Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

f3uyav0byjqt.jpg

vktyo4dbyg9w.jpg

Zojuist de AW doorgebladerd, of zou ik zeggen Opel-week. Het leek wel een reclameblad voor opel, tenminste die 2 testen die ik had gelezen.

De Karl heeft een test gewonnen en de Astra is ook als nummer 1 geeindigd tegen de kersverse megane en Seat Leon. Tekstueel was vooral de astra een en al lof.

Ik snap de naam niet echt van de ampera-e.
Die e staat voor elektrisch, maar daar slaat ampera (van ampère) toch ook al op?

Dat is vast een nieuw marketing dingetje...
Zoals ze er bij de de Mokka ook een "X" aan hebben toegevoegd.

Lijkt mij dat er ook gewoon nog een nieuwe Ampera komt. Dus deze compactere volledig elektrische ( de -e ). En een opvolger voor de vorige, stuk groter en die heeft dan weer een range extender. Of zoiets ;)

@allen: Sorry, had op de vorige pagina nog wat reacties over het hoofd gezien. Maar nogmaals bedankt en ik hoop dat ik binnenkort gewoon weer de oude ben.

Mogguh!

De Karl heeft een test gewonnen en de Astra is ook als nummer 1 geeindigd tegen de kersverse megane en Seat Leon. Tekstueel was vooral de astra een en al lof.

Volgens niet meer dan terecht. Opel is weer wat terug bij zijn vroegere kernwaarden; value for money. Gewoon goede auto's voor een redelijk scherpe prijs. Karl wint bijna alle testen en is ook gewoon terecht. Rijdt heel volwassen en biedt veel voor zijn geld. Astra is ook goede auto en biedt ook veel voor zijn geld. Megane lees ik al dat die toch op bepaalde vlakken weer wat steekjes laat vallen. En Leon is vast geode auto maar van binnen nu al gedateerd.

Goedemorgen!

Gisterenavond opnieuw in de Astra gereden. Dat Intellilux systeem is echt geniaal hoor.
Er zit automatische verlichting op, maar voor automatisch grootlicht moet je nog een extra "automatische" knop indrukken. Buiten de bebouwde kom rijdt je dan vrijwel altijd met grootlicht (incl blauw lampje op je dashboard), toch een raar gevoel als je op andere auto's afrijdt aangezien je telkens denkt dat je anderen verblind. Niets is minder waar, de verlichting wordt telkens op tijd aangepast aan de tegenliggers.
Af en toe wordt het systeem een beetje gefopt door een flink reflecterend verkeersbord o.i.d., dat stoort echter niet aangezien borden best fel oplichten bij grootlicht.
Is het 1200eu waard? Geen idee, ik vind de LED verlichten sowieso al fijn en goed licht geven en het Intellilux systeem is de kers op de taart. De prijs is stukken beter dan bijvoorbeeld xenon bij andere merken, laat staat bi-xenon.

Dan de stoelen, ook nu weer niet echt mijn best gedaan om de stoel af te stellen en ze zaten dan ook niet direct als gegoten. Ze zaten ook niet slecht, maar sommige autostoelen zitten gewoon direct goed als je erin gaat zitten zoals bijvoorbeeld bij de ** ****, daarover later meer.

Verder wat meer de tijd genomen om het multimediasysteem/navi uit te proberen. Spraakbesturing werkt matig en is bijvoorbeeld in de nieuwe Volvo V40 (kameraard heeft zo'n ding) stukken beter, wellicht dat het ook nog even aftasten is hoe te praten. Zorgde er wel voor dat ik i.p.v. "Thuis" ineens Rob aan het bellen was, hopelijk is ie niet over gegaan :D Toen ik eenmaal wel verbinding had met "Thuis" bleek dat de kwaliteit aan de andere kant 10x beter was als in de Clio, dat is dus een pluspunt.
Ook de spraakbesturing van de navigatie lukte niet echt en dus heb ik een adres ingevoerd via het touchscreen. Dat scherm werkt vlot en soepel, echter moet je wel iets rekken om het scherm aan te raken. De navigatie zelf is scherp en duidelijk, niks mis mee. Ik vermoed, afgaande op de stem, dat het gewoon een TomTom systeem is.
Ook de radio klinkt gewoon goed en "vol" op zowel FM als DAB+ als bluetooth. Apple Carplay kreeg ik zo snel nog niet aan de praat, maar ik hoor net van mijn collega dat het connecten niet altijd even makkelijk gaat.
Van het rijden zelf wist ik al dat het prima was. De 1.4 met 150pk doet goed en stil zijn werk en heeft een sportief brommetje als je doorhaalt. Wel is de tellernaald iets te langzaam waardoor ik toch 1x de begrenzer aantikte, kwestie van gewenning natuurlijk. Eigenlijk is ver doorhalen helemaal niet nodig, want hij heeft eigenlijk altijd vermogen genoeg. Wel is het zaak om de auto boven de 2.000/2.500rpm te houden om echt vaart te maken, alhoewel ik niet denk dat je er in het dagelijks verkeer echt hinder van ondervind het is meer dat je boven de 2.5000rpm echt de turbodruk voelt.

