Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Goede tip Joost! Moet deze week toch nog wat verf halen, dus dan ga ik daar ook maar eens naar kijken.

Mogguh!

proto2_1000.jpg

(Mule uit 2010)

Klik aan klik uit heb ik een keer bij de Kruidvat gehaald: 3 ontvanger en zo'n afstandsbediening voor 20 euro. Werkt mooi!
Heb er maar 1 van in gebruik; 2 lampen op de vensterbank waarbij het stopcontact op een rotplek zit. Klik ze 's avonds zo even met de afstandsbediening aan; ideaal (y)

Maar Hue lijkt me ook wel fantastisch: je kunt van alles instellen en regelen qua verlichting (en eventueel samen met Toon of Nest oid)
Is wel prijzig, maar je kunt er ook goedkopere wifi-lampen op aansluiten heb ik al gelezen (onder andere innr en osram)

Lees ook veel goede verhalen over de werking, kleuren en de app dus dat geeft wel vertrouwen.

Applamp heb ik ook nog gezien, maar dat weet ik niet zo goed... klinkt als AliExpress-kwaliteit.

Mijn streven is (als alles doorgaat) om in onze nieuwe woning, alle verlichting te vervangen door LED... dus als ik met 'draadloze verlichting' wil gaan werken, kan ik dat beter gelijk doen :)

B-Real zei:
@ Jos, sportonderstel heb ik de verkoper al naar gevraagd, die is er dus niet.
Ik zou eigenlijk wel 18" af fabriek willen (dat is bij Opel veeeeeeel goedkoper dan bij **/Seat) en dan zelf stiekem maar een paar verlagingsveren eronder zetten? :D

Dat kan zo hoor, no problem!
Achterveren is minutenwerk, die wissel je zo om...
De voorste moet je vervangen met een veerspanner, dus dat is even wat meer werk ;)

Wel apart dat ze nu helemaal niets "sportiefs" meer aanbieden, op de vorige had je dan Flexride, dat zal natuurlijk niet de meest verkochte optie geweest zijn, maar om het dan niet aan te bieden en niet iets vervangends (als een gewoon sportonderstel) aan te bieden, is meteen ook zo alles-of-niets...
Misschien komt het later nog.

Eensch met Fer, je gezin is geen hobby dat is het leven :)

Auto's zijn zeker wel mijn hobby al beperkt zich dat wel tot die sigaar in de garage, kleine aanpassingen aan de 1 en de Aygo maar ga dat niet als hobby zien.

Sportieve hobby is MTB maar die staat alweer 1.5 jaar ongebruikt in de garage, als de avonden langer worden wil ik dit wel weer oppakken.. maar de zodnag is nu gewoon altijd familie dag, doen we wat leuks samen, of gewoon lekker thuis, maar zijn we in ieder geval samen met zjin 3en :)

Jun!

Wij hebben ook zo'n afstandbediening met vier schakelaars en is in mijn ogen meer dan voldoende en werkt perfect. Het kan natuurlijk altijd nog beter en uitgebreider met zo'n philips set maar is het echt nodig? Dat is de vraag. Voor mij niet..;)

Midje!!

Tsjah Hans, merk zelf ook wel dat ik door de drukte minder aan forummen toe kom.
De Katalysator voor de GTS is aangeleverd, vanavond eens ff kijken en dan over enkele weken een afspraak inplannen bij de garage.
Merk zeker nu met koud weer wel dat er veel witte pluimpjes uit de uitlaat komen. :)

@ Klikaan: Heb het ook, om de ventilator in de douche mee aan te sturen. Zoals Joost ook aan geeft, makkelijk werken zonder bedrading.
Voor de rest heb ik het niet. Installeer net zo makkelijk een normale tijdschakelaar. En steeds een app op je phone openen die connectie moet maken met ontvangers voordat je iets kunt instellen vind ik ook niet handig.

