Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Ik weet niet welke provider je daar hebt, maar als die iets vergelijkbaars aanbieden als de Deco M4 van Ziggo dan heb je een prima versterker. Ik had in mijn slaapkamer altijd slecht bereik omdat die het verst van de router zit, maar sinds de Deco is het echt perfect.

Het probleem is, mijn terrein ligt in de heuvels, 5 km vanaf het eerste dorpje, er zijn daar niet zoveel zendmasten en niet alles komt een heuvel over.
Het is ook net waar ik sta, op de ene plek heb ik een redelijk signaal en andere minder of bijna geen.
Als ik een redelijk signaal heb, ook die wil nog wel eens even weg vallen.

Zojuist een bestelling gedaan in Duitsland...

(het zwarte plastic kapje zit boven de krik in de kofferbak)
De zilveren Xedos waar ik nu mee rijd had vroeger gas erin, dus er zitten dingen op het inlaatspruitstuk gemonteerd.
Wil het weer graag origineel hebben, dus komt een nieuwe op, kan ik meteen de lekke pakking vernieuwen, zodat hopelijk...en waarschijnlijk het probleem ook opgelost is dat de motor stationair te snel loopt.

Mijn buurman in Portugal (Mário) is weer goed bezig, hij heeft inmiddels een groot deel van mijn terrein gemaaid.
Daar ben ik super blij mee! :)
(foto's stuurt hij nog)

Kwam toevallig iets tegen op Marktplaats voor mijn '63 Studebaker Avanti, dus heb ik meteen aangeschaft.
Een klein iets maar toch, nodig heb ik het op een dag.
Als het goed is verstuurd degene het morgen en heb ik het woensdag binnen.

Alle maten voor de uitlaateindstukken voor de batmobiel heb ik nu ook beslist.
Heb toch nog de unit zelf aangepast in hoogte, linker kant ingekort en nog een deel aan toegevoegd waar de twee buisjes tegenaan of doorheen gaan.
(het bovenste korte buisje wordt dikker)

Nog één ding te doen, de naad aan de bovenkant van de neuspunt open maken, zodat een steun die aan de canopy (dak) komt kan open schuiven en de gaten maken voor beide benzineleidingen.
Kan dit nog niet doen, omdat ik de tankdoppen nog moet aanschaffen en de naad aan de bovenkant van de neus beter is om nog even dicht te laten, zodat het de neuspunt één sterk geheel blijft in verband met transport en het eventueel afstellen ervan bij het maken van het buizenframe.

Al het andere aan het body is gedaan, dus het is klaar om naar het lasbedrijf te gaan.

Ben nu bezig met toch een airride systeem aan te schaffen, deze zal ik hoogst waarschijnlijk heel spoedig bestellen.
Als het chassis is verlengd wil ik het erop gaan bouwen, zodat ik zeker weet dat alles perfect past en werkt voordat het chassis gestraald en gepoedercoat wordt.

Ja, deze gaat 100% voor de verkoop, ik loop in gedachten nu al door mijn nieuwe garage heen. LOL!!
De tweede Batmobiel gaat alleen maar nóg beter worden.
Kan ik me ook voorstellen. De punten en ‘problemen’ waar je nu tegenaan loopt kun je dan sneller oplossen lijkt me.

Het nieuwe Batmobiel body zal een berg werk minder hebben, dus gaat mij al veel energie uitsparen.
Weet dan inderdaad ook al de weg voor het airride systeem en de kosten voor het interieur opnieuw laten bekleden (wat ik nu nog niet weet), het spuitwerk, etc.

Dit is ook een goede test om te kijken of het lukt om de auto legaal te krijgen.
Daar ben ik wel het meest nieuwsgierig naar eigenlijk.

Rare vraag misschien, maar is er markt voor dit soort auto's die af zijn? Lijkt me dan toch een kleine markt en dat het misschien ook wel even te koop zal staan of valt dit mee?

Er moet een airride systeem worden samen gesteld voor de Batmobiel, een bedrijf gaat dat nu doen en ik krijg een offerte toegestuurd.
Aan de achterkant komen luchtbalgen met grote slag, zoals deze...

