Met doorzettingsvermogen en tijd is ook heel veel mogelijk en ik ben dan ook zeker benieuwd hoe dit project zich ontwikkeld.

Heb de RDW bij de donorauto gehad en die heeft niets gezegd dat het niet verlengd of ingekort mag worden.
Enigste wat ik weet is dat het wel mag maar dat ik dan straks die speciale keuring moet doen.
Het chassis heeft ook een label gekregen van de RDW, zodat ze straks als ik kom ze weten dat dit het werkelijke chassis is van de Chevrolet Caprice.
Dit kon zeker helpen bij het eventueel goedkeuren van de auto.

De meeste kitcars lijken zo nep en zien er ook bijna altijd uit als een kiitcar, ook als het een eigen ontwerp is van iemand. (is mijn mening dan)
Bij mijn ontwerp zie ik dat absoluut niet erin, vind het echt een serieus ontwerp wat zo tussen andere supersport auto's zou kunnen staan.
Enigste wat "moeilijk" is is de verlichting bepalen, dit is zo ontzettend belangrijk voor het uiterlijk en de gehele uitstraling.
Wellicht dat iemand anders een beter ontwerp had gemaakt hiervoor, waarschijnlijk veel grotere koplampen en een andere stijl achterlichten.
Dit is iets wat altijd nog makkelijk aangepast kan worden voor een tweede versie ervan.

Ik kreeg vandaag een e-mail dat het pakket (met de vlog camera) bezorgd zou worden tussen 11.55 en 13.55 uur, er is niemand geweest.
Nu kreeg ik om 16.38 uur een e-mail dat het om 16.31 uur bezorgd is (wat niet zo is).

Heb DHL al een mailtje gestuurd erover, dus is kijken wat ze erop te zeggen hebben.
Hoop dat dit goed komt.

Hier - in de VS - wordt het bijna altijd voor de deur afgezet. Ik vind het eigenlijk wel een lekker makkelijk systeem; wij kijken nooit of een van ons wel thuis is als we iets bestellen.

Ik vind het afhangen van de plek waar je woont.
Als je in een gewone stad woont, kan iedereen het pakketje zo meenemen, als je landelijk woont, kan ik het mij wel voorstellen dat men het zo voor de deur zet.

Heeft iemand misschien toevallig de (hele) oude versie van Windows Movie Maker van circa 2008?
Kan hem niet vinden online.

Ben nu proberen een filmpje te maken met de nieuwere versie maar wil niet echt lukken.
Het werkt niet zo fijn als de oude waarmee je heel makkelijk overgangen kunt invoegen met vervagen, etc.

Heeft iemand misschien toevallig de (hele) oude versie van Windows Movie Maker van circa 2008?
Kan hem niet vinden online.

Ben nu proberen een filmpje te maken met de nieuwere versie maar wil niet echt lukken.
Het werkt niet zo fijn als de oude waarmee je heel makkelijk overgangen kunt invoegen met vervagen, etc.
Ik weet niet of je een beetje computer tot je beschikking hebt, maar als hij een beetje met grafische programma's overweg kan kun je DaVinci Resolve overwegen. Met de gratis versie kun je al heel veel doen, en voor dit soort basisbewerkingen is het heel gebruiksvriendelijk. Een ander alternatief is ClipChamp, dat is eigenlijk de nieuwe Movie Maker.

Ben een beetje aan het stoeien nog met Windows Movie Maker en het begint inmiddels ergens op te lijken....de video.
Moet nog een video maken als openingsvideo, maar heb daarvoor een mooie intro nodig.
Weet nog niet wat precies, moet ik nog over nadenken.

Wil proberen spoedig toch op zijn minst al een video online zetten en hopelijk vrij snel daarna meerdere.

Zodra ik de eerste heb geupload, geef ik een gil. :D

• Leuk
Waarderingen: Twix
Heb vandaag de nieuwe inlaatspruitstukpakkingen opgehaald voor de zilveren Xedos 6.
Moet alleen nog het vervangende inlaatspruitstuk oppoetsen voordat ik het kan monteren.

Heb inmiddels ook een naar mijn idee mooie intro gemaakt voor de vlogs, dus er zit beweging in.

De Batmobiel....nah ja, snowmobiel eigenlijk :LOL: ...