Zijn er dan echt nadelen aan de auto? Ik denk het niet, gewoon een prima auto waar alles op zit en die goed werkt. Het interieur steekt gewoon prima in elkaar, alleen werkt niet alles even intuïtief. Dat laatste is een klein minpunt, maar ook grotendeels een kwestie van gewenning.

Op de terugweg nog even langs de ** dealer geweest. Daar stonden verschillende Golfjes in Businessline/Connected Series uitvoering en dat is gelijk het probleem. Je kunt zoveel combineren bij ** dat de uitvoering die je zelf op het oog hebt vrijwel nooit aanwezig is en je dus in verschillende auto's moet gaan zitten om de elementen in gedachten te kunnen combineren. Aan de andere kant, je kunt de auto wel perfect naar wens maken.

Daar waar ik bij de Astra niet gelijk perfect zat in de stoelen had ik dat in alle stoelen bij ** wel, zonder ook maar iets af te stellen. Afstellen is daar overigens ook op tig manieren mogelijk. Het interieur doet verder wel iets verouderd aan, maar steekt ook gewoon prima in elkaar. Wat gelijk opvalt is dat het multimediasysteem/navi veel logischer werkt en dat terwijl ik maar heel even met het scherm heb zitten spelen. Klein voorbeeldje zijn de knoppen onder (Astra) en rondom (**) het scherm. Bij de Astra is er bijvoorbeeld geen knop voor navigatie zodat je daar in 1x heen kunt, bij ** wel. Het zijn details, maar wel iets wat ik in elk geval veel gebruik. Inmiddels was het 20.45 en zijn we na een kort praatje met de verkoper huiswaarts gekeerd. Ook hier was proefrijden geen enkel probleem, als ik het op tijd aan gaf ging de verkoper proberen om het gewenste model te regelen. Dikke prima dus en ga ik zeker gebruik van maken.

Conclusie?
Tja, lastig hoor ik ben er nog niet over uit. Beide auto's hebben plus en minpunten, waarbij gezegd moet worden dat je aan beide auto's geen slechte keuze hebt. Een echt oordeel kan ik pas geven als ik ook met de Golf gereden heb.
Zoals gezegd wil ik de Mazda 3 ook nog bekijken, maar aangezien die in de meeste luxe uitvoering nog steeds minder luxe is en minder vermogen heeft als de Astra/**** denk ik niet dat die het gaat worden.

Mooi verslagje, Richard!
Ik proef toch een lichte voorkeur voor de ****. Staat de Leon overigens ook op je lijstje? Als 1.4 TSI FR Connect een best leuk ding!
Je hebt wel uitgebreid getest. Dingen als Bluetooth en Navi zou ik niet zo snel testen, hoewel dat inderdaad wel belangrijke dingen zijn tegenwoordig.

Ik zit zelf te dubben of ik €50 per maand over zou hebben om een roadster te proberen. Niet heel snel, want we gaan nu snel op vakantie, maar daarna lijkt het me wel leuk. Op Autoscout vond ik een leuke Barchetta: origineel Nederlands, zilvergrijs met rood dak, bij een garagebedrijf, staat er al vanaf november volgens de kentekeninformatie.

Mogguh!

Inderdaad leuk verslag. Ik heb echter vanaf het begin al het gevoel dat je toch voor de **** gaat.
Ik dacht dat ik een perfectionist was maar jij nog meer...;) De minpuntjes van de Astra zijn wel heel minimaal.
Het komt daardoor wat op me over dat het verhaal langzaam richting de perfecte **** schuift.

Dat is namelijk de auto waarbij alles perfect werkt en alles tot in de puntjes is verzorgd en dat allemaal heeft volgens de geleerden. In mijn ogen komt er echter ook wat emotie en design bij een auto kijken en dat is in mijn ogen net iets wat de **** ontbeert.

