Ook ik rij hybride, maar dan anders: Audi S8 V8 en Tesla Model 3 Highland

Dat zijn ook wel dikke hoepels!
Mijn buurman was ook naar zo'n S7 aan het kijken, maar is toch bij de A6 gebleven.

Auto van de vrouw, vs mijn auto... bevalt ook best prima die Renault. (niet bij ons thuis). Audi bevalt nog prima. Wel langzaamaan aan het twijfelen om hierna hybride te gaan rijden trouwens, even aanzien.

0Ngs9tB.jpg

Smilespergallon zei:
Vanwaar heeft jouw buurman het niet doorgezet Barri?
Het verstand kwam iets om de hoek kijken denk ik. A7 heeft weinig hoofdruimte achterin. Het is een A6 Allroad geworden. Geen V8 maar een V6 dus ook.

Is nog maar een gedachte hoor mbt hybride, zoals een Volvo XC90 2015+ is toch best een mooie bak. Probleem van die Audi is dat de power zo soepel gaat, je eigenlijk geen echte rauwe belevenis hebt. En als je even inhaalt ben je zo je rijbewijs kwijt, zo hard gaat het al vrij snel. Kun je wel zeggen geef minder gas, maar goed als je altijd half gas rijdt dan kan je net zo goed een auto kopen met de helft aan vermogen. :D En alles went te snel, ook dat is een ding.

Eerder na de turbo reparatie onderstaand filmpje gemaakt, is gewoon standaard zonder tune. Voor 225 euro heb je al 120PK en 300Nm extra (540PK en 850Nm). Ga ik niet doen denk ik, gaat het nog gekker..

Filmpje is wel met de ramen open, veel windlawaai dus

Vind de snelheid nog wel meevallen, Beleving begrijp ik, het is een grote zware auto, mijn roadster is een bak beleving van dat, dak eraf een gaan!
Sowieso heb je niet extreem veel vermogen nodig voor beleving, kijk bijvoorbeeld naar een Peugeot 106 Rallye, zoveel lol kun je daar mee hebben.
En met deze benzine prijzen begrijp ik de keuze van een hybride wel.

Vind hem vrij rap met ongeveer 10 seconden van 100 naar 200 km/h, ook ongeveer wat een Tesla Model 3 Performance doet die lichter is en meer PK. (100PK meer en 100KG lichter), dus voor een auto met 420PK en 1920 KG, doet hij het niet slecht.

Mijn vorige A6 met 3.0TFSI, 300PK en woog ook paar honderd kilo minder, deed er 16 seconden over.

We zien wel, ga hem sowieso niet voor een handelsprijs de deur uit doen, dan rij ik er mooi in door.

Was aan het fotograferen, ook een paar van de Audi, kwam er na een paar min douane aan. Denk je eerst oh oow, maar goed ze wilden gewoon een praatje maken. Half uur over auto's gepraat, toch wel leuk.. bij een haven waar geen mens te bekennen is.

Rd98v3p.jpg

drRP4pu.jpg

YrXcpaH.jpg

Vandaag ook even ritje Lauwersoog gemaakt. Had windje in de rug en rustig cruisen met massagestoelen aan. Vrouw natuurlijk ook, en de kids mee achterin (die hebben die optie niet op de achterbank). Zelfs 1 op 13 gemiddeld met de koude start erbij, niet slecht voor 'n V8 met rondom 285 bandbreedte, 2 ton bijna en permanente quattro :)

Af en toe ook ff inhalen (mensen rijden massaal langzaam), blijft toch een beest van een motor. (y) Toch wel jammer dat we vrij binnenkort (zo'n 10 jaar?) de V8 moeten gaan missen. En natuurlijk als ik deze auto verkoop zal ik 'm zeker niet vergeten.

Als deze banden af zijn ook meteen de velgen weer als nieuw maken, zit lichte stoeprandschade op.

