Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Heb niet veel staan maar leeg is het ook niet.
Heb veel dingen weg gedaan of verkocht, zodat ik niet veel mee hoef te sjouwen als ik ga verhuizen.
Vind het ook leuk om opnieuw te beginnen, andere meubels, etc.

Mijn kamer staat meer vol met Batmobiel spul. :LOL:

Wat een bende zeg, dat is wel heel erg.
De Batmobiel spullen gaat één voor één straks mijn huis uit, dus dan is het weer opgeruimd.

Ik zit er heel subtiel aan te denken om misschien een Youtube vlog kanaal te beginnen met alles waar ik mee bezig ben.
Wellicht levert het ook nog op een dag geld op met genoeg volgers. :giggle:

Er is een keer gezegd dat dit één van de leukste topics is van het hele forum, waarschijnlijk omdat het alle kanten op gaat.
Dus wellicht geldt dat ook voor Youtube, om veel kijkers te trekken.
Ben alleen niet zo gek om op de voorgrond te zijn, dus moet er nog even goed over nadenken.

Laatst bewerkt:
Er is een keer gezegd dat één van de leukste topics is van het hele forum, waarschijnlijk omdat het alle kanten op gaat.
Ik denk dat het meerdere keren is gezegd. Ik zou wel kijken, lijkt me mooi.
Maar denk daar maar goed overna, daar gaat een hoopntijd inzitten.

Ja, moet even erin duiken met het maken van video's, heb het vroeger wel gedaan...wat simpele maar dit zou dan wel wat beter in elkaar gezet moeten worden vind ik persoonlijk.

Toen ik in Portugal was heb ik wel wat video's gemaak al met deze gedachte.

Heb al wel een kanaal aangemaakt maar er staat nog niets op.

En tevens op Facebook...

Laatst bewerkt:
Geweldig, heb nog geen video geupload of iets op Facebook gezet en ik heb al een volger!
Bedankt voor de eerste te zijn! :)

Ben op zoek nu naar een gratis video editor, die zal er vast wel zijn....ergens.

De eerste video die ik wil posten moet ik nog maken, beetje vertellen voor nieuwe kijkers waar ik allemaal mee bezig ben en wat er komen gaat.

De video die ik in Portugal gemaakt had staat op mijn smartphone, nu heb ik kort geleden een update gedaan en als ik hem nu aansluit op de laptop dan wordt er aangegeven dat er niets op staat, raar....want er staat genoeg op, dus daar ben vanmiddag mee wezen stoeien, hoe ik de video eraf kan krijgen.

Ook al is het nu nog te vroeg om hem te uploaden, moet eerst alle oude video's doorkijken en iets van gaan maken, zodat het tijdschema qua verhaal wel klopt.

Ben op zoek nu naar een gratis video editor, die zal er vast wel zijn....ergens.
Volgens mij zit daar best wel markt in, maar ook een hele hoop werk. Ik volg verschillende YouTubers die nog zelf editten, maar die dit eigenlijk willen uitbesteden zodat ze zich meer kunnen focussen op de kwaliteit van hun content of andere zaken naast YouTube. Achteraf gezien was het een gouden greep geweest als ik me bij mijn grafische opleiding was gaan focussen op video editing.

Laatst bewerkt:
Zat daar ook aan te denken, om het uit te besteden.
Spaart veel tijd uit en dan krijg ik ook echt iets goeds.

Moet wel zeggen denk wel dat het niet wordt zoals andere vloggers die 97% zelf in beeld zijn bij wijze van spreken.
Zal bij mij misschien het omgekeerde zijn, meer het werk wat ik ga filmen waarmee ik bezig ben.

Maar er zijn en komen genoeg grote en bijzondere projecten aan die naar mijn idee ontzettend leuk zijn om straks te volgen, een garage en huis bouwen, terrein er omheen vormgeven, de garage van binnen iets moois van maken, de tweede Batmobiel bouwen, overige filmauto's en de autocollectie verder uitbreiden met nieuwe aanwinsten......en mijn droom op Xedos gebied, twee stations, een 2deurs coupé en een cabrio ervan bouwen.

Heb nog wel wat dingen die ik wil doen maar dat houd ik voor de vlogs.

Zat daar ook aan te denken, om het uit te besteden.
Spaart veel tijd uit en dan krijg ik ook echt iets goeds.