Misschien zie ik het verkeerd en verras je me, maar we zullen zien!

Zorgde er wel voor dat ik i.p.v. "Thuis" ineens Rob aan het bellen was, hopelijk is ie niet over gegaan big smile smiley

Niks gezien en anders had ik je graag te woord gestaan! Soort Opel OnStar zeg maar..;)

Bij de Astra is er bijvoorbeeld geen knop voor navigatie zodat je daar in 1x heen kunt, bij ** wel.

Weet je het zeker? Dat heeft mijn astra wel.

Re: Dingen als Bluetooth en Navi zou ik niet zo snel testen, hoewel dat inderdaad wel belangrijke dingen zijn tegenwoordig.

Als ik zie hoe veel ergernis is bij sommige andere nieuwe auto's (lees bijv. het 308-topic) lijkt mij dat toch wel belangrijk. Bij mijn auto werkte het Samsungetje al na een paar minuten, met overname van de contacten, en perfect geluid (0,0 galm). De (optionele, on-line/connect) Google navi is ook prima. Adressen die pas een half jaar oud zijn (nieuw huisnummer) worden ook gevonden en als je in de buurt komt verschijnt er zelfs een foto van de bestemming (mits beschikbaar). Dat zijn grappen die het rijden toch wat aangenamer maken. Ik weet uiteraard niet of dat bij een **** ook zo mooi is geregeld.

Dat is namelijk de auto waarbij alles perfect werkt en alles tot in de puntjes is verzorgd en dat allemaal heeft volgens de geleerden. In mijn ogen komt er echter ook wat emotie en design bij een auto kijken en dat is in mijn ogen net iets wat de **** ontbeert.
Klopt helemaal. Elke keer als ik in een recente ** zit valt me op hoe 'thuis' dat voelt. En alles klopt gewoon, alles werkt perfect. Maarja, weinig emotie inderdaad. En dat is een afweging. Persoonlijk zou ik liever mijn eigen geld uitgeven aan iets met meer emotie en design, maar als het een leaser is dan kan ik dat perfecte ook weer waarderen.

Ik heb leren rijden met een **** 1,
had zelf een **** 2 & 3,
op dat ogenblik steeds de veiligste keuze...
Maar voor mij hoeft deze "perfectie" echt niet,
er is zoveel leukers en spannender op deze wereld...
Liever iets eigenzinnigs met een hoek af.

Barri zei:
Klopt helemaal. Elke keer als ik in een recente ** zit valt me op hoe 'thuis' dat voelt. En alles klopt gewoon, alles werkt perfect. Maarja, weinig emotie inderdaad. En dat is een afweging. Persoonlijk zou ik liever mijn eigen geld uitgeven aan iets met meer emotie en design, maar als het een leaser is dan kan ik dat perfecte ook weer waarderen.

Ik rij ook wel eens in een ****, P*** of U*. Voelt meteen vertrouwd aan, maar idd zonder enige emotie. Daarvoor heb je dan Audi's (hoewel technisch zeer veel gedeeld/gelijk, 'voelt' een A3 compleet anders dan een ****).

(neem aan dat het noemen van 'Audi' niet direct tot een ban leidt)

Maar een combinatie van beide is toch ook prima mogelijk? Er zijn ook genoeg auto's die misschien iets minder perfect zijn (maar nog steeds erg goed) maar meer emotie bieden dan een **** zoals de Mazda 3, de Megane of de Astra.

De 308 vind ik dan geen goed voorbeeld. Die laat op veel zaken wel forse steken vallen waar je je inderdaad aan gaat ergeren.

Mogguh!

Ook ik voel bij Richard de voorkeur voor de ** en daar is niks mis mee :D Maar misschien dat na het rijden het wel tegenvalt, je weet het niet. Maar anders lekker kiezen wat jouw voorkeur heeft. Jij moet er in rijden, niet wij ;)

Je kunt bij Opel toch ook het scherm van je iPhone overnemen op het scherm van de auto? (legde de verkoper mij uit) zo kun je de navigatie van je telefoon gebruiken als je die makkelijker vindt.

