Niels. | Clio eruit, Prius erin

He wat leuk zeg! Leuke auto ook, die Clio Baccara!
Die Skoda was ook bijzonder, als origineels Nederlander.

Wat een klasse wagenpark zeg; die i20 lijkt me een prima no-nonsense daily en dan zo'n gave Skoda en aparte Clio. Chapeau! Leuk om mee te lezen hier.

Ik lees veel 'goed' en 'zeer goed' maar zie toch wat plekjes. 'Redelijk' is dan meer op z'n plaats. en de prijsinschatting vind ik érg laag, zeker als ie zo goed is als wat men schrijft.

Ha wat goed gevonden! Hoop mooie foto's zeg. Weinig aan veranderd de laatste anderhalf jaar!

De auto was technisch prima toen ik 'm had, maar hij zit van voor tot achter onder de patina. Deukjes, krasjes, kleine plekjes... 'zeer goed' zou ik niet zeggen inderdaad. En wat je zegt klopt Barri, ik heb 'm gelukkig voor wat meer kunnen verkopen dan de geschatte waarde uit de advertentie!

Ha Niels, allereerst wat leuk om jou weer op het Forum te zien! Nog gefeliciteerd met jullie dochter!

Hyundai is natuurlijk altijd plus 1, ook al is het een zakelijke auto ;) Wat een toffe Clio ook zeg! Ik heb wel eens gedacht om (destijds) de Getz te vervangen door een Clio, een Baccara of hoe die versie op de latere versies ook heet, was dan wel de must om eerlijk te zijn.

Ha wat goed gevonden! Hoop mooie foto's zeg. Weinig aan veranderd de laatste anderhalf jaar!

De auto was technisch prima toen ik 'm had, maar hij zit van voor tot achter onder de patina. Deukjes, krasjes, kleine plekjes... 'zeer goed' zou ik niet zeggen inderdaad. En wat je zegt klopt Barri, ik heb 'm gelukkig voor wat meer kunnen verkopen dan de geschatte waarde uit de advertentie!
De eigenaar van dit bedrijf ken ik wel, een aardige jongen vind ik. Hij kan inderdaad mooie foto's maken! Ben benieuwd of de Skoda in Nederland blijft.

Ha Niels, allereerst wat leuk om jou weer op het Forum te zien! Nog gefeliciteerd met jullie dochter!

Hyundai is natuurlijk altijd plus 1, ook al is het een zakelijke auto ;) Wat een toffe Clio ook zeg! Ik heb wel eens gedacht om (destijds) de Getz te vervangen door een Clio, een Baccara of hoe die versie op de latere versies ook heet, was dan wel de must om eerlijk te zijn.

De eigenaar van dit bedrijf ken ik wel, een aardige jongen vind ik. Hij kan inderdaad mooie foto's maken! Ben benieuwd of de Skoda in Nederland blijft.
Thanks Peter!
Ik hoop inderdaad ook dat 'ie in Nederland blijft, zou zonde zijn anders.

Afgelopen vrijdag moest ik voor mijn werk in Amersfoort zijn, en tot mijn verbazing kwam ik een andere Clio Baccara tegen! Helaas was ik zelf met de lease-auto. Dit is er eentje van na de facelift, met airbagstuur en Laguna-stoelen.

Wat een ontwikkelingen in dit topic. Van een Applause naar een Skoda en nu een i20 en een Clio I. Vraag mij af, weet jij nog iets over de Applause? Rijdt de auto nog rond, wat is de km-stand nu?

Wat een ontwikkelingen in dit topic. Van een Applause naar een Skoda en nu een i20 en een Clio I. Vraag mij af, weet jij nog iets over de Applause? Rijdt de auto nog rond, wat is de km-stand nu?
Er is ook wel wat tijd overheen gegaan ;-)

Ik heb de Applause verkocht aan een verzamelaar in Zwitserland, die hem in zijn collectie wilde opnemen bestaande uit 7 (!) Gran Moves. Ik heb er daarna niets meer van vernomen.

Inmiddels staat de Baccara te koop!
Marktplaats

Ik begin binnenkort aan een andere baan en moet daardoor mijn lease-auto inleveren. Twee auto's bleken ook wat onnodig, de Clio wordt maar zelden gebruikt. Dus hij mag naar een andere eigenaar!

Inmiddels op zoek naar een gezinsauto als opvolger voor de lease-i20. Eens kijken waar die zoektocht toe gaat leiden!

Inmiddels staat de Baccara te koop!
Marktplaats

Ik begin binnenkort aan een andere baan en moet daardoor mijn lease-auto inleveren. Twee auto's bleken ook wat onnodig, de Clio wordt maar zelden gebruikt. Dus hij mag naar een andere eigenaar!

Inmiddels op zoek naar een gezinsauto als opvolger voor de lease-i20. Eens kijken waar die zoektocht toe gaat leiden!
In welke prijsklasse zoek je dan?

Ik zie dat mijn laatste bericht hier alweer even geleden is...

De Clio is begin november gekocht, aan een liefhebber. Die wilde graag een aankoopkeurig, even spannend met een auto van bijna 34 jaar oud, maar daar kwam 'ie zonder al te gekke dingen doorheen gelukkig!

Eind oktober moest ik mijn lease-i20 inleveren en had ik dus een nieuwe auto nodig. Omdat ik in de nieuwe baan wat minder ben gaan werken om meer thuis bij mijn dochter te kunnen zijn, is de auto dit keer wat rationeler gekozen.

Het wensenlijstje was als volgt:

- Betrouwbare auto
- Ruim genoeg voor een kinderwagen achterin en eventueel kampeervakanties met een peuter
- Niet al te duur in de lasten
- Automaat
En dat alles het liefst voor een niet al te groot budget, zo rond de 5-6000 euro.

Ik moet nog steeds een keer fatsoenlijke foto's maken, maar de keuze is gevallen op een keurig nette Prius uit 2008, met net geen 175.000 km bij aanschaf voor een kleine 6000 euro, inclusief nieuwe APK. Paar plaatjes:

Intussen heb ik de eerste 10.000 km achter de rug. Vlak na aanschaf nieuwe 4-seizoenenbanden erop laten leggen, en vorige maand (helaas) het eerste garagebezoekje gehad: de condensor van de airco had het begeven. Gemiddeld verbruik ligt rond de 1 op 19,5. Weinig andere auto's van dit formaat en deze leeftijd die dat 'm nadoen!

Verder is het een prettige auto in het gebruik wat mij betreft. Het rijdt heerlijk rustig, de ruimte is boven verwachting. Geen spijt van!

Ik moest ook even wennen aan het idee hoor…
Maar ergens is het natuurlijk ook één van de eerste echt succesvolle auto’s met hybridetechniek. Om eerlijk te zeggen ben ik echt wel onder de indruk van de kwaliteit van de auto, hij voelt zeker geen 18 jaar oud! Wie weet worden nette exemplaren ooit nog eens gewaardeerde klassiekers.

Een Prius op een autoforum, het moet niet gekker worden ;)
Maar ik denk inderdaad dat je er een heel fijne auto aan hebt voor dat geld!
Een Prius op een paardenforum zou nog gekker zijn!:LOL:

Maar zonder gekheid, prima auto. Lekker ruim, en dat is precies wat je nodig hebt met kinderen. Wel jammer van die condensor, maar die kan zelfs bij een Toyota stuk.

Autoliefhebbers houden ook van goede auto’s, en een Toyota is gewoon goed! Kun je niet omheen. De Prius 3 vind ik persoonlijk nog iets mooier, maar prima auto. (y)

Terug
Bovenaan