Moet wel zeggen denk wel dat het niet wordt zoals andere vloggers die 97% zelf in beeld zijn bij wijze van spreken.
Zal bij mij misschien het omgekeerde zijn, meer het werk wat ik ga filmen waarmee ik bezig ben.
Wat ik je dan vooral als tip mee wil geven is om een statief te gebruiken voor je camera. Dan heb je je handen vrij en kun je laten zien wat je wilt zonder dat de camera in de weg zit. Daarnaast zou je ook (deels) voor GoPro’s kunnen gaan, die kun je met een band op je hoofd zetten. Ziet er niet uit, maar filmt makkelijker. :ROFLMAO:

Goed idee, ga ik doen!....een statief dan, ik draag al geen petjes anders gaan mijn haar door de war. LOL!!! :p :ROFLMAO:
Zat ook aan een chestcamera te denken, maar denk dat met een statief beter is en af en toe een camera in de hand.

Als ik de garage in Portugal klaar heb, betekend het ook dat ik ruimte heb om mijn eigen ontworpen auto verder te gaan afbouwen.
Die moet een keer gaan rijden uiteraard!!

Laatst bewerkt:
Waar haal je alle tijd vandaan? Nu naast alle projecten ook nog een eigen auto.

Respect voor je tijdmanagement, kennis en kunde.

Zijn er nog meer dingen die je nog niet vermeld hebt maar wel mee bezig bent. Want deze eigen auto was nieuw voor mij.

Mijn eigen ontworpen auto bouwen is al van jaren geleden, van 2006 zelfs dat ik hem begonnen ben te bouwen.
Het is ooit stil komen te staan, omdat de loods die ik via via mocht gebruiken van iemand verkocht werd.

Heb wat video's op Youtube ervan...

Dit zit altijd in mijn gedachten, kan niet wachten om dit project verder af te maken!

Verder heb ik nog iets bedacht (ook lang geleden inmiddels) voor een jongetje uit de familie voor zijn verjaardag (iets van hout gemaakt), dit idee is zo ontzettend leuk geworden, dat ik ook hiervan meerdere, nieuwe versies van zou willen maken.
(moet het nog verder af schilderen)

De inhoud zal je verrassen, komt later op de vlogs! ;)

Buiten dit om heb ik nog één ding wat ik misschien al 15 jaar geleden bedacht heb maar het wil maar niet echt lukken om het daadwerkelijk op te pakken.
Stom, want dit kan naar mijn idee groot worden, omdat ik er heilig in geloof dat het werkt.
Een "kastje" wat oneindig stroom kan leveren, dit zou toegepast kunnen worden in alles, voor het voorzien van stroom voor een huis of zelfs een electrische auto, zodat die nooit meer opgeladen hoeft te worden en ook geen berg accu's meer nodig heeft wat een aanzienlijke gewichtsbesparing zal zijn.

Heb hier ooit een 3D geprint onderdeel voor laten maken...

Wat verder hier de bedoeling is houd ik uiteraard voor mijzelf, maar hoop dat ik dit toch een keer spoedig ga oppakken....alleen mijn focus ligt nu 100% op de Batmobiel.
Heb wel kort geleden een kleine versie ervan gemaakt van hout, zodat ik minder materiaal van iets nodig heb, zodat de kosten ook laag blijven, puur om hetgeen te maken waar ik in geloof en te bewijzen (voor mijzelf) dat het daadwerkelijk werkt.
Als dit zo is, dan kan ik met vertrouwen er meer geld in steken en het groter maken.
Het moet eigenlijk een bepaalde minimale grootte hebben om veel stroom uit te krijgen.

Buiten dit om heb ik nog één ding wat ik misschien al 15 jaar geleden bedacht heb maar het wil maar niet echt lukken om het daadwerkelijk op te pakken.
Stom, want dit kan naar mijn idee groot worden, omdat ik er heilig in geloof dat het werkt.
Een "kastje" wat oneindig stroom kan leveren, dit zou toegepast kunnen worden in alles, voor het voorzien van stroom voor een huis of zelfs een electrische auto, zodat die nooit meer opgeladen hoeft te worden en ook geen berg accu's meer nodig heeft wat een aanzienlijke gewichtsbesparing zal zijn.
Als je echt geloof dat dit gaat werken, moet je daar nu eerst aan beginnen. Dat zou genoeg geld op moeten leveren om je huis in Portugal te bekostigen.

Daarom vertel ik ook niet meer over mijn uitvinding, de ring die ik heb laten maken zegt niets over de werking ervan verder. :)

Heb een vlog camera op het oog, ga niet meteen duur doen, maar moet wel redelijk zijn qua kwaliteit.
Een JVC Everio GZ-V515BE.

Daarom vertel ik ook niet meer over mijn uitvinding, de ring die ik heb laten maken zegt niets over de werking ervan verder. :)

Heb een vlog camera op het oog, ga niet meteen duur doen, maar moet wel redelijk zijn qua kwaliteit.
Een JVC Everio GZ-V515BE.
Als blijkt dat regelmatig vloggen echt je ding is kun je altijd nog overstappen naar wat anders.

