Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Eigenlijk moet ik de nieuwe Megane ook een kans geven. De dealer hier in Emmen heeft de volgende staan: LINK

Tja, ik word er op basis van de interieurfoto's al niet heel erg vrolijk van eerlijk gezegd. Het hoge plastic gehalte spat er wel redelijk vanaf.
Nu zullen jullie waarschijnlijk zeggen dat dat bij de **** ook zo is en dat klopt ook wel, alleen denk ik dat het daar kwalitatief wel wat beter is. De Astra ziet er wat dat betreft toch wel een stuk hoogwaardiger uit.
Het grote scherm is dan wel weer gaaf en de voorkant vind ik ook mooi, voor de rest is het vooral een "mwah" gevoel. Die ga ik dus alleen bekijken als ik tijd over heb :D

Renault-M-gane-dCi-130-Opel-Astra-1-6-CDTI-VW-Golf-1-6-TDI-fotoshowBigImage-6dcfba26-917326.jpg

Dat ik het ooit nog zou zeggen...
Op basis van bovenstaande foto's voelt de Golf stilaan oubollig aan.
De Megane is een auto met een uiterlijk van "net niet".
De Astra oogt de modernste van de 3.

4rby4sab59bf_600.jpg

V40 lijkt me - behoudens de Mazda3 - ook nog een optie...

Helemaal met je eens Peter!
De **** is wat oudbollig en weinig spannend, wel gewoon goed en niet echt lelijk. Nou is "goed" niet echt een argument, want dat zijn ze natuurlijk allemaal wel.

De Megane is het net niet inderdaad, de Focus heeft een té grote grille, de 308 is net als de **** weinig spannend, de V40 klopt gewoon maar zie je inmiddels ook wel erg veel. Dan zijn de Astra en de Mazda 3 het mooiste van het stel.

De V40 was eind vorig jaar een no-brainer. Erg goede lease aanbiedingen en maar 14%, nu is ie te duur.

Zo'n Focus vind ik nog wel gaaf hoor. En rijdt ook heerlijk volgens mij.
Astra zag ik gisteren in lichtgrijs/blauw. Wat saai natuurlijk, maar toch wel een fris kleurtje. Na rood het minst slechte waarin je 'm kan hebben.

Jammer dat de Golf nu steeds met R-design pakket wordt getoond. Dat gekke dikke uiterlijk heeft ie niet nodig.

Dan nog maar eens om een mening vragen, dit keer m.b.t. de kleur.

Knalrood zou ik wel gaaf vinden (afgezien nog van het merk/model), maar wat mij dan stoort is dat de achterlichten altijd zo wegvallen in deze kleur. Volkomen logisch natuurlijk, maar ik vind dat toch wat minder mooi dan bij bijvoorbeeld een donkere kleur waar de achterlichten wat meer opvallen.

Ik vrees dat het uiteindelijk toch saai donkergrijs wordt ofzo :(
Niet spannend, wel altijd goed zoals vaker gezegd.

Bij de K zijn de achterlichten wel aardig getint, waarschijnlijk wel icm de LED matrix lampen...
Dan vind ik het juist wel mooi staan, getinte achterlichten op rood...

DSC0242.jpg

Klopt, als de achterlichten iets getint zijn dan wil het nog wel.
Ook hier valt op dat de **** eigenlijk gewoon LED achterlichten nodig is om mooi te zijn, kost ook weer een paar honderd extra....
Echt een nadeel aan **, beetje vinken op de optielijsten en de prijs loopt stevig op (n)

Ik zie regelmatig een nieuwe 1-serie rijden en daarop staat rood erg goed, alleen vind ik dan de achterlichten totaal wegvallen en dus niet mooi.
De 1-serie is verder buiten budget, maar het gaat even om het idee.