...staat nog steeds klaar om naar het lasbedrijf te gaan.
Dit is echt balen dat ik net te laat ben om hem daar naartoe te brengen, anders hadden ze al lekker bezig kunnen gaan ermee.
Zodra het beter weer wordt wil ik proberen de Jaguar op te halen en naar de nieuwe stalling te brengen, daarna de batmobiel weer uit mijn tuin halen en naar het lasbedrijf brengen en daarna de Xedos 9 met de kapotte distributiespanner naar de monteur te brengen, alles in één keer.
Is kijken of dat gaat lukken als het zover is.

Net bij het lasbedrijf geweest, ze hebben pas ongeveer half februari tijd om aan de Batmobiel te beginnen.
Het is niet anders, ik kan hem al wel eerder brengen dus dat ga ik spoedig regelen, alleen nog even op de monteur voor de Xedos 9 wachten, zodat ik alles kan combineren in één rit.

Lekker bezig!! Krijg je de body en het chassis in je eentje uit die tuin? En waar laat je de hele bubs als het gereed is en terugkomt?

Ik heb zeker hulp nodig om alles de tuin uit te krijgen, het body moet op zijn kant en alleen is het niet te tillen.
Ook het chassis is niet te duwen in je eentje, heb het geprobeerd maar kreeg er geen mm beweging in.
Heb toen de aandrijfas er tussenuit gehaald maar toen lukte het nog niet, dus dat gaat nog wat worden straks.

Als alles klaar is dan moet het verdorie weer mijn tuin in, heb nog geen andere plek gevonden waar ik de Batmobiel kan afbouwen.
Eenmaal af en ik moet de keuring doen bij de RDW, moet het body weer van het chassis af, alles er weer uit, op de parkeerplaats het body weer monteren, dan naar de keuring en daarna weet ik het niet meer.
Om dan weer het hele feest te moeten gaan doen om het weer eraf te halen, etc zie ik niet zitten.
Het spuitwerk doe ik pas later als ik een plek gevonden heb.

Heb je anders niet een stalling in Nederland waar je nog auto’s hebt staan en die dan kan omwisselen? Dat je die auto’s tijdelijk bij huis zet?

Ik heb al drie auto's bij huis staan, meer wil ik er niet hebben, het is al te veel + de Batmobiel is groot dus zal ook niet bepaald goedkoop zijn om te stallen en aan stallen heb ik niets, ik mag er niets doen en kan er amper bij.

Ik heb een plek nodig waar ik er zelf bij kan zo vaak ik wil.

Autoweek medewerkerster Joy heeft een lange garagebox bij jou in de buurt zag ik. Dat zijn wel ideale plekken.

Dat is niet te betalen, één van de goedkopere...

Is nog steeds 575,- euro per maand, daar loop je op leeg en vind ik ook zonde van het geld want je gooit het letterlijk over de balk.
Ik investeer liever in iets wat dan ook uiteindelijk van mij wordt.

Wel jammer dat de dingen zo duur zijn.

Autoweek medewerkerster Joy heeft een lange garagebox bij jou in de buurt zag ik. Dat zijn wel ideale plekken.

Ja, dat zou zeker ideaal zijn, maar ik verwacht ook dure kosten.

Heb een beetje veel op mijn lijst staan wat duur is, de Batmobiel afbouwen en daarna de graafmachine volledig in orde maken, nieuwe banden, leidingen vervangen, injectiepomp reviseren of een andere vinden, etc. gaat zo de kant op van 8500,- euro.

Heb gisteren de "onderdelen" binnen gekregen voor mijn uitvinding en ben meteen begonnen met het verder afbouwen ervan.
Denk dat ik eind volgende week ongeveer meer kan zeggen over het resultaat.
Het is jammer dat ik er niets verder over kan vertellen of foto's van kan posten, maar het is niet anders.

Dus hierbij maar wat mooie foto's van de twee mooiste van de autocollectie om van te genieten... :)

De Jaguar wil ik binnen enkele weken gaan overbrengen naar de nieuwe stalling, kan dan meteen weer wat nieuwe foto's maken voor het digitale plakboek en wellicht wat filmen voor de flogs waar ik mee bezig ben.

De Nissan is mijn favoriete auto, liefste zou ik hem als dagelijkse auto rijden maar dat zou zonde zijn met slecht weer.
Het interieur vind ik zo mooi in de twee kleuren combinatie, kan er uren in zitten en van genieten zonder ook maar één meter ermee te rijden.