De schutting is verschikkelijk, palen zijn al deels verrot, daarom heb ik er een grote bak tegenaan gemaakt met zand, zodat de schutting tenminste rechtop blijft staan met harde wind.
Waren schuttingdelen met zo'n ronde bovenkant, dus je kon heel makkelijk bij de buren kijken.
Ik houd daar niet van, dus heb er maar wat planken tegenaan getimmerd.
Ziet er niet bepaald mooi uit, maar het is tenminste dicht.

Ik ga niets investeren in dit huis of tuin, omdat ik er weg wil.
Mijn nieuwe huis wordt het allemaal super netjes.

Het is voornamelijk vliegroest wat op het chassis zit, dus lijkt erger dan het is.

Gaaf project die deXora Rann, best een mooi ontwerp.
Kun je zoiets ooit op kenteken krijgen in Nederland?

Ja, geen probleem, ik moet alleen een donorauto zoeken met dezelfde wielbasis zodat ik alleen het body heb wat aangepast is, het chassis en aandrijflijn moet origineel blijven.

Ik heb de auto voornamelijk ontworpen van het zijzicht, van die kant vind ik hem echt schitterend...

De achterkant vond ik eigenlijk iets te plat, kwam misschien ook door de 2 meter breedte, maar een Ferrari Testarossa is ook breed en plat, dus wellicht een kwestie van wennen.

Mijn idee is de auto afbouwen zoals ik hem toen der tijd ontworpen en gebouwd heb, daarna kan ik een tweede maken en aanpassingen doen.
Zou een andere neuspunt kunnen maken met een wat strakkere neuspunt of andere koplampen, lang en small in de voorkant van de neus zelf.
Het onderfront kan ik wijzigen, zijkanten onder de deuren...die had ik eigenlijk dicht ontworpen, dit is de enigste verandering die ik heb gemaakt.

Onder de lange sleuf in de deurpaneel komt een opbergvak, de twee kleine sleufjes erachter worden ventilatieopeningen.
De lucht hiervoor wordt aangevoerd door de chrome buis in de deurpaneel waar tevens de naam van de auto in moet komen en ook als handvat dient.
De donkere onderste rand aan de deurpaneel komt licht, dit gaat geheel doorlopen naar het deel achter de stoelen.
Als je dan de vleugeldeur open doet, dan verlicht deze rand tevens de vloer. :)

Onder de rand van de "middenconsole" komt ook licht.

Het houten body heb ik helaas niet bewaard, anders kostte het weer een stallingsplek, heb de deuren, achterraam, voorraam en het gehele interieur eruit gezaagd en zit in mijn A-team bus.

Als ik op een dag weer verder kan gaan dan moet ik het polyester body in een houten frame maken, zodat ik het weer perfect kan afstellen.
Daarna kan ik alle delen er weer aan bouwen en het interieur.

De voorraamstijlen komt het voorraam overheen, dus van buiten zie je die niet.
Mijn idee ervoor is om een soort honingraadstructuur erin te maken, zodat de stijlen sterk zijn maar de openingen tevens een kijkraam zijn als het ware, dus je krijg een raamstijl waar je doorheen kunt kijken, zodat je zoveel mogelijk zicht houdt.

Laatst bewerkt:
De achterkant vind ik wel wat lijken op die van de Ferrari 365 GTB/4 ‘Daytona’ en de 550 Maranello…
48711693-2.jpg

34223913-2.jpg

Het idee wat ik toen had was aan beide kanten van de deur een as en de as aan de achterkant met een klein tandwiel erop, de gewone voorste as komt in de voorraamstijl en degene met het tandwieltje eraan in de voorste stijl van het achterraam.
Daaraan kan ik iets koppelen (bijvoorbeeld een riem) die de deur opend.
Het trekgewicht aan de riem is groter dan het gewicht van de deur zelf, dus zodra je hem ontgrendeld, dan gaat de deur automatisch al open.
Op deze manier heb je ook geen gasveren nodig die lam raken na zoveel jaar en ziet er ook minder mooi uit.
De stijl aan de voorkant van het achterraam gebruik ik dus als ruimte om het systeem doorheen te geleiden.

Dit was dan een idee, of het werkelijk gaat werken, geen idee. :LOL:
Wordt een kwestie van uitproberen.

Had ook het idee om het dak als dakpanelen te maken, zodat je ook nog een beetje "open" kunt rijden.

