Pietzoveel
Asfaltkampioen
Waar haal je vandaan dat de dieselmotor recenter is?
Range Rover - Wikipedia
Ergens in 1988 een dieseltje....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waar haal je vandaan dat de dieselmotor recenter is?
Waarom dat verzoek? Een beetje reclame is toch altijd welkom?De volgende onbeschaamd omgekatte Volvo.. Zouden ze nou echt denken dat dit niet opvalt? Benieuwd naar z'n volgende APK, bijna aanstaande..
(op verzoek van aanbieder heb ik de link verwijderd)
Frank uit Gastel of Cranendonk weet er meer van:
Veel geld voor een op het oog toch redelijk afgeleefd exemplaar.1984...![]()
Volkswagen Golf 1.6 GTD Wegenbelastingvrij 1984 Diesel - Occasion te koop op AutoWereld.nl
1984, Diesel, Handgeschakeld, Hatchback, Roodwww.autowereld.nl
![]()
Het zou zomaar kunnen dat de carrosserie van zo'n bestelwagen keurig op het chassis van die oude Two-Ten past. In dat geval niet strafbaar, wel jammer.Maar het is verbazingwekkend dat dit al 14 jaar goed gaat.
En inmiddels is deze wederom voorzien van een "nieuw" kenteken.. En dan niet eens even de moeite nemen om ook maar iets aan het uiterlijk te veranderen.. Hoe dom kan je zijn!! De KP-70-BP staat overigens in Schiedam te koop (nog niet op het net te vinden).Onderstaande Kadett Bieber GV-40-YS wordt momenteel te koop aangeboden voor 8000 euro.
Echter zit er een luchtje aan het kenteken en gaat het hier vrijwel zeker om twee verschillende auto's.
De eerste is (was) een groene Kadett...
Deze heeft jarenlang in een voortuintje gestaan. De eigenaar wilde hem in 2013 niet verkopen en dus verliep de apk en ging de Kadett steeds verder achteruit. Pas half 2017 moesten de mensen de woning uit en werd de Kadett op internet te koop aangeboden. Een forumlid van de Kadett D club heeft hem toen voor een prikkie gekocht om te kijken wat er te redden viel. Dat was niet veel helaas.
Hij heeft hem zover mogelijk gestript en het kale casco weer aan iemand doorverkocht die er nog wel wat mee kon.
Een paar weken terug doken er opeens een 4-tal Opels op welke een handelaar ergens in een schuur had "gevonden" welke al sinds half jaren '90 stil stonden. Toeval wil dat een goede bekende van mij jaren terug al eens in deze schuur is geweest om te kijken naar deze Opels. Helaas was de deal hem toen niet de moeite waard en dus heeft hij ze destijds laten staan. Bij die 4 Opels zat ook deze gele Kadett Bieber.
Volgens mijn Kadett-vriend zat hier destijds nog geen Nederlands kenteken bij omdat het van origine een Duitser was.
Inmiddels heeft de handelaar welke de 4 Opels heeft gekocht deze ook te koop gezet, en wat schetste mijn (en diverse kennissen uit de Kadett wereld) verbazing. Het kenteken komt overeen met de gesloopte groene Kadett. Gevalletje omgekat dus helaas. Vermoedelijk voor een prikkie gekocht zonder papieren, en nu voor dik geld (bijna 8000 euro!) verkopen met een origineel Nederlands kenteken.
![]()
Astrawez schreef dat het "van origine een Duitser was" en dat hij daarom (in 2017) nog geen kenteken had. Maar volgens het huidige kenteken is het opeens een ONK uit 1984.En is het echt zo moeilijk om de auto gewoon ‘normaal’ op kenteken te krijgen als de papieren kwijt zijn? Zou dit niet gewoon alsnog gebeurd kunnen zijn (dus dat het huidige kenteken het originele is)?
Maar dat is een aanname op basis van de herinnering van een kennis van Astrawez die jaren terug stelt te zijn wezen kijken naar het voertuig. Dat hoeft (met alle respect) niet een correcte weergave van de feiten te zijn.Astrawez schreef dat het "van origine een Duitser was" en dat hij daarom (in 2017) nog geen kenteken had. Maar volgens het huidige kenteken is het opeens een ONK uit 1984.
Dat is het wel, heb het nagekeken en dit is een 74'erHet heeft weinig zin om kentekeninformatie van de RDW te gaan quoten als het kenteken niet klopt bij de auto. Dat is het hele idee van dit topic.Het model is duidelijk geen 1974'er Cadillac.
Dat heb ik gedaan en dan is het toch overduidelijk dat dit gewoon een 1974'er is.Nee Frits. Google even op Caddilac Fleetwood 1984 en 1974 dan zie je duidelijk de verschillen in die bouwjaren en dat dit een 84 kas is.
Amerikanen verschillen soms zelfs elk bouwjaar, ookal is het hetzelfde model.
Een '74 Fleetwood heeft 4 ronde lampen.Dat heb ik gedaan en dan is het toch overduidelijk dat dit gewoon een 1974'er is.
En ook gewoon een compleet andere vormgeving van de carrosserie.Een '74 Fleetwood heeft 4 ronde lampen.
Lijkt me goedkoper dan er eentje compleet restaureren.En laten we wel wezen voor die paar tientjes per maand een Niva omkatten?
Dan nog waarom de moeite doen voor een paar tientjes per maand?Lijkt me goedkoper dan er eentje compleet restaureren.
Ik doelde idd alleen op de houderschaps belasting. Als je hem zo stelt is het idd lonend geweest. Mag aannnemen dat die langs de rdw is geweest? Tenzij ze hem digitaal hebben aangeleverd.Als het inderdaad een 2019- model is, die in 2020 is geïmporteerd, dan was het dus een vrijwel nieuwe auto. Dan heeft dat dus heel wat rest-BPM bij invoer gescheeld. Zo'n 25.000 euro als het inderdaad gaat om een 2019-model (want 226 gram co2 volgens WLTP)
Vergeet ook niet dat deze Niva op LPG rijdt, dus het scheelt wel meer dan een paar tientjes per maand. 1000 euro per jaar om precies te zjin. Dat is dus al 4000 euro in de afgelopen 4 jaar dat hij deze auto rijdt.
En dan kan hij ook nog razend goedkoop als klassieker verzekerd. Scheelt ook al snel weer twee a drie tientjes in de maand.
Alles bij elkaar gaat dit dus niet om een paar tientjes per maand, maar mogelijk om zo'n 30.000 euro and counting...