Dit dus:
BMW_1Series_Hatch_010515(5).jpg

@ Jos, sportonderstel heb ik de verkoper al naar gevraagd, die is er dus niet.
Ik zou eigenlijk wel 18" af fabriek willen (dat is bij Opel veeeeeeel goedkoper dan bij **/Seat) en dan zelf stiekem maar een paar verlagingsveren eronder zetten? :D

Als de achterlichten getint zijn dan ziet rood er al een heel stuk beter uit, sommige auto's kunnen het beter hebben dan de andere.

eigenlijk komt het er bij de meeste auto's op neer; heb je een dik aangekleed exemplaar met donkere ramen, andere achterlichten, lekkere wielen en mischien een subtiel spoilertje dan ziet het er gelijk dik uit. Geld eigenlijk het zelfde voor wit.

Is het een 'kaal' exemplaar dan is het gelijk vrij goedkoop. Ik vind het bij de corsa D/E ook altijd zo'n verschil.

Zo'n rode color edition met donkere koplampen, donkere achterlichten, zwart dak en lekkere wielen ziet er dik uit. Pak je een normaal rood exemplaar met rode achterlichten en witte koplampen ziet er niet zo mooi uit. En idd de achterlichten vallen dan helemaal weg

Maar bij V40 trekt het idd op niks...

dit is een dikke T5. De donkere achterruit breekt het rode mooi, diffusor er onder, achterspoiler met zwarte accenten. Dan staat het echt wel fraai!

37486781-9.jpg

Eigenlijk moet ik de nieuwe Megane ook een kans geven. De dealer hier in Emmen heeft de volgende staan: LINK

ach, als je er even tijd voor hebt zou ik toch even gaan kijken. Volgens de AW test moet het ook gewoon een hele goede auto zijn. Alleen de 1.2 130PK (benzine) was iets loom onderin en nog wat kleine dingen maar overall ook een heel goede auto. Op foto's vertekend ook altijd, zeker als GT-line ziet hij er niet alleen goed uit maar ook heerlijke stoelen zo op het oog. Je moet wel van het iets uitgesproken interieur/exterieur houden.

idd, dit staat echt heel droevig (n)

met AMG pakket iets beter, maar nog niet de beste kleur. De A-klasse vind ik beter in een donkere kleur

$_57.JPG

Vandaag trouwens heerlijk dagje vrij genomen. Hele weekend feest gehad en nu even uurtje thuis werken en verder beetje relaxen en oprommelen. Het is nu even stilte voor de storm op werk die halvewege dit jaar écht los komt op werk. Dus nu lekker wat dagen opmaken (y)

Als de achterlichten getint zijn dan ziet rood er al een heel stuk beter uit, sommige auto's kunnen het beter hebben dan de andere.

eigenlijk komt het er bij de meeste auto's op neer; heb je een dik aangekleed exemplaar met donkere ramen, andere achterlichten, lekkere wielen en mischien een subtiel spoilertje dan ziet het er gelijk dik uit. Geld eigenlijk het zelfde voor wit.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Rood is mooi mits de auto donkere achterlichten, ramen, velgen en bumperdelen heeft.

Ik zou eigenlijk wel 18" af fabriek willen (dat is bij Opel veeeeeeel goedkoper dan bij **/Seat) en dan zelf stiekem maar een paar verlagingsveren eronder zetten?

Dan ga je wel voor die mooie bi-colors? Wij hebben zaterdag bi-color trouwringen uitgezocht..kan je ook hele mooi setje lichtemataal voor kopen..;)

Misschien heb ik het even gemist maar mag je ook voor een SW/ST gaan, Richard? Of wil je dat zelf niet?

Ik denk met alle lovende kritieken op de astra en de veranderende bijtellingsregels dat het succes van de Astra ST redelijk groot is. Zeker nu de golf en Leon al even mee loopt en nog een paar jaar mee moet. 308 ook. Mag ook wel een keer want door de bijtellingsregels had de astra J amper de kans in de markt waar het merendeel zakelijk word aangeschaft en destijds de megane en later de octavia en 308 net wat grammetjes minder uitstoot hadden.

