Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Dat gevoel begon ik ook al te krijgen dus terug naar het originele gesprek. (y)
Ik zou enkel nog willen zeggen: wees alsjeblieft voorzichtig met informatiefuiken en blijf (betrouwbare) bronnen raadplegen. Voor je het weet zit je in Paraguay.

Anyway, ik wil zeker niet een 'can of worms' openen. Ik kom hier voor je fascinerende projecten en laat politieke discussies maar wat graag over voor het politieke topic. :)

Lekker bezig weer, Diante!

Morgen even imbussleutel 9 ophalen bij iemand die er eentje heeft, dus dan zou het moeten lukken om de remklauw los te kunnen maken en de remschijf weer vrij, zodat het wiel weer er terug op kan en het chassis op de juiste plek kan zetten.
Wil het nu zo snel mogelijk naar het lasbedrijf hebben, voordat er wellicht weer sneeuw komt.

Morgen even imbussleutel 9 ophalen bij iemand die er eentje heeft, dus dan zou het moeten lukken om de remklauw los te kunnen maken en de remschijf weer vrij, zodat het wiel weer er terug op kan en het chassis op de juiste plek kan zetten.
Wil het nu zo snel mogelijk naar het lasbedrijf hebben, voordat er wellicht weer sneeuw komt.
Wij hadden hier afgelopen dagen alweer sneeuw en code Geel dus wellicht… ;)

Zelfs met de juiste imbussleutel is het niet gelukt, zat muurvast, dus....heb met een schoevendraaier de voering van de remblokken er tussenuit moeten hameren.
Dit heeft gewerkt en de schijfrem is na veel moeite eindelijk los gekomen.
Alles staat inmiddels klaar om te verhuizen naar het lasbedrijf.

Ik probeer nu een afspraak te krijgen met degene die het gaat transporteren.

Moet je door de poort met alles? Dacht altijd dat je op een hoek woonde

Moet de schutting weer verwijderen, de poortdeur kan deze keer blijven.

Ik ben op hoekhuizen aan het reageren maar nog geen gelukt gehad.
Vorige week leek het heel positief, was nummer 2 qua reacties maar degene voor mij had urgentie, dus die kon bijna niet anders dan het huis accepteren.

Dus ben weer wekelijks de site van de woningbouwvereniging in de gaten aan het houden.

:giggle:

Hoop dat ik voordat de batmobiel terug komt van het lasbedrijf een huurhuis heb of anders voor september, want dan moet ik weer huur gaan betalen voor de stalling van de Nissan 300ZX cabrio en de Studebaker Avanti.
De stallingseigenaar heeft frames laten maken om caravans en auto's te stapelen, ik ben daar geen voorstander van.
De Avanti heeft hij al gestapeld zonder te vragen, dus dat vond ik niet correct, had even in overleg moeten zijn.
In september wil hij de Nissan ook gaan stapelen, als ik dat echt niet wil dan kan de auto ergens anders staan maar dan verdubbeld hij de huurprijs. :(
Dat ga ik niet doen dus als ik geen ander huis heb dan zit ik eigenlijk vast aan het stapelen van ook de Nissan.
Ik krijg nog een foto toegestuurd van hoe de Avanti er nu bij staat.

Chassis is opgehaald en geleverd bij het lasbedrijf!

Het polyester body wordt spoedig met een kraan opgehaald, dan tillen ze het mijn tuin uit.
Degene die kwam had iets met zijn rug dus tillen was geen optie.

Als dit goed werkt en ze een behoorlijk gewicht kunnen tillen, dan ga ik mijn schutting er vervolgens niet meer uit halen, dan wordt het gewoon over mijn schuur takelen.

De Xedos 9 is tevens geleverd bij mijn monteur, die gaat er binnenkort naar kijken.

Heb je inmiddels een abonnement bij het bergingsbedrijf? Lijkt me allemaal vrij kostbaar?