Meeuw zei:
(neem aan dat het noemen van 'Audi' niet direct tot een ban leidt)

Ik ben ooit eens meegereden met de Kadett D van de broer van mijn toenmalig lief...
En sidderde en beefde op de achterbank van een Manta B 1.9 met dubbele Webers van een collega-scoutsleider.
Tot daar beperkt zich mijn ervaring met Opel.
En ik behoor al jaren tot het meubilair van dit topic ;)

Oeh, wek ik die indruk echt? Ik vind de Astra echt super hoor en de **** staat zeker niet op 1 op dit moment. Sterker nog, hij staat op dit moment ver boven de ****.
De prijs/kwaliteit verhouding is bij de Astra gewoon beter als bij de Golf, echter is de aanschafwaarde in de lease niet altijd leidend.

De **** is zeker niet perfect. Het interieur doet wat verouderd aan, wat niet gek is gezien het model al even mee gaat, maar steekt wel goed in elkaar. De Astra zit net zo goed in elkaar, maar oogt wel mooier en moderner.

Wat voor mij belangrijk is, is het multimedia/navigatiesysteem. Dat werkt in de Astra gewoon erg goed, maar is op bepaald punten net niet zo doordacht als bij **. Nu heb ik de Astra veel langer uitgeprobeerd waardoor de minpunten naar voren komen en beperkt de ervaring in de ** zich tot een eerste indruk, dat vergelijk is dus niet helemaal eerlijk.
Qua fysieke knoppen (@ Rob) heeft de Astra onder het scherm van links naar rechts de volgende knoppen: Radio, Back, Menu (centrale knop), Home en Media. Geen navigatie dus, dat zit op het scherm en is lastiger blindelings in te drukken. Alle knoppen bij de **** weet ik zo niet, maar dat zijn er een paar meer incl dus navigatie. Klein detail inderdaad en daar zal ik een auto niet om laten staan.

Ik ga nog proefrijden in een **** en dan kan ik hopelijk ook meer minpunten aanwijzen bij de ****.

De Seat Leon wil ik inderdaad ook nog bekijken, maar ik weet niet of die wel echt kan tippen aan de **** en Astra.

Ik heb op dit moment een voorkeur voor de Astra, wat niet gek is gezien de proefritten, maar sta er voor de rest echt volkomen neutraal in. Zoals al eerder gezegd wil ik een auto die t.o.v. de Clio veeeel luxer is, vlotter is (onder de 10 naar de 100, liefst 9) en stiller is. Daar voldoen alle auto's, dus dan ga ik op zoek naar de beste "bang for bucks".

Lijstje tot nu toe:
1. Opel Astra
2. ** *****

- Mazda 3
- Seat Leon
... Renault Megane

Sanoma zei:
Mogguh!

Ook ik voel bij Richard de voorkeur voor de ** en daar is niks mis mee :D Maar misschien dat na het rijden het wel tegenvalt, je weet het niet. Maar anders lekker kiezen wat jouw voorkeur heeft. Jij moet er in rijden, niet wij ;)

Je kunt bij Opel toch ook het scherm van je iPhone overnemen op het scherm van de auto? (legde de verkoper mij uit) zo kun je de navigatie van je telefoon gebruiken als je die makkelijker vindt.

Pas op voor info van verkopers. Toen ik mijn A5 kocht beweerde hij dat je ook flitskasten als POI kon invoeren bij de navi. Bleek dus voor de A5 niet zo te zijn, wel voor de A3 waarbij de navi blijkbaar net even anders is (connect-optie is wel nodig).

Apple Carplay inderdaad. Dat kreeg ik dus niet aan de praat gisteren, maar ik heb dat kort in de P**** van een collega gezien en dat werkt erg mooi. Dat hebben zowel de Astra als de **** overigens en is straks ook beschikbaar voor Android.

Let op dat je bij de meeste Androids de sim-kaart van de telefoon niet kunt laten delen met de auto (kan bij Apple wel). Dat heet iets van Remote Acces Sim Protocol.

Ik snap wel dat je het multimediasysteem belangrijk vindt Richard. Het is wel essentieel in de auto tegenwoordig. Het is maar net wat je gewend bent en waar je de lat legt. Traagheid of iets dergelijks zou ik ook vreselijk vinden. Maar vergeet niet dat dat allemaal heel hard gaat en dat je straks toch weer achter de feiten aanloopt. De ontwikkelingen gaan zo snel.
Ik weet dat bij de **** dat er rond de zomer/herfst een facelift komt en hij weer een compleet nieuw systeem krijgt met gebaren en dergelijke.

Ik zou persooenlijk meer waarde hechten aan de andere eigenschappen van de auto waar je jarenlang plezier van hebt zoals design en rijeigenschappen.
Maar komt misschien ook omdat ik helemaal niks heb met muziek in de auto. Radio vind ik prima. Muziek van de telefoon afspelen heb ik helemaal geen behoefte aan.