Geinig dat jullie er dus blijkbaar hetzelfde over denken :D
In de juiste kleurstelling (qua achterlichten) is het inderdaad wel een stuk beter. Overigens staat rood van voren of vanaf de zijkant gezien vaak wel erg goed, zeker met nog iets donkere velgen (y)

Dan ga je wel voor die mooie bi-colors? Wij hebben zaterdag bi-color trouwringen uitgezocht..kan je ook hele mooi setje lichtemataal voor kopen..winking smiley

De bi-colors in 18" zijn maar 400eu duurder dan de 17" velgen, wat neer komt op iets van 5eu per maand in de lease. Valt reuze mee dus, mocht het zover komen dan is dat zeker het overwegen waard (zit in elk geval wel in mijn configuratie tot nu toe :T)

Wat voor materiaal is er gebruikt voor jullie trouwringen?

Misschien heb ik het even gemist maar mag je ook voor een SW/ST gaan, Richard? Of wil je dat zelf niet?

Is niet eens in mij opgekomen om voor een SW/ST te gaan. Wat moet ik met zoveel ruimte? :D
Denk ook niet dat mijn leven de komende vier jaar zo ingrijpend gaat veranderen dat ik ineens een station nodig ben :)

en de veranderende bijtellingsregels dat het succes van de Astra ST redelijk groot is.
De Astra komt wat dat betreft op het juiste moment!

@rode Octavia: doet me denken aan Hilti of Douwe Egberts...

B-Real zei:

Is niet eens in mij opgekomen om voor een SW/ST te gaan. Wat moet ik met zoveel ruimte? :D
Denk ook niet dat mijn leven de komende vier jaar zo ingrijpend gaat veranderen dat ik ineens een station nodig ben :)

Dat en de verwachting van Joost over de populariteit van de station is toch voldoende reden om die niet te kiezen. Een 308 break maakt me niet warm of koud, terwijl ik de hatch best een mooie wagen vind. Met de break is ook niets mis, maar die rijden er bij bosjes rond. In mindere mate geldt dat ook voor megane of astra j. Hoewel ik bij de megane de hatchback eigenlijk niet zo mooi vind en bij de astra het verschil in design niet zo groot..

Ik denk ook dat de Astra K SW een succes gaat worden. Eigenlijk zijn de Astra's SW altijd toppers geweest met de Astra J als lichte uitzondering vanwege het bijtellingsklimaat (al zie je die ook nog genoeg)

Is niet eens in mij opgekomen om voor een SW/ST te gaan. Wat moet ik met zoveel ruimte? big smile smiley
Denk ook niet dat mijn leven de komende vier jaar zo ingrijpend gaat veranderen dat ik ineens een station nodig ben

Ik was alleen benieuwd hoor....naast dat een sw praktisch is vind ik ze vaak ook mooier. Maar dat is smaak.
Ik kan me best voorstellen dat je er total geen behoefte aan hebt. Een hatchback stuurt toch net wat sportiever.

Afgelopen weekend veel kilometers gemaakt met de Merief en rijdt voor een MPV echt goed hoor.
Ligt als een blok op de weg en prima cruisen, hoge bochtsnelheden mee te halen en met deze 1.4T echt een rappe rakker. Je rijdt er non stop te snel mee...
Achterdeuren ga je wel waarderen; zeker als er kindersteoltjes in zouden zitten.

Nadeeltjes heeft ie ook..
- Klimaatbediening met handmatige airco bleef ik maar bijstellen..dan weer te koud..dan weer te warm
- Vrij veel hard plastic
- Alles is toch wel stuk lichter als bij de astra (sla een een deur dicht, materialen deurpanelen en dashboard)
- Hoog model dus bij bochten pakken helt ie meer over
- De ouwbollige uitstraling..ondanks dat Opel de Meribva hipper heeft proberen te maken blijft ie ouwbollig door zijn hoogte.
- Omdat ie zo pittig en fel is, schiet ie weg en is ie ook wat onrustig. Mijn vriendin heeft gisteren even gereden en reed als een malle. Ik werd er beroerd van..

Maar moet er nog even in doorrijden want deel van de onderdelen komt morgen waarschijnlijk pas.

Ik heb het misschien even gemist, maar wat is er dan allemaal mis met je Astra? Ik dacht iets kleins?