Er is een bedrijf in Duitsland die mijn Batmobiel body met chassis wil kopen voor een behoorlijk bedrag.
Zie dit niet zo zitten, omdat ik dan weer overnieuw moet beginnen met een donorauto kopen, slopen en een nieuw polyester body aanschaffen.
(het nieuwe is nu leverbaar overigens, de eerste is half februari klaar en waarschijnlijk al verkocht, een volgende maken duurt weer circa 3 maanden)

Zou te veel tijd verliezen als ik alles zou verkopen en opnieuw moet beginnen.

Zou het bedrag ook een kans kunnen zijn om verder te komen met je project in Portugal? Ik weet natuurlijk niet om hoeveel het gaat, en ik kan ook niet voor je beslissen natuurlijk, maar het is maar een idee. ;)

Je bent niet de enige. :p

Dat begrijp ik. Eerlijk gezegd had ik het iets hoger ingeschat. ;)
Het is een serieus goed bedrag, het body + transport heeft mij circa 12.500,- euro gekost, de donorauto 2000,-, dus ik zou een behoorlijke winst erop maken.

Wel lekker om wat stappen te maken of je uitvinding in de markt te zetten? Daar ben ik zeer zekers naar benieuwd, en ik kan mijn mond goed houden….

Ik zie het zo, het is een mooi bedrag maar de garage gaat minimaal 90.000,- euro kosten.
Maar zelfs al had ik met het geboden bedrag de garage bijna kunnen realiseren, dan nog, eenmaal uitgegeven dan is de pot leeg.....en ik heb nog een huis te bouwen.
Dan heb ik ook niets opgebouwd om weer geld mee te gaan verdienen.

Als ik straks de Batmobiel af heb, dan kan ik de garage bouwen, een nieuw Batmobiel body (is wel een stuk duurder dan de eerste die ik gekocht had) + donorauto aanschaffen en een nieuwe Batmobiel gaan bouwen om eenmaal af weer geld mee te gaan verdienen.

Dit plaatje klopt voor mijn gevoel, daar heb ik veel meer aan.

Heb een ander idee en heb dat door gemaild, is kijken wat ze daarop zeggen.

.....mijn andere idee is, 20.000,- euro betalen, dan zijn ze een stuk goedkoper uit, dan regel ik een nieuw polyester body (de nieuwe die op de markt nu is gekomen), regel ik transport, gewoon alles...van Canada waar het vandaan moet komen tot aan hun voordeur en dat ze er dan een polyester mal van maken die ik krijg.
Ze hebben veel polyesterervaring, want ze maken zweefvliegtuigen namelijk.

Dan kan ik later zelf een nieuw body maken uit de mal.
Een mal wou ik toch al maken van de nieuwere.

Als dit lukt zou geweldig zijn.

Ik kan echt niets zeggen over mijn uitvinding, sorry!

Hoe verder ik kom, hoe positiever het voelt en ik er meer en meer in begin te geloven.
Ik ben nu bepaalde dingen aan het vastkitten, moet nog een stuk of 80 "onderdelen" en dan ben ik heel dichtbij het einde.
Ik kan max 4 "dingen" op een dag kitten anders komt het los, dus ben daar nog even zoet mee.
Ben wel aan het denken of er niet een manier is om het wat sneller te doen maar ben er nog niet op gekomen.

Gaat om circa 45.000,- euro, dus daar ga ik het lang niet mee redden.
Als ik zo vrij mag zijn, hoeveel moet een batmobiel die klaar is opbrengen? Ik begrijp best dat je dat niet wil zeggen hoor en dan kan je deze vraag gerust negeren.

Nee hoor, geen probleem.
Een kant en klare Batmobiel brengt circa tussen de 125.000,- en 200.000,- euro op....of meer, afhankelijk van de kwaliteit van de bouw, identiekheid aan het origineel en of de auto legaal is of niet.....en je moet wat geluk hebben met een koper.

Laatst bewerkt:
Ik kan goed geheimen bewaren, en in de wereld waar ik werk zeggen we: kit is shit, maar kan ook niet zonder.

eens bellen?, de Corvette klok doet het nog, en in de Flevopolder kom ik regelmatig.

Ik kan goed geheimen bewaren, en in de wereld waar ik werk zeggen we: kit is shit, maar kan ook niet zonder.

eens bellen?, de Corvette klok doet het nog, en in de Flevopolder kom ik regelmatig.

Ik begrijp je nieuwsgierigheid uiteraard maar kan echt niets erover vertellen totdat het geheel klaar is.
Als het niet blijkt te werken dan deel ik het, als het wel werkt dan moet ik kijken hoe ik dit de wereld in ga krijgen.