........... de jaarrekening is klaar !
........... de zomervakantie geboekt !
........... de meerjarenbegroting is in progress !
........... de Insignia bevalt nog steeds erg goed
........... de Volvo V70 steeds beter ! ( wat een heerlijke auto is dat toch ! de 5 cilinder roffel spoort erg aan om ( te ) hard te rijden. Kwalitatief is het een hele goede auto. De wegligging is beduidend minder strak dan de Insignia. Het is meer een tourauto, geen bochtenridder.

IMG-20151219-WA0003_zps2k9upwqb.jpeg

926_zpsswlubjyn.jpg

Met de Insignia alweer bijna 20.000 km afgelegd... Met de V70 3.500 (!)

Auto's zijn voor mij wel een hobby.

Vanaf mijn 6 e / 7 e jaar heb ik heel veel interesse in auto's / de autowereld. Vroeger verslond ik de Auto-Kampioen, Autovisie en later ook veel duitse autobladen.
Ik ging met een vriendje van mij naar de plaatselijke Opel-dealer ( Hij is daar nota bene nu directeur ! ) om folders "voor mijn vader" te halen. ook trouwens wel bij andere garages. Ik weet nog heel goed dat in 1973, ik was 8, de ** Scirocco uitkwam. Wat een prachtige auto !! Mijn Opa had een Audi 80 GLS met 1.6 liter 85 PK ( te herkennen aan een toerenteller ) motor.

Ook was, en ben nog steeds, lyrisch over het eerste model ** **** GTI met uit diezelfde motor 110 pkaatjes.

Toen de Kadett E (GSI ) uitkwam ontstond een nieuwe jongensdroom. Ik heb er uiteindelijk 2 gehad.

Mijn slaapkamer hing vol met auto-posters ( PLaatjes uit autobladen) Ik kan me nog heel goed een advertentie herinneren toen de eerste Passat uit kwam. De advertentietekst luidde: "De wegen gaan nu snel aan schoonheid winnen, nu verschijnt de nieuwe Passat er op"

Mijn vader had in die tijd een kever. In 1977 kwam de eerste Opel bij ons thuis. Vanaf dat moment is mijn belangstelling voor het merk Opel ontstaan.
Een buurman van ons had in die tijd een Fiat 128, daarna één van de eerste Golfjes ( een "N" in het geel ) opgevolgd door een bruine LS>

Die werd vervolgens, een stuk later opgevolgd door een Kadett D "SR" Mijn eerste rij-ervaring in een wat sportievere Opel.

KadettDSR.jpg

Nog een paar old-time-favourites ( nooit zelf gehad )

Ascona%20B%20SR_zpsmplyktoh.jpg

( Eén van de mooiste Opels aller tijden ) Een B Ascona in "Berlina SR" trim..

En deze wilde ik heel graag toen ik net op mezelf woonde:

Ascona%20SR_zpszxbsmnpe.jpg

Ascona%20SR%20int_zpshdaz8ntp.jpg

Een C-Ascona in 1.8 SR/E uitvoering.... Mijn vader had toen een 1.6 D "Luxus" en een 1.6 S "LS"

( Ik kon die C-Kadett van hierboven net betalen )

Hier kon ik wel een nachtje van wakker liggen:

Vectra%20B%20int_zpsnl12eam8.jpg

Het interieur van een Vectra B ( 2e generatie ) Diamond Sport..

En het exterieur van een (1e generatie ) Vectra B met "Sport" pakket.

OPELVectraCaravan-3075_2_zps4sy665vc.jpg

En tot slot ( Ruud ! ) heeft deze ook heel hoog op mijn lijstjes gestaan:

Vectra%20C%20GTS_zps7pnqyvy8.jpg

Het zijn uiteindelijk een paar (3) stations geworden..

Hans 1.6 TURBO zei:
( Eén van de mooiste Opels aller tijden ) Een B Ascona in "Berlina SR" trim..

Maar dan wel RS in flashy blauw, groen, rood, oranje of geel,
zo mogelijk met zwart vinyldak en zwarte motorkap (y)

44308060_p.jpg

Leuk om zo te lezen Hans. De Vectra B2 vind ik als sport edition 2 nog altijd een mooie wagen om te zien.
En de GTS....tsjah, als hij gepoetst en wel in de zon staat te glimmen blijf ik het een mooie wagen vinden. Zelfs na 13 jaar nog een lekker tijdloos model.
In de daklijn zie ik een heel stuk Astra Coupé en Calibra terug.....twee prachtige modellen.