Heb deze eerder ook gemaakt, ook goed gelukt.
A0DGlCn.jpg

KKCo4jO.jpg

sQDW4B9.jpg

Het was druk inderdaad @ Lauwersoog. Mooi weer natuurlijk, maar had eerlijk gezegd meer drukte verwacht. Wij waren bij Het Booze Wijf, echter wel een stevig fris windje.

Velgen staan prima hé :) Mooie accent bij de rest.

Even wat privéomstandigheden gehad, dus moet rustig aan doen. Mijn eerste epileptische aanval, enkele weken geleden waarbij mijn arm enkele dagen verlamd was na die tijd en weken lang zwakker was. Na onderzoeken bij het ziekenhuis geen oorzaak gevonden. Waarschijnlijk heb ik te veel hooi op mijn vork genomen afgelopen jaren (werk, studie, gezin). Gelukkig geen permanente schade dus (en mag dus gewoon autorijden).

Op dit moment de hogedruk brandstofpompen aan het uitwisselen omdat het nog de originelen zijn. Soms willen ze intern gaan lekken waardoor benzine mengt met olie. Ik ruik een lichte benzinelucht onder de oliedop na een rit dus voor de zekerheid wissel ik ze om (wel een duur geintje maar toe maar). Meteen ook de rollers wisselen die op de nokkenas rusten.

De 4.0tfsi heeft niet één maar twee van deze pompen, dus het is 2x zo duur als een "gewone" motor.

De oude pompen:
TTjcV4H.jpg

Gelukkig gemakkelijk te bereiken
x45Fm6v.jpg

Oh en leek me wel eens leuk om een filmpje te maken met koude start met de kleppen open. Normaalgesproken is dit met de kleppen dicht om mijn buren als vriend te behouden.

Jay DoubleYou zei:
Ook mooi, nog nooit gezien onder een (R)S7. Al zijn de velgen erboven meer mijn smaak voor dit model.

Zoek maar bij google afbeeldingen: RS7 2013... alleen maar zie je dit model velgen, is toch echt van de RS7 4G, zo goed als alleen maar geleverd met die velgen. Er zijn verschillende kleursamenstellingen, je ziet vaak de zwart met kaal aluminium combo.

T1R19C3.jpg

lpcLg0N.png

hbpYVzK.png

De andere velgen zijn van de RS6, liggen hier ook nog gewoon hoor.

speedtouch zei:
Wordt ie nog verder verlaagd ook?;)

Nope, hij is zo al best wel laag, de luchtvering is maximaal omlaag gezet met vagcom. Nog verder en het is onpraktisch ook. Enige manier om verder lager te gaan is met lowering links om het systeem te truken. Maar dat ga ik niet doen, plus vind het super lage zelf niet eens meer mooi. Ja ik wordt oud.

Daarnaast krijg je ook problemen met sensoren van de auto als je te veel omlaag gaat, hij heeft nogal wat, zoals radar voor noodremactie en adaptive cruise, lane assist, grootlichtassistent, wat je niet wil is dat dat soort dingen in de war raken.

Onverwachts de S7 verkocht. Had 'm te koop aangeboden maar eigenlijk niet echt gedacht 'm snel te verkopen in deze tijd. Wel dus. Een hoofdstuk afgesloten met een fijne bak en mijn V8 wens is vervuld. Wat een auto! Ik ga 'm wel missen...

Ik ga nu op zoek naar een hybride.

Dan moet je 'm niet te koop zetten... :)

Was je toe aan wat anders? Wat voor iets zoek je? Een Prius? ;)

Wat een mooie bak was het eigenlijk toch, vooral op het laatst met de 21" wielen. Hoe gaat het nu met de gezondheid?

Veel succes met het zoeken naar een waardige opvolger, ben ook wel benieuwd wat er gaat komen!

Smilespergallon zei:
Onverwachts de S7 verkocht. Had 'm te koop aangeboden maar eigenlijk niet echt gedacht 'm snel te verkopen in deze tijd. Wel dus. Een hoofdstuk afgesloten met een fijne bak en mijn V8 wens is vervuld. Wat een auto! Ik ga 'm wel missen...