Voor normale vanwege het gewicht van de auto.

Dat is het bedrijf die de kit gaat samenstellen, het werd wat ingewikkeld of het allemaal gaat werken qua benodigde hoogtebereik.

Heb de offerte al ontvangen, dat was wel héél snel! :)

Ga de bestelling doorvoeren en moet dan alleen nog iemand vinden die er verstand van heeft om het in te gaan bouwen.
Dit moet wel goed gebeuren uiteraard en ik heb hier geen verstand van.

Gast, geloof nou eens in jezelf, je hebt al van zoveel dingen verstand. Dit gaat lukken. Wat je al allemaal hebt geleerd en uitgezocht, dit kan er wel bij.

Mooie stappen, overigens!

Jij bent één van de handigste Harries die hier op het forum rondlopen. Dat komt echt goed.

Niet alles is wat het lijkt, ben handiger met slopen, met hout dan denk ik dit met een airride systeem, maar ik ga het proberen.
Mocht het niet lukken, dan heb ik al iemand gevonden die kan helpen.

Heb toch nog de sleuf in de bovenkant geslepen van de neuspunt,...

Hij lijkt misschien scheef maar dat komt, omdat de bijrijderskant iets krom is gaan staan naar boven, dit trek ik later weer eenvoudig recht als ik de rand aan de achterkan (binnen) ga polyesteren.
De verhoging bovenop de neus waar de sleuf in zit hobbelt ook alle kanten op en is geen mooie strakke lijn nog.

Handige Harry zal morgen ook even wat foto's posten van het "niet te veel van verwachten" project. :p

Overigens het kleine stukje voor het voorraam moet ook nog een sleuf in komen, maar die kan ik niet maken nu, want die gaat van voor naar achter volledig door, dus dan zit het niet meer aan elkaar.

Vandaag begon kerst vroeg voor mij, pakket kwam binnen uit Duitsland. :)
Degene had er nog wat dingen bij gedaan zei hij, ik was behoorlijk verrast met wat hij een paar dingen noemde...

Het airride systeem is vandaag opgestuurd!

Laatst bewerkt:
Het kleine project waar ik mee bezig ben is een vooruitzicht op wat komen gaat, de garage die ik wil gaan bouwen.
Ben een schaalmodel ervan aan het maken, zodat ik niets over het hoofd zie, dat ik niet straks de betonvloer heb laten gieten en dan denk van "hier had ik nog wel 1 of 2 meter extra willen hebben".

En, dan kan ik ook gaan nadenken over de inrichting wat ik wil niet een standaard saai iets maken, zoals elke garage is.
Ander voordeel is dat ik men in Portugal kan laten zien op schaal wat ik wil, dan is het meteen duidelijk in plaats van een tekening.
Ben eerst met de opzet bezig, het detailwerk komt nog.

Het deel wat je gaat zien is van de linker naar de rechter paal, verder komt er overal zand omheen, ook erop.
De houten plaat voor de garage is wat ik over had, dus heb hem er even tegenaan gezet, moet nog een nieuwe plaat halen, want de vorm wordt anders.

De kast wordt een schuifkast, dus die gaat als deur dienen om naar de tweede verdieping te kunnen gaan.

Links wordt een werkbank (kastjes onder het blad moet ik nog toevoegen, het gat in het midden is een ruimte voor een banden demonteer en balanceermachine, rechts komt een kastenwand.
Onder het blad laat ik een kleine spatie voor verlichting (en aan de onderkant), deze spatie laat ik doorlopen in de kasten links en ook aan de onderkant daarvan.
Het juiste effect zie je later pas als ik het geschilderd heb en licht toegevoegd.

(het plaatje wat als kasten dient moet ik nog lijmen, vandaar dat hij nog niet rond gebogen is)

De tweede verdieping komt een woon / verblijf gedeelte met keuken, zitkamer, slaapkamer en badkamer.
Heb de indeling inmiddels op de verdieping getekend en ben nu bezig de wanden te maken en dan ga ik de interieurdelen maken, dus het wordt straks een compleet ingerichte garage met verlichting.