Ik vind zo'n GTS ook nog steeds erg fraai (y) Ik zie ze overigens niet vaak rijden wat ik wel opmerkelijk vind.

Ik reed gisteren nog achter een ** Passat CC, ook heel erg fraai en zie je maar zelden rijden, maar die waren volgens mij ook aanzienlijk duurder dan de normale

Prachtig lijstje Hans! Heel wat opels versleten. Mijn vader had ook twee vectras b. De eerste groen 1.8 gl+(blind besteld en was een van de eersten; wel compleet nieuw achterscherm gekregen wegens roest) en een 2.0 16v diamond in het blauw. Vond ik erg fijne wagens.

Ik ben zelf aan de derde toe. De derde is net weer thuis gekomen na zijn dikke week logeren. En dat voelt weer erg goed. Met name de xenon, de ecc en de lage zit miste ik erg. En ben er ook wel achter waarom de meriva pittiger was. Andere versnellingsbak verhoudingen waardoor hij meer touren maakt en dus beter trekt. De astra maakt echter minder toeren en is veel stiller maar daardoor moet je eerder tandje terug.

Hij is nog keurig door de garage door de wasstraat gehaald.

.......... de jaarrekening is klaar !
........... de zomervakantie geboekt !
........... de meerjarenbegroting is in progress !

Das vlot! De eerste is bij ons bijna klaar, de tweede wordt pas geboekt als er nog wat centjes over zijn na de bruiloft en de derde moeten wij nog mee starten...;)

Lekkere bijdrages Hans en leuk rijtje auto's (y)

Hier zijn de eerste jaarrekeningen al weer gecontroleerd en verklaringen de deur uit :D

Zomervakantie heb ik nog niet over nagedacht, maar dat was vorig jaar ook pas laat geboekt :cool:

Zomervakantie hebben we hier al een beetje bedacht. Vrouwlief wil strand, ik wil Frankrijk, HPv1 Vlieland, HPv2 wil Italië en HPv3 wil naar het speelparadijs hier een dorpje verderop.
Centraal staat wel dat we met de auto gaan en kamperen en op de bonnefooi. Het zou dus ook Tsjechië of Hulshorst kunnen worden..:T

Cruciaal is natuurlijk de vraag: met welke auto?

ik dacht het zelfde :p

Hier ook zomervakantie is nu bijna helemaal geregeld, alleen nog esta formulier en de route finetunen. B heeft weer een leuke baan en kan binnenkort beginnen, spaar geld gaat naar zomervakantie, voorkant huis en najaar de CV ketel waarschijnlijk. Op werk is het iets rustiger (stilte voor de storm). En zondagavond naar Zuid-Korea voor paar dagen met een klant (y) business as usual.

Ben er ook heel blij mee! Vooral om dat het humeur van B er niet beter van word als ze de hele dag thuis zit o_O

En ze word semi-ambtenaar, overwerken doen ze blijkbaar niet aan en erg veel vrije dagen vergelijken met mij :p plus dat het ook nu te fietsen is op zich (y)
Maar goed dat we destijds voor een twingo op benzine hebben gekozen. Omdat ze destijds rond het omslagpunt reed, nu zal dat aanzienlijk minder worden.

Morguh!

@Hans; Mooi lijstje! En met de Insignia (wat staat die blauwe kleur goed zeg!) en Volvo weer een paar nette toevoegingen!

@Joost; B. Gefeliciteerd met haar baan!

Hotdog zei:
Zomervakantie hebben we hier al een beetje bedacht. Vrouwlief wil strand, ik wil Frankrijk, HPv1 Vlieland, HPv2 wil Italië en HPv3 wil naar het speelparadijs hier een dorpje verderop.
Centraal staat wel dat we met de auto gaan en kamperen en op de bonnefooi. Het zou dus ook Tsjechië of Hulshorst kunnen worden..:T

Strand kan je wel combineren met Italië én Frankrijk...
Lekker kamperen in Monaco, the place to be! :p
Dat wordt alleen wel een dure...