Het lijkt erop dat ik het weekend ook nog in de Opoe Meriva moet doorknarren. Nog niet alle onderdelen zijn binnen en mocht het vanmiddag nog binnen komen dan moet het er ook nog onder gemonteerd worden.

@ Rob, rij eigenschappen van de Astra zijn ook gewoon dikke prima. In de Clio gaat alles heel licht en zonder gevoel, dat is in de Astra gewoon weer lekker "zwaar" en wel met gevoel. Ik kan mij niet voorstellen dat dat in een **** of Leon heel veel slechter is. Op de laatste twee genoemden zou ik sowieso een sportonderstel nemen (gewoon omdat het kan en mooier lijkt :D), dat is op de Astra niet mogelijk en is ook niet echt nodig.

Verder zit ik gemiddeld 1 á 2 uur in de auto en dan is een muziekje toch wel fijn. Op bijna alle auto's zit inmiddels DAB+ en dat maakt al een wereld van verschil, maar een USB stick/telefoon met muziek is voor de afwisseling ook wel lekker. Soms heb je gewoon behoefte aan wat (foute) muziek wat niet uitgezonden wordt op de radio :D

Dat de **** binnenkort vernieuwd wordt is overigens wel een minpunt dat ik meeneem hoor, maar een nieuwe auto voldoet natuurlijk ook gewoon prima voor vier jaar.

Misschien klink ik wel heel kieskeurig en leg ik de lat hoog. Aan de andere kant waarom niet?
Het kost allemaal genoeg en dan wil ik voor die vier jaar wel gewoon het maximale eruit halen, misschien onbewust ook wel om 2,5 jaar Clio te compenseren :T

@ Meriva, het is duidelijk niet jouw auto maar het is verder ook geen grote straf om nog een weekend in rond te rijden toch?
Gisteren bij de Opel dealer ook nog even met mijn vader gekeken bij een bijna nieuwe Corsa D. Van buiten een mooie auto en groot genoeg voor mijn ouders, maar van binnen nog precies hetzelfde als 10 jaar geleden. Aldus mijn vader.
De Meriva moest ie al helemaal niks van hebben, de Astra J vond ie wel weer prachtig.

Goed weekend Peter!

@ Meriva, het is duidelijk niet jouw auto maar het is verder ook geen grote straf om nog een weekend in rond te rijden toch?
Gisteren bij de Opel dealer ook nog even met mijn vader gekeken bij een bijna nieuwe Corsa D. Van buiten een mooie auto en groot genoeg voor mijn ouders, maar van binnen nog precies hetzelfde als 10 jaar geleden. Aldus mijn vader.
De Meriva moest ie al helemaal niks van hebben, de Astra J vond ie wel weer prachtig.

Grappig hoe verschillend mensen tegen auto's aankijken. Volgens mij is de buitenkant van de Corsa juist nog bijna hetzelfde en van binnen is ie juist op de schop gegooid..;)

Ik heb niks te klagen hoor over de Meriva. Splinternieuw en lekker rap. Maar het is niet mijn auto. Daarnaast is ie nog zilvergrijs met zwarte winterwielen.

Maar mis mijn eigen autootje wel. Wat ik nu echt mis is de automatische verlichting en de regensensor. Ik laat steeds de lampen aan staan of vergeet ze juist aan te zetten. Heb ik ook steeds in de Corsa van vriendinlief.

Maar vant weekend weer heel wat kliometertjes voor de boeg. Vanavond voetbal, morgen ringen uitzoeken in Groningen en zondag verjaardagen in Drenthe.

Middag!!!

En de week is al weer om, bizar hoe snel het gaat.
Kreeg net een appje van pa, de xenonlampen zijn binnen dus die van het weekend maar ff inbouwen.
En hopelijk komt begin volgende week ook de katalysator aan, dan kan die er ook onder.
Gister nog ff met de GTS op en neer geweest naar Berlijn. Meeste stukken waar het kon 160 gereden op cc.
En nog een heel stuk waar het rustig was 180 km gereden. En ook dan rijdt de GTS nog heerlijk.
Komende week weer 2x naar Bilthoven.....dan staat de teller ook al snel weer op 213.000km.

