Nu heb ik met de straat goed contact, maar met hun beperkt het tot 'hallo' en ze zijn erg op zichzelf. Daarnaast verwacht ik dat ze niet willen betalen voor grond wat ze waarschijnlijk al 30 jaar of zo in gebruik hebben. Misschien weten ze niet eens meer dat het laatste stukje niet eens van hen is. Kosten zijn toch nog zo'n 1000 euro v.o.n. Plus dat de gemeente straks misschien moeilijk gaat doen bij hun en dat ik ze heb 'verraden'.
Toch maar eens aanbellen en voorzichtig hun mening horen op de gok dat de gemeente niet moeilijk gaat doen bij hun voor oneigenlijk gebruik?
Doet me spontaan denken aan verhaal van 2 dokwerkers die naast mekaar woonden en niet erg goed overeen kwamen.
Op een dag laat de ene de ambtenaren van stedebouw komen voor een vermeende bouwovertreding van de andere (een tuinhuisje).
Blijkt dat - als zowat de enige in België - de buurman zijn tuinhuisje met alle vergunningen en conform alle reglementeringen had neergezet.
Maar de buurman daarnaast had een serre zonder vergunning,
de volgende een duivenhok,
nog ene huis verder weer een tuinhuisje...
en zo werden alle tuinen afgegaan en moesten alle illegale bouwwerken worden afgebroken.
Werd een heel leuke buurt zo
Neen,
denk dat we moeilijk kunnen adviseren.
Als jij op LEGALE manier dat extra-stukje kan gebruiken,
dan moet je m.i. geen rekening houden met de ILLEGALE ingebruikname door de buren.
Ze aanspreken lijkt logisch,
maar het eindresultaat kan in het slechtste geval natuurlijk zijn dat niemand nog gebruik zal kunnen maken van die stukjes gemeentegrond.