LineaBlu zei:
Hotdog zei:

Strand kan je wel combineren met Italië én Frankrijk...
Lekker kamperen in Monaco, the place to be! :p
Dat wordt alleen wel een dure...
Ja, en alleen al dat je daar aankomt met een ouwe Signum met aanhangwagentje ;)

Wat dan meteen het cruciale antwoord is ;)

Midje!!

@ Joost: Prachtig bericht dat B weer aan de baan is. Kon ook niet anders, heb voor 2 jaar terug een keer met haar van gedachten gewisseld m.b.t. wat personeel gerelateerde projecten die ik op wilde zetten binnen het bedrijf. Een gedreven meid met vakkennis, die moet wel aan t werk komen.

@ Fer: Alles op zijn tijd he. Eerst de keuken klaar ;)

Pff, een best druk weekje gehad met een inwerkdag voor mijn vervanger, dan nog twee dagen cursus.....dus kwam weinig aan mijn eigen werk toe deze week. Dus was gisteravond best blij dat ik optijd (18uur) thuis was en ff op de bank kon ploffen. Kreeg ik telefoon van de directeur die over bepaalde zaken die ik geregeld had niet tevreden was en dat behoorlijk liet merken. Heb dus aangegeven dat ik nog steeds achter mijn acties stond, ze ook gedeeld worden door de bedrijfsleiders en dat wanneer hij zo kwaad is ik niet veel met hem kan beginnen. Heb aangeboden er vanochtend naar te kijken. Was het dus gisteraaf ff helemaal zat, loop me voor mijn gevoel de laatste tijd uit de naad voor het bedrijf en kreeg nu zo de wind van voren.
Dus vanochtend weer fris naar het werk.....kreeg ik van hem meteen excusses dat hij nie zo had moeten reageren en dat wat ik geregeld had "nog niet eens zo verkeerd was". Toch iets negatiefs wat ineens positief wordt......vergissen is menselijk blijkt maar weer. :cool:

@Ruud,

Ik zag dat bij mijn vorige werk ook geregeld en zat vaak in precies de zelfde situatie. Achteraf kreeg ik vaak de wind van voren. Later als ik het complete verhaal van de situatie liet voorkomen viel het allemaal wel weer mee. Echter gebeurde dat te vaak waardoor de situaties voor mij niet dragelijk meer waren.

Bij mijn huidige werkgever heb ik er niet zo last van maar het bedrijf groeit en de directeur moet werk uit handen geven, en die mensen doen het toch altijd misschien net wat anders dan dat hij het zou doen. En dat is soms lastig, maar wat rust en tijd geven en voor hem proberen wat meer los te laten (y) Zolang jij naar je eer en geweten goed hebt gehandeld en belsissingen hebt gemaakt met de kennis die je hebt proberen het niet te persoonlijk aan te trekken :p

Ik zat gisteren voor de grap eens te kijken welke stations er waren die wat hoger op de poten staan om zo in de garage te kunnen (en vind het ook wel iets stoers hebben. Kwam ik toevallig de ** **** Alltrack tegen. Word blijkbaar niet in NL geleverd en zelfs benzinemodellen zijn in duitslands schaars. Maar vind het in juiste kleur toch best een aardige auto terwijl ik de gewone maar niets vind.

VW-Golf-Alltrack-1.jpg

zeker zo in het rood niet verkeerd, maargoed dat word sowieso importeren en dan nog is het erg zoeken in duitsland. Dus de kans dat zoiets er komt is zeer gering. De leon en octavia is er ook in zoiets maar die vind ik toch iets minder.

Verder zijn er weinig C-segment stations die wat hoger op de poten staan zonder gelijk een SUV te zijn

Vind je dat echt mooi Joost?