Heb een strippenkaart. :LOL:

Had een prijs opgevraagd voor de Jaguar te transporteren en die was 110,- euro. (wordt eind april, tot die tijd mag hij nog blijven staan)
De rit voor vandaag, "Komen we wel uit, dat komt wel goed" is gezegd.
Heb alsnog naar een prijs gevraagd maar geen antwoord op gekregen.
Normaal gesproken spreek ik altijd eerst een prijs af maar deze keer is het wat raar gelopen.
Voor het weekend had ik al gevraagd of ze maandag konden komen maar heb pas zondag avond antwoord gekregen dat het door ging.
Lekker op tijd, ik moet dit eerder weten, want als er een onbekende auto achter mijn huis staat, dan kan ik het chassis niet uit mijn tuin krijgen.

Degene komt nu met een prijs van 300,- euro, dus daar ben ik het niet mee eens, degene is 2 uur bezig geweest.

Heb net een chat berichtje gestuurd ivm de prijs, is kijken wat er gezegd gaat worden.
Dit noem ik niet ""Komen we wel uit, dat komt wel goed" wat gezegd is.
Dan verwacht ik een prijs van ongeveer hetzelfde als de 110,- euro maar niet bijna het drievoudige.
Zal wel goed komen......hoop ik.

Laatst bewerkt:
ach, twee uurtjes + machine uren? Valt die € 300 me niets tegen.

Ik vind het duur, had een andere offerte van 180,- euro en ik had ook de mogelijkheid om zelf een oprijwagen te huren voor 100,- euro.
Degene heeft mij de indruk gegeven dat het zeker niet meer dan 110,- euro zou kosten.
Het is bijna de helft van de rit voor de Jaguar die in April verplaatst moet worden. (wat circa 60 km is)

(dit was maar een ritje van circa 33 km in totaal)

Laatst bewerkt:
Net een foto ontvangen van hoe de Studebaker Avanti er nu (gestapeld) bij staat.

Op zich ziet het er wel ok uit, enigste wat mij te binnen schiet is als een auto lekt, dan lekt hij op de mijne.
Zal dat nog even aankaarten bij de stallingseigenaar, dit moet ik natuurlijk absoluut niet hebben met de Nissan!

Blijf het apart vinden dat dit zo zonder goedkeuring wordt gedaan. Weet niet wat de voorwaarden zijn om daar te huren. Maar hoe is deze daar geplaatst? Heftruck en even snel of secuur gedaan?

Blijf het apart vinden dat dit zo zonder goedkeuring wordt gedaan. Weet niet wat de voorwaarden zijn om daar te huren. Maar hoe is deze daar geplaatst? Heftruck en even snel of secuur gedaan?

Ja, vind ik ook, had absoluut in overleg moeten gebeuren.
Degene heeft wel ervaring, hij schreef "Hier heb ik veel ervaring mee, aangezien de wortelen in kisten tot het plafond gestapeld worden in het koelhuis.".

De stalling was vroeger een koelcel.

Hij rijdt / duwt de auto op de stelling en zet het dan met heftruck boven de andere, dus hij lepeld niet de auto zelf op zeg maar.

Heb hem een link gestuurd naar zo'n brug...

Dit wil ik ook ooit hebben in mijn garage, drie op een rij achterin. :)

Toen ik je verhaal las was ik ook even bang dat hij de auto zelf had gelepeld. Ook nu dat toch niet zo is was overleggen alsnog wel netjes geweest.

Op zich wel een mooi systeem. Lijkt op wat Tim Burton/Shmee150 ook heeft in zijn mancave.

Dat was ook mijn gedachten als eerste, dat hij de opgelepeld had met de heftruck en dan bovenop een stelling had gezet.
Ik blijf er geen voorstander van, ondanks dat het er wel ok uit ziet.

De Nissan 300ZX cabrio weegt 1501 kg, lijkt mij beter als hij die op de grond houd onder de stelling, weet niet wat voor gewicht de stelling kan hebben als er twee auto's bovenop staan.
Anders moet ik toch maar gaan kijken of ik ergens anders een goede, vochtvrije plek kan vinden, dat ik alleen de Avanti er laat staan.