Je hebt er wel over nagedacht, maar volgens mij is er geen enkele andere auto met vleugeldeuren met deze techniek. Dat zal een reden hebben.
Maar dat soort dingen zijn wel leuk om te zien in een vlog

Misschien denken andere autofabrikanten niet zo door over de techniek van vleugeldeuren en zijn ze meer met al het andere bezig van een auto ontwerpen. ;)

Wie weet kom je door het uploaden van deze filmpjes ook weer in contact met mensen wereldwijd die ideeën hebben om je autodroom werkelijkheid te laten worden. Als artiesten met hun muziek ontdekt kunnen worden door platenmaatschappijen dankzij YouTube, waarom een toekomstig autobouwer dan niet? ;)

Wat je ook zou kunnen doen, is een keer iets als een SLS AMG (ik noem maar iets) huren of proefrijden zodat je je op je gemak eens kan kijken hoe zoiets in elkaar zit. Ja, die heeft een systeem met gasveren volgens mij, maar autobouwers halen vaak ook iets van andere merken in huis om ervan te leren.

Misschien denken andere autofabrikanten niet zo door over de techniek van vleugeldeuren en zijn ze meer met al het andere bezig van een auto ontwerpen. ;)
Ik weet niet hoe zwaar het portier zal worden, maar een klein tandwiel zal de krachten waarschijnlijk niet op kunnen vangen. Komt een flink moment op. Dus dan moet je alles flink verzwaren.

Ik denk niet dat het eenvoudig gaat worden om de auto op kenteken te krijgen, omdat de typegoedkeuring van de donor niet zomaar overgenomen gaat worden.
De eisen m.b.t. tot veiligheid en milieu zijn veel strenger geworden.
Je kun beter vooraf contact opnemen met de RDW, voordat je heel veel tijd en geld in het project gaat stoppen.

Bij een typegoekeuring van een auto moeten bijvoorbeeld de portieren zijn verstevigd, zodat de inzittende beschermd zijn bij een zijdelingse aanrijding. Je gebruikt de orginele deuren niet, dus volgens mij vervalt dan de orginele typegoedkeuring van de fabrikant van de donor al.

Ik denk niet dat het eenvoudig gaat worden om de auto op kenteken te krijgen, omdat de typegoedkeuring van de donor niet zomaar overgenomen gaat worden.
Je kun beter vooraf contact opnemen met de RDW, voordat je heel veel tijd en geld in het project gaat stoppen.

Bij een typegoekeuring van een auto moeten bijvoorbeeld de portieren zijn verstevigd, zodat de inzittende beschermd zijn bij een zijdelingse aanrijding. Je gebruikt de orginele deuren niet, dus volgens mij vervalt dan de orginele typegoedkeuring van de fabrikant van de donor al.

Dit is allemaal waarom jij het niet doet (en ik ook niet).

Diante maakt zich daar niet druk over, hij is een automotive avonturier :love:

Wie weet kom je door het uploaden van deze filmpjes ook weer in contact met mensen wereldwijd die ideeën hebben om je autodroom werkelijkheid te laten worden. Als artiesten met hun muziek ontdekt kunnen worden door platenmaatschappijen dankzij YouTube, waarom een toekomstig autobouwer dan niet? ;)

Dan moet ik denk ik eerst veel volgers hebben om echt bekendheid te geven aan de auto die ik aan het bouwen ben.
Maar je weet het nooit natuurlijk, als het op deze manier op je pad kunt komen zou dat extra leuk zijn om een eigen ontworpen auto op de markt te krijgen.
Dit idee hoop ik in ieder geval te bereiken met de speelgoedkoffer die ontzettend leuk uitgepakt heeft.

Ik weet niet hoe zwaar het portier zal worden, maar een klein tandwiel zal de krachten waarschijnlijk niet op kunnen vangen. Komt een flink moment op. Dus dan moet je alles flink verzwaren.

Mocht het niet werken, dan kan ik altijd nog gasveren toepassen.
De deuren zou ik van carbon fiber kunnen laten maken mocht dat echt nodig zijn, dan wegen ze bijna niets meer.
Alleen de metalen buis in het interieur en het glas heeft dan gewicht.

Ik moet al een auto hebben op kenteken, zoals ik nu ook heb voor de Batmobiel.
De RDW ziet het zo, een auto bestaat uit drie delen, chassis, aandrijflijn en body, één van de drie mag je wijzigen en dan behoudt de auto zijn identiteit (kenteken).
Pas je meer dan één ding aan, dan moet ik een keuring doen en moet de auto aan de moderne eisen voldoen.
Dit geldt voor de Batmobiel, maar voor mijn eigen ontworpen auto niet.
Als ik bijvoorbeeld een Corvette zou gebruiken als donorauto, alles eraf sloop en alleen het chassis ervan gebruik om daar het body overheen te plaatsen die ik ontworpen heb, dan hoeft de auto alleen maar aan de APK eisen te voldoen.
Dus dat wordt geen enkel probleem om er later daadwerkelijk mee de weg op te mogen gaan. :)

Terug
Bovenaan