Laatst bewerkt:
Heel gaaf, hij bouwt gewoon een maquette van de garage. Mooi hoor! Hoe breed zijn die deuren, kunnen er twee auto's naast elkaar per deur?

Heel gaaf, hij bouwt gewoon een maquette van de garage. Mooi hoor! Hoe breed zijn die deuren, kunnen er twee auto's naast elkaar per deur?

De deuren worden 4,5 meter breed, dus daar passen makkelijk twee auto's naast elkaar met ruimte.
Heb de garage zo bedacht dat ik bijvoobeeld in het rechter deel twee auto's erin kan zetten maar dan past er alsnog een auto dwars in tegen de achtermuur en dan zit er nog circa 50 a 60 cm tussen de auto's, dus kan altijd nog een deur open doen.
Wil uiteraard niet dat het zo op de cm tegen elkaar geplakt staat.

Ik voel een internationale meeting aankomen ; )

Wie weet! :)
Misschien Autoweek weer op herhaling?
Nieuwe Xedos collectie?

Dit is wel leuker (en duidelijker in mijn ogen) dan een tekening!

Precies mijn gedachten ook. :)

De inrichting voor de tweede verdieping is ook bijna klaar inmiddels.

Het airride systeem is ook binnen gekomen...

Het moet nog passend gemaakt worden overigens.
Morgen denk ik wordt het wat minder tijd spenderen aan mijn garage miniatuur en weer aan de Batmobiel.
Eenmaal het airride systeem passend gemaakt moet ik alleen nog kijken ivm de schokbrekers, de achterste zitten niet in de veer maar direct op de achteras...

Dus dat is al een voordeel.
De voorste zitten wel in de veren, dus die moeten verhuizen...ergens anders naartoe.

Heb inmiddels een veer van de ophanging eraf gehaald en ben een beetje aan het puzzelen hoe de luchtbalg gemonteerd moet worden.
Kwam er nog niet echt uit, dus heb een e-mail gestuurd naar het bedrijf waar ik het gekocht heb.
Denk dat wat ik denk goed is, maar moet het wel met zekerheid weten.

Ik las dat er een batmobiel was verkocht voor meer dan een 100k.
Dat zijn flinke bedragen voor een auto, waarmee je waarschijnlijk nooit de openbare weg op mag.

Er zijn er in Amerika twee verkocht (die ik weet dan), eentje voor $172.000,- en de andere voor $155.000,-.
Degene die verkocht waren, waren volgens mij wel legaal....dit bepaald ook de prijs.

Autoverzamelaars zijn gek op dit model, omdat het zelden aangeboden wordt.

Vond nog betere foto's van het binnenste deel van de afterburner, heb ik toch niet slecht nagemaakt met de weinige foto's die ik had.

Er zijn twee replica bouwers die een originele hebben, eentje daarvan zit in Engeland.
Heb nu contact met hem en het ziet ernaar uit dat ik een 3D scan mag laten doen van de zijne!!!
Hij heeft een vriend die ook een 3D scanner heeft en heeft hem een berichtje gestuurd.
Als dit lukt, dan kan ik een exacte copy laten maken van het origineel.

Voor mijn tweede persoonlijke Batmobiel ga ik wel op zoek naar een originele, wat van een Viper jet af komt.

Degene gaat in het nieuwe jaar een 3D scan doen, dus het ziet ernaar uit dat ik straks een exacte kopie van het binnenste deel van de afterburner kan laten maken! :D

Gisteren de andere achterste veer verwijderd, het chassis staat nu helemaal naar beneden aan de achterkant en heeft meteen al bijna de goede hoogte.
Zal nog iets gaan zakken straks als het buizenframe erop komt, dat is alleen maar goed, want dan zit ik op de 15 cm hoogte.

Nu is het wachten totdat het lasbedrijf open gaat om een afspraak te maken om het chassis en body te brengen en het grote werk kan gaan beginnen.

