Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Volgende week is de overstap al! :)
Het zijn idd roerige tijden in accountancy land en gezien jullie sector denk ik ook wel te weten welk concurrent jullie controle doet, daar hebben wij er inderdaad al een aantal van overgenomen :)

@ Jos, congrats! Weer een stapje dichterbij ;)

dsc_2683_0.jpg

dsc_2667.jpg

dsc_2671.jpg

maxresdefault.jpg

Nu dus nog een verdediging inplannen en dan kan ik het bijna afsluiten.

gefeliciteerd Jos! Nu ben je er écht bijna :D
Volgende week is de overstap al!

had je al een keuze gemaakt in de auto? En krijg je nu een tijdelijke voorloopauto voor de time being?

Nou mijn werkdag gaat beginnen, fijna nacht jullie :D

ruud zei:
@ Fer: Hoe staat het met de keuken?

gaat goed, nog steeds in de lijn van de verwachting.
Vorige week maandag is de stukadoor geweest, en heeft zijn werk nu een week kunnen drogen. Op 1 stukje muur na is alles droog (y)
Afgelopen weekend de eiken vloer geschuurd met een parketschuurmachine en een kantenschuurmachine. Was wel ff heftig werk, maar een mooi resultaat. Gister de missende vloerdelen weer aangelegd, door allerlei redenen heb ik 5 uur gedaan over 3m2. Maar ook hier weer, het resultaat is fantastisch!
Vanmorgen werd de keuken geleverd, en morgenvroeg begint de keukenboer met het monteren. Zeer benieuwd hoe het resultaat is (y)

Mogguh!

Flinke verbouwing dus fer. Verblijft de familie in die periode elders?

@ Richard: begint met een D. Dat schiet dus mooi op. Nieuwe baan, nieuw huis, nieuwe auto. Nu nog een nieuw vrouwtje..;)

@ Joost, keuze heb ik nog niet officieel gemaakt. Moet ook navragen hoe de procedure exact in zijn werk gaat, dat komt volgende week wel. Ik krijg sowieso een voorloopauto, ook daar weet ik nog niet van wat het wordt.

@ Rob, had ik wel verwacht dat jullie daar zouden zitten :)
Klinkt idd als een nieuwe start met een nieuw huis, nieuwe auto en misschien ook wel een vrouwtje. Ik zie het allemaal wel gebeuren :D

@ Fer, gaat nog best snel voor mijn gevoel!
Maar beter ook, want volgens mij geeft het een enorme puinhoop in huis.

Ik heb laatst in mijn huis met verbazing naar het stucadoorwerk zitten kijken, wat een vakwerk is dat zeg! Gewoon uit de losse pols alles snaar strak op de muur, echt briljant hoe die mensen dat kunnen :D

Vloer schuren heb ik vorig jaar ook samen met mijn vader gedaan, dat is nog best even zweten (was toen hoog zomer) en geeft ook een hoop werk maar wat knapt een vloer daar van op zeg! (y)

@ Joost, keuze heb ik nog niet officieel gemaakt. Moet ook navragen hoe de procedure exact in zijn werk gaat, dat komt volgende week wel. Ik krijg sowieso een voorloopauto, ook daar weet ik nog niet van wat het wordt.

maar er is dus wel iets geregeld voorlopig? Of stap je maandag op fietsje naar het werk en zie je wel hoe en wat? :p

Klinkt idd als een nieuwe start met een nieuw huis, nieuwe auto en misschien ook wel een vrouwtje. Ik zie het allemaal wel gebeuren

Het het net zo onverwacht komt als het huis en de baan dan zal dit ook niet lang op zich laten wachten ;)

rjthefrisian zei:
Waar zijn jimmy en Peter?

Hier ben ik,

Afgelopen woensdag ziek naar huis gekomen en eigenlijk pas sinds gistermiddag in staat tot deelnemen aan de maatschappij... Heb in 1 week, 1 pannenkoek, 2 boterhammen en 2 beschuiten op.. Toen ik dat de dokter verteld werd mij gevraagd hoeveel ik was afgevallen en of ik opgenomen moest worden.... Dat zal niet nodig zijn, de reserves zijn gewoon wat kleiner geworden nu :)

V andaag weer @ work, want werd gek thuis, en had mijn oplader van de laptop niet bij dus die was ook al een paar dagen plat, en de Ipad is toch niet in alles net zo handig.

Maar we gaan er weer voor, lekker drukke week en een week inhalen, maart komt goed :) Paar nieuwe advertenties en banners maken. plan voor onze webshop aanleveren, mijn binnendienst collega aan het werk houden en dan is het wel weer vrijdag denk ik.

Mogguh!