M'n sloep leggen ze in de winterberging ook in zo'n stelling... 3 hoog, bootjes tot max 2.000 kg. Mooie oplossing. Voordeel is dat er niet meer geschoven of gemanouvreerd hoeft te worden als'ie eenmaal in het rek ligt. Het is m.i. belangrijker hoe eea wel of niet verzekerd is als het affikt... De boot wordt onder Hiswa condities gestald, maw je mot alles zelf verzekeren, de werfbaas is zelden aansprakelijk.

Ik moet even navragen hoe de situatie is qua verzekering mocht er wat gebeuren.
Maar ik voorkom liever.

De stallingseigenaar zei al dat het zo veiliger is, omdat de kans op schade veel kleiner is dan dat hij er met een caravan langs moet, etc.

Ik vind het niets de buizen (poten) vind ik ook aan de dunne kant.
Als iemand wil stapelen, dan heb ik zoiets van koop dan iets professioneels zoals de brug die ervoor gemaakt is.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat.....en is tevens betrouwbaar.

De onderste staat niet op zo'n plaat zeker? Vier poten los op de grond vind ik wel wat link.

De onderste is identiek aan degene die erboven zitten, alle auto's staan op een frame.
Denk niet dat de onderste vast staat, anders is het niet meer te verplaatsen.

Heb de stalling in Spier gevraagd hoeveel plekken hij nog vrij heeft, wacht nu op antwoord.

De monteur heeft het probleem gevonden bij de Xedos 9 Miller wat niet zo moeilijk was, de spanner van de distributie is niet kapot maar een rol...

Hij had al wat nieuwe onderdelen besteld maar de snaar was niet goed, had te weinig tanden, komt waarschijnlijk omdat het een Miller versie is, deze heeft er meer.

Leuk om hem zo te zien. Die blauwe ziet er aardig uit, al blijf ik het een beetje een onooglijk model vinden. Maar met je keuze voor de Nissan 300ZX bewijs je wel degelijk dat er niets mis is met jouw smaak ;)

Wil ook weer een keer een gele 300ZX Twin Turbo erbij hebben, heb geen spijt ervan dat ik hem verkocht heb aangezien het een bijzondere (4de van NL was).
Vond dat hij in Nederland moest blijven en niet mee naar Portugal moest gaan.

De Avanti is mijn droomoldtimer, maar....ik mis de Mustang cabrio ook wel die ik had in de tuquoise kleur.
Dus die staat ook op mijn lijst.

Wil in de toekomst toch ook wat meer oldtimers ertussen hebben staan met chromewerk, etc., de Mustang is daar éen van.

Misschien moet je een Avanti in het echt een keer aanschouwen, misschien dat je hem dan wel iets vind hebben.....tenzij het gewoon echt totaal jouw soort auto niet is.

Zit nog steeds te wachten op het bedrijf met de kraan om het Batmobiel body op te halen, hij staat nu bij de garage om gerepareerd te worden zeggen ze.

Was ook niet zo blij met het lasbedrijf, het chassis stond achter een hek, zodat het veilig staat.
Had het gevoel, ik fiets zaterdag even langs, kom ik er...staat het hek los en wagenwijd open, iedereen had zo het chassis mee kunnen nemen en dan had ik de nieuwe garage voorlopig wel kunnen vergeten.
Ga morgen even checken of ze het nu wel op slot hebben gezet.

Zit hier al mijn tijd, geld en energie in te steken en dan zouden ze het even verpesten door het chassis helemaal steelklaar te zetten.
Hier kan ik kwaad om worden.

Laatst bewerkt:
De distributie set voor de Xedos 9 Miller is niet meer te krijgen in Nederland, ziet ernaar uit dat het alleen nog leverbaar is in de US.
Nadeel is dat ze niet naar Europa versturen, dus heb een klant van mij gevraagd of ik het naar hem op mag laten sturen en dat hij het weer naar mij stuurt.
Wel een omweg maar het kan niet anders.

Laatst bewerkt:
Dat gedonder had ik met een complete stabiset voor mijn BMW e12 528i. ST was de enige die nog leverde, eerder ook in Europa, maar sinds een poosje niet meer. Een geen van de verkopers wilde versturen buiten de US. Dus via via geregeld. Ook daar was niet iedereen bereid in, om een pakketje van een onderdelenboer door te sturen, maar het is gelukt met behulp van een welwillende bevriende ondernemer.

