Omgekat

Ik doelde idd alleen op de houderschaps belasting. Als je hem zo stelt is het idd lonend geweest. Mag aannnemen dat die langs de rdw is geweest? Tenzij ze hem digitaal hebben aangeleverd.
Mogelijk is de sloper uit 1979 langs de RDW geweest en het oranje exemplaar via een andere weg aan zijn kenteken gekomen...

^^ Ik vind dit maar een rare zin uit de advertentie:

(..)Het gaat hier om een 300SE maar op papier 280 SE heb alle papieren van de eerste taxateur in Nederland voor deze ingevoerd werd uit Zwitserland (..)

Wat bedoeld de verkoper nou precies?

Ik zou denken dat er een (import) taxatie is gedaan voor de rest-BPM destijds?
Dat lijkt mij een andere taxatie dan die voor de, periodieke, verzekeringswaarde?

Deze past hier denk ik ook. Een Porsche 968 uit 1983? :unsure:
Nope gezien het dashboard daadwerkelijk een 924.

Daar is denk serieus een hoop geld tegenaan gegooid. Zonder foto van het blok ben ik het eerste geneigd.

Forse prijs ook wel, dichter bij de prijs van een 968 dan een reguliere 924. Staat van de auto is wel magnifiek.

Forse prijs ook wel, dichter bij de prijs van een 968 dan een reguliere 924. Staat van de auto is wel magnifiek.
Ik denk dat de auto het en sich wel waard is. Een goeie 968 doet minimaal 35k momenteel. En dan heb ik het over 100 a 150k km’s en netjes.

Doe mij 10 968’s voor 20k en ik haal ze meteen op. Een voor mezelf iig:cool:

55b8bdf7-4ef3-48eb-9f33-67299268451a

Ik kom op marktplaats een 'Ford F 350 7.3 v8 diesel heavy duty' tegen met kenteken 3-VZR-49. Volgens de tekst 'auto 2009 kenteken 1987'. Uit welk jaar de motor komt wordt niet vermeld?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bestelauto-s/m2335484736-ford-f-350-7-3-v8-diesel-heavy-duty

Gelet op diesel (nog) niet belastingvrij. De datum eerste toelating in Nederland is 2012, net voor gewijzigde regelgeving? Tot nu toe weinig 'voordeel' gehad dan.

55b8bdf7-4ef3-48eb-9f33-67299268451a

Ik kom op marktplaats een 'Ford F 350 7.3 v8 diesel heavy duty' tegen met kenteken 3-VZR-49. Volgens de tekst 'auto 2009 kenteken 1987'. Uit welk jaar de motor komt wordt niet vermeld?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bestelauto-s/m2335484736-ford-f-350-7-3-v8-diesel-heavy-duty

Gelet op diesel (nog) niet belastingvrij. De datum eerste toelating in Nederland is 2012, net voor gewijzigde regelgeving? Tot nu toe weinig 'voordeel' gehad dan.
Wel vanaf 2027. Zou dan net nog oldtimer worden. Sterk staaltje omkatten

Een Range Rover Classic Turbo diesel uit 1971, volgens het kentekens. Volgens de RDW is ie wit. De dieselversie was pas beschikbaar in 1986. De spiegels zijn van na de facelift. De bumpers (eenvoudig te vervangen) zijn wél van een oud type, maar je ziet op zowel het voor- als het achterscherm een weggewerkte bout zitten waar de grote bumpers van na de facelift werden bevestigd...

Een Range Rover Classic Turbo diesel uit 1971, volgens het kentekens. Volgens de RDW is ie wit. De dieselversie was pas beschikbaar in 1986. De spiegels zijn van na de facelift. De bumpers (eenvoudig te vervangen) zijn wél van een oud type, maar je ziet op zowel het voor- als het achterscherm een weggewerkte bout zitten waar de grote bumpers van na de facelift werden bevestigd...

3 deurs is van ‘71 tot en met ‘85 geproduceerd. Op zich mag je er een diesel inhangen zolang d eerst voldoet aan 1/3 2/3e

354aefacd20bf53e2e840fa241f898f7.jpg

Tegengekomen op FB. Klopt helemaal niets van. Kenteken staat op 1983, auto zelf is uit 2008/2009. Nieuwer interieur en alles.