Ik vind zulke auto's in Nederland zo misplaatst. Ik kan me voorstellen dat je in de bergen of als je veel off road rijdt je zo'n auto ziet zitten. Maar ik vind al dat kunstof de auto juist heel erg ontsieren. Heb liever een lekkere cleane auto ipv van al die opsmuk. En de **** variant vind ik een van de saaiste sws. Saaier dan de vijfdeurs.

Is een x1 of x3 niks voor je? Die laatste met name is al goed betaalbaar.

Nouja mijn oprit is net een grote berg :p Als je echt off-road wil rijden kun je beter een Pajero/Patrol/Land-Cruizer of soortgelijke halen.

Ik vind juist het cleane saaie van de golf niet mooi, maar kwam toevallig deze zo voorbij in het rood, het plastic opsmuk vind ik nog wel mee vallen, precies goed zo. Daarnaast blijkt deze auto door 4-motion heel erg goed te presteren op zowel slecht wegdek als gladheid en iets hoger op de poten vind ik ook mooi. Een X3 vind ik niet mooi, bovendien heel erg duur in de maandelijkse kosten (1750 kg of zo) plus dure onderdelen, duur onderhoud, dure banden, remmen ect. een echte SUV en dat vind ik niet mooi. De X1 vind ik wel lekker eigenwijs en stukken beter, maar erg prijzig in aanschaf en ruim is ie zeker niet, en geen idee hoe die dingen het doen in de maandelijkste kosten/onderhoud/betrouwbaarheid en prestaties. Een auto moet sowieso binnen 10 sec naar de 100 gaan.

Ja Joost, herkenbaar verhaal. Ik kan me door dat soort dingen wel behoorlijk uit het veld laten slaan....maar heb deze week net weer een cursus afgesloten. Daarin zit ook positief denken en anderen daar ook in stimuleren. Nadien ook een goed gesprek met hem gehad....

@ Opgehoogde auto's: Is maar net per model of ik het wat vind. De Insignia CT vind ik toch bijzonder fraai! En ook de auto die Joost laat zien is best lekker. Al oogt het op zo'n plaatje natuurlijk wel top, met net de goede lichtinval op de lak die je in werkelijkheid nauwelijks hebt.

Het principe bij zo'n allroad is dat er maar een kleine toevoeging is toegepast, 4wd, en dat wordt met veel opschmuck verkocht. De Black Plastic Edition.

Audi had dat met de A6 en A4, ** deed dat al met de ****2, volvo met crosscountry, maar de meest betaalbare en lichte versie is de Subaru Legacy Outback. Fantastisch met een boxermotor, die dingen zijn heel licht en dus goedkoop in de belasting.
2.5 turboboxer of 3.0 H6 boxer :) mjummie ;)

Miischien leuk projectje voor Barri
vw-golf-2-country-solgt.jpg

Deze subaru bedoel ik. Volgens mij kan dit wel een bruut monster zijn (in schaaps-kimono)
IMG_7412.JPG

Zo'n subaru vind ik ook mooi, alleen van binnen is het vreselijk plastic, amerikaans en gedateerd. En ben wel beetje huiverig over de kosten van zo'n dikke subaru. Die gaat er nooit komen.

Het principe bij zo'n allroad is dat er maar een kleine toevoeging is toegepast, 4wd, en dat wordt met veel opschmuck verkocht. De Black Plastic Edition.

De meeste modellen (zoals ook de insignia cross tourer) zijn in de basis ook al met 4WD te krijgen. Dan is het een kwestie van iets hoger op de veren zetten, spoorbreedte word aangepast en vervolgens voor fors meer geld verkopen. Technisch weinig aanpassingen nodig, maar marketing technisch kun je er wel lekker veel meer voor vragen (y)

Ik vind die opgehoogte versies met veel plastic en gewoon voorwielaandrijving ook helemaal niets. Hele tijd geleden kwam ik nog een cross touran tegen o_O maar de alltrack modellen (ook de Passat) vind ik echt niet verkeerd.

Maargoed, veel te duur nog allemaal :)

Zo, weer op schiphol, zo vluchtje naar Seoul.