Bestel je gelijk 2 setjes dan?

Ik heb het geluk dat ik wereldwijd klanten heb, dus mocht ik iets moeten regelen in een bepaald land, dan is de kans groot dat het lukt via mijn klant.
In de US heb ik veel klanten, dus mocht degene het niet willen doen die ik nu gevraagd heb, dan vraag ik een andere.
Van deze persoon heb ik mijn rode Trans AM gekocht.

Bestel je gelijk 2 setjes dan?

Eh,....2 setjes?...van de distributie bedoel je?
Nee, gewoon eentje, kan altijd weer een set regelen indien ik het nodig heb.

De set is inmiddels opgestuurd naar mijn klant

Maandag ga ik even langs het lasbedrijf, vragen wanneer ze tijd hebben om te beginnen.
Zodra ze tijd hebben en het transportbedrijf heeft nog niet de vrachtwagen met de kraan gemaakt, dan wordt het het polyester body ophalen met het lasbedrijf.

Ben op dit moment druk bezig met mijn uitvinding maar het zit een beetje tegen, heb veel werk gehad om iets te maken maar het doet niet wat ik wil waar ik al bang voor was.
Maar dat is op te lossen door het op een andere manier te maken wat ik morgen mee ga beginnen.
Aankomende week heb ik dat wel klaar en dan moet het eerste deel werken, dan alleen nog spoelen maken.

Ben vandaag bezig geweest met mijn Xedos 6 waar het zijraam niet van werkt, deurpaneel eraf gehad en de schakelaar van de raambediening getest.
Het is niet echt duidelijk wat nou de oorzaak is, dus heb een mailtje gestuurd naar de Xedos shop in Duitsland met de vraag of hij een andere schakelaar heeft en raammotor.

Nog wat nieuws uit Portugal, de weg van het dorpje maar mijn terrein staat deels onder water...

Heeft enorm veel geregend, gelukkig bij de loods is alles goed maar staat wel veel water omheen, waarschijnlijk ook wel binnen.

Tevens nog een video ontvangen van mijn buurman Mário...

Ben gisteren nog lang het lasbedrijf geweest om te vragen wanneer ze tijd hebben, want het begint mij te lang te duren dat er iets gebeurd.
Moet even een tekening maken van wat ik ongeveer wil qua buizenframe wat op het chassis gelast moet worden, zodat ze een schatting kunnen doen voor hunzelf hoe lang ze er ongeveer mee bezig zijn.
Ik verwacht spoedig dat er verdere stappen ondernomen gaan worden en het project weer verder gaat.

De plek waar het huis komt te staan is gelukkig een stuk hoger. :)

De loods staat ook hoog, het water wat er is komt omdat er geen afvoer is.
Ik had eigenlijk nog een soort geultje moete maken naar een lager gedeeltje.
Het dak van de loods loopt ook iets af maar het water komt nu aan de achterkant terecht (naar de heuvel toe in plaats van naar de afgrond).

Had nog video van de Xedos 6 gemaakt met de nieuwe vlog camera, valt een beetje tegen als je loopt, wordt een hobbelige video helaas, mijn smartphone is beter, dus ga nog een keer een nieuwe maken.
De vlog camera wordt dan meer voor stilstaand filmen.

De onderdelen voor de Xedos 9 Miller zijn aangekomen bij mijn klant en heeft ze vandaag op de post gedaan, dus die komen wellicht deze week nog binnen.

Heb ook eindelijk een transporteur gevonden voor de Engelse Xedos 6!
Ben mu bezig alles te regelen om hem deze kant op te halen.

Is alleen één "probleempje" (hoop van niet), de pagina op Facebook van het bedrijf waar de auto in opslag staat is verwijderd, hoop niet dat dit slecht nieuws is en mij een tweede keer gaat overkomen dat ik de auto kwijt ben.
Degene die de auto gebracht heeft gaat morgen langs en neemt meteen de Xedos mee, dus hoop dat er niets aan de hand is en de auto er nog gewoon staat.
Wordt (weer) spannend dus!

Terug
Bovenaan