BMW 525i 1981

BMW 525 (1982) by Niels, on Flickr

Wat denken we hier van? Voor een E28 een zeer (te?) vroeg kenteken (datum inschrijving 17 juli 1981, eerste tenaamstelling 1982), maar wel volledig Shadow Line (alleen leverbaar in 1987/1988) uitgevoerd en ook het gedeelte onder de voorbumper is uitgevoerd zoals na de Modellpflege van 1984. De typeaanduiding 525 (zonder i of e) op het kofferdeksel zou ook een aanwijzing kunnen zijn dat het kenteken eigenlijk bij een late E12 hoort en niet bij een vroege E28.

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Als ik een E12 kenteken intoets bij de RDW zie ik een wielbasis van 2.64 meter, bij deze 2.63... Het zou dus de eerste E28 kunnen zijn, waar in de loop der jaren, mbv spuitbusje mat zwart en grijs voor de bumpers, na het omwisselen van de plastic spoilerbak dit exemplaar is gemaakt. Oorspronkelijk heeft een 525i, met de M30 motor, 1 uitlaatpijp aan de achterkant. Een 528i had deze twee pijpjes.

Nog eentje. Misschien niet het juiste topic hiervoor maar het is wel een vreemde. Stond begin november te pronken bij de EMW-presentatie op Autotron Classics, maar volgens Finnik is de auto op 27 januari gesloopt... Hoe dan? :unsure:

Max Roadster 1990

Ik dacht even naar een 2CV Manx te kijken. Een kitcar op basis van een 2CV eend.
Is een Max roadster ook een kitcar?
manx-2cv-1.jpg

Nog eentje. Misschien niet het juiste topic hiervoor maar het is wel een vreemde. Stond begin november te pronken bij de EMW-presentatie op Autotron Classics, maar volgens Finnik is de auto op 27 januari gesloopt... Hoe dan? :unsure:

Max Roadster 1990
Mijn beste gok is dat deze kentekenplaat bij was gemaakt destijds en in de schuur blijven hangen. De eigenaar van deze Max is via via aan deze kentekenplaat gekomen? Ofzoiets dergelijks in ieder geval.

Mijn beste gok is dat deze kentekenplaat bij was gemaakt destijds en in de schuur blijven hangen. De eigenaar van deze Max is via via aan deze kentekenplaat gekomen? Ofzoiets dergelijks in ieder geval.
Je bedoelt dat de kentekenplaten van een ander, gesloopt exemplaar zijn geleend? Kan theoretisch, maar het lijkt mij überhaupt onwaarschijnlijk dat er anno 2025 nog een Max gesloopt wordt gezien de bijzondere status van het model. Dus ik denk toch dat er iets anders aan de hand is.

@K Bouter,
Nee, een Max was geen kitcar.

Mijn vermoeden: auto is lang van de radar geweest, is daarna gevonden en opgeknapt. In de tussentijd heeft de RDW de administratie opgeschoond en het kenteken als 'gesloopt' gemeld. Net daarna komt het voertuig af en nu wil de eigenaar het kenteken weer activeren bij de RDW.

'Gympie' met zijn drie kleuren werd verloren gewaand, maar treedt in de openbaarheid tijdens Autotron Classics. Daar staart hij naar een rode soortgenoot, die destijds met een zeldzame 2+2-module is geleverd. Heb je een bovengemiddelde interesse in de MAX Roadster, banjer dan even over de stand van Elk Merk Waardig, want daar geeft Thijs van der Zanden van uitgeverij Citrovisie je een voorproefje van het 360 pagina's dikke boek dat in de pijplijn zit!
Lees ik ergens op Facebook via een zoekopdracht op het kenteken.

Ik kan niet begrijpen dat zo’n auto niet even schoongemaakt wordt voordat de foto’s gemaakt worden. M’n handen jeuken.
Ik heb er te weinig kennis van om iets te roepen over het bouwjaar, maar als ie van 1969 is dan zijn veel interieurdelen in elk geval niet meer origineel.

Kneiterhard jaren 90 plastic zonder twijfel. 99,999999999999% zeker omgekat. Hier is echt niets ‘69 van. Bij de RDW hebben ze lekker liggen slapen of deze is online aangemeld.

Vorige week kwam ik deze Range Rover uit 1971 tegen:
AP1GczPF9Fdf3255ijIBr9arefmriXGEm6ewTuOsbtiLlf-ia0k5b5DkZ6pj3xm7OmQJdmW01RzC5K2L47ms49Q9AkoVUZQF6-jxsKwLRFKYwdzeSAmV2lP17OKLrnQ6Nn5rSlQf0W_RIMJg9zuO2jaPqH8-NQ=w1016-h762-s-no

De vierdeurs variant kwam pas in 1981 op de markt. Waarschijnlijk staat een Range Rover body uit eind jaren 80 op een chassis uit 1971.

Terug
Bovenaan