Naar ongeluk in Dalfsen... nog even een uur in spanning gezeten: broertje van S. zou misschien in de trein zitten. Maar gelukkig had hij een trein eerder genomen en het zusje van S. een trein later. Dus allebei ongedeerd gelukkig (y)

@ gerwin: flink gefeest in de Ardennen? Bruiloft zag ik?
Yes, was leuk! In een verbouwde boerderij; heel sfeervol en bijzonder.

@ Jimmy: oei, alweer in de lappenmand? Niet zo mooi... sterkte met het herstel en succes met het werk natuurlijk ;)

Thanks Frank, meestal ben ik niet zo ziekig, maar nu 2x kort achter elkaar.

Helaas ook de badkamer niet kunnen bestellen dus hier heb ik voor aanstaande zaterdagochtend nu een afspraak voor gepland staan.
Donderdagavond ga ik vast het patchwork en de inbouwreservoirs en wandtegels bestellen want die haal ik ergens anders.

AsconaGT zei:

maar er is dus wel iets geregeld voorlopig? Of stap je maandag op fietsje naar het werk en zie je wel hoe en wat? :p

Klinkt idd als een nieuwe start met een nieuw huis, nieuwe auto en misschien ook wel een vrouwtje. Ik zie het allemaal wel gebeuren

Het het net zo onverwacht komt als het huis en de baan dan zal dit ook niet lang op zich laten wachten ;)

Ik heb al met de lease coördinator gebeld een week of twee terug en die gaf aan dat ze mij deze week nog wel zou bellen voor een definitieve afspraak voor levering van een tijdelijke auto. Dat telefoontje heb ik nog niet gehad, dus ik wacht rustig af en bel anders vrijdag wel even.
Qua afstand is het kantoor prima op de fiets te doen, dus als het droog is is dat ook geen straf :D

@ Jimmy, klinkt alsof ze je goed te grazen hadden. Beterschap! (y)
@ Gerwin, ik zag het net voorbij komen idd :eek:
Verder niet het nieuwsbericht gelezen, maar kan me niet voorstellen dat daar niet een aantal zwaar gewonden of erger zijn :(

Mogguh!

@ Jimmy: Daar takel je wel van af zeg, zo'n lange ziekteperiode! Dan is het goed dat je nog wat reserves hebt.
@ Fer: Dat schiet nog best op dus, netjes hoor dat je het allemaal zelf doet.

Katalysator voor de GTS is ook binnen, gisteravond snel ff bekeken en ziet er super strak uit (ook van binnen).
Komende tijd komt het er ff niet van hem te laten plaatsen, dus dan nog maar ff 2 maandjes extra rommel de lucht in blazen :)

Oei Jimmy. Weer getroffen dus door de griep. Vervelend man.

Thanks Frank, meestal ben ik niet zo ziekig, maar nu 2x kort achter elkaar.

Je bent nog niet helemaal beter. Je hebt nog het Ruud-virus..;)

@ Rob, had ik wel verwacht dat jullie daar zouden zitten

Ja maar is nog maar de vraag voor hoe lang. Dit jaar nieuwe aanbesteding accountant.
Nadeel van dat iedereen vertrekt is dat we bij de controle van de JR volgende week weer bus nieuwe onervaren krachten krijgen die vanwege hun kennisachterstand ons weer behoorlijk kunnen lastig vallen.

Edit

Dalfsen..dat valt niet onder Frank zijn gemeente? (W..wijk meende ik?)

Laat maar..ligt mijlenver uit elkaar..;)

aat maar..ligt mijlenver uit elkaar..

je was met voor :p ligt idd niet bij elkaar in de buurt.

Helaas 1 dode te betreuren en aantal licht gewonden. Heel erg natuuurlijk maar ik had het veel erger verwacht na het zien van de beelden.

Waar ik mij altijd aan stoor is de journalistiek en/of de drang van mensen om iets er over te willen zeggen, zo ook op rtvooost;

een ooggetuige hoorde een klap en is er naar toe gerent (dan is het geen ooggetuige toch?) vervolgend weet die ooggetuige ook nog te vermelden dat die hoogwerkerchauffeur op een trein had gewacht en toen over wilde steken. Ik vind het vrij knap als je gelijk nadat een trein van 1 kant is geweest en je steekt dan over op een beveiligde overweg dat er gelijk van de andere kant ook een trein komt. En dat op een enkel spoors baanvak (!). Zeg dan gewoon niets en wacht gewoon de onderzoeksresultaten af.

Wat ik wel vreemd vind is dat veel treinen nog niet zijn uitgerust met een dashcam. Er gebeuren dagelijks zoveel situaties op het perron/overwegen en op en langs het spoor. Het is een investering van niks en kan heel snel veel onduidelijkheid wegnemen.