Op terugweg nog van de weg gedrukt door een asociale Cayennerijder met aanhanger. Leek gewoon nergens op!!
Dus filmpje van dashcam geupload en doorgemaild naar Duitse politie. Kreeg vandaag bericht dat ze blij waren met de oplettendheid.
Ze vroegen toestemming om de beelden te mogen gebruiken. Ze konden er strafrechtelijk niet veel mee, maar gingen nav dit filmpje wel
even bij de beste man aan de deur voor een gesprek.

Maar mis mijn eigen autootje wel. Wat ik nu echt mis is de automatische verlichting en de regensensor.
Haha, als je ze niet meer hebt dan mis je ze pas. Ik had dat met de regensensor ook toen ik in de Astra stapte.....toen dacht ik onderweg echt "stom ding, die ruit is nat....begin eens te wissen". Maarjah, stommiteit lag bij mij want hij heeft geen regensensor.

@ richard: het wordt dus nog een moeilijke keuze! Denk dat de golf facelift het straks niet makkelijker maakt met zijn grote bedieningspaneel á la tesla in de middenconsole.

Avond.. Ook hier een drukke week achter de rug.

maandag vertrokken naar Oostenrijk vanaf Rotterdam Airport met 2 collega's en 9 klanten. Gelukkig een erg goede groep die al snel met elkaar goed overweg kon. Die avond was het 02.15 voordat ik de hotel bar uitliep en werd weer verwacht om 07.30 aan de ontbijttafel.. *AUW* maar jullie weten dat ik vaker niet zo veel slaap dus dat lukte wel. :)
Dinsdag was de test dag, super weer, niet koud lekker zonnetje, sneeuw waar het nodig was.. niet teveel, maar op de banen meer dan genoeg. Lekker gereden, ervaren en discussies gevoerd waarbij alle klanten toch wel dezelfde kant opkeken aan het eind.. Dit is een goed product, getest tegen meerdere merken en hij kan goed meedraaien met de top en op enkele tests zelfs beter dan de huidige nr1! Super ervaring natuurlijk. Om 16.00 nog snel even wat gewerkt, foto's gepost en gesorteerd, voorbereid voor de avond en om 19.00 met onze klanten en uiteraard ook een stuk of 35 van andere landen naar het restaurant, Bergdorp Priesteregg, misschien wel bekend bij jullie. Was super tof maar ook hier weer erg laat... en woensdag was het weer redleijk vroeg.... Waarbij we 1 klant moesten bellen en we maar gevraagd hebben of we hem moesten komen reanimeren of dat het wel ging :)

Jullie kunnen je voorstellen dat ik woensdag zo brak was als een ei, samen met nog een deel van de gasten, we hebben nog een toertje in Salzburg gemaakt en zijn uiteindelijk om 17.15 weer uitgestapt veilig en wel in Rotterdam.

Gisteren meteen weer de hele dag cursus dus ik vond dat een vrije dag vandaag wel verdiend was :)

@ Richard, klinkt goed in ieder geval.. onbewust de voorkeur voor ** dat bespeur ik er ook wel in maar dat lijkt me niet zo erg.. ook gewoon een prima auto!

Avond!
Al het werk in de keuken wat ik moest doen deze week is af! Oké, de afvoer van de wasbak moet 40cm naar links, maar dat doe ik als de stukadoor geweest is a.s. Maandag. In totaal ben ik 1/2 uur op de planning uitgelopen, dus het was of goed gepland of ik heb hard gewerkt. Of beide :D ik ga voor het laatste ;)
De stukadoor is vanmorgen wel geweest om alle wanden in de voorstrijk te zetten, nu is alles geel en stinkt het naar paddestoelen :D

Maandag wordt alles gestuukt, dan een week droogtijd en wordt volgende week maandag de keuken bezorgd. De dag er na plaatsing. (y)

ruud zei:
Dus filmpje van dashcam geupload en doorgemaild naar Duitse politie. Kreeg vandaag bericht dat ze blij waren met de oplettendheid.
Ze vroegen toestemming om de beelden te mogen gebruiken. Ze konden er strafrechtelijk niet veel mee, maar gingen nav dit filmpje wel
Wow! (y) strakke actie Ruud!
Ik zou dan weer benieuwd zijn naar het filmpje van het gesprek tussen de polizisten en de aso. :)

British Racing Green zei:
We kunnen ons topic blijkbaar afsluiten voor outsiders...
We starten het topic met een peiling,
geven aan dat enkel wie gestemd heeft kan lezen,
en zodra de stamgasten gestemd hebben, sluiten we de peiling...

Blijkbaar sinds kort perfect mogelijk!!!