Oeff… :) Is een Lexus een idee? Toch weer een beetje exclusiever ipv een Toyota.

Barri zei:
Dan moet je 'm niet te koop zetten... :)

Was je toe aan wat anders? Wat voor iets zoek je? Een Prius? ;)

Ach, geeft kans voor nieuwe dingen. Ik reed vrij weinig met de auto, terwijl je wel 110 EU pm wegenbelasting betaald en alle overige kosten. De benzineprijzen zullen waarschijnlijk wel weer omhoog gaan komende jaren. Een beetje leuk rijden met de S7 en hij doet 1 op 6. Met rustig rijden op snelweg deed die 1 op 12 maar goed dat is ook niks aan als je dat altijd doet.

Daarnaast heb ik nu 3 soortgelijke auto's gehad, een A7, A6 (technisch dezelfde auto) en deze S7. Dan ben je wel weer eens toe aan iets anders.

Ben er nog niet over uit wat ik wil gaan kopen, de praktische kant van mij gaat richting een VW GTE en de leukere kant naar een XC90 bijvoorbeeld, maar daar betaal je dan wel weer de hoofdprijs voor. Genoeg opties.

Volledig elektrisch lijkt mij nog niet echt wat, range angst etc.

Zadelsnuiver zei:
Wat een mooie bak was het eigenlijk toch, vooral op het laatst met de 21" wielen. Hoe gaat het nu met de gezondheid?

Veel succes met het zoeken naar een waardige opvolger, ben ook wel benieuwd wat er gaat komen!

Ik ben gelukkig weer zo goed als de oude maar doe nog wel rustig aan, nog niet full-time aan het werk en de studie on-hold. Maar goed, geen permanente schade dus daar ben ik al heel blij mee!

Thanks he.

Jay DoubleYou zei:
Smilespergallon zei:

Oeff… :) Is een Lexus een idee? Toch weer een beetje exclusiever ipv een Toyota.

Vind Lexus wel mooi, maar die CVT transmissies vind ik dan wel weer heel jammer, constante brom van die motor....

Met een wat sterkere motor heb je daar geen last van. Een Lexus GS450h bijvoorbeeld.
Een Golf GTE is ook prima, maar ik schrik wel van verhalen die ik hoor over eventuele issues met de versnellingsbak en de kosten die daarbij horen.

Durf ik niet te zeggen, maar in NL is er één generatie geleverd (2014-2017) die volgens mij altijd technisch gelijk is. Maar als ik lees 7k tot 11k voor een bak, dan doe ik toch even een stapje naar achteren...

Zo, dat heb je snel gedaan! De eerste die ik zie met een R kenteken. Lijkt me een heel fijn ding. Veel plezier ermee!

Ja ik heb nu net mijn vakantie, dus ik wilde niet te lang zonder eigen auto zitten, wil niet steeds de auto van mijn vrouw pikken. Dan kan zij geen kant meer op. En met een auto van een VW dealer met zo weinig km heb ik er wel vertrouwen in dat het een goede auto is. Helaas niet alle opties, maar je kan niet alles hebben (geen digitale dash, geen dakraam en handmatige klimaat beheersing wat ik apart vind bij zo'n auto maar goed). Het is tenminste wel de 2.0 motor, de meesten zijn 1.5 wat te zwak is voor dit kaliber auto vind ik. Ook wilde ik per se de R-line, welke ik velen malen mooier vind. En veel andere opties wat die weer wel heeft, zoals achteruitrijcamera, stoelverwarming, adaptieve cruise en nog wat mooie dingen zoals sportstoelen met suede en leer + een zwarte hemel.

Nog geen plannen met de auto verder, het is een prachtig ding zo. Zit een klein deukje op de dorpel van iets wat tussen de deur kwam bij passagierskant (zie je alleen met deur open), misschien dat nog even weg laten halen als ik me eraan stoor. Valt pas op als je erop let. En als die mij toch te langzaam is, kan die nog gechipt worden naar 245 PK. Heeft nu 190 PK. En dat van die climate is vast niet makkelijk te retrofitten, waarschijnlijk maar accepteren.