Ik heb al met de lease coördinator gebeld een week of twee terug en die gaf aan dat ze mij deze week nog wel zou bellen voor een definitieve afspraak voor levering van een tijdelijke auto. Dat telefoontje heb ik nog niet gehad, dus ik wacht rustig af en bel anders vrijdag wel even.

ohh dat komt wel goed inderdaad, ze trekken gewoon een auto uit de pool ergens. Ze hebben altijd wel ergens wat paraat staan, ook voor als mensen hun auto totall loss rijden of hun nieuwe auto nog iets langer op zich laat wachten dan verwacht.

rjthefrisian zei:
Dalfsen..dat valt niet onder Frank zijn gemeente? (W..wijk meende ik?)

Laat maar..ligt mijlenver uit elkaar..;)

Waalwijk en Dalfsen liggen niet bepaald bij elkaar in de buurt Rob o_O Red 't ook niet in een uurtje denk ik. Heb niettemin met enige interesse het incident gevolgd eerlijk gezegd. Heftig in elk geval, triest voor de machinist, maar verder hebben er ter plekke weer heel wat engeltjes rondgevlogen!

AsconaGT zei:
Waar ik mij altijd aan stoor is de journalistiek en/of de drang van mensen om iets er over te willen zeggen, zo ook op rtvooost;

Helemaal mee eens! Kwaliteitsjournalistiek is schaars, men wil vooral de ander te snel af zijn. En dan maar onwaarheden de wereld in sturen. En om wat voor reden dan ook voelen wij enorm de druk om daarin mee te gaan, dus is ergens vanmorgen door de gemeente gecommuniceerd dat er twee doden te betreuren waren. Die balans is vreselijk moeilijk om te bewaren.

Over kwaliteitsjournalistiek: vorige week geïnterviewd door een journalist van een van de grote landelijke dagbladen en wat ik daar tot nu toe van heb gezien wordt dat een fatsoenlijk en genuanceerd stuk. Geen tijdsdruk: eind volgende week publicatie.

Wat ik wel vreemd vind is dat veel treinen nog niet zijn uitgerust met een dashcam. Er gebeuren dagelijks zoveel situaties op het perron/overwegen en op en langs het spoor. Het is een investering van niks en kan heel snel veel onduidelijkheid wegnemen.

Eens. Hoewel ik in dit geval het nut betwijfel. Gezien de staat van de cabine zou er weinig meer van het ding over zijn vrees ik.

@Richard: anders komt er toch een huurauto? Je zult je toch moeten verplaatsen..

@Jimmy: graag gedaan. En beterschap natuurlijk! ;)

@Jos: nog heel eventjes, maar dat was weer een belangrijke mijlpaal! Een vreemde kronkel misschien.. maar zou jij een aanstaande baan afwijzen vanwege een zilvergrijze **** leasewagen? :p

een ooggetuige hoorde een klap en is er naar toe gerent (dan is het geen ooggetuige toch?) vervolgend weet die ooggetuige ook nog te vermelden dat die hoogwerkerchauffeur op een trein had gewacht en toen over wilde steken. Ik vind het vrij knap als je gelijk nadat een trein van 1 kant is geweest en je steekt dan over op een beveiligde overweg dat er gelijk van de andere kant ook een trein komt. En dat op een enkel spoors baanvak (!). Zeg dan gewoon niets en wacht gewoon de onderzoeksresultaten af.

Eens hoor maar we doen er zelf aan mee. We willen zelf van alles zo snel en zo nauwkeurig mogelijk de details weten.
Jij bent zelf ook op de website gaan kijken naar het nieuws en de details. Nieuwsgierigheid heet dat. Heel menselijk.

Dat oogegtuigen direct hun woordje doen is gewoon mediage*lheid. Veel mensen doen er alles aan om met hun kop op tv of in de krant te komen om in aanzien te stijgen.

@ Joost/Frank, ze zullen idd vast wel een poolauto hebben staan of een huurauto regelen. Komt wel goed, ik liter niet zo wakker van. Formaat Clio is prima, liever iets groter aangezien ik er toch snel een maand of drie mee zal moeten doen. Kleiner dan formaat Clio ga ik toch wel even over klagen gok ik...

@ Media, ik erger me altijd mateloos aan al die zelfbenoemde amateur fotografen en/of journalisten. Verschrikkelijk volk en vaak verslaggeving op het niveau SBS Hart van Nederland/Shownieuws of nog lager. Werkelijk zum kotzen....