Dat viel mij ook al op! Maar de vraag is of we dit moeten willen.
Zo komt er geen nieuwe aanwas in dit topic en jaag je de af-en-toe posters wel weg. Wat mij betreft drempelverhogend.

Knap hoor Fer hoe je dat allemaal zelf doet. Heb je straks ook wel eer van je werk.
Gister de nieuwe xenonlampen gemonteerd, 30 euro voor 2 lampen is geen geld. Zeker als ze dan weer een 110.000km mee gaan.
Meteen maar de stadslichtjes vervangen, zat ook een verschil in kwa sterkte en bij het wisselen bleken ze ook al best zwart te zijn....die hadden het dus ook binnenkort begeven.

Had het met pa nog ff over de d-riem van de meriva 1.6 16v. Ik dacht dat ie elke 6 jaar of 60.000km vervangen moest worden. Volgens pa zijn garage was dit eens in de 7 jaar of bij 80.000 km. Zou datbvoor mijn GTS ook op gaan, want dan heb ik nog een 38.000 km te gaan.

@jimmy: slopende week dus maar wel een erg leuke ervaring

Zoveel geld stukslaan op een 1-serie.....ik zou t nooit doen. Dan liever een mooie 3-serie of kijken naar een A5

Ik vind zo'n 1 serie coupe ook echt vreselijk mislukt...vanaf de achterdeuren kwamen ze lengte tekort en hebben het dak maar zo snel mogelijk laten dalen...

En 385 pk..gaat toch nergens meer over...

Dat is een soort rijdend understatement.. Donkergrijs, niet te grote pijpen en een discreet dubbel pijpje. Als die je voorbij schiet heb je geen idee wat je is overkomen volgens mij! Ik snap dat mensen de coupe niet mooi vinden, maar ik begin 'm inmiddels te waarderen. De cabrio vind ik zelfs prachtig!

Marc hoeveel vermogen zoek je?

Ik heb zojuist voor 39,52 zowel een middenconsole als de paneeltjes om de pook heen gewonnen op ebay. Leuk werk :) @Ruud je kunt een pakje verwachten van de week ;)

@Fer: goed bezig! Heb je foto's van de voortgang?

@Frank Hoeft niet perse superveel te zijn maar met als richtlijn zeg in een seconde of 8 op de 100 ofzo.
Gaat er gewoon om dat je lekker wat reserve hebt om even snel in te halen of in te voegen.

En de 1-serie Coupe is naar mijn idee juist wel verreweg de leukste versie, ook om te zien.
Maar niet leuk genoeg om te kopen en dat komt dan met name nog naar het interieur eigenlijk.

Heeft iemand al eens in zo'n 1 serie coupe gezeten? Lijkt me ook een heel krap autootje met hele beperkte ruimte en weinig praktisch gebruiksgemak. Leuk als speeltje erbij maar als je eens met vrienden op pad wilt kan je niks.

Franklinn zei:
@Fer: goed bezig! Heb je foto's van de voortgang?
Maf genoeg heb ik geen een foto gemaakt van het werk. Van al het bouwen zijn plenty foto's gemaakt, maar afgelopen week echt helemaal niets.
Ik beloof foto's op FB als het af is :)

rjthefrisian zei:
Heeft iemand al eens in zo'n 1 serie coupe gezeten? Lijkt me ook een heel krap autootje met hele beperkte ruimte en weinig praktisch gebruiksgemak. Leuk als speeltje erbij maar als je eens met vrienden op pad wilt kan je niks.

Nou nou... De hatchback is meer dan ruim genoeg voor ons 3en :)

Goedemorgen!

Weer een productief weekend achter de rug en nu op kantoor maar even bijkomen :)
Zaterdag en zondag bezig geweest om de vloer boven te leggen samen met mijn vader en een kameraad, dat ging prima. Vloer zit er strak in en we hadden exact genoeg planken :eek:
Deze week alleen nog even de plinten aan de muur en plakplintjes langs de kozijnen e.d. en het is echt af. :)

Maf genoeg heb ik geen een foto gemaakt van het werk. Van al het bouwen zijn plenty foto's gemaakt, maar afgelopen week echt helemaal niets.
Ik beloof foto's op FB als het af is smiling smiley

Ik ook niet. Die foto's zouden bij mij ook geen meter hebben geleken.
Een leeg huis, met kale muren/vloeren zonder verlichting en dan ook nog eens in de winterperiode.

Mogguh!
terug aan 't werk na een dagje Scheveningen (voor de niet-Facebookers onder ons).

