Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Het is makkelijk gezegd dan gedaan: met de rechtervoet, in de langsrichting van de motor, breng je de standaard omlaag. Met je gewicht blijf je op de standaard staan terwijl je voorzichtig de motor achteruit trekt. De motor zal zichzelf dan rechtop zetten. Dit is uiteraard even spannend, want je hebt het gevoel dat je de controle verliest.

Zo doe ik het altijd.

Het moet haar vast en zeker lukken met de juiste techniek. Ik stond altijd met mijn gewicht op de standaard en de motor trok ik omhoog, waardoor druk op standaard nog groter werd. Vanaf mijn 13e zette ik alle motoren van mij pa buiten om in de garage te kunnen knutselen.

Maar de motor heeft toch ook een jiffy?

Het moet haar vast en zeker lukken met de juiste techniek. Ik stond altijd met mijn gewicht op de standaard en de motor trok ik omhoog, waardoor druk op standaard nog groter werd. Vanaf mijn 13e zette ik alle motoren van mij pa buiten om in de garage te kunnen knutselen.

Maar de motor heeft toch ook een jiffy?
Ja, hij heeft ook een zijstandaard (geinig, jiffy kende ik niet).
Mij lukt het ook op die manier inderdaad, ze gaat het nog wel weer proberen.

Niks mis met de zijstandaard bij een V of lijn motor maar in het geval van een boxer motor kan het wel eens een mooie rookpluim opleveren bij het starten...

F9MC7Mtl25PHllMIY6nUVRkv.jpg
Schopje met met mooi weer in dit topic: inmiddels staan de eerste 1000km er bíjna op, nog snel de eerste beurt laten doen voordat we een lang weekend naar het buitenland tuffen :cool:

Ik heb nu een systeemhelm van (volgens mij?) de Lidl. Complementeert mooi mijn Bandit uit 2001.

Misschien toch maar eens een andere helm kopen, maar ik heb zo'n hekel aan helmen passen...

Terug
Bovenaan