@ (social) media: vanmorgen even vol ingezeten met het laatste nieuws en het is verbazingwekkend hoe het gaat. Op een gegeven moment werd er een foto gedeeld van een treinongeluk in Barendrecht van een paar jaar geleden en allemaal retweets en 'eerste foto per plekke'. Op de foto stonden 2 NS-treinen bij een viaduct o_O

Ooggetuige verslagen: ik heb soms het idee dat dat soort mensen ter plaatse ook 'uitgeknepen' worden. Opeens camera in je gezicht en dan allemaal vragen...misschien antwoord je dan ook wel wat je 'denkt te weten'. Lastig zoiets.
Heb ook een paar antwoorden gehoord in trant van 'Weet ik veel, ik sta hier net'.

Burgemeester van Dalfsen was ook wel weer lekker met z'n persconferentie. Al heb ik van die man wel vaker vreemde uitspraken/reacties gelezen.

@ Jimmy: (Gerwin hier) toch nog wel even een fotootje als de badkamer klaar is? Ben namelijk erg benieuwd wat het eindresultaat is!

Mogguh (y)

poolauto?
a.aaa-Jacuzzi-in-the-car-600x330.jpg

of poolauto?

car+into+pool+altadena+copy.jpg

of pool auto?
130503165956-l-car-pool-tables-00000823-620xa.jpg

we zien wel waar je mee thuis komt Richard :) voor die eeste en laatste wil ik wel een keer langs komen :p

:) @ Joost de grappenmaker.

@ Gerwin,
Uiteraard. De badkamer gaat gedaan wordne in de laatste 2 weken van April, eind maart gaat eerst de wc beneden eraan moeten geloven. Die is eigenlijk nog goed, maar als we nu de badkamer gaan doen pak ik die gelijk mee in dezelfde stijl. :)

Ik zal wel wat foto's maken in the ongoing proces.

Mogguh!

@ Gerwin,
Uiteraard. De badkamer gaat gedaan wordne in de laatste 2 weken van April, eind maart gaat eerst de wc beneden eraan moeten geloven. Die is eigenlijk nog goed, maar als we nu de badkamer gaan doen pak ik die gelijk mee in dezelfde stijl. smiling smiley
Tof! Je liet eerder wat foto's zien van jullie stijl en dat zag er fantastisch uit, ben dus erg benieuwd :)

@ Joost, een poolbusje denk ik smiling smiley
Of int dialect: 'Poal'auto

50872.jpg

Sanoma zei:
Mogguh!

@ Gerwin,
Uiteraard. De badkamer gaat gedaan wordne in de laatste 2 weken van April, eind maart gaat eerst de wc beneden eraan moeten geloven. Die is eigenlijk nog goed, maar als we nu de badkamer gaan doen pak ik die gelijk mee in dezelfde stijl. smiling smiley
Tof! Je liet eerder wat foto's zien van jullie stijl en dat zag er fantastisch uit, ben dus erg benieuwd :)

Die stijl hebben we zeker vastgehouden in het bestellen. Ik zal een kleine impressie maken van de door ons gekozen producten. FF in Photoshop maken, heb toch pauze :).. Ja werkt niet helemaal lekker mee merk ik.. Dan nog maar even wachten :)

Mogguh!

Edit: werk en prive maar even gescheiden houden.

Wat stampt Renault opeens een net setje auto's uit de grond. Niet geheel mijn smaak maar kon zo wel eens nummer 1 in Nederland worden in 2016.

Nu iedereen toch met grote huiswerkzaamheden bezig is...
Vrijdag komen ze voor offerte voor Hormann terrasoverkapping,
ongetwijfeld een uitbreiding van het terras waar we zeer veel plezier zullen aan beleven.

hoermann_be_Carport-Afdak.jpg

Voordeel van deze is dat de volledige constructie op de 2 palen rust, en niet tegen de woning wordt bevestigd!
Hier gebruikt als carport:

carport-Aalst-300x199.jpg

rjthefrisian zei:
Wat stampt Renault opeens een net setje auto's uit de grond. Niet geheel mijn smaak maar kon zo wel eens nummer 1 in Nederland worden in 2016.

Hier vlak in de buurt zag ik onlangs een zwarte Talisman sedan...
Eerlijk gezegd, een schitterende wagen (y)

Middag!

@Jimmah:
Beterschap (met terugwerkende kracht ;))...!
Ben ook benieuwd naar wat het uiteindelijk zal gaan worden...