@rode Octavia: doet me denken aan Hilti of Douwe Egberts...

ik dacht precies het zelfde! Zeker omdat de DE man op het werk ook een octavia rijd :) in uiteraard deze kleur

@Meriva, eigenlijk heb ik de zelfde ervaringen als rob. Heb er destijds redelijk vaak mee gereden. Alleen het materiaalgebruik zelf met plastic is niet bij mij zo blijven hangen als opmerking. Ik vond het eigenlijk vrij oke.
Ook vind ik de meriva zonder navi (die ik vaak reed) dat het schermpje inimini is en niet altijd even goed afleesbaar. Ook stond dat erg gedateerd. Verder prima auto maar ik zou zo'n hoog model echt nooit kopen. Maar voor mijn ouders is het een serieuze kanshebber ooit als opvolger van de zafira A,
die hebben ze gekocht met 60.000 en staat inmiddels ver in de 2 ton waarbij de eerste schoonheindsdingetjes wel beginnen te vertonen. Moet wel zeggen dat van de zafira A nog alles kraakvrij is, geen afgesleten knopjes of zulke zaken. De beschadigingen die er zijn is met name de oorzaak van dat ze zelf niet echt heel zuinig er mee om gaan altijd. Nu is het wat olieverbruik en zweten, onderstel dingetjes, remleiding laatst vervangen en zulke zaken.

Ik heb het misschien even gemist, maar wat is er dan allemaal mis met je Astra? Ik dacht iets kleins?

Stelt weinig voor..storing in electronische handrem door slechte stekkerverbinding. Probleem is alleen dat de kabelboom nergens in Nederland te krijgen is en uit de fabriek in Duitsland moet komen. En dat duurt wat langer dan verwacht. Niets ernstigs dus.

Ook vind ik de meriva zonder navi (die ik vaak reed) dat het schermpje inimini is en niet altijd even goed afleesbaar. Ook stond dat erg gedateerd.

Ik heb een van na de facelift mee en daar zit een groot kleurenscherm met navi in wat ook weer een nieuwer en scherper model is dan van voor de facelift en ook scherper dan in mijn astra.

Hebbeding voor Marc!
Die kleur, dat interieur!!!

Die past mij ook wel hoor! Ik vind het echt een geweldige kleur en interieur :eek: Maar wel smaakgevoellig. Dat maakt een toch snel foute 3-serie coupe in een sjieke verschijning. Niet iets voor jou dan Peter? Zal nog wel een beetje rest BPM op zitten wat je terug kunt vorderen :p

Ik heb mijn motor ook te koop gezet. Ik rij er zó weinig op. Daarnaast vind ik alleen rijden niet leuk en de meeste vrienden hebben hem inmiddels ook van de hand gedaa door andere prioriteiten. Dus de kans dat ik ga rijden deze zomer is ook nihil, dus eens kijken of er annimo voor is nu de grote motorbeurs ook is en het mooie weer voor de boeg.

Is er iemand die iets van 2800 wil bieden, wil er wel meer voor hebben maar dan sluit ik die mega belachelijke biedingen al wat uit :p

Mogguh!

Ik vind die BMW qua combinatie echt mooi om te zien, alleen wel wat oudbollig en ik zou het zelf nooit kopen. Verder mist de auto, zoals Marc zei, de nodige opties om het een écht lekkere auto te maken.
Ik zou overigens direct de lichte matten eruit gooien en vervangen voor zwarte exemplaren, stuk minder besmettelijk!

@ Joost, ik dacht dat jij een veel ouder model had. Over zo'n CBR heb ik ook nog een tijdje nagedacht, maar is uiteindelijk een GSX-R geworden. Ik zie dat een of ander persoon uit Roosendaal inmiddels al een bod heeft gedaan...