De reden dat ik deze koos is ivm de lage km stand en algemene staat, tuurlijk wat gebruikerssporen maar dat is echt minimaal voor een 2 jaar oude auto. Dan moet je echt enorm kritisch kijken voordat je wat ziet.

Nog foto's van binnen, later maar betere foto's maken, dit was allemaal wat overhaast.
tnGCZ0i.jpg

pAte3Cp.jpg

Een keuze die je hopelijk meer rust geeft, zo'n jonge auto zal vast geen Audi-achtige problemen geven en anders kan je terugvallen op de dealer. Veel plezier met deze mooie Arteon!

Het is zeker een ex-Duitse auto, gezien de vreemde configuratie? In Nederland is zo'n handbediende klimaatregeling volgens mij niet eens leverbaar.

Geeft wel wat stress als je een Audi hebt met heel veel dure onderdelen welke na leeftijd weleens gekke dingen kunnen gaan doen. Daarom ook gekozen voor een jongere auto om minder stress te hebben. En ik wilde wat zuiniger rijden.

Hij komt inderdaad uit Duitsland, mocht het mij irriteren dan even mogelijkheden bekijken of het te retrofitten valt (zag al dat men het bij een Golf 7 weleens heeft gedaan, opbouw lijkt vrij gelijk). Maar eerlijk gezegd ben ik iemand die vaak de airco uit heeft en het raam op een kier heeft, ben niet zo'n fan van airco, alleen met hele warme dagen zoals afgelopen tijd. Dus kans is aanwezig dat ik 't mooi zo laat.

Mooie auto zo'n Arteon, ook de fastback/shooting brake-variant is gaaf om te zien. De titel van het topic moet je nog wel even aanpassen. ;)

Zo, fraaie bak. Ik vond de A7 ook een mooie auto, maar deze Volkswagen mag er ook zijn. Ziet er stiekem wat voornamer uit.

speedtouch zei:
Keek er toch wel van op, van die stap die je gedaan hebt, maar je hebt een vette bak terug!

Ik was ook bang spijt te hebben van zo'n grote overstap, maar tot nu toe alleen maar tevreden. Arteon is ook veel ruimer van binnen. (beenruimte en kofferbak)

Heb misschien niet meer het mooie V8 geluid en minder vermogen, tot nu toe mis ik het niet. Deze motor is ook vlot genoeg.

Mijn tante had er ooit zo een, ik stond echt te kijken van de belachelijke overvloed aan ruimte in die bak.
Enjoy it!

Hij is inderdaad heel ruim, ruimer dan je zou verwachten. Stukken meer ruimte dan de S7 terwijl deze toch iets kleiner is van buiten (lengte/breedte), vrij praktische auto dus.

Kofferbak is langer dan de S7 maar ook stukken hoger vanachter. De achterbank kan zelfs een volwassene ruim met de benen achter mij als bestuurder zitten (ik ben 1.90M), bij de meeste auto's wil dat niet makkelijk met mij als bestuurder.

Mooi ding zeg! Verbruik is ook top, dat red ik met mijn 2 liter turbo niet. Bij 1:16 houdt het bij mij wel op;
Ben wel benieuwd hoe die handmatige klima eruit ziet. Gekke keus van degene die hem besteld heeft.

Gekke keus ja, maar eerlijk gezegd is het niet echt storend. Rij er nu al dagenlang mee, werkt prima hoor.

Ik zag een set op het internet voor 150 euro om het over te kunnen zetten naar clima, dual zone werkt dan niet, mocht het ooit een wens worden dan is die mogelijkheid er tenminste wel. En ben zelf handig.

Zo ist nu.

rXl8v9E.jpg

Handmatige airco in een Arteon is wel erg schraal eeeh bijzonder inderdaad!
Dual zone zou ik wel kunnen missen, maar gewoon temperatuur gestuurd vind ik haast een must. Zou top zijn als dat simpel om te bouwen is.

Terug
Bovenaan