Kijken jullie (@all) weleens naar "Binnenste Buiten" op NPO2?
Leuk programma, beetje het "nieuwe" programma op het plaats/tijd van Man-Bijt-Hond, waarin naast 50% culinair gezwets ook in elke aflevering een bijzondere woning centraal staat.
Vaak echt uitersten, dan zijn ze óf ontworpen door een architect (die er zelf in woont) tot volkomen zelfvoorzienend, óf het is een Scandinavische blokhut óf het is monumentaal.
Maar goed, leuk om te zien wat mensen er dan mee doen qua stijl en inrichting (y)

@Berry;
Dit niet wat voor jou...? ;)
https://veiling.catawiki.nl/kavels/4654891-volkswagen-typ1-181-pescaccia-1970

Franklinn zei:
@Jos: nog heel eventjes, maar dat was weer een belangrijke mijlpaal! Een vreemde kronkel misschien.. maar zou jij een aanstaande baan afwijzen vanwege een zilvergrijze **** leasewagen? :p

Dan neem ik als compensatie gewoon een extra project-Opel erbij en parkeer "leasehok" wel ergens uit het zicht...
Maar wil je me aan het werk hebben bij P.O.N./consortia of zo...? :D

British Racing Green zei:
Nu iedereen toch met grote huiswerkzaamheden bezig is...
Vrijdag komen ze voor offerte voor Hormann terrasoverkapping,
ongetwijfeld een uitbreiding van het terras waar we zeer veel plezier zullen aan beleven.

hoermann_be_Carport-Afdak.jpg

Mooie constructie!

Hebben ze het glas in de terrasoverkapping soort van verduisterd/geblindeerd?
Lijkt anders dan de carport...

British Racing Green zei:
Voordeel van deze is dat de volledige constructie op de 2 palen rust, en niet tegen de woning wordt bevestigd!

carport-Aalst-300x199.jpg

Over carports gesproken...
Heeft iemand gisteren nog "De rijdende rechter" gezien...? :eek:

Jos, wat een geld voor die Kubel zeg!

Binnenstebuiten kijk is soms. Idd leuk, die huizen!

Peter, hoe blijft die overkapping staan? Lopen de palen, met een hoek van 90 graden, soms onder het terras door?

eens! Ze zijn ook zeker niet helemaal mijn smaak, maar renault maakt volgens mij wel precies de auto's waar een grote doelgroep op zit te wachten. En relatief betaalbaar. Als de kwaliteit ook zo goed blijft als de afgelopen paar jaar dan gaan ze enorme sprongen maken de komende jaren. Ik vind persoonlijk de espace nog steeds erg geslaagd, zie hem af en toe ook rijden en das toch best een imposante auto tussen het grijse leaseblik.

hier in de buurt heeft iemand dat ook als carport, Frank kent het huis denk ik wel, is onlangs verkocht, ziet er wel heel mooi uit!
199_grotere.jpg

Het nadeel van een overkapping aan huis vind ik wel dat het veel licht weg neemt, met name op niet zonnige dagen waar wij er in nederland (en belgie) er genoeg van hebben. Plus dat je dan niet goed meer een trap tegen het huis kunt zetten om bijvoorbeeld de ramen te lappen of schilderwerk te doen een verdieping hoger. Maar dat is per huis en situatie verschillend natuurlijk, en met dit glas zal het met het licht nog wel mee vallen. Alleen brand je dan niet daaronder weg in de zomer?

Onze overkapping heeft van die platen die UV licht filteren.. Staat wel vast aan de achtergevel, maar ik kan er zo op lopen. (op de balken dan) Daar heb ik speciaal een groffe variant voor gekozen.

Die ken ik wel ja. Stond een donders mooie porsche onder (die een beetje lekte zo te zien)! Volgens mij woonde daar de eigenaar van een bedrijfje dat vorig jaar richting het midden van het land is verhuisd, verbaast me dus niet dat het huis net is verkocht.

@Overkapping: mijn ouders hebben er ook zoeen die gewoon tegen de gevel aan rust. De gevel in kwestie is van de uitbouw, dus alles van de eerste verdieping en omhoog kan gewoon vanaf het dak van de uitbouw. Over de overkapping kun je ook gewoon lopen, wel zo handig bij het poetsen van het glas. Dat kan behoorlijk vies worden namelijk.

@Jos: ik gun je een mooie baan! Als dat bij PON is heb je ook nog leuke collega's volgens mij ;)

Nog 1,5 uur en dan vakantie! Morgen een dagje vrij en vrijdag op 't vliegtuig naar Granada. Zin in!

Ik ben niet zo kapot van deze overkapping....lijkt net op de bushaltes hier..;)
Maar heeft ook te maken met mijn persoonlijke voorkeur. Ik zou óf een echte serre willen hebben óf helemaal niets.
Niet zo'n half half ding.

Het nadeel van een overkapping aan huis vind ik wel dat het veel licht weg neemt, met name op niet zonnige dagen waar wij er in nederland (en belgie) er genoeg van hebben. Plus dat je dan niet goed meer een trap tegen het huis kunt zetten om bijvoorbeeld de ramen te lappen of schilderwerk te doen een verdieping hoger.