Wat een wind onderweg :eek: maar de auto staat weer mooi droog in de parkeergarage deze week. Zaterdagmorgen weer terug rijden

Ga je weer op pad Joost?
Schiet trouwens mooi op met de bouw bij jullie op het werk.

Voor belangstellenden.....midden maart bestaat onze vestiging in emsbüren tien jaar.
Dat vieren we met twee opendagen, waarbij je in de productie en groentekas kunt. En onze tropentuin heeft gratis entree.
Een unieke mogelijkheid.
Dus mocht er interesse zijn, op onze website staat meer info.

Vandaag inderdaad veel wind! Vind het dit jaar zowieso winderig, veel dagen harde wind of storm.

Fer, doe eens een linkje naar de advertentie van die **** country :)

Hier veel hoge auto's trouwens. En alles automaat. In Canada zijn de auto's ook niet duur in aanschaf valt me op.
Heb nog $5 gewonnen met een autoquiz tegen 4 kandidaten, door Kijiji georganiseerd in het kader van de Toronto Motor show die blijkbaar tot vandaag werd gehouden. Nog wel even door de hal gelopen. Ik begin sedans steeds meer te waarderen. Chrysler 200, Chevrolet Cruze. Gewoon mooie modellen.

Goedemorgen!

Toen ik laatst bij de ** dealer was zag ik daar gelijk bij binnenkomst een Cross Up staan. Werkelijk waar te gek voor woorden dat ze op elk model wat plastic en hogere veren plakken en er een wannabe terreinwagen van proberen te maken :D

Een Cross **** vind ik dan nog niet eens zo heel lelijk, maar het komt toch meer tot zijn recht bij Volvo vind ik.

@ Subaru Legacy, qua brandstofkosten met zo'n boxermotor niet echt voordelig. Maar volgens mij rijdt het magistraal, klinkt nog beter en is werkelijk waar bullit proof. Wat dat betreft zou ik het prima aandurven, alleen dat interieur hè....

@ Berry, uitgebreid verslag volgt nog neem ik aan? Geniet er nog even van in elk geval (y)
@ Ruud, ben jij dan ook aanwezig voor een privé rondleiding? :D

Hier weer een druk weekend achter de rug. Afgelopen vrijdag de eerste meubels binnen gekregen en de gordijnen, zaterdag/zondag laatste muurtjes geschilderd en van behang voorzien. Ook mailde de meubelmaker mij voor de definitieve hoogte van de keukentafel, dus hopelijk is dat ook een kwestie van de poten op maat zagen en afleveren.
Vrijdag ook nog even naar de Ikea geweest en een rib uit m'n lijf achtergelaten voor van alles en nog wat plus een grote kledingkast. Super handig systeem daar, je kunt gewoon achter een pc je kast compleet naar wens in richten (goed geholpen ook door een medewerker). Kost zoals gezegd een rib uit je lijf, maar volgens mij wel goede kasten en compleet naar wens.

Kortom, productief weekend en het begint eindelijk een beetje woonbaar te worden :)

Mogguh!

Lang feestweekend achter de boeg!
Donderdag en vrijdag in de ardennen; gezellig, goed eten en drinken en een mooie wandeling gemaakt van 7,3 km.
Zaterdagavond wat dichter in de buurt :)

Nu weer frist en fruitig op het werk; even de boel bijwerken!

@ Hans: Leuk om je verhaal te lezen! En mooi dat de auto's bevallen :) De Insignia is echt prachtig!

@ Zomervakantie: Zien we nog wel even.... eerst kijken hoe de huizenperikelen zich ontwikkelen ;)

@ Joost: Fijn dat de B. weer een baan heeft! Kun je weer lekker sparen voor leuke en noodzakelijke dingen!

@ Opgehoogde auto's: Door de 156 Crosswagon kan ik ze wel waarderen. Maar het ligt echt aan model en de hoeveelheid gebruikt plastic.
Alfa156Crosswagon_1.jpg

@ Berry: Was die 5 dollar de hoofdprijs?