Weet dat er allemaal wetten zijn die zeggen dat niets uit zichzelf blijft werken en je nooit meer energie uit iets krijgt dan dat ja erin stopt maar ik ben niet zo van geloven in dat soort dingen, alles is geschreven door mensen en het leven / wereld is heel bijzonder, denk dat men nog niet eens 1/10 weet wat er allemaal bestaat.

Zelfde als de wet dat alles uitzet bij warmte en krimpt bij kou, maar toch bestaat er één ding dat het tegenovergestelde doet, ijs.
Dit zou toch niet moeten kloppen volgens alle wetten?

Weet ook dat heel veel tegen gehouden wordt door de rijke der rijke, anders verdienen ze niets meer.
Net zoals het verhaal van Stanly Meyer...

Hij is ook vermoord, vergiftigd.

We kunnen al lang op water rijden, alleen alles wordt tegengehouden en we krijgen alleen maar leugens te horen van onze corrupte overheid wat niets anders is dan een stel criminelen.

Het begon met zonnepanelen, daarna de electrische auto, snelwegen die naar 100 km zijn gezet....niet om het milieu, nee...de werkelijke waarheid is dan ze te weinig electrische auto's aan de man kregen.
Een electrische auto rijdt het zuinigst bij 100 km, dus zodoende werd het aantrekkelijk voor veel meer mensen om electrisch te gaan rijden.
Nu weet niet hoeveel mensen electrisch rijden, en ze weer geld aan de verkoop hebben verdiend, gaat ze weer dingen bedenken om nu ook die mensen te laten betalen voor hun electrische auto.
Allemaal smerige trucjes om maar één ding, geld te verdienen.

Alleen maar vanwege dat idee? :oops:

Ja, veel mensen worden omgekocht of anders opgeruimd.

Misschien kunnen sommigen zich niet vinden in mijn verhaal maar ja, dit is wat ik weet en ook in geloof.
De wereld is helaas niet zuiver, alles draait om twee dingen, geld en macht.

Dus ik wil sowieso verzichtig zijn.

Laatst bewerkt:
Het begon met zonnepanelen, daarna de electrische auto, snelwegen die naar 100 km zijn gezet....niet om het milieu, nee...de werkelijke waarheid is dan ze te weinig electrische auto's aan de man kregen.
Een electrische auto rijdt het zuinigst bij 100 km, dus zodoende werd het aantrekkelijk voor veel meer mensen om electrisch te gaan rijden.
Nu weet niet hoeveel mensen electrisch rijden, en ze weer geld aan de verkoop hebben verdiend, gaat ze weer dingen bedenken om nu ook die mensen te laten betalen voor hun electrische auto.
Allemaal smerige trucjes om maar één ding, geld te verdienen.
Ik heb bijna twee jaar in de buurt (heel dichtbij) van de A50 gewoond en daar hoorde je rond 05:00 een kraan van geluid opengedraaid worden. Vooral de Scania's met open uitlaat kon je horen aankomen vanaf Zwolle en volgen tot afslag Arnhem. De 100 km/u is veelal ingesteld om geluidsoverlast tegen te gaan..... Maar dat begrijpen veel mensen in de auto niet.

Ja, veel mensen worden omgekocht of anders opgeruimd.

Misschien kunnen sommigen zich niet vinden in mijn verhaal maar ja, dit is wat ik weet en ook in geloof.
De wereld is helaas niet zuiver, alles draait om twee dingen, geld en macht.

Dus ik wil sowieso verzichtig zijn.
Begrijp ik heel goed. Ik ben zelf gelovig, maar dat is ook waar de Bijbel over spreekt dat bepaalde mensen in deze tijd meer liefde voor zichzelf en geld zouden hebben dan dat ze rekening zouden houden met anderen. Ik weet niet of je het zo bedoelt, maar dat is wel wat ik ook om me heen zie. ;)

Ik heb bijna twee jaar in de buurt (heel dichtbij) van de A50 gewoond en daar hoorde je rond 05:00 een kraan van geluid opengedraaid worden. Vooral de Scania's met open uitlaat kon je horen aankomen vanaf Zwolle en volgen tot afslag Arnhem. De 100 km/u is veelal ingesteld om geluidsoverlast tegen te gaan..... Maar dat begrijpen veel mensen in de auto niet.