Vind ik ook. Daarom hoef ik ook niet zo nodig een overkapping. Ik houd er daarnaast gewoon van om lekker in het zonnetje te zitten en als het echt te erg wordt duik ik wel onder parasol of ga ik binnenshuis. Ik zou juist voor de winter een serre of zo wel leuk vinden dat je het idee hebt dat je buiten zit terwijl je binnen zit..;)

Maar dat komt in ons volgende huis wel..;)

Hoe blijft constructie staan? De palen worden ingegoten in beton.

Beglazing: kan ofwel helder, ofwel geblindeerd.

Serre? Heb de extra-plaats niet nodig, en met de honden is het best handig dat het terras aan de achterdeur altijd droog ligt.

@BRG:

Is dat niet een erg groot/hoog geval?

Zo waait de regen er ook snel onder wat je minder hebt bij een standaardhoogte van 2.20-2.50 hoog (plat of boogvormig).

ie ken ik wel ja. Stond een donders mooie porsche onder (die een beetje lekte zo te zien)!

klopt! En idd, blijkbaar lekte die een beetje :p ik ken via via ook de mensen die het nu hebben gekocht. Ze schijnen het deels gemeubileerd achter te hebben gelaten. Nieuwe eigenaren mochten van alles zo over nemen als ze wilden.

Nog 1,5 uur en dan vakantie! Morgen een dagje vrij en vrijdag op 't vliegtuig naar Granada. Zin in!

veel plezier Frank! Lekker vooruitzicht, wat zijn de temperaturen daar nu?

Vind ik ook. Daarom hoef ik ook niet zo nodig een overkapping. Ik houd er daarnaast gewoon van om lekker in het zonnetje te zitten en als het echt te erg wordt duik ik wel onder parasol of ga ik binnenshuis. Ik zou juist voor de winter een serre of zo wel leuk vinden dat je het idee hebt dat je buiten zit terwijl je binnen zit..

idem hier, Een serre zou ik wel willen, maar door ons aparte huis is dat lastig te realiseren. De vorige bewoners hadden dat idee ook en de offertjes kwam ik tegen bij de papieren van het huis. 32.000 euro o_O Nee de kans dat zoiets komt is klein.

Ik zit trouwens wel met een lastig dilemma, misschien hebben jullie goede raad; achter onze tuin is een stuk groen van 3 meter gemeentegrond vol struiken. De buren naast ons en daar de buren weer van hebben het al deels in gebruik door middel van een paadje en plek voor de otto/kliko. Ik niet. Nu is er een project bij de gemeente voor snippergroen wat je in overleg mag overnemen van de gemeente. Na enkele Emailtjes staan ze er op zich wel voor open dat ik een stuk mag over nemen (voor een tuinhuisje) mits er 1 meter groenstrook over blijft. Dus 2 meter extra tuin over de hele breedte.
Super natuurlijk, maar de gemeente eist ook dat de andere bewoners dan ook mee doen zodat er geen rare stukken kavels ontstaan en dat ik dat met hun moet bespreken :rolleyes:
Nu heb ik met de straat goed contact, maar met hun beperkt het tot 'hallo' en ze zijn erg op zichzelf. Daarnaast verwacht ik dat ze niet willen betalen voor grond wat ze waarschijnlijk al 30 jaar of zo in gebruik hebben. Misschien weten ze niet eens meer dat het laatste stukje niet eens van hen is. Kosten zijn toch nog zo'n 1000 euro v.o.n. Plus dat de gemeente straks misschien moeilijk gaat doen bij hun en dat ik ze heb 'verraden'.
Toch maar eens aanbellen en voorzichtig hun mening horen op de gok dat de gemeente niet moeilijk gaat doen bij hun voor oneigenlijk gebruik?

Dat laatste idd. Gewoon uitleggen wat je wil en welke stappen je hebt ondernomen. Dan samen besluiten wat jullie gaan doen.

Ohja Berri. jij bent er natuurlijk nog :D ik dacht iedereen slaapt al lang, maar bij jou is het 's middag (terwijl ik al de volgende dag zit, nu 9.30 uur)

Nu heb ik met de straat goed contact, maar met hun beperkt het tot 'hallo' en ze zijn erg op zichzelf. Daarnaast verwacht ik dat ze niet willen betalen voor grond wat ze waarschijnlijk al 30 jaar of zo in gebruik hebben. Misschien weten ze niet eens meer dat het laatste stukje niet eens van hen is. Kosten zijn toch nog zo'n 1000 euro v.o.n. Plus dat de gemeente straks misschien moeilijk gaat doen bij hun en dat ik ze heb 'verraden'.
Toch maar eens aanbellen en voorzichtig hun mening horen op de gok dat de gemeente niet moeilijk gaat doen bij hun voor oneigenlijk gebruik?