Kost zoals gezegd een rib uit je lijf, maar volgens mij wel goede kasten en compleet naar wens.
Goed om te weten mocht het zover komen (y)

Mooi ook dat het 'einde' in zicht is! Bijna klaar voor de OFTDG.com BBQ ;)

Een Cross **** vind ik dan nog niet eens zo heel lelijk, maar het komt toch meer tot zijn recht bij Volvo vind ik.

Die ik liet zien is gee Cross hé ;) die cross modellen zijn idd gewoon wat plasic er omheen en klaar.

Dit is een Alltrack, die hebben gewoon 4Motion met halex koppeling en schijnen heel behoorlijk te presteren op hellingen en slecht en glad wegdek.

Maarja die SUV's van tegenwoordig is natuurlijk het zelfde, word puur om de looks gekocht, niemand die de bodemvrijheid nodig heeft en andere stoere opsmuk. En dan is het merendeel nog alleen voorwiel aangedreven ook. :)

Maar waar het mij om ging eigenlijk, de gewone golf vind ik gewoon niet echt een mooie wagen, ook niet lelijk hoor. Maar toen ik voor de grap eens keek naar stations die wat hoger op de poten staan kwam de golf alltrack voorbij, die in NL niet leverbaar is (duitsland en belgie wel). En ik vind juist dan ineens zo'n auto er stukken beter uit ziet (y)
Daarnaast is de benzine variant een 1.8TSI, dat zijn volgens mij een van de weinige benzine motoren van ** die gewoon goed zijn zonder olieverbruik, kettingen en zo. Met 180 PK, niet te veel en niet te weinig (y) En standaard aan DSG. En wilde beetje plagen met een ** plaatje hier :p was hier zo tammetjes

safety2.jpg

En dan wordt er nog positief inhoudelijk op gereageerd ook, het kan niet altijd meezitten he :p

Ik kan die modellen met een beetje plastic meestal wel waarderen overigens. Een crosspolo ziet er met een kek kleurtje best stoer uit bijvoorbeeld. Maar een Adam Rocks ook! Functioneel heb je er geen bal aan natuurlijk, maar dat is met de spoiler op mijn cabrio exact hetzelfde. Of de tweede uitlaatpijp onder de signum van Ferdinand. Of de grote lichtmetalen wielen die de meesten hier hebben ;) Wat betreft de voorwielaangedreven SUV's denk ik dat de iets hogere instap en beter overzicht op de weg in combinatie met een wat avontuurlijker uiterlijk (dan een mpv) voor veel mensen doorslaggevend is. En dat begrijp ik best.
Overigens weet ik nog een goed onderhouden en nette X1 die volgend jaar weer een heroverweging krijgt. Dit jaar mag 'ie nog weer blijven in elk geval.

@Ruud: dat klinkt als een leuke dag, ik ben wel nieuwsgierig!

Op het werk allemaal spannende dingen die deze week op stapel staan. Tenminste, in de ogen van een aantal collega's. Erg leuk, maar ook wel weer genoeg om de agenda te vullen en de andere werkzaamheden nog wat verder vooruit te schuiven. Dat schiet niet zo op zo...

Midje!!

@ Fer: Hoe staat het met de keuken?

Hier net ff een "rustig" weekje voor de boeg. Gewoon lekker vier normale werkdagen zonder ingeplande activiteiten en vrijdag een praktijkexamen van het laatste deel waar ik voor de brandweer de afgelopen tijd een opleiding voor volgde. Als ik dat onderdeel haal ben ik wat repressieve functies betreft die ik als vrijwilliger in onze post kan uitvoeren voorzien van alle diploma's.

En dan wordt er nog positief inhoudelijk op gereageerd ook, het kan niet altijd meezitten he

ik moet wat meer bij Peter in de leer wat dat betreft ;)

Ik heb ook een druk weekje voor de boeg, veel met onbekende klanten op stap. Dus heb geen idee of ze inhoudelijk veel vragen gaan stellen of meer sightseeing willen. Het is hier nog steeds akelig koud, rond het vriespunt en veel wind. Had gehoopt dat het al iets warmer was.

Overigens weet ik nog een goed onderhouden en nette X1 die volgend jaar weer een heroverweging krijgt. Dit jaar mag 'ie nog weer blijven in elk geval.