Leuke 1, Marc (y)
Maar wel enorm veel geld...
Viel me ook al op toen ik naar Z4 & BMW1 cabrio rondkeek...
Voor de prijs van mijn 4 jaar oude MX-5 had ik amper een 10 jaar oude BMW.

Mogguh!

wat een weer gisteren niet? We waren met de schoonfamilie naar Borger naar het hunnebedden museum. Ik kan geen steen meer zien..;)

Zaterdag en zondag bezig geweest om de vloer boven te leggen samen met mijn vader en een kameraad, dat ging prima. Vloer zit er strak in en we hadden exact genoeg planken eye popping smiley
Deze week alleen nog even de plinten aan de muur en plakplintjes langs de kozijnen e.d. en het is echt af. smiling smiley

Leuk werk altijd hé zo'n vloertje leggen. Heb het bij mezelf nu vijf keer gedaan en ook vrienden al diverse keren geholpen.

Nou nou... De hatchback is meer dan ruim genoeg voor ons 3en smiling smiley

Jah maar jullie hebben vijf deurtjes, een doorlopende daklijn achter en een fatsoenlijke kofferklep..das in de coupe wel anders..;)

rjthefrisian zei:
Mogguh!

wat een weer gisteren niet?

Zeg wel,
op terugkeer rond Rotterdam natte sneeuw... en de buildings kon je in de nevel amper nog spotten.
Eens in Zeeland klaarde het uit en kwam er warempel nog een beetje zon bij.

Mogguh!

Afgelopen weekend vrijgezellenfeest van een kameraad gehad: karten, lasergamen en bowlen + vervoer per discobus :) Ohja: en ik ben met de trein heen- en teruggegaan: een bijzondere ervaring met een groep aangeschoten 40+ers in dezelfde coupé...(op de terugweg)

@ Richard mbt auto: lekker rondkijken en een keuze maken waar JIJ een goed gevoel bij hebt. Wij hebben makkelijk praten, maar jij moet er in rijden :p

Kan nooit kwaad. Even zo'n persoon confronteren met z'n gedrag; hopelijk leren ze er wat van.

@ Jimmy: Alweer een beetje bijgekomen van je winterse avontuur? ;)

@ Fer: Wauw, dat doe je snel! En wat handig dat je zoveel zelf kunt doen :) Persoonlijk ik hou het bij vloertjes leggen en schilderen ;)

Deze week alleen nog even de plinten aan de muur en plakplintjes langs de kozijnen e.d. en het is echt af.
Plinten maken een vloer inderdaad helemaal af; is dan ook gelijk het hele huis klaar?
Ik heb trouwens ook al eens gezien dat plinten een vloer kunnen verpesten :)

Ik kan geen steen meer zien..
Je viel 's avonds vast als een blok in slaap :p

Leuk werk altijd hé zo'n vloertje leggen. Heb het bij mezelf nu vijf keer gedaan en ook vrienden al diverse keren geholpen.

Mwah, was er gisterenmiddag wel klaar mee hoor :D
Maar op zich is het geen vervelend werk en is het een fluitje van een cent. Alleen bij deurposten is het even goed opletten en de verschillende kamers op elkaar aansluiten is ook een uitdaging.

@ Richard mbt auto: lekker rondkijken en een keuze maken waar JIJ een goed gevoel bij hebt. Wij hebben makkelijk praten, maar jij moet er in rijden tongue sticking out smiley

Uiteraard kies ik wat ik zelf wil, maar dat wil niet zeggen dat ik jullie input niet waardeer. Ik zal dan ook proberen jullie op de hoogte te houden van mijn zoektocht, dat vind ik namelijk zelf ook altijd leuk om te lezen bij anderen.

Plinten maken een vloer inderdaad helemaal af; is dan ook gelijk het hele huis klaar?
Ik heb trouwens ook al eens gezien dat plinten een vloer kunnen verpesten grinning smiley

Ik heb beneden witte plinten van 2cm dik en circa 10cm hoog en boven 2cm dik en circa 6cm hoog, ik vind dat erg strak staan.

Het huis is dan bijna klaar. Op één slaapkamer nog twee muurtjes sauzen, dat ga ik hopelijk zaterdag doen. Mijn vader gaat deze week de laatste deuren en kozijnen schilderen en dan is het klaar inderdaad.
Deze week/weekend ook het huis nogmaals grondig schoonmaken en dan kunnen de meubels erin (deze week even bellen of ik die volgende week kan verwachten) (y)

Terug
Bovenaan