Doet me spontaan denken aan verhaal van 2 dokwerkers die naast mekaar woonden en niet erg goed overeen kwamen.
Op een dag laat de ene de ambtenaren van stedebouw komen voor een vermeende bouwovertreding van de andere (een tuinhuisje).
Blijkt dat - als zowat de enige in België - de buurman zijn tuinhuisje met alle vergunningen en conform alle reglementeringen had neergezet.
Maar de buurman daarnaast had een serre zonder vergunning,
de volgende een duivenhok,
nog ene huis verder weer een tuinhuisje...
en zo werden alle tuinen afgegaan en moesten alle illegale bouwwerken worden afgebroken.
Werd een heel leuke buurt zo ;)

Neen,
denk dat we moeilijk kunnen adviseren.
Als jij op LEGALE manier dat extra-stukje kan gebruiken,
dan moet je m.i. geen rekening houden met de ILLEGALE ingebruikname door de buren.
Ze aanspreken lijkt logisch,
maar het eindresultaat kan in het slechtste geval natuurlijk zijn dat niemand nog gebruik zal kunnen maken van die stukjes gemeentegrond.

en zo werden alle tuinen afgegaan en moesten alle illegale bouwwerken worden afgebroken.
Werd een heel leuke buurt zo

kijk dat wil ik nu voorkomen :) al hebben hun niet echt bouwwerken er op staan, maar het is wel de enige toegang tot hun achtertuin

maar het eindresultaat kan in het slechtste geval natuurlijk zijn dat niemand nog gebruik zal kunnen maken van die stukjes gemeentegrond.

nouja ik maak er nu toch geen gebruik van dus veranderd er voor mij niet veel. Ik wil het niet zomaar in gebruik gaan nemen omdat ik er dus een tuinhuisje op wil maken en dus geen gedoe daar over wil hebben. Maar ik acht de kans klein dat ze positief er tegenover staan om 1000 euro te betalen voor een stukje grond wat ze altijd al in gebruik hebben.

Ik zal binnenkort eens voorzichtig polsen hoe hun er in staan als het officieel hun eigendom kan worden. En als ze niet willen, dan koop ik dat stuk achter hun tuin er wel bij en ga ik een tolhuisje neer zetten o_O

Doen waar jij je goed bij voelt Joost. Ik zou waarschijnlijk ook voor 1000eu die strook kopen, zeker als je er iets op wil bouwen. Daarnaast kun je het mededelen aan de buren en vragen hoe zijn dat t.z.t. hebben gedaan (open deur natuurlijk).

Mogguh!

Vanmorgen weer een mooi laagje sneeuw. Het is deze week elke keer een verrassing wat je s morgens aantreft.

@ Joost: ik zou gewoon open en eerlijk het gesprek met hun aangaan. In deze situatie volgens mij de enige juiste oplossing als je niet in lastige situaties wil komen met je buren. En afhankelijk van het gesprek dan de strategie bepalen.

Daarnaast kun je het mededelen aan de buren en vragen hoe zijn dat t.z.t. hebben gedaan (open deur natuurlijk).

de buren hebben het gewoon in gebruik genomen, is officieel niet hun grond. Ik mag het alleen van de gemeente kopen als de buren ook dat stukje bij gaan kopen zodat in het kadaster rechte kavels ontstaan. Alleen verwacht ik niet dat ze 1000 euro willen betalen voor grond dat ze al heel lang gewoon in gebruik hebben.
Als de buren niet mee willen, mag ik het stuk ook niet van de gemeente kopen, en wil het ook niet zomaar even in gebruik nemen want het gaat om 7x2 meter

Mogguh!

@ Joost: begrijp dat het een lastige situatie is. Maar als je graag wat wilt, kun je het beste in gesprek gaan. Als je buiten de buren om dingen gaat doen, dan wordt het denk ik wat vervelender.
Tenminste; zo is het hier in de buurt wel. Maarja, das een (roddel)dorp :p

Wel grappig dat bij jullie de aankoop v.o.n. hebben, hier in de gemeente is het k.k. (90 euro per m2)

En als ze niet willen, dan koop ik dat stuk achter hun tuin er wel bij en ga ik een tolhuisje neer zetten
Tja, wij hebben nog geen huis gekocht maar wel al een huurcontract voor het stuk snippergroen naast de woning. Dus ach, het zal me niks verbazen als zoiets gewoon lukt :p

@ Frank: fijne vakantie alvast!

Ja werkt niet helemaal lekker mee merk ik.. Dan nog maar even wachten
Heeft geen haast :p

@ Peter: als je zo'n overkapping met verduisterd glas neemt, komt er weinig zonlicht meer in huis denk ik? Mat (melkwit) glas zou mijn persoonlijke keuze zijn.