Op enkele uitzonderingen na wil ik liever geen grijze auto :p en panoramadak is een must.

@Ruud, ik denk dat ik wel even kom kijken half maart (y) gelijk even naar het tuincentrum en de auto voltanken :p

Middag peepz!

Heb na een maand wachten eindelijk mijn beoordeling voor het eindrapport binnen, jeeee...
Moest zelfs nog een derde beoordelaar aan te pas komen, want blijkbaar snapten BO1 en BO2 bepaalde verbanden niet o_O

Nu dus nog een verdediging inplannen en dan kan ik het bijna afsluiten. (y)

@SUV-vanwege-z'n-looks-kopen;
Dat speelt wel een rol bij zulke auto's... Multifunctionaliteit kijkt mijn pa het meest naar (daarom ook lang naar Zafira B gekeken ;)), maarjah als ik dan mee ben, dan kom je thuis met een heule dikke Antara V6...

Hebben zelfs de "looks" nog wat teruggeschroefd, jullie kunnen je vast die wanstaltige chromen opstapbuizen nog wel herinneren ;)
Aan de andere kant hebben wij ook een splinternieuwe Agila B gehad, totaal het uiterste van de Antara en het Opel-modellen-pallet-dinkie dus, bij ons kan het allemaal...

Als je de bodemvrijheid (en de 4x4) hebt, ga je ook wel echt op zoek naar de wat meer avontuurlijke weggetjes (zowel hier in de bossen als bijv. in Zwitserland...), gevalletje van "niet omdat het moet, maar omdat het kan..." :cool:
Daarnaast heeft de 4x4 zich al bewezen met de "Vollsperrung" tijdens de dagen met de ijzel hier (y)

AsconaGT zei:
Daarnaast is de benzine variant een 1.8TSI, dat zijn volgens mij een van de weinige benzine motoren van ** die gewoon goed zijn zonder olieverbruik, kettingen en zo. Met 180 PK, niet te veel en niet te weinig (y) En standaard aan DSG. En wilde beetje plagen met een ** plaatje hier :p was hier zo tammetjes

Dat is volgens mij gewoon het probleem-blok uit de Skoda Yeti en de Audi A4 (B8, daar zullen ze het de "TFSI" noemen...), heeft dan wel 20 pk meer maar als ze het kernprobleem niet aanpakken...

Dan blijf je met dit binnenin zitten...
https://www.youtube.com/watch?v=293LWt2ABdE
https://www.youtube.com/watch?v=152kLNf8yUw&ebc=ANyPxKr2HdmcbsG2rQcGup3ceCjwrlAhpCSfWwTFXZMqK5ElSGF26b63c4IZ-FJMqkwZP3mEF4sf9l5zctwC01uHnrtXKl57eg
https://www.youtube.com/watch?v=Qb3hWFP32kE&ebc=ANyPxKr2HdmcbsG2rQcGup3ceCjwrlAhpCSfWwTFXZMqK5ElSGF26b63c4IZ-FJMqkwZP3mEF4sf9l5zctwC01uHnrtXKl57eg

De hoofdprijs idd. Al kon je soms ineens 100 dollar winnen, maar toen helaas niet.
Uitgebreid verslag volgt donderdag!

Up facelift zie ik net langskomen. Eindelijk met 1.0 TSI. Doe mij die maar in privé lease. Jammer dat M geen grotere auto wil rijden.

Vroeger ging het hier nog over opels, nu gaat het al dagenlang over diverse **'s..:cool:

@ gerwin: flink gefeest in de Ardennen? Bruiloft zag ik?
@ richard: schiet mooi op zo! Wanneer was jouw overstap qua werk ook alweer? De medewerkers van onze huidige huisaccountant stappen allemaal massaal over naar jouw 'oude' werkgever.
@ ruud: leuk die open dag. Als ik dichterbij woonde kwam ik even kijken.
@jos: klinkt goed! De laatste loodjes!

Waar zijn jimmy en Peter?

Terug
Bovenaan