Geluidsoverlast is natuurlijk een goede reden om een snelheid te verlagen, alleen de overheid kwam met het verhaal voor het milieu, eerlijk zijn ze niet in ieder geval.
Jammer, want het kan zo anders zijn in de wereld.
Als ze gewoon eerlijk zouden zijn en zeggen, volk...luister, we kunnen elke auto eenvoudig aanpassen om zodoende op water(stof) te rijden, zou men bereidt zijn om in plaat van benzine / diesel, water(stof) te tanken voor dezelfde prijs zodat wij niets minder gaan verdienen maar de wereld wel schoner wordt?
Weet zeker dat iedereen daarop ja zou zeggen.

Uiteindelijk komt het toch wel zover, ze zijn het alleen aan het rekken zoveel ze kunnen.
Japan is al uitgekomen met een waterstofauto, hoop dat de rest snel volgt.

Begrijp ik heel goed. Ik ben zelf gelovig, maar dat is ook waar de Bijbel over spreekt dat bepaalde mensen in deze tijd meer liefde voor zichzelf en geld zouden hebben dan dat ze rekening zouden houden met anderen. Ik weet niet of je het zo bedoelt, maar dat is wel wat ik ook om me heen zie. ;)

Ja, dat is wat ik bedoel, veel zijn alleen maar met hun zelf bezig, hun eigen ego, alleen maar nemen en niets of weinig geven.

Ik houd van dingen delen, andere blij maken met iets, dat is het mooiste gevoel wat je kunt hebben.
Op zich is dat aan de ene kant ook weer ego, want je doet iets om jezelf een goed gevoel te geven.

Ik weet niet of we dit topic moeten gebruiken om dit soort (politieke) standpunten met elkaar te delen en bespreken, want ik dat dat dat dit topic niet ten goede komt. Zoveel mensen, zoveel meningen :)
Eens. ;)

Ik houd van dingen delen, andere blij maken met iets, dat is het mooiste gevoel wat je kunt hebben.
Op zich is dat aan de ene kant ook weer ego, want je doet iets om jezelf een goed gevoel te geven.
Als je een goed gevoel krijgt van delen met anderen is dat absoluut niet ego in mijn ogen. Tot zover dit zijweggetje. ;)

Ik weet niet of we dit topic moeten gebruiken om dit soort (politieke) standpunten met elkaar te delen en bespreken, want ik dat dat dat dit topic niet ten goede komt. Zoveel mensen, zoveel meningen :)

Dat gevoel begon ik ook al te krijgen dus terug naar het originele gesprek. (y)

• Leuk
Waarderingen: Twix
Kwam net dit toevallig tegen...

Hoop dat dit wereldwijd snel beschikbaar wordt.
Kan ik gratis op en neer rijden naar Portugal. :D

Ben het inlaatspruitstuk voor de Xedos aan het oppoetsen, zodat hij straks glimmend op de auto kan.
Tevens is het raam van de bestuurdersdeur ermee gestopt, dus heb weer een klusje erbij.

Laatst bewerkt:
Misschien even oud dealers van Xedos mailen of ze nog ergens iets hebben liggen en wellicht kunt overnemen/krijgen of een goede kleurenkopie van maken.

Wel een leuke aanvulling op je collectie. Heb je ook werkplaatshandboeken? Weet niet of ze er zijn maar zie ze wel eens van andere merken voorbijkomen.

Misschien even oud dealers van Xedos mailen of ze nog ergens iets hebben liggen en wellicht kunt overnemen/krijgen of een goede kleurenkopie van maken.

Wel een leuke aanvulling op je collectie. Heb je ook werkplaatshandboeken? Weet niet of ze er zijn maar zie ze wel eens van andere merken voorbijkomen.

Goed idee, ga ik doen!

Ja, ik heb alle werkplaatshandboeken van Xedos 6 en 9.

Even niet gekeken, wat mooi is dat er hier respect word geantwoord, op de voorpagina is dat wel anders.

Mooi boek gescoord!

Ben bezig geweest vandaag om het chassis onder het Batmobiel body vandaan te krijgen en het klaar te zetten om straks het zo in één rechte lijn mijn tuin uit te rollen.
Zit een beetje tegen, want één voorwiel zit vast (remblok aan de remschijf), heb al erop geramd met een grote hamer, etc. maar hij wil niet los komen.
Wou de remklauw los halen maar die zit met een imbussleutel vast, net een nummer die ik niet heb (9) en ze ook niet hebben bij een bouwmarkt.
Dus even kijken hoe ik dit voor elkaar ga krijgen.

Terug
Bovenaan