@ Joost, ik dacht dat jij een veel ouder model had. Over zo'n CBR heb ik ook nog een tijdje nagedacht, maar is uiteindelijk een GSX-R geworden. Ik zie dat een of ander persoon uit Roosendaal inmiddels al een bod heeft gedaan...

nadat ik hier de oproep had geplaats was er net een onbekende die 2750 had geboden, echter weerhoud het sommigen alsnog niet om via de email een belachelijk laag bod van 1500 en 2200 te doen o_O

Ik vind de motor echt geweldig, de CBR stuurt zo rap en heerlijk om hem door te trekken naar 13.000 rpm. Super wendbaar ook. Maar alleen rijden vind ik niet leuk en merk na een drukke werkdag dat ik 's avonds er ook niet op wil stappen omdat ik topfit er op wil zitten. Dan is het in de praktijk met name de zondag en dan een hele dag door duitsland en zo rijden. heerlijk! Maar dat gebeurd zo zelden...

Plus we hebben een dure vakantie, CV ketel zit er aan te komen een keer, voorkant van het huis word grondig aangepakt. dan is het ook fijn om wat extra geld achter de hand te hebben. Ooit komt er zeker een motor weer, dat zeker! Ik heb overigens ook nog een oude CBR staan die wat opgelapt moet worden mocht ik daar even op willen rijden.

Ik snap het heel goed Joost. Lijkt me wel lastig om hem weg te doen maar zoals je zegt kan je de centjes eventueel wel ergens anders voor gebruiken.

Maar het tijdgebrek is heel herkenbaar. Ik heb zelf een MTB en racefiets in de garage staan. S winters kan je alleen in de weekenden fietsen aangezien ik fulltime werk. Maar dat weekend zit bijna altijd al vol met voetbal, visites bij vrienden/familie en verplichte zaken zoals onderhoud/schoonmaak huis en huishouden, boodschappen e.d.

Straks in de zomer krijg je er wel wat meer tijd voor maar dan houdt het nog niet over.

Heb daarom ook altijd respect voor mensen met kinderen hoe die alles in een dag krijgen..zal wel iets met prioriteiten stellen te maken hebben..;)

@ Joost, als de motor er deze zomer toch nog is dan moeten we maar eens afspreken om een rondje Duitsland te doen. Lijkt me wel mooi (y)

Zodra het klussen er bij mij thuis op zit en ik de schuur opgeruimd heb haal ik de motor ook naar huis, zodra het dan weer zonnig en een graad of 15 is waag ik me weer aan het eerste rondje. Heerlijk :)

MTB heb ik ook nog. Dat vind ik ook alleen lekker om te doen als het goed weer is en om 's avonds een rondje te fietsen in het bos moet het toch al best lang licht zijn, dat komt er dus ook te vaak niet van.
(Nu komt er vast een reactie van Ferdinand dat het eigenlijk altijd wel weer is om een stukje te MTB'en :))

MTB heb ik ook nog. Dat vind ik ook alleen lekker om te doen als het goed weer is en om 's avonds een rondje te fietsen in het bos moet het toch al best lang licht zijn, dat komt er dus ook te vaak niet van.
(Nu komt er vast een reactie van Ferdinand dat het eigenlijk altijd wel weer is om een stukje te MTB'en grinning smiley)

Ach ik ben ook een mooi weer-fietser..Het is bij ons ook overal zo nat. Sinds oktober regent het al heel veel en overall staat het blank en zakt het moeilijk weg door onze kleigrond. Als ik dan twee uurtjes ga fietsen en aansluitend nog een uur mijn fiets moet afspuiten en zelf nog de modder tot onder mijn oksels moet wegpeuteren dan heb ik al geen zin meer. Dan trek ik de hardloopschoenen wel aan...;)

Maar dat weekend zit bijna altijd al vol met voetbal, visites bij vrienden/familie en verplichte zaken zoals onderhoud/schoonmaak huis en huishouden, boodschappen e.d.