Wel grappig dat bij jullie de aankoop v.o.n. hebben, hier in de gemeente is het k.k. (90 euro per m2)

is een speciaal project voor snippergroen. Is gewoon een vast bedrag voor. dacht 76 euro v.o.n. per m2. Zo zijn mensen geneigt oneigenlijk gebruik van die groenstukjes aan te geven en de gemeente krijgt extra geld.
Plus dat het blijkbaar wel eens voor komt dat de brandweer denkt dat ze slangen kunnen uitrollen als er brand is over bepaalde stroken maar in de praktijk hele ingerichte tuinen staan. Ook voor utiliteits leidingen en kabels moeten er wel eens werkzaamheden worden gedaan maar dan kunnen ze er niet bij omdat men stukken in gebruik heeft genomen. Dat willen ze dus in kaart hebben en indien mogelijk voor een aantrekkelijk bedrag verkopen.

Echt? las wel iets over gladheid, maar het is dus ook winters wit in nederland.... Gelukkig staat de BMW droog en hopelijk is vrijdg op zaterdag alles mooi schoon als ik naar huis rij in de vroege morgen.

jGxylFSzbNFG3IIZ_Wr__n8apoGqlRYejUaUBSkzvH2ozj-wzL4hEYV8_eubh-joE7lKuwpSfPsXe3GbmXRDghBnp6yaB4hL6c24hOdHRjSrmoSctr22AGTSuREaHcrAQfm3xYPQ8qKVOD8xzKgvlfAobXV4fkcZmZcUd7Xu55O5KXT_IoKu4YTtwV55XW8Rl6APTuQ8J2UynwtMfKMH5fzAMXnL2JFrL98dUYIL1abEa_9pMkmX26YNyG9bSHducdIl_iyGkgngWjiIdcF6hJunV1hDOLk_zSySAkbyyLeYericOgFtoZfrymTWruNMJ0XdxYubtFQ8arWSOv5QCukxx3x4QThrMgPCoHdUo6IP-nZtF_RlhU_ECwPsHKhBwZmgYN53xhLKy6DwD1bRx6sbVC-8t6ZA9sbfzd7JZyqnOBJ5kRPgIQRMLUgGpaVCYqDJ3n5or-3wLW91kQb7j0vG1E_Fkz0G4qv_-5I2CjqQ2B9sa6KBq4u_Uq-MSDKJoLJ1RuA_9hHmGDLycTp49vkBpmBJcW7AFyNrRGRyZl_IGHL7_hCQB9e_6nBff0200uEeoA=w72-h54-no

is een speciaal project voor snippergroen. Is gewoon een vast bedrag voor. dacht 76 euro v.o.n. per m2. Zo zijn mensen geneigt oneigenlijk gebruik van die groenstukjes aan te geven en de gemeente krijgt extra geld.
Hier is dat ook een speciaal project, alleen met een andere prijsstelling blijkbaar :p
Om dezelfde redenen trouwens: het stuk gemeentegrond bij het huis wat we op het oog hebben, wordt namelijk niet verkocht omdat er leidingen in liggen. Je mag het wel bestraten, maar als ze het open moeten halen omdat ze bij de leidingen moeten, is het herstelwerk voor eigen rekening.

Ik begrijp het wel: lastig als delen grond afgeschermd zijn met een schutting of tuinhuisje en de brandweer (of andere instanties) denken dat het 'vrije grond' is.

Hier in de straat zijn ook de nodige buren geweest die een 'stukje' gemeentegrond hebben gebruikt voor hun eigen tuin. Vorig jaar is er een uitgebreide bijeenkomst geweest en de mensen die konden aantonen het al X jaar in gebruik te hebben konden de grond om niet overnemen. X staat im dat geval voor iets van 25-30 jaar. De redenatie hierachter is dat de grondeigenaar (gemeente dus) zelf ook verantwoordelijkheid heeft om misbruik op te sporen en aan te pakken. Jullie huizen zijn oud genoeg voor de termijn in kwestie, dus als je buren weten aan te tonen dat de grond al zo lang in gebruik is (oude foto's?) kunnen ze nog een poging wagen om zo de grond over te nemen.

Wij wonen natuurlijk weer naast de vitale groenstructuur van de wijk. Een meter extra zat er helaas niet in :(

@v akantiewensen: dank!

Frank is mij net voor, maar verjaring van oneigenlijk gebruik van gemeentegrond heb ik ook al vaker gehoord inderdaad.

@ serre/overkapping, dat is de laatste jaren helemaal hip en in elk tuin wordt zo'n ding gebouwd lijkt het wel. Sommige mensen hebben daardoor bijna een overdekte tuin omdat de overkapping bijna net zo groot is als de hele tuin.

Ik vind het pas mooi en van toegevoegde waarde als je er de ruimte voor hebt en dus ook opties hebt om er niet verplicht onder/in hoeft te zitten.

Terug
Bovenaan