Tevens nog wat foto's van de miniatuurgarage...

Let niet te veel op het schilderwerk, ik had niet veel verf meer die nog echt goed was, meeste was al een beetje dik en half opgedroogd, dus ik moet het nog een keertje opnieuwe strak schuren en in de juiste kleuren schilderen (de vloer dan, die moet bruiner worden), maar zo komt het geheel meer tot leven.

Het is maar goed dat je een schutting om je achtertuin hebt staan, anders stonden er de hele dag mensen te kijken. :D

Grappig dat je dat noemt, want een paar dagen geleden zat ik 's avonds op de bank met licht uit, stond er iemand door mijn keukenraam te kijken. (naar de Batmobiel uiteraard)
Daarna ging hij op straat staan voor mijn huis samen met een vrouw.
circa 30 seconden later stak hij opeens zijn hoofd boven de schutting uit aan de achterkant om te kijken, kort stak de vrouw ook haar hoofd boven de schutting uit.
Ik had zoiets van, "je kunt beter de volgende dag terug komen met licht, dan zie je meer".
Had degene ook echt de volgende dag terug verwacht maar aan het einde van de dag stak ineens een politieagent zijn hoofd boven de schutting uit.
Dus ik ben naar buiten gegaan waarop hij zei dat hij een melding had gehad van een leegstaand huis met een batmobiel in de achtertuin.
Hij kon het niet geloven, een batmobiel in een achtertuin?...in Nederland?...dus hij ging wel even polshoogte nemen.
Hij vroeg mij meteen van "mag ik even komen kijken?", dus heb hem binnen gelaten, dat vond hij wel leuk om te zien uiteraard.
Ik kende de agent al, had al eerder met hem gesproken over tuig wat achter op de parkeerplaats bij mij stond te handelen in drugs. (ja, woon in een hele leuke buurt vol met ellende, kan niet wachten totdat ik hier weg ben)

Na het gezien en een babbeltje gemaakt te hebben is hij weer weg gegaan.
Dezelfde nacht is er naar mijn idee geprobeerd mijn tuindeur te forceren, twee schroeven van het metalen plaatje van de deurklink staken een stuk eruit, net alsof iemand heel hard aan de deur heeft zitten te trekken, dus dat was minder fijn.
Heb de poort altijd op een kettinkje (tenzij ik even weg moet), dus dat heeft gelukkig geholpen.
Ben toch bang dat ze het uit mijn tuin stelen, heb het body nu in twee delen en is met een paar man eruit te tillen.

Hopelijk gaat het spoedig naar het lasbedrijf, als het weer terug komt dan zit de neuspunt als het goed is vast aan een scharnier aan het chassis, alleen nog even kijken of ik het achterste deel ook vast kan zetten.
Er moet een hele rand aan de onderkant gepolyestert worden, een deel ervan komt dan aan het chassis vast te zitten.
Echt balen dat ik nu geen polyesterwerk kan gaan doen.

Heb je geen felle schijnwerper met sensor op je spullen in de tuin staan? En zeker thuis zou ik heel rap een goede camera ophangen!! Dan zie je ook wat er 's nachts gebeurt.

Nee, heb ik niet, wel een buurman die 's nachts leeft en ook regelmatig naar buiten gaat. :)

De Batmobiel is wel mijn investering voor mijn toekomst, dus even kijken straks als hij bij het lasbedrijf staat.
Waar ik een beetje op hoop en wil proberen is of ik de auto bij hun mag laten staan (tegenbetaling uiteraard) en hem daar af te bouwen.
Dan staat hij veiliger, droog en zit ik niet met het probleem dat hij weer uit mijn tuin moet later als ik hem afgebouwd heb.
Wat ook weer een nadeel heeft, want dan moet het body er weer in zijn geheel af. :(

Laatst bewerkt:
Wel apart dat iemand daar speciaal een melding over maakt bij de politie.
Dat iemand door het lint gaat om een batmobiel te zien geheel onverwachts kan ik wel begrijpen.

Terug
Bovenaan