Hier idem. Dus een weekend waar je wel een hele dag tijd heb (de zondag), én een van mijn vrienden kan ook + het weer dat enigzinds lekker moet zijn om te kunnen motorrijden is slechts enkele keren per jaar hier nu.
En natuurlijk is het prioriteiten stellen, maar daarom gaat hij nu weg :)

Mannen en hun hobbies.. ;) :D

Zo heb ik er ook teveel, waarbij de MTB toch wel de grootste is. (En mijn interesse in de wintersport misschien wel de een-na-grootste. Beiden werken therapeutisch op me:) )
Nu zou je zeggen dat mijn gezin mijn grootste hobby zou moeten zijn, maar dat vind ik zo afgezaagd. Ik vind dat meer een deel van het leven, het hoort er voor mij bij (net als werk, tandenpoetsen, kakken of slapen). Helaas kan niet iedereen dat zeggen, dus sorry als het wat lomp overkomt.

Maf eigenlijk dat ik 'Opel' of auto's in het algemeen helemaal niet als hobby zie. Het is meer een aangename bijkomstigheid waar je zelf veel invloed op kunt hebben. Elke dag ben je er wel mee bezig, al is het maar dat je ermee rijdt of een keer de banden oppompt. Mgoed, ik heb ook 2 niet echt bijzondere wagens. Met een robinhood/westfield/caterham, manta of cabrio, etc, wordt het ook wel echt een hobby.

Grappig detail: vandaag gas Siggie een waarschuwing in het display van de bandenspanningsindicator: rechtsvoor gaf 40.0psi aan. Dat terwijl ik altíjd de banden op 40psi oppomp.. :)

Vandaag ook nog even aan de Astra bezig geweest. Heb getankt :)

Echt bizar hoeveel geluk ik met dat ding gehad heb. Slechts een paar dingen vervangen in 30 maanden tijd ( middenstuk uitlaat, remblokken voor, ruitenwissers en 2 banden ) en 2x een litertje olie erbij, verder niks ververst of wat voor onderhoud dan ook gedaan.

Nu iets van 30.000 kilometer mee gereden ! (y)

Auto's of de auto als hobby zien, dat heb ik ook nooit gedaan eigenlijk. Ik vind het gewoon leuk, maar zie het echt niet als een hobby. Ik zou sowieso niet echt weten wat mijn hobby is, ik heb gewoon een aantal dingen die ik graag doe :D

Op een ander forum hebben ze een topic geopend in de trant van "wat maakt jou een autogek?". Zou ik hier wellicht ook moeten doen, daar komen erg leuke verhalen voorbij :D

@ Marc, goedkoper rijden dan dat kan bijna niet. (y)
Wat dat betreft heb ik tot nu toe ook nog altijd geluk gehad met al mijn auto's, weinig echt gekke of dure dingen.

Mogguh!

Druk weekkie weer met werk en bruiloftszaken maar flinke slag geslagen. Elke avond afspraak maar binnen een week pak, ringen, dominee, locatie en fotograaf gefixxed.

Maf eigenlijk dat ik 'Opel' of auto's in het algemeen helemaal niet als hobby zie. Het is meer een aangename bijkomstigheid waar je zelf veel invloed op kunt hebben. Elke dag ben je er wel mee bezig, al is het maar dat je ermee rijdt of een keer de banden oppompt.

Ik zie het ook niet als hobby maar als bovengemiddelde interesse. Vooral s winters vind ik het ook zonde van de tijd om aan je auto te friebelen en poetsen. Een ritje over een natte of zoute weg en vies is ie weer. Als je een klusauto zoals Jim erbij hebt zie ik het wel als hobby.

Vandaag ook nog even aan de Astra bezig geweest. Heb getankt grinning smiley

Echt bizar hoeveel geluk ik met dat ding gehad heb. Slechts een paar dingen vervangen in 30 maanden tijd ( middenstuk uitlaat, remblokken voor, ruitenwissers en 2 banden ) en 2x een litertje olie erbij, verder niks ververst of wat voor onderhoud dan ook gedaan.

Nu iets van 30.000 kilometer mee gereden !

Ik ken Opels niet anders..;) Alleen maar regulier onderhoud/slijtage onderhoud en verder niets bijzonders. (kom maar op over de handrem ;) heb de auto nog steeds niet terug trouwens..)

Mogguh!

