Omgekat

Je bedoelt dat de kentekenplaten van een ander, gesloopt exemplaar zijn geleend? Kan theoretisch, maar het lijkt mij überhaupt onwaarschijnlijk dat er anno 2025 nog een Max gesloopt wordt gezien de bijzondere status van het model. Dus ik denk toch dat er iets anders aan de hand is.

Niet persé recent gesloopt, kan ook 20 jaar geleden zijn geweest...

Mij lijkt wat Barri op de vorige pagina noemt aannemelijker, dat het kenteken voor dit voertuig een slapend kenteken is geworden wat recentelijk weer is geactiveerd. Dat hoeft dan nog geen technische keuring te zijn. De RDW heeft dan denk ik niet zoveel smaken voor dit soort uitzonderlijke situaties waardoor misschien gemakshalve de stempel 'gesloopt' erop wordt geplakt?

Ik kan er niets over terugvinden op de website van de rdw, maar fehac schrijft er het volgende over: https://www.fehac.nl/rdw-kan-een-oud-nederlands-kenteken-opnieuw-activeren/

Twijfelgevalletje... Volgens de RDW is de datum eerste toelating 1 januari 1991. Deze uit volgens Finnik uit Hongarije geïmporteerde Panda heeft echter de grille van na de facelift in september 1991 en de 4x4 ging pas in 1994 Trekking heten. Ik ken de Hongaarse regelgeving niet maar kan er soms zijn gesjoemeld met de DET (1 januari is sowieso een rare datum, wie gaat er op Nieuwjaarsdag een auto op naam zetten...) om de auto daar belastingvrij te krijgen? Of zijn de grille en de Trekking-stickers bij een restauratie toegevoegde items (wat mij vreemd lijkt want ze roepen toch ook vragen op)?

Wat denken we hiervan?

De eerste foto nam ik in Delft in 2010 en de recente foto dateert van 2 weken geleden.
Ik zie op de recente foto een andere tint grijs, een trekhaak met achteruitrijlichten, een schuifdak, DS-letters op de c-stijlen (typisch voor de luxe Pallas-uitvoerig), een ander kleur dak, achterlichtunits met oranje remlichten (typisch voor de luxe Pallas-uitvoerig), dunne sierstrips op de oude foto en dikke Pallas-sierstrips op de recente foto, grijze chevrons (ID) op de oude foto en gouden chevrons (DS) op de recente foto, en er zit ineens een DS 21 logo op de achterklep...

Laatst bewerkt:
Die beginnende roestplekjes onderaan de deuren op de foto uit 2010 kunnen misschien reden zijn geweest om deuren en dan maar meteen de rest van het plaatwerk te wisselen?

Terug
Bovenaan