Voor mij laatste werkdagje van de week; daarna weekend. (oa 2 dagen ardennen ivm bruiloft)

@ Hobbies: Mijn postuur zegt voldoende; Ik heb geen sportieve hobbies :p Ik heb wel een mooie fiets, maar die gebruik ik te weinig. Ben voornemens om dat dit jaar wel op te gaan pakken en 's avonds wat vaker een ommetje te doen.
Muziek is mijn grootste hobby.
Auto's zijn geen hobby maar meer een liefhebberij ;)

@ Kinderen: Geeft in onze vriendengroep altijd leuke discussies, zal me er hier niet in mengen :)

rechtsvoor gaf 40.0psi aan. Dat terwijl ik altíjd de banden op 40psi oppomp..
Je pompt ze dus verkeerd op? :p

@ Marc: dat zijn lekkere kilometers zo! Niet de meest luxe auto maar wel lekker goedkoop in de dagelijkse kilometers. Mooi sparen voor een opvolger (y)

Edit: heeft er iemand van jullie ervaring met Philips Hue?

Mogguh !

@rob Nou de Coupe heeft mij de laatste 2-3 jaar aardig leeg gezogen. Over de hele 10 jaar dat ik er mee reed viel het mee maar op het eind ging er toch echt 800-1000 per jaar gemiddeld aan gedoe aan op. Sensor, airco en nog wat gezeik.

@ Gerwin, volgens mij zijn er goedkopere varianten voor die lampen. Dacht dat Philips best duur was namelijk.

Ik ben opzoek naar een systeem om de verlichting in huis met een afstandsbediening en/of app te kunnen bedienen.
Ik had daarvoor "klik aan/klik uit" gevonden, maar dat vind ik toch wel prijzig, misschien maar ergens een Chinees setje opzoeken o.i.d.

Sinds een paar maanden heb ik ook klik aan klik uit (kaku) en het bevalt me uitstekend! De investering was wel even pittig: een dikke €100,- voor een kastje dat de hele zaak aan het internet aansluit en daarna tussen de €20 en €25 per schakelaar, even afhankelijk van de vorm. Het voordeel vind ik dat er een prima app bij hoort die op android én ios werkt en dat alles plug&play is. Het nadeel is dat het systeem verder tamelijk beperkt is, andere vormen van domotica bieden veel meer gadgets: allerlei sensoren om je huis in de gaten te houden, verwarming regelen etc. Lijkt me ontzettend leuk, maar geen idee wat ik ermee moet. Eén nadeel aan de app: ik kon vrij vlot lampen op een 'tijdklok' aan laten gaan, maar uitschakelen lukt om wat voor reden nog niet o_O

Goeiekopere oplossingen zijn er wel, maar scheelt niet veel en betekent dat je zelf moet gaan knutselen. Een mooie app is er dan dus ook niet, laat staan enige ondersteuning.

@hobby's. De auto niet per sé, maar kan er wel absoluut plezier aan beleven. Mijn vrijwilligerswerk zal er wel onder vallen denk ik.. maar daar zitten ook grenzen aan in hoeverre ik het nog leuk vind. Soms is het ook moeten, omdat er weer wat bij komt of omdat ik me verantwoordelijk voel.

Ik heb ook klik aan klik uit. Maar zonder internet connectie maar gewoon met afstandsbediening en muurschakelaars. Zo kun je eenvoudig een tuinlamp aan en uit doen vanuit binnen zonder met draden te klooien en zo om maar een voorbeeldje te noemen.

Bij de gamma is het spul regelmatig in de aanbieding, (deze week ook weer 25% korting!) dus hou dat in de gaten. overigens gebruik ik het nu 5 jaar, en al 3x is een ontvanger stuk gegaan dus over de duurzaamheid ben ik echt niet te spreken. Heb nu wéér een ontvanger thuis liggen die niet meer werkt. Als ik nu weer mocht kiezen ging ik voor de Phillips Hue, ook omdat deze samen werkt met o.a. Nest. Gaat het brandalarm af gaat ook automatisch alle Hue lampen aan en zulke dingen.

Terug
Bovenaan